Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käytti ruokarahansa kolmeen pizzaan ja nyt...

Vierailija
14.03.2017 |

Hänen pitää joko elää ilman ruokaa 8 päivää tai minun pitäisi kustantaa hänen ruokansa. Sanoin että syökööt kaurapuuroa. Nyt sanoo että olen hirveä, ilkeä, enkä ajattele ketään muuta kuin itseäni.

Olin paikalla kun hän tilasi pizzaa. Sanoin että turha sitten vinkua minulta ruokaa jos aikoo olla noin tyhmä. Sanoi että pärjää, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa.

En anna periksi. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää syy js seuraus suhde. Mitä olette mieltä? Ei siis ole kuolemassa nälkään, koska puuroa on montaakin sorttia, joita voi syödä. Teenkö ihan oikein?

Ja teille, jotka kysytte, miksi meillä erilliset ruokarahat, siksi koska mies halusi kokeilla tällaista systeemiä. Koki että minun ostamani ruuat ovat liian kalliita ja pääsisi halvemmalla ostamalla itse.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää  vain tehkö lapsia!

Eiku nimenomaan tollasen helmen kanssa pitää lapsi tehdä, mielellään useempi.

Vierailija
42/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun poika ei mennyt Michelin-ravintolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan puolisoiden elintason tulee olla sama, ja varakkaampi on siten elatusvelvollinen. Jos sinulla on enemmän rahaa ,täytyy sinun ruokkia puolisosi

Ei tarvi, koska tässähän sanottiin, että miehen ehdotuksesta kumpikin käyttää itse oman osansa ruokarahoista. Jos toinen syö osuutensa päivässä se on voivoi.

Vierailija
44/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua miehestä edes 😂

Kakarahan tuo vielä on. Laita takaisin mamman helmoihin kasvamaan

Vierailija
45/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele että pizzoille tuli hintaa, jos vaikka Kotipizzasta tilasi.. Lidlistä kolme hyvää pakastepizzaa, ja hinta on noin 4,30 €, ja sitten voi vaikka vielä törsätä juomaan, esim. 2 litran limsa 1,65 €.

T. Lidl-mies.

Vierailija
46/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä itsekästä on olettaa toisen automaattisesti kustantavan ruuat, etenkin jos on omalla ajattelemattomuudella rahansa tuhlannut. Siitä voi helposti tulla tapa, että toinen ei välitä omasta rahankäytöstään, koska tavallaan rahaa aina kuitenkin on, jos omien rahojen loputtua voi siirtyä käyttämään kumppanin rahoja. Kumppanin valitus ja motkotus on pieni hinta ilmaisesta ruokapalvelusta.

Itse seurustelin aikoinaan miehen kanssa, jota ei työnteko kiinnostanut ja oletti minun maksavan hänenkin ostoksiaan. Itse tein  raskasta kolmevuorotyötä ja kyllä työpäivän jälkeen otti päähän, kun mies laittoi viestiä, että voisitko kotimatkalla tuoda kaupasta sitä ja tätä ja tietenkään mitään rahaa hän ei ostoksista antanut. Elämässä on erilaisia tilanteita ja toki tuen kumppania, jos esimerkiksi sairastuu tai vastoin omaa tahtoaan jää työttömäksi, mutta tämän kumppanin kohdalla kyse oli vain siitä, että oli mielestään liian fiksu tekemään töitä. Tai omasta mielestään fiksu ja minun mielestäni laiska. Hän oli siis yli 30 ja roikkui vuosia yliopistossa valmistumatta mihinkään. Hän jotenkin ajatteli, että sitten kun valmistuu, niin painelee suoraan johonkin oman alan huippuduuniin. No, kovin helppoa se ei varmasti ole, jos reilu 30 vuotiaalla ei ole mitään työkokemusta ja edes kesäisin ei viitsi mennä töihin, vaan loisi vanhempiensa rahoilla.

Olimme yhdessä 5 vuotta ja tänä aikana hän ei edes hakenut ainuttakaan työpaikkaa. Tänä aikana hän piti myös vuoden tauon opinnoistaan ja sen vuoden elätti itseään lainaamalla vanhemmiltaan rahaa. Epäilen kyllä ettei vanhemmat taida koskaan rahojaan takaisin saada, mutta toisaalta tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka antaa. Siis totta kai vanhemmat haluaa auttaa lapsiaan, mutta laiskuuden tukeminen on mielestäni suuri karhunpalvelus lapselleen. Onneksi tämä kumppani on entinen, kun jossain vaiheessa ymmärsin, ettei tuollaisen kanssa voi tulevaisuutta suunnitella ja perhettä perustaa. 

Tämä sama mies oli vihainen, kun lähdin ystäväni kanssa ulkomaille lomalle. Ymmärrän että hän olisi halunnut myös matkustaa minun kanssani, mutta tämä olisi tarkoittanut sitä, että minä kustannan hänenkin ulkomaanmatkansa tai sitten en yksinkertaisesti vain koskaan pääse mihinkään. 

Ymmärrän kyllä sen, että halutaan ostaa omat ruuat jos toisen ruokavalinnat ovat paljon kalliimpia kuin omat. Yhteisessä ruokataloudessa pitäisi myös olla sama näkemys siitä mitä ostetaan. Et voi vaatia miestäsi syömään juuri sinun mieltymystesi mukaan ja mies ei voi vaatia sinua tinkimään paremmista ruuista. Jokaisella on oikeus itse määritellä kuinka paljon on valmis laittamaan rahaa ruokaan. 

Vierailija
47/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi, että joku nainen on erehtynyt moisen elätin itselleen ottamaan. Kuullostaa vähän minun exältä... Vinkiksi sanon, että ehdit vielä päästä siitä eroon. Löydät kyllä miehen, jolle ei tarvitse maksaa viikkorahaa. Kyllä molempien parisuhteessa tulee kantaa vastuunsa myös raha-asioissa.

Vierailija
48/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen passiivisaggressiivisella asenteella parisuhde kukoistaa. Not.

Hyi helvetti mitä ämmiä. Toivon että ketjun kommentoijat joutuvat oikeasti itse sinne leipäjonoihin.

Jep, just näin ja kuka helvetti haluaa vetää kaurapuuroa?! Missä porukan sympatia? Vedin itsekin eilen ja tänään pizzaa kun ei jaksanut alkaa kokkaamaan pitkän päivän jälkeen. Hyvää oli eikä kaduta vaikka yli 20€ menikin.

Mammat on katkeria 😂 Mekin syötiin eilen pizzaa eikä yhtään kaduttanut kun olin vetänyt koko yön nesteet pihalle molemmista päistä. Ei paljoo huvittanu alkaa kokkailee.

Ostitko viimeisillä ruokarahoillasi pizzaa?  Et ilmeisesti ymmärtänyt asian ydintä, eli ongelma ei ollut pizza, vaan se että miehellä ei olisi ollut varaa ostaa pizzaa. Minäkin tilaan välillä pizzaa, mutta sen jälkeen minun ei tarvitsekaan pyytää kumppaniani kustantaaan ruokiani. 

Vierailija
49/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia äidit ja isät ette kasvata poikianne vaan jätätte sen tyttöystävän/avovaimon/vaimon tehtäväksi? Näitä esimerkkejä on tullut nähtyä ihan liikaa, ettei kotona olla opetettu rahankäyttöä, ruuanlaittoa eikä siivousta, ja sitten käy juuri näin. Ap, et lainaa rahaa etkä osta miehelle ruokaa. Muuten vain oppii, että voi törsätä aina oman osuutensa ja sinä kuitenkin pelastat. Miehellä on korkea aika oppia että omilla valinnoilla on seuraukset.

Vierailija
50/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta on jäänyt oleellinen pois. olisi kiva tietää millä summalla hän on pizzoja ostellut.

Niinpä. Esim. Lidlistä saa kolme peperonipizzaa alle vitosella.

Vierailija
51/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tässä on olennaista se, että ap nimenomaan sanoi jo pitsaa tilattaessa, että ei tule maksamaan loppukuun ruokia. Asiassa ei ollut mitään epäselvää, ja mies teki oman valintansa.

52/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen pikkulapsi, jos ei tuon vertaa ole elämänhallintataitoja suotu. 

Vierailija
53/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin apta käyttämään kahta ehkäisymenetelmää yhtäaikaa ettei vaan tule yhteistä lasta tämän lapsen kanssa. Itseäni ihmetyttää apn tilanteessa pari asiaa

1. Poika valitti apn ostavan kallista ruokaa, oletan että ap osti tavallista edullista kotiruokaa mutta poika ei osaa arvostaa sitä vaan koetti kommentillaan vinkata että raha tulisi käyttää esim pitoihin joista hän pitää eikä perunaan ja lihaan. Eli osaako tämä lapsi syödä normaalia ruokaa vai pitäisikö aina olla jotain pikaruokaa. Miten jos perheeseen tulisi pieni lapsi niin millaista mallia tämä isompi lapsi näyttäisi?

2. Sopimusten pitäminen. Eli poika ei ilmeisesti anna isoakaan arvoa tyttökaverin kanssa tehtyjen sopimusten pitämiselle jos sopimus ei tunnu enää hänestä hyvältä.

3. Arvostus ja kunnioitus. Luulen ettei tässä suhteessa kumpikaan enää kunnioita ja arvosta toistaan. Poika käyttäytyy niin huonosti ja lapsellisesti rahankäytössään että tuskin tyttö voi arvostaa. Ja poika puhuu niin rumasti ettei varmaankaan kunnioita tyttöä.

5. Syyttely. Poika ei voi myöntää tehneensä tyhmästi kun osti sairaan kalliita pistoja (siis tilanteeseen nähden kun edullisella pakastepitsallakin olisi voinut tyydyttää pitsannälän). Syyttää tilanteesta tyttökaveriaan vaikka on itse aiheuttanut sen. Todella törkeää käytöstä pojalta.

Aplle täytyy sanoa että sinulla on hyvät hermot. Mutta harkitse vielä millaista loppuelämä olisi tuollaisen pojan kanssa. Kuka säästäisi asuntoon ja kuka tuhlaisi omat rahansa. Kumpi huolehtisi että on varaa ostaa lapselle haalari ja ruokaa. Minä olisin jo vaihtanut eri osoitteeseen. Kerran tai kahdesti voi opettaa peruselämisen taitoja mutta jos toinen vaan syyllistää opettajaansa omista mokista niin...

Vierailija
54/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikkei olisikaan ostanut pizzaa, niin eihän tuo summa nyt riitä noin moneksi päiväksi..Eli oli rahaa 20-25€ ja sen ois pitäny riittää 11 päiväks? (Oletan, että söi ne kolme pizzansa eri päivinä)

Olisko voinu ostaa vaikka 3,5-4€ per päivä syötävää ja sitten kun rahat loppuu syödä sitä puuroa?

Itse tiesin myös yhden täysin holtittoman rahankäyttäjän, toivoton tapaus.

Vierailija
55/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valaisee hieman :)

Eli tilasi pizzat kotiinkuljetuksena eri päivinä. Jokaiselle tuli hintaa 17-22 euroa eli noin 60euroa meni pizzoihin.

Ei olla aviossa, ollaan asuttu yhdessä reilu vuosi, mutta olin töissä aikaisemmin ja rahamääräni oli suurempi, eli luonnollisesti maksoinkin enemmän. Nyt olen työtön ja rahani eivät enää riitä samanlailla maksamaan kaikkea eli kaiken piti mennä puoliksi ja mies sitten halusi kokeilla omia eväitä molemmilla.

En halua periaatteesta tarjota miehelle ruokaa, koska viime kuussa oli köydä samoin. Ja varmasti käy ensi kuussakin, jos en laita tälle stoppia.

Ymmärrän myös että välillä tekee pizzaa mieli, mutta jos pizzaan uppoaa kaikki rahat, ei sitä voi ostaa.

Ollaan parikymppisiä, jos se jotain nyt kiinnostaa ja mielestäni tämä on oikea ratkaisu, koska varoitin häntä. Eli en ole se pahis vaan mies on vain tyhmä.

Joo-o. 6€ per päivä riittää varsin hyvin ruokaan. Mutta toisaalta ihminen pärjää kolme viikkoa ilman ruokaa. Joten sillä menkää nyt sit, kortit on pelattu.

Vierailija
56/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolmen pitsan jälkeen rahat loppu? 😂

Vierailija
57/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hänen koko palkkansa mennyt kolmeen pitsaan?

Vierailija
58/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teit aivan oikein. Missään tapauksessa älä suostu yhteisiin rahoihin myöhemminkään koska mies ei osaa  käyttää rahaa oikein. Voi käydä kuten mulle: oli yhteiset rahat (lapsiperhe), mulla pankkikortti koska hoidin laskut. Luovutin pankkikortin hetkeksi silloiselle miehelle, se tuhlas koko kuukauden ruokarahat ( n.400-500 euroa)  johonkin faijansa suosittelemaan romuautoon joka toimi parillisina päivinä ja parittomina ei.

Lapselle piti saada ruokaa joten kanitin kaikki  koruni. Lopulta  oli erilliset rahat ja mies laittoi siltikin tilinsä sileeks enkä voinut käyttää omia palkkarahojani itseeni koska aina piti  olla varuillaan sen suhteen käyttääkö mies rahat itseensä vai osallistuuko ruokakuluihin. Mä maksoin sen opintolainan ja lyhensin perintörahoillani yhteistä asuntolainaa ja sain tuttavilta kuulla että käyn sen lompakolle...

Mies on nykyisin ex ja syystä.

Vierailija
59/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan puolisoiden elintason tulee olla sama, ja varakkaampi on siten elatusvelvollinen. Jos sinulla on enemmän rahaa ,täytyy sinun ruokkia puolisosi

Älä puhu paskaa. Kenenkään ei tarvitse elättää sellaista, joka itse tuhlaa rahansa turhuuksiin. Tuolla perusteella joutuisi myös rahoittamaan toisen juopottelua ja narkkaamistakin, entinen naisystäväni ruikutti ja vaati minulta rahaa huumeisiin ja suuttui kun kieltäydyin. Hän sanoi että "ihan typerää, ku ollaan pariskunta nii rahojenki pitäs olla yhteisiä", luonnollisestikaan hän ei ollut työelämässä tienaamassa omia rahojaan.

Vierailija
60/122 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 55/57.  Nyt kun olette vielä nuoria ja lapsettomia niin lähde pois ja ota oma asunto.  Älä jää huolehtimaan ja tulevaisuudessa mahdollisesti elättämään tätä poikaa jonka täytyy itse oppia elättämään itsensä.  Ilmeisesti muutti kotoa sinun kanssasi asumaan ja pitää sinua äitinä joka antaa rahaa ja ruokaa  eikä ole tarvetta varata niitä omasta takaa.  Kiukuttelee sitten kuin äidille kun et annakaan sitä rahaa.  Tällainen perässävedettävä on hirveän rankka pitää kun se ei edes kiitä.  Eli asennoidu siihen että eroa ja katso joku aikuisempi luonteeltaan, niitäkin on.  Kivoja poikia ja paljon.