Perheemme kakkosauton markkina-arvo on tällä hetkellä n. 40 000 euroa! Mitäs siitä sanotte, köyhät?
Ykkösauto on jo vähän vanha (n. 3 vuotta), mutta uutena se maksoi lähes 100 000 euroa.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä päästä joutuu maksamaan kymmeniä tuhansia. Niinhän se menee. Se on sellainen "tyhmyysvero".
Se voi tuntua tyhmältä sellaiselle kenellä ei niitä tuhansia ole.
Auto, paskin sijoitus ikinä. Teillä on sitten varmaan vitunmoiset autolainat ja asutte kaupungin kälyisemmässä vuokra-asunnossa syöden puuroa, kun muuhun ei jää varaa 😂 Koska köyhä se materiaalilla lesoilee ;)
Varmaan maksoit itse, omalla työlläsi? Se on ainoa asia, mistä kannattaa keulia. Että ihan omin pikku kätösin pystyy vastaamaan elämästään. Minä olen ihan itse tienannut autoni, kotini, lasteni elatuksen. Ei tarvii leuhkia, koska osaan ihan itse arvostaa saavutuksiani. Jos elintasosi perustuu miehesi, vanhempiesi tai jonkun muun kykyyn tienata, kommenttisi on lähinnä säälittävä. Jo se, että tänä aikana pystyy ihan itse elättämään ja kasvattamaan lapsensa, on melkoinen saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Ykkösauto on jo vähän vanha (n. 3 vuotta), mutta uutena se maksoi lähes 100 000 euroa.
Se ny vaan on tyhmää laittaa rahaa autoon. Mulla on osakkeissa kiinni teidän autojen verran ja toisin kuin teidän autot teille, mun sijoitukset tuottaa mulle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on bussikortti!
Jee. Mullakin Linkkikortti. Palkkaa nauttiva, koulunsa alalle käynyt ammattikuski ajaa, ei tarvi ite ruuhkassa tuskailla köyhien seassa. Senkun istuksii vaan ja katselee maisemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on auto. Se on kulkuväline, sillä ei ole arvonnousua koska on uusi. Yksi kolhu ja kauhee itku, lisäksi arvo laskee kuin lehmänhäntä.
Et ei, en mä viitti olla kateellinen mistään noin pienestä aiheesta. Vähän enemmän yritystä ny.
Mistä hitosta te olette saaneet päähänne, että auto on sijoitus johon sijoitetaan arvonousun toivossa? Taidatte olla ihan oikeasti kateellisia, kun joku voi tuhlata silkasta tuhlaamisen ilosta miettiämättä saako omiaa takaisin. Surkeimmat valheet sitä kertookin yleensä itselleen.
Miettikään vähän, jos ei olisi turhamaisuutta. Sehän tarkottaisi tuntuvia verokorotuksia teillekin, jos jokainen joutuisi joka sentin laskemaan.
Mulla makaa tilillä sen 100t€ ja mieluummin makuutan siellä ja ajan tolla alle 10 000 pikku Audilla ja kasvatan sitä pääomaa. Ok jos olisi se miljoona ylimääräistä niin voisin ostaa max 50t auton.
Sehän on mukavaa, toivottavasti ette kuitenkaan joudu tekemään pitkää päivää vain materialististen pyrkimyksienne takia vaan teillä on myös laadukasta perheaikaa.
Itse en edes tiedä minkä arvoinen auto meillä on, turvallinen se on ja melko uusi, siihen täytyy olla tyytyväinen.
Minulle tärkeämpää on terve ja onnellinen perhe, mutta ymmärrän jos olette autoharrastajia niin auto on teille tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Auto, paskin sijoitus ikinä. Teillä on sitten varmaan vitunmoiset autolainat ja asutte kaupungin kälyisemmässä vuokra-asunnossa syöden puuroa, kun muuhun ei jää varaa 😂 Koska köyhä se materiaalilla lesoilee ;)
Millainen ihminen sitten pitää autoa sijoituksena? Asuu velattomassa uudessa 12 kylpyhuoneen omakotitalossa Helsisingissä meren rannalla, syö joka päivä ravintoloissa alkuruuasta jälkiruokaan johon menee isoisältä perityllä volkkarilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ny vaan on tyhmää laittaa rahaa autoon. Mulla on osakkeissa kiinni teidän autojen verran ja toisin kuin teidän autot teille, mun sijoitukset tuottaa mulle rahaa.
Auton omistaminen sulkee pois osakkeilla sijoittamisen? Miksi sijoittaa, jos siitä ei ole mitään iloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on auto. Se on kulkuväline, sillä ei ole arvonnousua koska on uusi. Yksi kolhu ja kauhee itku, lisäksi arvo laskee kuin lehmänhäntä.
Et ei, en mä viitti olla kateellinen mistään noin pienestä aiheesta. Vähän enemmän yritystä ny.
Mistä hitosta te olette saaneet päähänne, että auto on sijoitus johon sijoitetaan arvonousun toivossa? Taidatte olla ihan oikeasti kateellisia, kun joku voi tuhlata silkasta tuhlaamisen ilosta miettiämättä saako omiaa takaisin. Surkeimmat valheet sitä kertookin yleensä itselleen.
Miettikään vähän, jos ei olisi turhamaisuutta. Sehän tarkottaisi tuntuvia verokorotuksia teillekin, jos jokainen joutuisi joka sentin laskemaan.
Mulla makaa tilillä sen 100t€ ja mieluummin makuutan siellä ja ajan tolla alle 10 000 pikku Audilla ja kasvatan sitä pääomaa. Ok jos olisi se miljoona ylimääräistä niin voisin ostaa max 50t auton.
Eli jos omistaa auton tili on auttamatta tyhjä?
Onnea aloittajalle! Jos tahdot ajaa kalliilla ja uudenkarhealla autolla, olet todella varmasti mielestäsi saavuttanut jotakin! Hienoa, se tuntuu mielestäsi varmasti upealta. :)
Me vaihdoimme juuri kalliimman automme pois ja ostimme tilalle wv transporterin jostain ysärin alusta. Ei ollut kallis, ei ole kalliita vakuutuksia, ei olla kateellisia muille ja muiden autoista, eikä haluta tehdä ketään muita kateellisiksi valinnoillamme. :)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on mukavaa, toivottavasti ette kuitenkaan joudu tekemään pitkää päivää vain materialististen pyrkimyksienne takia vaan teillä on myös laadukasta perheaikaa.
Itse en edes tiedä minkä arvoinen auto meillä on, turvallinen se on ja melko uusi, siihen täytyy olla tyytyväinen.
Minulle tärkeämpää on terve ja onnellinen perhe, mutta ymmärrän jos olette autoharrastajia niin auto on teille tärkeä.
Listaa mitä kaikkea auton omistaminen sulkee pois:
terve ja onnellinen perhe
osake sijoittaminen
rahan makuuttaminen tilillä
ruoka
asuminen
Mitä vielä?
Ja ap aivan varmasti maksoitte koko auton summan kerralla! :D mainita voisit myös paljonko on maksamatta ;D
Ja, miksi ostatte uusia autoja? Kannattaisi ostaa joku vähän ajettu aika tuore auto. Olisi paljon fiksumpaa.
Autot on meillä sitä perusvolvoa, turvallisuus painaa vaakakupissa eniten ja on hyvä perheauto. Mutta ois mulla jotain, jota vois kadehtiakin, että hajotkaas tähän: investoitiin sen verran, että ostettiin tänä talvena lapsen liukurin lisäksi ikioma liukuri myös mulle. Se on tosi hieno ja punainen! Saa jalkatreeniäkin kun laskee sillä. Aivan huikea. Miehellä ei ole omaa ni pystyn vähän lesoilemaan sitten tolla mun. Hajotkaa kateuteenne!
Nyt oon laskenut lapsen kans samalla pulkalla, mut ehkä ens talvena mulle oma ni miettikääs sitä: pulkka ja liukuri! Kyl siin kateellisten kommenttei tulee, se on selvä, mut mikäs siinä jos varoja on ni antaa mennä vaa.
Meidän perheen kakkosauton markkina-arvo on n. 65 000, ja on yli 50 vuotta vanha. Mitäs siihen sanot?
Meillä on auto jonka arvo vaan nousee vuosi vuodelta, ei paljoa mutta silti.
Ja kyllä autotkin voi olla sijoituskohteita, mutta silloin puhutaan klassikkoautoista eli yli 50v vanhoista autoista jotka on kunnistettu ja joilla on "tarina" tai valmistusmäärät ollert pienen ts. numeroituja yksilöitä. Enkä tarkoita pelkästään jenkkiautoja vaan myös eurooppalaisia tms autoja...
Ja kyllä uusissakin autoissa on keräilykappaleita, esim. joku Lamborghinin erikoismalli tms...
Olettepa köyhiä. Olen ostanut itselleni edustustason mersun, ihan omilla rahoilla. Vaimolle olen ostanut toyotan, jolla hän tekee ruokaostokset ja kuskaa lapsia. Sitten autotallissa on ferrari, jolla ajelen kesäisin.
Miksi te ostatte uusia ja kalliita autoja? Mitä siitä saatte tai hyödytte? Kyllä minäkin tykkäisin ajaa hyviä autoja, mutten ikimaailmassa ostaisi niitä omilla rahoilla omaan käyttöön.
Ja tästä tyhmyydestä maksetaan ihan oikeaa veroa.