Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käytti ruokarahansa kolmeen pizzaan ja nyt...

Vierailija
14.03.2017 |

Hänen pitää joko elää ilman ruokaa 8 päivää tai minun pitäisi kustantaa hänen ruokansa. Sanoin että syökööt kaurapuuroa. Nyt sanoo että olen hirveä, ilkeä, enkä ajattele ketään muuta kuin itseäni.

Olin paikalla kun hän tilasi pizzaa. Sanoin että turha sitten vinkua minulta ruokaa jos aikoo olla noin tyhmä. Sanoi että pärjää, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa.

En anna periksi. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää syy js seuraus suhde. Mitä olette mieltä? Ei siis ole kuolemassa nälkään, koska puuroa on montaakin sorttia, joita voi syödä. Teenkö ihan oikein?

Ja teille, jotka kysytte, miksi meillä erilliset ruokarahat, siksi koska mies halusi kokeilla tällaista systeemiä. Koki että minun ostamani ruuat ovat liian kalliita ja pääsisi halvemmalla ostamalla itse.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valaisee hieman :)

Eli tilasi pizzat kotiinkuljetuksena eri päivinä. Jokaiselle tuli hintaa 17-22 euroa eli noin 60euroa meni pizzoihin.

Ei olla aviossa, ollaan asuttu yhdessä reilu vuosi, mutta olin töissä aikaisemmin ja rahamääräni oli suurempi, eli luonnollisesti maksoinkin enemmän. Nyt olen työtön ja rahani eivät enää riitä samanlailla maksamaan kaikkea eli kaiken piti mennä puoliksi ja mies sitten halusi kokeilla omia eväitä molemmilla.

En halua periaatteesta tarjota miehelle ruokaa, koska viime kuussa oli köydä samoin. Ja varmasti käy ensi kuussakin, jos en laita tälle stoppia.

Ymmärrän myös että välillä tekee pizzaa mieli, mutta jos pizzaan uppoaa kaikki rahat, ei sitä voi ostaa.

Ollaan parikymppisiä, jos se jotain nyt kiinnostaa ja mielestäni tämä on oikea ratkaisu, koska varoitin häntä. Eli en ole se pahis vaan mies on vain tyhmä.

Älä vain lisäänny noin tyhmän miehen kanssa! Lapsi jäisi sinun vastuulle ja kustannettavaksi kun tuo tyhmä mies vain ostaisi pizzaa.

Vierailija
62/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valaisee hieman :)

Eli tilasi pizzat kotiinkuljetuksena eri päivinä. Jokaiselle tuli hintaa 17-22 euroa eli noin 60euroa meni pizzoihin.

Ei olla aviossa, ollaan asuttu yhdessä reilu vuosi, mutta olin töissä aikaisemmin ja rahamääräni oli suurempi, eli luonnollisesti maksoinkin enemmän. Nyt olen työtön ja rahani eivät enää riitä samanlailla maksamaan kaikkea eli kaiken piti mennä puoliksi ja mies sitten halusi kokeilla omia eväitä molemmilla.

En halua periaatteesta tarjota miehelle ruokaa, koska viime kuussa oli köydä samoin. Ja varmasti käy ensi kuussakin, jos en laita tälle stoppia.

Ymmärrän myös että välillä tekee pizzaa mieli, mutta jos pizzaan uppoaa kaikki rahat, ei sitä voi ostaa.

Ollaan parikymppisiä, jos se jotain nyt kiinnostaa ja mielestäni tämä on oikea ratkaisu, koska varoitin häntä. Eli en ole se pahis vaan mies on vain tyhmä.

Kuulostaa siltä että miehesi ei todellakaan ole mikään Einstein. Ei muuta kuin puuro ja makaronilinjalle vähäksi aikaa niin rupeaa oppimaan, itsehän se tuon sopimuksen halusi. Ei tuosta hommasta muuten mitään tule jos mies ei opi ottamaan vastuuta omista päätöksistään.

T. Toinen mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele että pizzoille tuli hintaa, jos vaikka Kotipizzasta tilasi.. Lidlistä kolme hyvää pakastepizzaa, ja hinta on noin 4,30 €, ja sitten voi vaikka vielä törsätä juomaan, esim. 2 litran limsa 1,65 €.

T. Lidl-mies.

Hieman eri vetää pakastepizzaa kuin Kotipizzaa. Ne Lidlin 3-packit ei ole erityisen hyviä, mutta Lidlistäkin saa ihan hyviä. Molempia Kotipizzaa ja pakastepizzaa tulee silloin tällöin vedettyä, mutta jos rahaa on 60€ kahden viikon elämiseen, niin jättäisin kyllä molemmat ostamatta.

Vierailija
64/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle kerjäämään tarvitsemaasi.

Vierailija
65/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen päässä on liikkunut, kun hän on tilannut pizzaa? Ilmeisesti on ajatellut, että sinä pelastat tilanteen?

Vierailija
66/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies itse ehdotti erillisiä ruokarahoja, niin olkoon.

Koska ette ole naimisissa ei sinulla ole mitään elatusvelvollisuutta poikaa kohtaan.  Päinvastoin karista kannoiltasi ja lähde elämään omaa elämää.  Vai meinaatko että poika huolehtisi että sinä saat varmasti ruokaa ja säästäisi sinua varten.   Voitko luottaa että sinä ja lapsesi olisitte taloudellisesti turvassa kun sinulla ei ole tuloja?

Vierailija
67/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kalliita pizzoja on mies tilannut!

Vierailija
68/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tapaus exäni kanssa. Teimme yleensä niin, että minä kävin kaupassa, mies antoi välillä rahaa niin menot menivät suunnilleen puoliksi. Jos minulla oli rahat tiukilla niin makseli kyllä minunkin juttuja, että ei sen puoleen ollut ongelmia eikä itketty rahan perään. Paitsi kun kerran joutui työttömäksi, masensihan se ja ymmärsin kyllä. Ilmoittautui työkkäriin mutta jossain vaiheessa, ehkä kun oli ollut työttömänä jo yli 2kk huomasin, että hän kerjäsi minulta rahaa vähän väliä. Tajusin että eihän hän ollut edes hakenut mitään rahaa sieltä, ilmoittanut vain että on työtön! Hän vain huolettomasti sanoi että sieltä saa sitten takautuvasti ja sanoi laittavansa hakemuksen joten annoin rahaa. No parin viikon päästä kerjäys jatkui edelleen mutta hän ei vieläkään ollut laittanut sitä prkl hakemusta. Sanoin että en anna rahaa ennen kuin olet laittanut hakemuksen, koska sen käsittelyynkin voi mennä monta viikkoa. Oudointa on että vielä pari viikkoa mies itki ja kituutti ilman rahaa ennen kuin teki sen helkkarin hakemuksen.

Jollain tavalla hän varmaan masentuikin työttömäksi jäätyään ja taantui lapsen tasolle, koska sanoi minulle monta kertaa ettei voi tehdä hakemusta ellen auta häntä. Hän on ihan normaali mies, älykäs, osaa käyttää tietokonetta ja jos ei osaisi ne samat laput löytyy paperisina työkkäristäkin. Lopulta "autoin" häntä (istuin vieressä kun hän teki hakemuksen) ja hän sai hommat hoidettua ja sen jälkeen hän oli taas normaali aikuinen ihminen joka hoiti itsenäisesti omat asiansa ja menomme menivät puoliksi, ja maksoi vielä minulle takaisin velkansa. Tuollainen "retkahtaminen" vain oli outoa kun hän ei normaalisti ollut sellainen.

En usko että tämä edes liittyy sukupuoleen, mutta jos toinen mahdollistaa toisen lusmuilun niin yleensä siihen tottuu nopeasti. Ja eihän ihmisellä ole hyvin asiat elämässä jos ei osaa omia raha-asioitaan kontrolloida. Rahankäytön hahmottaminen kyllä voi olla välillä hankalaa jos sitä ei ole ikinä joutunut miettimään, mutta jos viitsii tehdä edes yksinkertaisen suuntaa-antavan budjetin (vaikka ihan omassa päässään) niin ei siihen montaa minuuttia mene.

Vierailija
69/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on molemminpuolinen. Jokaisen takapakin ei tarvitse olla "opetus" toiselle (hahaa siitä sait). Lainaa sitä rahaa, pyydä takaisin (huom pyydä takaisin, älä tiuski). Keskustele asiasta miehesi kanssa, älä kysy neuvoa vauva.fi olettaen että haluat jatkaa miehesi kanssa "etkä jättää sitä sikaa".

Vierailija
70/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies tahtoi päästä päättämään ruuasta ja rahankäytöstä. Oliko ruoka-asioiden hoitaminen ennen tuota 50-50-päätöstä enemmän sinun vastuullasi tai päätitkö enemmän, mitä ostetaan? Ilmeisesti mies tahtoi päästä ostamaan mieleisiään asioita ja luotti, että saa omat rahat tuhlattuaan kuitenkin käyttää sinun ruokarahojasi tai ruokiasi.

Vierailija
71/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kalliita pizzoja on mies tilannut!

Hyvin sanottu.  Niiden pitsojen mukana taitaa mennä emäntäkin.

Vierailija
72/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on molemminpuolinen. Jokaisen takapakin ei tarvitse olla "opetus" toiselle (hahaa siitä sait). Lainaa sitä rahaa, pyydä takaisin (huom pyydä takaisin, älä tiuski). Keskustele asiasta miehesi kanssa, älä kysy neuvoa vauva.fi olettaen että haluat jatkaa miehesi kanssa "etkä jättää sitä sikaa".

Kysymys lienee nuoresta opiskelijapariskunnasta jotka vasta harjoittelee yhdessäasumista eli nyt on tehtävä hyvä huomioita haluaako elää tämmöisen ihmisen kanssa.

Vierailija
73/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen tapaus exäni kanssa. Teimme yleensä niin, että minä kävin kaupassa, mies antoi välillä rahaa niin menot menivät suunnilleen puoliksi. Jos minulla oli rahat tiukilla niin makseli kyllä minunkin juttuja, että ei sen puoleen ollut ongelmia eikä itketty rahan perään. Paitsi kun kerran joutui työttömäksi, masensihan se ja ymmärsin kyllä. Ilmoittautui työkkäriin mutta jossain vaiheessa, ehkä kun oli ollut työttömänä jo yli 2kk huomasin, että hän kerjäsi minulta rahaa vähän väliä. Tajusin että eihän hän ollut edes hakenut mitään rahaa sieltä, ilmoittanut vain että on työtön! Hän vain huolettomasti sanoi että sieltä saa sitten takautuvasti ja sanoi laittavansa hakemuksen joten annoin rahaa. No parin viikon päästä kerjäys jatkui edelleen mutta hän ei vieläkään ollut laittanut sitä prkl hakemusta. Sanoin että en anna rahaa ennen kuin olet laittanut hakemuksen, koska sen käsittelyynkin voi mennä monta viikkoa. Oudointa on että vielä pari viikkoa mies itki ja kituutti ilman rahaa ennen kuin teki sen helkkarin hakemuksen.

Jollain tavalla hän varmaan masentuikin työttömäksi jäätyään ja taantui lapsen tasolle, koska sanoi minulle monta kertaa ettei voi tehdä hakemusta ellen auta häntä. Hän on ihan normaali mies, älykäs, osaa käyttää tietokonetta ja jos ei osaisi ne samat laput löytyy paperisina työkkäristäkin. Lopulta "autoin" häntä (istuin vieressä kun hän teki hakemuksen) ja hän sai hommat hoidettua ja sen jälkeen hän oli taas normaali aikuinen ihminen joka hoiti itsenäisesti omat asiansa ja menomme menivät puoliksi, ja maksoi vielä minulle takaisin velkansa. Tuollainen "retkahtaminen" vain oli outoa kun hän ei normaalisti ollut sellainen.

En usko että tämä edes liittyy sukupuoleen, mutta jos toinen mahdollistaa toisen lusmuilun niin yleensä siihen tottuu nopeasti. Ja eihän ihmisellä ole hyvin asiat elämässä jos ei osaa omia raha-asioitaan kontrolloida. Rahankäytön hahmottaminen kyllä voi olla välillä hankalaa jos sitä ei ole ikinä joutunut miettimään, mutta jos viitsii tehdä edes yksinkertaisen suuntaa-antavan budjetin (vaikka ihan omassa päässään) niin ei siihen montaa minuuttia mene.

Oliko työttömäksi jääminen niin hänen ajatustaan vastaan, että hän ei pystynyt hyväksymään sitä ja kuvitteli saavansa kohta töitä eikä pystynyt tekemään tuota hakemusta.  Ymmärrän jotenkin.

Vierailija
74/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys lienee nuoresta opiskelijapariskunnasta jotka vasta harjoittelee yhdessäasumista eli nyt on tehtävä hyvä huomioita haluaako elää tämmöisen ihmisen kanssa.

Olen nyt 2 vuotta seurannut vauva.fi miehenä. Tämä on tosiaankin viimeinen paikka mistä kannattaa kysyä neuvoa. Tämän foorumin naiset vihaavat miehiä, pitävät itseään täydellisenä ja vika on aina miehissä. Voitte kirjoittaa loputtomasti nimettömiä viestejä, jokaisesta viestistä huokuu se tyytymättömyys elämään.

Vierailija
75/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi todiste siitä, että miehet ovat tyhmiä ja yksinkertaisia olentoja!! :D

Vierailija
76/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vielä kovin itsenäinen. On ehkä tottunut, että äiti (ja isä) maksavat hänelle, kun omat rahat on loppu. Yllättävän monet miehet mieltävät tyttöystävän, vaimon, naisen äidikseen. Ihan hyvä kokeilu teillä, mutta myös erittäin vakavan ja tarkan keskustelun paikka yhteiselämän käytännöistä. Raha-asioista pitää voida keskustella. Avoimesti, sentilleen. Jos tilanne ei korjaannu, niin muuttakaan erilleen. Silloin kummatkin huolehtivat vain itsestään - ja viettävät aikaa muutoin yhdessä.

Vierailija
77/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi todiste siitä, että miehet ovat tyhmiä ja yksinkertaisia olentoja!! :D

Tämä ketju todistaa vain palstamammojen miesvihan, ja sen että palstamammat uskoo kaikki miesvihaprovot. Missään pitseriassa ei myydä 20 euron pitsoja. Mutta nielkää, nielkää.

Ja sinä tyhmä et tajunnut että tuohon summaan sisältyy myös mahdollinen juoma + kotiinkuljetus jos tilaus jää alle tietyn summan. Mutta kun sun piti vaan päästä  kirjoittamaan sana "miesvihaprovo" vaikka jälleen kerran kun kyse yhden miehen tyhmästä käytöksestä eikä  koko miessukukuntaa syyllistetä kollektiivisesti. Ryömi takas kiven alle, uli.

Vierailija
78/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni tekee mieli pizzaa, hän yleensä tekee sitä itse. Meille molemmille.

Taidan olla aika onnekas.

(minä laitan enimmäkseen ruokaa mutta mies osaa tehdä paremman pizzan, siksi se on hänen "hommaansa")

Vierailija
79/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lupaa hyvää. Mies itse valittanut että sinun rahankäytössä vika ja syy löytyikin itsestä. Eikä edes tunnu sisäistävän asiaa.

Mulla teki exä tota. Kauppareissun jälkeen saattoi naputtaa miten kalliiksi mun purkkapussi tuli vaikka itsellä ostoksia ruuan ohella monen kympin edestä (mm. olutta, sipsejä, karkkia, dvd:itä tai pelejä). Oli täysin sokea omalle kulutukselleen.

Vierailija
80/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5