Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukun yli 13h vuorokaudessa, silti väsynyt

väsynyt
16.03.2017 |

Olen nyt muutaman viikon ajan pitänyt kirjaa nukkumisistani päiväkirjan avulla ja laskin juuri keskiarvon unen määrälle, niin se on yli 13h vuorokaudessa :o. Tiesin kyllä nukkuvani todella paljon, mutta konkreettisten lukujen selviäminen järkyttää. Olen silti jatkuvasti todella väsynyt ja tekisi mieli nukkua enemmänkin. En koe olevani erityisen masentunut tällä hetkellä tai edes pitkään aikaan, mutta kyllähän se elämä tuntuu menevän lähinnä vain nukkumiseen ja jatkuvaan väsymykseen. Lääkärit ei löydä selittävää syytä ja terapeutti on ymmällään myös. Vinkkejä miten vähentää väsymystä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite taas tarttisin tuon 13h tai yli unta päivässä mutta nukun 3-5,5h yössä sillä en saa unta. Raskaaks käy.. :(

Kokeile melatoniinia, on auttanut ainakin minua :)

Vierailija
42/44 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiuy kirjoitti:

Sama ongelma ap:n kanssa, ja vähemmän nukkuminen ei auta ollenkaan, sitten on vaan todella väsynyt koko päivän, eikä pysty oikeasti tekemään mitään. Minulla syynä on ainakin alhainen hemoglobiini (viitearvoissa, mutta alarajan lähellä) ja olenkin syönyt jonkun aikaa rautatabletteja, mutta vieläkin tarvin n. 12h yöunet :/

Osaako joku suositella hyvää rautavalmistetta? RETAFERia oon tähän asti käyttänyt.

Pelkän hemoglobiinin perusteella ei kannata syödä rautatabletteja, jollei ole diagnosoitu nimenomaan raudanpuuteanemiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ap:n ravintoakin pitää fiksata ja elintapoja, mutta jos on ollut anemiaa niin ihan ehdottomasti pitää ensin katsoa tuo rautavarastotilanne kuntoon. Ap saattaa herätä sen avulla henkiin ja loppu lähtee korjautumaan itsestään. 

Vierailija
44/44 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavarasto oli 140 verikokeissa eli ihan kunnossa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä