Stephen King, luetteko hänen kirjojaan?
Mikä teistä on hänen parhain kirjansa? Itse olen viimeksi lukenut Tapahtumapaikkana Duma Key, joka oli ihan hyvä, muttei mikään mahtava kuitenkaan.
Kommentit (78)
Teininä ja nuorena luin kaikki siihen mennessä suomennetut. Yksin kotona ja korvessa, sain lopulta yliannostuksen enkä sen jälkeen ole lukenut.
Parasta en osaa sanoa, en edes enää muista mitä kaikkia niitä oli. Hyviä esim. The body, uinu, uinu lemmikkini, vihreä maili(en muista kirjanimeä), se, piina, cujo ja moni muu.
Tohtori uni ja Mersumies lopettivat Kingin fanitukseni. etenkin viimeeksimainittu. Suutari pysyköön lestissään !
Mitähän King tykkäisi kun yllättäisi minut kirjahyllyltään lukemassa kirjojaan? (sori huono vitsi)
Vierailija kirjoitti:
Bachman on Kingin peitenimi.
Hyvähyvä, sinäkin siis tiesit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bachman on Kingin peitenimi.
Hyvähyvä, sinäkin siis tiesit!
Onko muka joku joka ei tiedä? ;D
Lukekaapa Joe Hillin, Stephenin pojan, kirjoja. Lukekaa edes sarvet ja novellikokoelma Bobby Conroy palaa kuolleista.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa Joe Hillin, Stephenin pojan, kirjoja. Lukekaa edes sarvet ja novellikokoelma Bobby Conroy palaa kuolleista.
Tai Sydämen muotoinen rasia.
ViiaPauliina kirjoitti:
Stephen Kingin kirjoista tehdyt leffat on yleensä aika huonoja. Esim. Hohto, Uinu uinu lemmikkini ja Christine on paljon parempia kirjoina. Itselle oli suuri pettymys Se (It) niin kirjana ja leffana, saas nähdä miten uusinta version kaa.. Dean Koontz on hyvä vaihtoehto Kingille, samoin Dan Simmons tietyt kirjat :). Jotka kaipaa vampyyreitä ja tuhmaa niin suosittelen J.R. Ward. Mustan tikarin veljeskunta. Ihan mahtava kirjasarja. Tai jos haluu ns. Dokkarimenoa, lue Karin Slaughter alusta asti :)
Mustan Tikarin Veljeskunta
Kingin kirjoja on tullut luettua jonkin verran. Kuvun alla on suosikkini.
Pitääkin hakea kingiä kesälukemiseksi, kunhan saa pääsykokeet ensin pois jaloista. Voisi kirppiksillä pyöriä jos löytyisi klassikoita halpaan hintaan, kun tuntuvat olevan aina kirjastossa varattuna.
Tuohon alkuperäiskielellä lukemiseen toteaisin, että ajattelin itsekin, että teos pitäisi lukea alkuperäiskielellä, mutta luin sitten yhden kirjasarjan englanniksi, enkä koe, että se olisi tuonut mitään lisää. Ennemminkin jotain pieniä juttuja jäi huomaamatta. Tosin en tiedä kuinka paljon se kehitti kykyäni lukea englantia, mutta ei se lukunautintoa lisännyt.
Olen lukenut joskus "Naisen raivon".
Luen! Tukikohta on ihan huippu! Tukikohdan ihmisiä tulee oikeasti ihan 'ikävä' kun kirjan lopettaa. Samoin Se ja esim kalpea aavistus oli minusta hyvä. Mersumies oli pettymys, eka kingin kirja minkä meinasin jättää kesken. No nyt kuitenkin luen mersumiehen jatko-osaa ja tämä on taas mielestäni kerronnaltaan parempi huomattavasti!
Olen lukenut, Christine - tappaja auto, Eksyneiden jumala, Kuulolla, Mustat Tornit, Liseyn Tarina, Kuoleman Käytävä, Kauhun Vuodenajat, nuorena tuli ahmittua noita Kingin kirjoja ihan hyvää tahtia.. :D hyllystä löytyy lukemislistalta Hohto (englanniksi) ja Lohikäärmeen Silmät.. Carrie olisi mielenkiintoinen myös, elokuvasta tykkäsin
Nuorempana lainasin kirjastosta, nyt aikuisiällä olen ostanut kirpputorilta aina kun on parilla eurolla tullut vastaan. Ainakin uudemmat Kingit tuntuvat toistavan kovasti itseään: jokin vuosisatoja sitten haudattu pahuus ilmoittelee itsestään syystä tai toisesta herkässä tilassa olevalle ihmiselle ja tämä lähtee selvittämään vihamielistä vyyhtiä, kaikki kulminoituu myrskyyn ja salamointiin. Pidän Kingin tyylistä kovasti, mutta ainakin viimeiset kohdalle sattuneet teokset ovat alkaneet käydä puuduttaviksi peräperää luettuina.
Kingillä on todella hyviä kirjoja kuin myös ihan sekoja. :) Hohto on paras tähän mennessä (se jatko-osakin oli hyvä). En nyt muista mikä kirja oli, mikä kuulu näihin sekoihin, mutta lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun ruumiin perseestä tuli ulos joku lonkeromainen myyräeläin vai miten se meni? ::::D Se oli jo niin pimeetä, ettei huvittanu lukea. Eli meni jo liian överiks xD
Vierailija kirjoitti:
En nyt muista mikä kirja oli, mikä kuulu näihin sekoihin, mutta lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun ruumiin perseestä tuli ulos joku lonkeromainen myyräeläin vai miten se meni? ::::D Se oli jo niin pimeetä, ettei huvittanu lukea. Eli meni jo liian överiks xD
Puhutkohan Unensieppaajasta? :D Itse olen jättänyt yhden Kingin kirjan kesken. Sen, missä kesken seksileikkien mies kuolee ja nainen jää sänkyyn kahlittuna keskelle ei-mitään kamppailemaan eloonjäännistään (Julma leikki?). Loppu oli niin piinaava, etten kertakaikkisesti kyennyt lukemaan niin yksityiskohtaisen tuskallista kuvailua.
Yritin lukea aikuisena Carrien uudelleen, olin järkyttynyt käännöksestä.
Oikeastiko se tarina teki minuun vaikutuksen teini-iässä? Oliko tarjonta tosiaankin sellaista, että luki kehnompaakin tekstiä ja täydensi sen päässään?
En muista kirjan nimeä, mutta tarina siitä miten nainen ja mies viettävät lemmenlomaa jossain korpimökissä, nainen jää sänkyyn käsiraudoilla kiinni ja mitä sitten tapahtui...
Vierailija kirjoitti:
Mikä teistä on hänen parhain kirjansa? Itse olen viimeksi lukenut Tapahtumapaikkana Duma Key, joka oli ihan hyvä, muttei mikään mahtava kuitenkaan.
En ole King -fani eikä kauhu sinänsä kiinnosta mua yhtään. Mutta olen tykännyt kovasti joistakin Kingin pienoisromaaneista ja novelleista (The Body, The Shawshank Redemption, Sarah Claiborne, Carrie ...). Monista niistä on tehty aika hyviä leffojakin. Suosikkini taitaa olla joko Carrie tai The Body (leffana Stand By Me). Suosittelen!
Noi luettelemani osoittaa, että King osaa oikeasti kirjoittaa. Ne paksut bestsellerit todistaa vain, että hän osaa kirjoittaa paljon. :)
Hurahdin Kingiin teini-ikäisenä, kun lainasin kirjastosta Carrien. Oma huone, venyneeltä kasetilta soiva Madonna, Kingin kirja & suklaalevy.. ah niitä aikoja! <3 Keräilen Kingi tuotantoa omaksi, lähes kaikki vanhempi tuotanto löytyy jo.
voisin suositella muuten herrojen nimeltä John Adjive Ligvist ja Joe Hill tuotantoa! Jos King iskee, iskevät takuulla nuokin .