Perheemme kakkosauton markkina-arvo on tällä hetkellä n. 40 000 euroa! Mitäs siitä sanotte, köyhät?
Ykkösauto on jo vähän vanha (n. 3 vuotta), mutta uutena se maksoi lähes 100 000 euroa.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Autot on meillä sitä perusvolvoa, turvallisuus painaa vaakakupissa eniten ja on hyvä perheauto. Mutta ois mulla jotain, jota vois kadehtiakin, että hajotkaas tähän: investoitiin sen verran, että ostettiin tänä talvena lapsen liukurin lisäksi ikioma liukuri myös mulle. Se on tosi hieno ja punainen! Saa jalkatreeniäkin kun laskee sillä. Aivan huikea. Miehellä ei ole omaa ni pystyn vähän lesoilemaan sitten tolla mun. Hajotkaa kateuteenne!
Nyt oon laskenut lapsen kans samalla pulkalla, mut ehkä ens talvena mulle oma ni miettikääs sitä: pulkka ja liukuri! Kyl siin kateellisten kommenttei tulee, se on selvä, mut mikäs siinä jos varoja on ni antaa mennä vaa.
No meilläpä on 3 pulkkaa ja 5 liukuria ja yks niistä on sellanen pitkä millä voi laskea kaks kerrallaan, lisäksi vielä rattikelkka ja kaksi sellasta jotain lauttaa tms. Millä voi laskea. ja nuo on kaikki minun! Olen ne kyllä hoitolapsiakin varten ostanut, mutta siis periaatteessa minun ne on kaikki.
Ei oo yhelläkään naapurilla noin montaa vaikka niillä on omia pieniä lapsiakin.
Niin ja olen vielä omaan pihaan rakentanut mäenkin sitä varten, että saadaan laskea rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap aivan varmasti maksoitte koko auton summan kerralla! :D mainita voisit myös paljonko on maksamatta ;D
Ja, miksi ostatte uusia autoja? Kannattaisi ostaa joku vähän ajettu aika tuore auto. Olisi paljon fiksumpaa.
Uusi auto oli kokonaiskustannuksiltaan hyvin lähellä ajettua aika tuoretta autoa, mutta uuden auton polttoainekulut ovat näitä autoja pienemmät ja normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi autoon ei tule korjauskuluja auton takuun ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on mukavaa, toivottavasti ette kuitenkaan joudu tekemään pitkää päivää vain materialististen pyrkimyksienne takia vaan teillä on myös laadukasta perheaikaa.
Itse en edes tiedä minkä arvoinen auto meillä on, turvallinen se on ja melko uusi, siihen täytyy olla tyytyväinen.
Minulle tärkeämpää on terve ja onnellinen perhe, mutta ymmärrän jos olette autoharrastajia niin auto on teille tärkeä.Listaa mitä kaikkea auton omistaminen sulkee pois:
terve ja onnellinen perhe
osake sijoittaminen
rahan makuuttaminen tilillä
ruoka
asuminen
Mitä vielä?
En tarkoittanut, että auto sulkee pois terveen ja onnellisen perheen 😂 toivoin ja toivon siis, että kyseisellä perheellä on niin hyvät tulot, ettei heidän tarvitse tehdä pitkää päivää autoharrastuksensa takia vaan aikaa jää myös elämästä nauttimiseen.
Sulkee pois elämästä nauttimisen.
Markkina-arvoteoria on lassukoiden kotkotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on mukavaa, toivottavasti ette kuitenkaan joudu tekemään pitkää päivää vain materialististen pyrkimyksienne takia vaan teillä on myös laadukasta perheaikaa.
Itse en edes tiedä minkä arvoinen auto meillä on, turvallinen se on ja melko uusi, siihen täytyy olla tyytyväinen.
Minulle tärkeämpää on terve ja onnellinen perhe, mutta ymmärrän jos olette autoharrastajia niin auto on teille tärkeä.Listaa mitä kaikkea auton omistaminen sulkee pois:
osake sijoittaminen
ruoka
asuminen
Mitä vielä?
En tarkoittanut, että auto sulkee pois terveen ja onnellisen perheen 😂 toivoin ja toivon siis, että kyseisellä perheellä on niin hyvät tulot, ettei heidän tarvitse tehdä pitkää päivää autoharrastuksensa takia vaan aikaa jää myös elämästä nauttimiseen.
Me nautimme autolla ajamisesta. Katto auki ja musiikki täysille, kesääää
Ettei vaan olisi pikkusormi painanut nollia vähän liian lujaa!
Mjaah, köyhäksi en itseäni sanois, vaan enpä tuumi auton arvosta mitään. Ihmettelen vaan, että määritteleekö teillä auton hinta-arvio teidät ihmisenä 🤔
Voi että on pakko olla ihan v***n köyhä jos tollasest jaksaa ylpeillä. Jos olisi rikas nii ei jaksais vitussa tulla siitä kertomaan. Oot sinäkin pieni ihmisen paska. Säälin kaikkia jotka tuntee sinut.
Tosi tyhmää pitää kahta autoa, ellei sitten asu jossain korvessa, kaukana julkisesta liikenteestä, palveluista, harrastuksista ja ystävistä. Ja sekin on tyhmää. Eli oletteko tuplatyhmiä?
Oletteko laskeneet hiilijalanjälkenne tai miettineet millaista ilmaa lapsenlapsenne hengittävät? Vai luuletteko, että maailma loppuu sinun ja miehesi kuolemaan?
Ja lainaa meillä on 500000 euroa.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osake sijoittaminen
ruoka
asuminen
Mitä vielä?
Me nautimme autolla ajamisesta. Katto auki ja musiikki täysille, kesääää
Niin juuri sitä tarkoitin 😊 sitten se on mukavaa kun siitä autosta voi nauttiakin 👍 eikä niin, että kaikki aika menisi töissä kökkiessä, että on varaa kalliiseen autoon.
Vaikka minulla olisi tsiljardi en laittaisi järjettömiä summia rahaa ylihintaisiin hyödykkeisiin, koska olen pohjimmiltani niin katkera ja kateellinen, etten tahdo maksaa kenellekään jostakin enempää kuin mitä kuuluu.
Onneksi olkoon, ap. Oletkin varmaan tosi onnellinen autoistasi, kun jaat ilosi meille muillekin. Minun 10 vuotta vanhan polkupyöräni markkina-arvo on 0 euroa. Siitä huolimatta olen iloinen, kun voin kohta ottaa sen esille. Pyörätiet näyttävät jo kuivahtaneen. Pääsenhän laajentamaan elinpiiriäni pyörällä paremmin kuin jalkaisin.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Tosi tyhmää pitää kahta autoa, ellei sitten asu jossain korvessa, kaukana julkisesta liikenteestä, palveluista, harrastuksista ja ystävistä. Ja sekin on tyhmää. Eli oletteko tuplatyhmiä?
Oletteko laskeneet hiilijalanjälkenne tai miettineet millaista ilmaa lapsenlapsenne hengittävät? Vai luuletteko, että maailma loppuu sinun ja miehesi kuolemaan?
Miedän maailman loppuu minun ja mieheni kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, ap. Oletkin varmaan tosi onnellinen autoistasi, kun jaat ilosi meille muillekin. Minun 10 vuotta vanhan polkupyöräni markkina-arvo on 0 euroa. Siitä huolimatta olen iloinen, kun voin kohta ottaa sen esille. Pyörätiet näyttävät jo kuivahtaneen. Pääsenhän laajentamaan elinpiiriäni pyörällä paremmin kuin jalkaisin.
Varovasti. Pyöräteillä on paljon vielä hiekkaa ja ne on routinut ihan surkeaan kuntoon.
Miten näin köyhä aloitus voi saada näin paljon vastauksia? Jokin tarve nostaa omaa egoa sekä kalliilla ja halvalla autolla?
Typerä provo, sanon tähänkin siis että Kanada.
luin nyt vain otsikon ja tuli heti mieleen että sinä ap et voi itse kään olla kovin "rikas". 40K arvoinen kakkosauto on kyllä hyvin yleistä...
ja jos se on hankittu vielä lainalka minkä ootte lyhentämässä, niin köyhyys ei todella kovin pitkällä ole.