Mies käytti ruokarahansa kolmeen pizzaan ja nyt...
Hänen pitää joko elää ilman ruokaa 8 päivää tai minun pitäisi kustantaa hänen ruokansa. Sanoin että syökööt kaurapuuroa. Nyt sanoo että olen hirveä, ilkeä, enkä ajattele ketään muuta kuin itseäni.
Olin paikalla kun hän tilasi pizzaa. Sanoin että turha sitten vinkua minulta ruokaa jos aikoo olla noin tyhmä. Sanoi että pärjää, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa.
En anna periksi. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää syy js seuraus suhde. Mitä olette mieltä? Ei siis ole kuolemassa nälkään, koska puuroa on montaakin sorttia, joita voi syödä. Teenkö ihan oikein?
Ja teille, jotka kysytte, miksi meillä erilliset ruokarahat, siksi koska mies halusi kokeilla tällaista systeemiä. Koki että minun ostamani ruuat ovat liian kalliita ja pääsisi halvemmalla ostamalla itse.
Kommentit (122)
Pidä pääsi ap, ehkä oppii jotain.
M38v
Vierailija kirjoitti:
Ei lupaa hyvää. Mies itse valittanut että sinun rahankäytössä vika ja syy löytyikin itsestä. Eikä edes tunnu sisäistävän asiaa.
Mulla teki exä tota. Kauppareissun jälkeen saattoi naputtaa miten kalliiksi mun purkkapussi tuli vaikka itsellä ostoksia ruuan ohella monen kympin edestä (mm. olutta, sipsejä, karkkia, dvd:itä tai pelejä). Oli täysin sokea omalle kulutukselleen.
Minullakin eksä valitti, jos ostan kaupasta kassin tai liian hienoa eli kallista jugurttia, mutta ei tietenkään nähnyt mitään mainittavaa siinä, että hän itse tupakoi ja käytti alkoholia useamman kerran viikossa, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi todiste siitä, että miehet ovat tyhmiä ja yksinkertaisia olentoja!! :D
Tämä ketju todistaa vain palstamammojen miesvihan, ja sen että palstamammat uskoo kaikki miesvihaprovot. Missään pitseriassa ei myydä 20 euron pitsoja. Mutta nielkää, nielkää.
Ja sinä tyhmä et tajunnut että tuohon summaan sisältyy myös mahdollinen juoma + kotiinkuljetus jos tilaus jää alle tietyn summan. Mutta kun sun piti vaan päästä kirjoittamaan sana "miesvihaprovo" vaikka jälleen kerran kun kyse yhden miehen tyhmästä käytöksestä eikä koko miessukukuntaa syyllistetä kollektiivisesti. Ryömi takas kiven alle, uli.
Juu, niin varmaan. Ihan varmaan näin. Paskavammainen ulin-hokemisesi on ihan helvetin ärsyttävää.
Luuletko olevasi kovakin humoristi?
Aina kun luen viestejäsi, tulee pakottava tarve googlata eksä ja katsoa hetki hänen naamaansa ja tuntea, miten onnellinen olenkaan nykyään.
Itse eroaisin tuollaisesta luuserista. En katsoisi hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi todiste siitä, että miehet ovat tyhmiä ja yksinkertaisia olentoja!! :D
Tämä ketju todistaa vain palstamammojen miesvihan, ja sen että palstamammat uskoo kaikki miesvihaprovot. Missään pitseriassa ei myydä 20 euron pitsoja. Mutta nielkää, nielkää.
Aika moni mies tilaa itselleen L-kokoisen pizzan ja ne maksavat helposti 20 euroa.
T. Kotipizzan myyjä
Mun exä aina retosteli rahoillaan kaikille. Kaupassa kun käytiin niin livahti aina sutjakkaasti pakkaamaan jättäen minut maksamaan. Kun tästä suuni avasin väitti että valehtelen. Mulla oli kaikki dokumentit tallessa. Exä osti suunnilleen kilon juustoa ja 20 pakettia keksejä kuussa. Keksit piilotti ettei muu perhe niitä löydä. Ja ex oli 40plus mies, täys loinen.
Mies käytti 8 päivän ruokarahat 3 pitsaan. Miten toimin? Jotenkin hauska juttu ja keskustelu. Paljon kannanottoja, ohjeita ja muutama riitakin siellä joukossa. Jonkun mielestä miesvihaprovoa on huomattavissa tämänkin keskustelun kommenteissa. Vastaus kysymykseesi on, että et tee mitään. Kyllä se poitsu siitä kasvaa. Nuorena tekee just tollasta pöljää eikä ajattele rahojen riittämistä kovin pitkälle. Siperia opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen passiivisaggressiivisella asenteella parisuhde kukoistaa. Not.
Hyi helvetti mitä ämmiä. Toivon että ketjun kommentoijat joutuvat oikeasti itse sinne leipäjonoihin.
Jep, just näin ja kuka helvetti haluaa vetää kaurapuuroa?! Missä porukan sympatia? Vedin itsekin eilen ja tänään pizzaa kun ei jaksanut alkaa kokkaamaan pitkän päivän jälkeen. Hyvää oli eikä kaduta vaikka yli 20€ menikin.
Vedit pitsaa? Tuliko sitä vetämällä enemmän vai oliko se jotain köydenvedon tapaista?
Hahah ha. Ei, se oli kädenvedon tapaista. Dikki ei lämmennyt kaurapuuroon mutta pizza, ymmm, oli ihanaa..kuvasin kaiken ja annoin nimeksi American pizza.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta on jäänyt oleellinen pois. olisi kiva tietää millä summalla hän on pizzoja ostellut.
Kolme saarioisen kinkkupizzaa. á 3 markkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan puolisoiden elintason tulee olla sama, ja varakkaampi on siten elatusvelvollinen. Jos sinulla on enemmän rahaa ,täytyy sinun ruokkia puolisosi
Ei tule olla sama. Elatusvelvollisuus toki on, mutta sehän hoituu puurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan puolisoiden elintason tulee olla sama, ja varakkaampi on siten elatusvelvollinen. Jos sinulla on enemmän rahaa ,täytyy sinun ruokkia puolisosi
Ei kyllä hoidu. Jää kaikki vitamiinit saamatta tai sittenhän lapsille voidaan syöttää pelkkää puuroa koulussa? Turha velojen on muusta maksa jos se sillä hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä hoidu. Jää kaikki vitamiinit saamatta tai sittenhän lapsille voidaan syöttää pelkkää puuroa koulussa? Turha velojen on muusta maksa jos se sillä hoituu.
Hei pälli, nyt oli kyse 8 päivän syömisistä eikä loppuelämän pysyvästä ruokavaliosta. Tuon ajan voi olla vaikka kokonaan syömättä ilman mitään pysyviä haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se mies sai kaikki tarvitsemansa vitamiinit 60e pizzoista pitkäksi aikaa eteenpäin niin ei pieni puurokuuri haittaa.
AP, onko "miehesi" mitenkään tuon rahan/ruoan ruinaamisen ja syyllistämisen lomassa tuonut esille, että tämä teidän järjestelynne oli hänen oma toiveensa? Jos on, niin miten? Tai jos ei ole, niin oletko sinä? ja miten herra siihen suhtautuu?
Kiinnostaa, on niin absurdi tilanne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies tilaa itselleen L-kokoisen pizzan ja ne maksavat helposti 20 euroa.
T. Kotipizzan myyjä
Miksi ihmeessä tätäkin alapeukutetaan? Kai mä nyt näen töissä mitä ihmiset syö ja moni mies syö ihan paikan päällä L-kokoisen pizzan.
T. Kotipizzan myyjä
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta on jäänyt oleellinen pois. olisi kiva tietää millä summalla hän on pizzoja ostellut.
Niitä 60 sentin pizzoja liiteristä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 2 vuotta seurannut vauva.fi miehenä.
Seurasitko aikaisemmat 20 vuotta vauva-palstaa naisena, vai miksi kirjoitat aina noin?
Kuulostaa tutulta. Ja nimenomaan niin päin, että itse olin kuin miehesi jolloin oman mieheni piti elättää meidät kummatkin koska tuhlasin rahani kaikkeen typerään mm. pitsoihin joihin ei ollut varaa. Yllättävän pitkään, liiankin pitkään, mieheni sitten elätti minua. Ei ostanut koskaan mitään itselleen koska tuhlasi rahansa minuun. Olin jo tottunut siihen että voin käyttää omat rahani miten huvittaa, kyllä joku aina pelastaa! Kunnes koitti se päivä, kun mieheni iski pussin makaronia pöydälle ja ilmoitti, ettei ole varaa enempään. Siinä sitten alkoi latoa ostoksiani pöytään raivoten samalla. Kyllä muuten herätti. No, se kaksi viikkoa elettiin tosiaan hyvin vähällä ruualla, syötiin aina vanhemmilla kun siellä käytiin (taisivat tajuta tilanteen vaikkeivat mitään sanoneet..) ja jotenkin kituutettiin. Onneksi se oli vain kaksi viikkoa.
Nykytilanne puolisen vuotta tuon päivän jälkeen on aivan erilainen. Ruuasta ei ole ollut pulaa koska suunnittelee viikon ruuat etukäteen, laskut on jaettu tulojen mukaan reilusti (mies on töissä, itse työttömänä tällä hetkellä) ja yhdessä pidetään huoli että kummallakin on sitä käyttörahaa. Mulla tietenkin vähemmän vaikka saisi vielä enemmän tasattua, mutta poden vieläkin huonoa omaa tuntoa miehen rahojen käytöstä.
Joten tällein lyhyesti, älä auta miestäsi. Joskus sitä tarvitsee kunnon herätyksen tilanteen epäreiluuteen. Jos ei muutosta tapahdu, kannattaa miettiä suhteen tilaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä aina retosteli rahoillaan kaikille. Kaupassa kun käytiin niin livahti aina sutjakkaasti pakkaamaan jättäen minut maksamaan. Kun tästä suuni avasin väitti että valehtelen. Mulla oli kaikki dokumentit tallessa. Exä osti suunnilleen kilon juustoa ja 20 pakettia keksejä kuussa. Keksit piilotti ettei muu perhe niitä löydä. Ja ex oli 40plus mies, täys loinen.
Jos joku tekisi minulle noin niin kävelisin kaupasta ulos huikaten mennessäni että menen jo lämmittämään auton tai käyn vielä kukkakapassa, hoida kulta tämä loppuun ja poistuisin paikalta.
Perhekoon pitsaa lisätäytteillä ja isolla limpparilla ei saa kympillä tai 15 eurolla kotiinkuljetettuna.