Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stephen King, luetteko hänen kirjojaan?

Vierailija
15.03.2017 |

Mikä teistä on hänen parhain kirjansa? Itse olen viimeksi lukenut Tapahtumapaikkana Duma Key, joka oli ihan hyvä, muttei mikään mahtava kuitenkaan.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt muista mikä kirja oli, mikä kuulu näihin sekoihin, mutta lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun ruumiin perseestä tuli ulos joku lonkeromainen myyräeläin vai miten se meni? ::::D Se oli jo niin pimeetä, ettei huvittanu lukea. Eli meni jo liian överiks xD

Puhutkohan Unensieppaajasta? :D Itse olen jättänyt yhden Kingin kirjan kesken. Sen, missä kesken seksileikkien mies kuolee ja nainen jää sänkyyn kahlittuna keskelle ei-mitään kamppailemaan eloonjäännistään (Julma leikki?). Loppu oli niin piinaava, etten kertakaikkisesti kyennyt lukemaan niin yksityiskohtaisen tuskallista kuvailua.

Taisi olla! Kirjan nimi oli niin hyvä ja sit sisältö oli ihan sekoa. Ei ollut painavaa tai ahdistavaa vaan luin sitä ilmeellä " O_O " ja mietin mitähän mömmöjä se on vedelly tätä kirjoittaessaan. Toi kohta oli se sellainen "noni, nyt meni jo liian pitkälle" ja möin kaverille :D

Vierailija
42/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin lukea aikuisena Carrien uudelleen, olin järkyttynyt käännöksestä.

Oikeastiko se tarina teki minuun vaikutuksen teini-iässä? Oliko tarjonta tosiaankin sellaista, että luki kehnompaakin tekstiä ja täydensi sen päässään?

Nuoruudessani luin hurjan määrän Neiti Etsiviä ja nyt aikuisena lukiessani teiniajan suosikkeja uudestaan vertasin mielessäni juurikin Carrieta ja Neiti Etsivä -sarjan kirjoja. Toimivat samalle kohderyhmälle. Esimerkiksi Hohto taas voisi olla aivan eri kirjailijan tuotos, aivan eri tyyppinen kirja, erilaista kerrontaa. Tietysti käännös tekee paljon, mutta en ole tähän päivään mennessä ehtinyt vertailukohdaksi lukea Kingiä alkuperäiskielellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kyllä. Parasta on vanhempi tuotanto kuten Uinu uinu lemmikkini, Hohto ja Carrie.

Vierailija
44/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko se tarina teki minuun vaikutuksen teini-iässä? Oliko tarjonta tosiaankin sellaista, että luki kehnompaakin tekstiä ja täydensi sen päässään?

En muista kirjan nimeä, mutta tarina siitä miten nainen ja mies viettävät lemmenlomaa jossain korpimökissä, nainen jää sänkyyn käsiraudoilla kiinni ja mitä sitten tapahtui...

Siis ehdottomasti nämä pitää lukea englanniksi! Kingin kirjojen luottosuomentaja, jonka nimeä en nyt muista, on aivan erityisen surkea. Kirjoista katoaa puolet tunnelmasta käännöksen vuoksi, niin huonoa ja kömpelöä se kieli on. Itse luen aina englanniksi, enkä edes tiedä suurimman osan suomenkielistä nimeä. Lisäksi jos näistä seuraa keskustelua yms netissä, niin eipä suomenkielisillä (teosten, henkilöiden, paikkojen jne) nimillä mitään teekään...

Muistelemasi kirja on Gerald's Game. Ei mitenkään lemppareitani.

Omaan listaani lisäys: ihan hyviä olivat myös Desperation ja The Regulators (kun kerran Bachmanejakin sai alkaa luetella?). 

Vierailija
45/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!! Lempparit on Cujo ja vähän tuntemattomampi Kolkuttajat. Mulla oli 10h lento enkä voinut sekunnikskaan laskea tota Kolkuttajia mun käsistä! :D Muut nukkui ja mä luin sen surkeen ja himmeen lampun avulla. Ihan paras, pelottava ja jännittävä!

Vierailija
46/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista "uudemmista" Kingin kirjoista oon tykännyt eniten teoksesta Buick 8! Onko muut lukeneet sitä? Se on jotenkin sopivasti sekä tavallinen että tosi kummallinen.

Vierailija
47/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teistä on hänen parhain kirjansa? Itse olen viimeksi lukenut Tapahtumapaikkana Duma Key, joka oli ihan hyvä, muttei mikään mahtava kuitenkaan.

Aikoinaan minuun teki vaikutuksen Tukikohta. Sen jälkeen olen lukenut suunnilleen kaiken, mitä Kingiltä on suomennettu. jaa, pari viimeisintä on vielä lukematta, ajattelin säästää ne kesäksi.

Vierailija
48/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lukee Kingiä, ja tämä onkin kätevä juttu koska herra on sen verran tuottelias, että joka vuodelle tulee vähintään yksi uusi julkaisu (helppo lahjaidea). Meillä siis on kaikki tähän mennessä julkaistut Kingin kirjat, ja jostain syystä taitavat olla ainoat kirjahyllyn asukkaat, joita en ole itse lukenut. Luen muuten todella paljon ja lempikirjani ovat yleensä suht hidaslukuisia ja monimutkaisia teoksia (en tykkää"hömpästä" paitsi satunnaisena ajankuluna), mutta jostain syystä Kingin kirjoista jää minulle puutunut ja ahdistunut olo. Mustasta Tornista tykkäsin, mutta se jäi vuosia sitten kesken siinä vaiheessa, kun tarina alkoi mennä liian synkäksi (ehkä 4. kirja?). Omituista sinänsä, koska muuten kauhutarinat/surulliset loput kyllä kelpaa.

Vierailija
49/78 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingikin on vain ihminen ja joskus menee pieleen ( Unensieppaajan perseestä mönkivät örkit, Tohtori Unen vaivaannuttava tunnelma).  Maailma menettää paljon sinä päivänä kun  Stephen King kuolee ! :(

50/78 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RaDiOaCTiVe kirjoitti:

ViiaPauliina kirjoitti:

Stephen Kingin kirjoista tehdyt leffat on yleensä aika huonoja. Esim. Hohto, Uinu uinu lemmikkini ja Christine on paljon parempia kirjoina. Itselle oli suuri pettymys Se (It) niin kirjana ja leffana, saas nähdä miten uusinta version kaa.. Dean Koontz on hyvä vaihtoehto Kingille, samoin Dan Simmons tietyt kirjat :). Jotka kaipaa vampyyreitä ja tuhmaa niin suosittelen J.R. Ward. Mustan tikarin veljeskunta. Ihan mahtava kirjasarja. Tai jos haluu ns. Dokkarimenoa, lue Karin Slaughter alusta asti :)

Mustan Tikarin Veljeskunta <3 . Odotan jo kovasti seuraavaa osaa.

Kingin kirjoja on tullut luettua jonkin verran. Kuvun alla on suosikkini.

Mä niiiin myös odotan jatkoa

Vierailija
51/78 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diggailin kasarilla ja ysärillä.

Pet sematary, Carrey, It ja Misery kirjoista olivat huippuja. Hohto toimi kirjana, mutta se leffa ei vaan kolahda. Tukikohta oli tylsä kaikissa muodoissaan. Graveyard shiftistä tykkäsin.

Viime vuosina oli tämä the Haven tv-sarja. Diggasin siitä kaikessa kökköydessään. Se perustui Colorado Kidiin ja siitäkin tykkäsin. No, se oli kompakti, novelli. Olenhan mä ysärin jälkeenkin jotain Kingiä lukenut. :)

Vierailija
52/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kingikin on vain ihminen ja joskus menee pieleen ( Unensieppaajan perseestä mönkivät örkit, Tohtori Unen vaivaannuttava tunnelma).  Maailma menettää paljon sinä päivänä kun  Stephen King kuolee ! :(

Oli vähällä kuolla useampi vuosi sitten, rattijuoppo ajoi päälle. Kostoksi osti rattijuopon auton ja läimi sitä lekalla.

Vierailija
53/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka paljon olen Kingin kirjoja lukenut niin suunnattomasti minua ärsyttää se että Kingin kirjoissa päästään varsinaiseen juoneen suurinpiirtein kirjan keskivaiheilla, oli romaani mikä tahansa. King on sellaisen turhanpäiväisen asian lässyttäjä.

Vierailija
54/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka paljon olen Kingin kirjoja lukenut niin suunnattomasti minua ärsyttää se että Kingin kirjoissa päästään varsinaiseen juoneen suurinpiirtein kirjan keskivaiheilla, oli romaani mikä tahansa. King on sellaisen turhanpäiväisen asian lässyttäjä.

Pikemminkin tarkka kuvailija. Siksi kirjat onkin niin paksuja.

Vierailija
55/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4030 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista kirjan nimeä, mutta tarina siitä miten nainen ja mies viettävät lemmenlomaa jossain korpimökissä, nainen jää sänkyyn käsiraudoilla kiinni ja mitä sitten tapahtui...

Siis ehdottomasti nämä pitää lukea englanniksi! Kingin kirjojen luottosuomentaja, jonka nimeä en nyt muista, on aivan erityisen surkea. Kirjoista katoaa puolet tunnelmasta käännöksen vuoksi, niin huonoa ja kömpelöä se kieli on. Itse luen aina englanniksi, enkä edes tiedä suurimman osan suomenkielistä nimeä. Lisäksi jos näistä seuraa keskustelua yms netissä, niin eipä suomenkielisillä (teosten, henkilöiden, paikkojen jne) nimillä mitään teekään...

Muistelemasi kirja on Gerald's Game. Ei mitenkään lemppareitani.

Omaan listaani lisäys: ihan hyviä olivat myös Desperation ja The Regulators (kun kerran Bachmanejakin sai alkaa luetella?). 

Tämä selittääkin paljon. Luin mainitun Carrien sekä Piinan teini-iässä uteliaisuudesta ja minusta ne olivat kammottavaa kuraa (luin paljon klassikoita, joten kielitajuni oli suht hyvä). Aikuisena olen lukenut Kingiltä fantasiaa englanniksi ja yllätyin, että se olikin luettavaa tekstiä. :)

- eri vastailija

Vierailija
56/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie on paras.

Vierailija
57/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut melkein kaikki Stephen Kingin kirjat lukuunottamatta Musta Torni-sarjaa. Tämän hetken lempparini on 22.11.63, johtuen siitä, että kirja oli erilainen kuin muut Kingin kirjat ja tykkään aikamatkustusaiheisista kirjoista ja leffoista. Tv-sarja noudatti myös aika hyvin kirjan juonta. Tosin kuin Kuvun Alla tai Hohto, joiden leffatoteutukset olivat täysin erilaiset.

Vierailija
58/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dolores claiborne kirja ja elokuva on hyviä

Vierailija
59/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

doloreksen tunnustus siis on hyvä

Vierailija
60/78 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iän kynnyksellä luin Kingiä paljon ja olen siitä asti rakastanut! Duma Keykin oli minusta hyvä, uppouduin siihen maailmaan täysin. Lempileffani on Stand by Me, jotenkin sen ajankuvaan on niin lempeää sukeltaa. Nyt on kirjoista kesken Cujo, löysin kirjakaupasta pokkarin englanniksi. Ja odottamassa kirjastosta lainattu Tommyknockers & Carrie -tuplapainos. Kolkuttajien muistelen olleen hyvä kirja, ja haluan lukea sen uudelleen. Nykyään luen mieluummin alkuperäiskielellä. Yhtä parasta kirjaa en osaa edes nimetä. Langolieerit oli jotenkin kiehtova.

Musta Torni -sarjaa en ole jaksanut lukea ensimmäisen teoksen alkua lukuunottamatta lukea, ei iske sitten yhtään.

Ja Kingin ohella Koontz on ollut lempikirjailijoitani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän