Mies käytti ruokarahansa kolmeen pizzaan ja nyt...
Hänen pitää joko elää ilman ruokaa 8 päivää tai minun pitäisi kustantaa hänen ruokansa. Sanoin että syökööt kaurapuuroa. Nyt sanoo että olen hirveä, ilkeä, enkä ajattele ketään muuta kuin itseäni.
Olin paikalla kun hän tilasi pizzaa. Sanoin että turha sitten vinkua minulta ruokaa jos aikoo olla noin tyhmä. Sanoi että pärjää, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa.
En anna periksi. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää syy js seuraus suhde. Mitä olette mieltä? Ei siis ole kuolemassa nälkään, koska puuroa on montaakin sorttia, joita voi syödä. Teenkö ihan oikein?
Ja teille, jotka kysytte, miksi meillä erilliset ruokarahat, siksi koska mies halusi kokeilla tällaista systeemiä. Koki että minun ostamani ruuat ovat liian kalliita ja pääsisi halvemmalla ostamalla itse.
Kommentit (122)
Mistä te noita kultakimpaleita löydätte? "Mies" kuulostaa 10-vuotiaalta lapselta, paisti että 10-vuotiaaltakin voisi jo odottaa fiksumpaa rahankäyttötaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas teillä rahat tiukassa.
No syökööt puuroa, oma valintansahan tuo on. Voitko lainata sille rahaa?
Mies ehdotti tätä, mutta en voi olla varma saanko rahoja takaisin, joten kieltäydyin. Mies on nyt vihainen, mutta oidän pääni.
Jokaisen aikuisen ihmisen on syytä tiedostaa omien toimiensa seuraukset eli eikun vaan puuroa naamaan seuraavat päivät. Onnistuu sitten rahankäyttö paremmin ensikuussa.
Nyt pidät pääsi tiukkana. Et anna miehelle omista ruuistasi tai maksa hänen ostoksiaan. Voit anelun jälkeen lainata rahaa, mutta teette siitä velkakirjan.
Jos ei opi, jätä.
Jaa että sinua syytti vielä rahan huonosta käytöstä :D Toivottavasti on muissa asioissa huomattavasti fiksumpi...
Ap älä anna miehelle periksi. Kuulostaa todella lapselliselta tyypiltä.
No ei varmaan kannata lainata rahaa, jos on kolmen pizzan jälkeen konkurssissa
Eikö teillä ole yhteiset ruokarahat?
Mies voi hakea vaikka kulutusluottoa tai mennä leipäjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole yhteiset ruokarahat?
Juuri tuollaisten rahankäyttäjien kanssa ei kannata yhteisiä rahoja käyttää. Toinen rahottaisi näin kaikki toisen mieliteot, jos toiselta puuttuu kokonaan rahan taju ja impulssikontrolli.
Muutenkaan tuoreissa nuorten ihmisten suhteissa ei aina kannata laittaa talouksia täysin yhteen. Näin oppii kumpikin käyttämään rahaa tulojen ja menojen mukaan :)
Miten olisi jos itse olisit vaikka shoppaillut liikaa ja valittaisit miehellesi ettet saa herkkuja? Ei 3 pizzaa nyt niin paha ole vaikka kuinka olisitte sopineet. Kyllä muakin näin naisena rohmuttaa välillä varsinkin jos on ollut pitkä työpäivä, silloin ei kyllä halua mitään kaurapuuroa..auta nyt sitä miestäsi ja miettikää kannattaako tollaisia sopimuksia tehdä:D
Aloituksesta on jäänyt oleellinen pois. olisi kiva tietää millä summalla hän on pizzoja ostellut.
Puurohan on hyvää, jos saa siihen laittaa voisilmän? Jospa seuraavan kerran,kun ostaa pizzoja muistuu puuro mieleen??
Eikö teilää tosiaankaan muuta ole, perunoita, sipulia, makaronia, säilykkeitä, pakasteita, yhtään mitään mistä ruokaa tehdä?!
Enpäs miehen kotiväki, ovatko kaukana, voiko siellä käydä syömässä tai ruokatavaroita lainaamassa? (En toki suosittele vakituiseksi järjestelyksi, vanhemmille ruoka maksaa yhtä lailla).
Onko hänellä mitään tavaraa myytävänä tai vaihdettavana ruokaan?
Ottakoon selvää ruoanjakelupaikoista, niitä voi olla paikkakunnallanne yllättävän monta ja ruoka ihan kelvollista. Ihmisiä niissä käyvät ovat, rohkeasti mies sinne vaan, ei siihen kuole, päinvastoin!
Lain mukaan puolisoiden elintason tulee olla sama, ja varakkaampi on siten elatusvelvollinen. Jos sinulla on enemmän rahaa ,täytyy sinun ruokkia puolisosi
Jos mies itse ehdotti erillisiä ruokarahoja, niin olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan puolisoiden elintason tulee olla sama, ja varakkaampi on siten elatusvelvollinen. Jos sinulla on enemmän rahaa ,täytyy sinun ruokkia puolisosi
Tuskin ovat aviossa, kuulostavat hyvin nuorilta. Elleivät sitten ole täysin kuvitteellisia.
Onpas teillä rahat tiukassa.
No syökööt puuroa, oma valintansahan tuo on. Voitko lainata sille rahaa?