Stephen King, luetteko hänen kirjojaan?
Mikä teistä on hänen parhain kirjansa? Itse olen viimeksi lukenut Tapahtumapaikkana Duma Key, joka oli ihan hyvä, muttei mikään mahtava kuitenkaan.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Noista "uudemmista" Kingin kirjoista oon tykännyt eniten teoksesta Buick 8! Onko muut lukeneet sitä? Se on jotenkin sopivasti sekä tavallinen että tosi kummallinen.
Olen lukenut, se oli OK ja siinä oli jotain ideaakin siinä juonessa. Tämä oli kai suunnilleen 'It came from a Buick 8" englanniksi.
Oon lukenut kingiä noin 10 vuotiaasta asti, melkein kaikki kirjat on ja niitä luen uudestaan ja uudestaan. Nyt menossa Kalpea aavistus, luoja yksin tietää kuinka monetta kertaa, mut on se vaan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka paljon olen Kingin kirjoja lukenut niin suunnattomasti minua ärsyttää se että Kingin kirjoissa päästään varsinaiseen juoneen suurinpiirtein kirjan keskivaiheilla, oli romaani mikä tahansa. King on sellaisen turhanpäiväisen asian lässyttäjä.
Hauskaa, että juuri tämä on piirre, josta pidän erityisesti. Mitä pitempi kirja, sitä parempi tunnelma. Kaikki ei tapahdu heti ja asiat, henkilöt, ympäristö jne. tulevat tutuiksi vähitellen ja niihin ikään kuin uppoaa sisään. Sitten se kaikki alkaa sortua.
Ei liity asiaan, mutta tästä tuli mieleen, että suomalaiset jännityskirjallisuuteen kuuluvat kirjat ovat usein aivan liian lyhyitä ja hätiköityjä.
Eloonjäävää tyyppiä on mielenkiintoinen novelli. Se kuuluu teokseen Ennen aamunkoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Eloonjäävää tyyppiä on mielenkiintoinen novelli. Se kuuluu teokseen Ennen aamunkoittoa.
Mitä siinä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Hurahdin Kingiin teini-ikäisenä, kun lainasin kirjastosta Carrien. Oma huone, venyneeltä kasetilta soiva Madonna, Kingin kirja & suklaalevy.. ah niitä aikoja! <3 Keräilen Kingi tuotantoa omaksi, lähes kaikki vanhempi tuotanto löytyy jo.
voisin suositella muuten herrojen nimeltä John Adjive Ligvist ja Joe Hill tuotantoa! Jos King iskee, iskevät takuulla nuokin .
Joe Hill taitaa olla Kingin poika.
Hohto ja Uinu uinu lemmikkinä kauheimmat kirjoina. Elokuvat aika kökköjä. Musta torni-sarjasta myös tykkäsin, samoin Talismaanista (olikohan nimi oikein). Kaikki olleet kyllä hyviä. Pari nytkin odottamassa lukemista. ..kauhu on niin ihanaa ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä tapahtui?
Lue. :)
Idea oli suunnilleen sellainen, että mies oli heroiinilastin kanssa laivalla, joka haaksirikkoutui. Hän oli ainoa eloonjäänyt ja ajautui jollekin saarelle. Ruokaa ei ollut mutta heroiinia oli runsaasti. Nälkä alkoi vaivata, ja vähitellen hän keksi ryhtyä omavaraiseksi tavalla, joka ei olisi monelle tullut mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä tapahtui?
Lue. :)
Idea oli suunnilleen sellainen, että mies oli heroiinilastin kanssa laivalla, joka haaksirikkoutui. Hän oli ainoa eloonjäänyt ja ajautui jollekin saarelle. Ruokaa ei ollut mutta heroiinia oli runsaasti. Nälkä alkoi vaivata, ja vähitellen hän keksi ryhtyä omavaraiseksi tavalla, joka ei olisi monelle tullut mieleenkään.
"Ne kalapuikoilta maistuu..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurahdin Kingiin teini-ikäisenä, kun lainasin kirjastosta Carrien. Oma huone, venyneeltä kasetilta soiva Madonna, Kingin kirja & suklaalevy.. ah niitä aikoja! <3 Keräilen Kingi tuotantoa omaksi, lähes kaikki vanhempi tuotanto löytyy jo.
voisin suositella muuten herrojen nimeltä John Adjive Ligvist ja Joe Hill tuotantoa! Jos King iskee, iskevät takuulla nuokin .
Joe Hill taitaa olla Kingin poika.
On. Ei halua käyttää King-sukunimeä, koska ei halua pärjätä isänsä maineella, vaan omallaan.
Jaksoin lukea Uinu, uinu lemmikkini teininä, mutta sen jälkeen vastaan on tullut vain hirveän lapsellisia King-kirjoja. Itseäni tökkii niistä huokuva naisviha ja moraalinen konservatiivisuus. Kamalimpia on kirjat, joissa pidetään ihan normaalina, että mies tappaa uskottoman vaimonsa ja miehen, jonka kanssa nainen häntä on pettänyt. Oksettavaa. Ehkä tuollainen typerä seksikeskeisyys on amerikkalainen ilmiö, mutta joka tapauksessa se ei tunnu yhtään omalta.
Milloin täällä on Mustan tornin ensi-ilta?
Amerikassa tieten ollut jo!?
Kaikki tullut luettua, osaa useampaan kertaan. Kolkuttajat jäi pitkäksi aikaa mieleen.
Pahin oli Liseyn tarina. Mulla oli lukuhetkellä pienet pojat ja tuntui välillä että en pysty kirjaa lukemaan loppuun
Luin teininä ja parikymppisenä. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut.
Tykkäsin teoksesta "Apt Pupil". Elokuvaversiokin oli aika hyvä, vaikka muutama makoista kohtaus siinä pois jäikin. Varsinkin se loppu.
Sain tänään luettua loppuun The Institute-kirjan. Tykkäsin, mutta ehdoton suosikkini on vanha kunnon Cujo.
Koontzin kirjat ovat tyhmempiä ja loppuratkaisut yleensä jotain ihan hirveätä kuraa. Koontz tosin osaa jotain vähän sinnepäin, ja se on lasten maailman kuvaaminen.