Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gradu ei etene, puolessa vuodessa olen saanut aikaan vain kaksi lausetta. Mikä neuvoksi?

Vierailija
16.03.2017 |

Olen luuseri, kun en jaksa keskittyä aiheeseen. :( Miten saada gradu valmiiksi?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota että deadline on viikon päässä ja kirjota sitten muutamassa yössä paniikin siivittämä räpellys jolla saat kakkosen ehkä.

Toimii!

Vierailija
22/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa vaikeutta on varmaan siinä, että se gradu on samalla muutosprosessi. Opiskelijastatus on kuitenkin tuttu, graduvaiheeseen päästessäsi olet jo laitostunut kouluissa sellaiset lähemmäs tai yli parikymmentä vuotta. Gradun jälkeen olisi sitten aika siirtyä pois turvallisesta yliopistosta oikeaan elämään.

Jälkikäteen ihmettelet miten se nyt voikin olla niin suuri asia. Työelämässä tulet sitten laatimaan vastaavia raportteja muutaman vuodessa, eikä tunnu mitenkään isolta jutulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä hömppätutkintojen graduahdistuneet täällä. No kai se gradu tuntuu ylivoimaiselta kun aiemmat opinnot ovat olleet sellaista kevyttä höttöä ja päättömien esseiden raapustelua. Sitten pitäisi yhtäkkiä osata tehdä järkevää tieteellista kirjoittamista niin menee pasmat sekaisin. Eräänkin valtsikassa opiskelleen tutun gradu oli ihan onneton näin luonnontieteilijän näkökulmasta. No kai se tutkinnon saaminen on pääasia.

Kaiken huipuksi joku entinen akateeminen "seurapiirirouva" meni lahjoittamaan miljoonia Helsingin yliopistolle hömppätieteisiin.

Vierailija
24/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kova ikävä yliopistoa.

Vierailija
25/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kiinnostaa mitkä ne kaksi lausetta on.

Vierailija
26/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipiispaMikestoned kirjoitti:

mikä pääaine siitä riippuu? paskan gradun saa humanistisissa aineissa tehtyä ihn piereskelemällä

itse tein toisen yliopistotutkinnon 2 vuodessa tässä huvikseen , taustana on 16 v sitten tehty historian tutkinto nyt teologiseen, siis lähinnä kopsasin paljon tietoa entisestä gradusta ja tein muutamassa viikossa uuden eri näkökulmasta, ei täysin kopio mutta......

huono arvosana mutta niin oli tarkoituskin

kerro pääaine ja mielenkiinnonkohde teen sulle gradun 4 viikossa

laitan tähän hupivideoni", tosin tän julkaisin pienessä hiprakassa netissä ja kaiketi sen takia teologisessa tuli yhtäkkiä viestiä ennen valmistumista että onkin muka havaittu plagiointia eräässä esseessäni, ja pah, joku opiskelija oli kai laverrellut innoissaan että olisin muka kopsannut kaiken ja vain 1 essee oli jossa en maininnut kaikkia lähteitä

sellaisia ne naispappieministit on  kiivaita tuomitsemaan profeettoja

mutta katso tästä ohjeita opiskeluun, laita tekstit päälle you tubeen jostain alakulmasta tubessa jos ei näy

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=W4VKCpPfkJg

Mitä paskaa! Ei historian gradua, edes huonoa, tosta noin vaan saa tehtyä. Humanistisessa tiedekunnassa on paljon aineita, jossa ei paska läpi mene.

Vierailija
27/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, nyt tiedänkin mistä kysymys. Muuta en tällä kertaa tahdo sanoa kuin että helpostikos tuon runotyttö kirjoittaa.

Vierailija
28/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

deadline aina autttaa

itsekin olin vikkem kevään juopottelemassa Aasiassa

sittten tulin takaisin ja vähän viikossa muokkasin gradua jotai olin tehnyt joulukuussa lähinn entistä gradua kopsaten paljn rungoksi

päätin etten jaksa lukea lähdekirjallisuutta lainkaan, niin teinkin ei kuulemma ollut vielä kelpoinen gradu vaikka oli edellisen kopio 16 v takaa, eri tiedekunta samat aiheet, ja edellistä tein vuoden ajan ja sain eximian......ajattelin että mulle vittuillaan vaan

kesä  lomaa ja kaljaa

syksyllä tuli deadline:  niin tajusin että EI HELEVETTI, jos en saa lokakuussa tehtyä gradua edes johonkin kuntoon, joudun olemaan samojen IDIOOttien kanssa vielä rangaistukseksi syksyllä 2-3 kertaa graduseminaarissa, joten

2 päivää kaljaa ja siinä poistin 40 sivua gradusta ja muutin otsikot eri järjestkseen!!!

ja HALLELUUJAH! graduohjaaja sanoi että nyt näyttää edes gradulta, jätin arvosteltavaksi viime tipassa ja sain sen huonon arvosanan!!!!!!!!!!!YES hienoa

Vierailija
29/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun pystyy kirjottaa 7 viikossa. Suollat vaan jotain. Älä kopioi. Ketään ei kiinnosta se arvosana, vaan ainoastaan se, että valmistuit. Ja valmistut halutessas kesään mennessä!

Vierailija
30/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja ne joissa kiitetään koiraa.

Vierailija
31/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gradun pystyy kirjottaa 7 viikossa. Suollat vaan jotain. Älä kopioi. Ketään ei kiinnosta se arvosana, vaan ainoastaan se, että valmistuit. Ja valmistut halutessas kesään mennessä!

Parhaimmillaan, jos löytyy ns pöytälaatikkotekstiä niin jopa kuukaudessa.

Vierailija
32/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään yhdessä, sä kirjotat ja mä sanelen. ;)

Tule sanelemaan mullekin!

Vierailija
33/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännissä itse osaan kirjoittaa hyvää tekstiä mutta itse kopioisin jostain vaan idean

ei kannata lukea liikaa ja lainata liikaa tutkijoiden tekstejä

YDIN kysymys tärkeä ja vain oleelliset asiat

muu paskaa

Vierailija
34/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku aika sitten samassa tilanteessa, mutta ihmeen kaupalla lopulta sain gradun tehtyä ja jopa ihan hyvällä arvosanalla. Ei siihen oikein auttanut kuin itsensä pakottaminen... kannattaa myös pilkkoa pieniin osiin tekeminen, esim. onko promodoro-tekniikka tuttu? http://www.gradutakuu.fi/2010/02/18/pomodoro-tekniikalla-tehokkuutta-ja… Gradutakuun sivuilta löytyy muutenkin hirveästi hyviä vinkkejä, ellet ole vielä tutustunut.

Vierailija
35/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä hömppätutkintojen graduahdistuneet täällä. No kai se gradu tuntuu ylivoimaiselta kun aiemmat opinnot ovat olleet sellaista kevyttä höttöä ja päättömien esseiden raapustelua. Sitten pitäisi yhtäkkiä osata tehdä järkevää tieteellista kirjoittamista niin menee pasmat sekaisin. Eräänkin valtsikassa opiskelleen tutun gradu oli ihan onneton näin luonnontieteilijän näkökulmasta. No kai se tutkinnon saaminen on pääasia.

Kaiken huipuksi joku entinen akateeminen "seurapiirirouva" meni lahjoittamaan miljoonia Helsingin yliopistolle hömppätieteisiin.

No ei meillä ainakaan taloustieteissä ole juurikaan tarvinnut tehdä näin laajoja esseitä aiempien opintojen puitteissa. Me olemme opiskelleet sitä teoriaa, käyneet laskuharkoissa ja harjoitelleet tilasto-ohjelmistojen käyttöä. Ei meidän ole itse sitä teoriaa tähän mennessä tarvinnut tuottaa. Mutta kai taloustiede mielestäsi sitten on hömppää.

Vierailija
36/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuitenkin jo tehnyt taustatutkimusta? Eli nyt se pitäisi vain kirjoitttaa?

Kannatan sitä, että alat vain kirjoittamaan jotain aiheeseen liittyvää niistä tiedoista mitä sinulla jo on. Älä välitä, vaikka tekstisi olisi mielestäsi pelkkää paskaa, koska on tärkeää nähdä niitä sanoja paperilla. Se motivoi jo kummasti, että saa jotain tehtyä.

En juurikaan ole

Vierailija
37/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipiispaMike kirjoitti:

deadline aina autttaa

itsekin olin vikkem kevään juopottelemassa Aasiassa

sittten tulin takaisin ja vähän viikossa muokkasin gradua jotai olin tehnyt joulukuussa lähinn entistä gradua kopsaten paljn rungoksi

päätin etten jaksa lukea lähdekirjallisuutta lainkaan, niin teinkin ei kuulemma ollut vielä kelpoinen gradu vaikka oli edellisen kopio 16 v takaa, eri tiedekunta samat aiheet, ja edellistä tein vuoden ajan ja sain eximian......ajattelin että mulle vittuillaan vaan

kesä  lomaa ja kaljaa

syksyllä tuli deadline:  niin tajusin että EI HELEVETTI, jos en saa lokakuussa tehtyä gradua edes johonkin kuntoon, joudun olemaan samojen IDIOOttien kanssa vielä rangaistukseksi syksyllä 2-3 kertaa graduseminaarissa, joten

2 päivää kaljaa ja siinä poistin 40 sivua gradusta ja muutin otsikot eri järjestkseen!!!

ja HALLELUUJAH! graduohjaaja sanoi että nyt näyttää edes gradulta, jätin arvosteltavaksi viime tipassa ja sain sen huonon arvosanan!!!!!!!!!!!YES hienoa

Kaltaiseksi tyypit ovat syy kannattaa ns. Ranskan mallia yliopistoihin. Pihalle ne, joita ei kiinnosta, kiinnostuneita ja lahjakkaita riittää kyllä joka alalle.

Vierailija
38/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen edellisen tapaan Pomodoro-tekniikkaa. Jos sekin on ylivoimainen, niin vaikka 10 minuutin jaksotkin riittää. Melkein mitä tahansa tylsääkin juttua pystyy tekemään 10 minuuttia, kun tietää, että kohta se loppuu. Kannattaa myös jakaa projektia mahdollisimman pieniin ja konkreettisiin tehtäviin. Eli ei vain, että 10 minuuttia gradua vaan 10 minuuttia yhden kirjan lukemista, tutkimustehtävän määrittelemistä, yhden sivun alaviitteitä - mitä nyt tehtävänä onkaan. Muuten kannattaa muistaa, että kyseessä ei ole elämäntehtävä, ja jos haluaa hyviä tuloksia, ne syntyy vähitellen tekemällä ja aiempaa korjaamalla, ei kerralla oksentamalla. Jos taustalla on mielenterveysongelmia, ne kannattaa hoitaa kuntoon. Monella voi olla ahdistus- ja masennusoireita graduvaiheessa, vaikkei olisikaan mitään erityistä diagnoosia.

Vierailija
39/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi yleistää, itsellä ainakin aineiston keruuseen meni jo 7 viikkoa, puhumattakaan anayysistä ja kirjallisuuteen tutustumisesta ym. Toki jos tarkoitit, että nuo jo tehty, niin sitten voi 7 viikkoa pelkkään kirjoitusprosessiin riittää. Ja kopioida ei tosiaan kannata, kun ne gradut viedään nykyään plagiointiohjelman läpi (ainakin Helsingin yliopistolla) eli siitä jää heti kiinni.

Vierailija
40/87 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin nämä neuvot, joita täällä jaellaan, auttaa jos auttaa ensimmäisessä seminaarissasi. Paskaa on lupa tehdä ehkä yhden kerran yliopistossa. Omapa on vahinkonne, jos Jonnea uskotte...