hulluinta mitä tiedät konmarittajan tehneen
Kommentit (175)
Vei sohvan, telkkarin ja tietokoneen kierrätykseen. Teinit ei ollut riemuissaan äidin puuhista.
Vierailija kirjoitti:
Vei sohvan, telkkarin ja tietokoneen kierrätykseen. Teinit ei ollut riemuissaan äidin puuhista.
Onko joku muka tehnyt näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku muka tehnyt näin?
On. Ystävältä karkas vähän lapasesta:)
Yksi tuttava heitti pois kaikki muun väriset vaatteet paitsi valkoiset, mustat, harmaat, beiget ja oikein vaaleat vaaleanpunaiset. Omastaan ja teinityttönsä kaapista. Voitte arvata, että syttyi sota äidin ja tytön välille.
Konmaritti se tuttava muutakin taloudestaan, mutta minusta tuo vaatteisiin kajoaminen oli ehkä "hulluinta".
Tällä tuttavallani on mielenterveystaustaa, ja on persoonana aika altis tällaisille marituksen kaltaisille asioille, joihin voi "hurahtaa". Hurahti kerran esim. mehustamiseen, ja yritti korvata kaiken perheensä ruuan erilaisille mehuilla.
No yleensä olen kuullut ja nähnyt vain pelkkää positiivista, mutta eräs tuttu nakkeli tavaraa ronskilla kädellä roskiin (esim. vaatteita) ja lähti sitten shoppailemaan uutta, samanlaista romua tilalle. Eli ei ihan käsittänyt mikä konmarissa oli ideana.
No mun täti hurahti tuohon ja hävitti joitain vaatteitaan ja astioitaan joita kaipaa nyt.
No onhan näitä. Perhe ja tavarat maritetaan ulos, jotta voi itse viettää ihanaa seesteistä elämää tyhjyyttään kumisevassa vitivalkoisessa kodissa itse luomansa vision mukaisesti. Suvun perintöesineet, valokuvat, kaikki paperit, päiväkirjat ja muistot tuhottu, koska nyt lähdetään keski-ikäisenä liikkeelle nollasta ja kaikki mennyt katoaa, kun niistä muistuttavat tavarat hävittää. On vain tämä hetki ja ihminen tuore kuin tyhjä maalauskangas. Astiat ja käyttöesineet ulos, että voi ostaa uudet visioon sopivat. Työstäkin pitää vielä irtisanoutua, kun se ei kuvasta nykyistä itseä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava heitti pois kaikki muun väriset vaatteet paitsi valkoiset, mustat, harmaat, beiget ja oikein vaaleat vaaleanpunaiset. Omastaan ja teinityttönsä kaapista. Voitte arvata, että syttyi sota äidin ja tytön välille.
Konmaritti se tuttava muutakin taloudestaan, mutta minusta tuo vaatteisiin kajoaminen oli ehkä "hulluinta".
Tällä tuttavallani on mielenterveystaustaa, ja on persoonana aika altis tällaisille marituksen kaltaisille asioille, joihin voi "hurahtaa". Hurahti kerran esim. mehustamiseen, ja yritti korvata kaiken perheensä ruuan erilaisille mehuilla.
Lisään tähän, että tytär sai vaatteensa takaisin. Tuttavani oli pistänyt vaatteet muovikasseissa peräkärryyn odottamaan poisvientiä/myyntiä.
Taitaa olla sillä eukolla ne suurimmat rahat tuolla höpsötyksellä jo koottu ja kerätty...
Järjesti vaatekaappinsa ja laittoi roskiin rikkinäiset kuulakärkikynät.
Mun äiti ottaa vastaan kaikki tuttavien konmariromut. Ennestäänki talo täynnä romua. Nyt on autotalli täynnä huonekaluja ja roinaa mitä ei tarvi mutta 'olis sääli että hyvä tavara menee roskiin'
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti ottaa vastaan kaikki tuttavien konmariromut. Ennestäänki talo täynnä romua. Nyt on autotalli täynnä huonekaluja ja roinaa mitä ei tarvi mutta 'olis sääli että hyvä tavara menee roskiin'
Onneksi ei tarvitse roskiin heittää. Pelastusarmeija, Fida ja SPR:n kontti tulevat ilmaiseksi hakemaan pois. Pienemmillä paikkakunnilla taas voi lahjoittaa esim. seurakunnalle, joka diakonian välityksellä jakaa apua tarvitseville.
Eräs ystäväni otti avioeron. Oikeasti. Konmaritti koko kotinsa muutamassa viikossa, myös miehensä tavarat ja harrastustarvikkeet. Riitelivät aikansa, kunnes ystäväni sai päähänsä, että mies on se, joka häntä elämässä jarruttaa. Nyt ovat eronneet. Mies ymmärtääkseni jatkoi eloaan kuten ennenkin, mutta ystäväni on täysin tuuliajolla tyhjyyttä kumisevassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni otti avioeron. Oikeasti. Konmaritti koko kotinsa muutamassa viikossa, myös miehensä tavarat ja harrastustarvikkeet. Riitelivät aikansa, kunnes ystäväni sai päähänsä, että mies on se, joka häntä elämässä jarruttaa. Nyt ovat eronneet. Mies ymmärtääkseni jatkoi eloaan kuten ennenkin, mutta ystäväni on täysin tuuliajolla tyhjyyttä kumisevassa kodissaan.
No siitäs sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse roskiin heittää. Pelastusarmeija, Fida ja SPR:n kontti tulevat ilmaiseksi hakemaan pois. Pienemmillä paikkakunnilla taas voi lahjoittaa esim. seurakunnalle, joka diakonian välityksellä jakaa apua tarvitseville.
Just plain common sense and common knowledge...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sano se mun äidille!
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh! Nämä ovat ehdottomasti pahimpia että konmaritetaan toisen tavarat ilman lupaa. Itse kun ei ikinä voi tietää että mikä on toiselle tärkeää. Kyllä minäkin varmaan eroaisin jos mies yhtäkkiä nakkaisi minun tavaroitani roskikseen. :D Siis sellaisia tavaroita jotka ei selkeästi ole roskia.
Kaveri heitti pois kaikki ei iloa tuottavat vaatteet. Oli kesä. Sit kauhistui kun tuli syksy ja ei mitään talvikamaa eikä kenkiä. Tuli kalliiksi
Eikö se ole jo kadonnut tapetilta ja mennyt pois muodista,koko Konmari ?