Mies käytti ruokarahansa kolmeen pizzaan ja nyt...
Hänen pitää joko elää ilman ruokaa 8 päivää tai minun pitäisi kustantaa hänen ruokansa. Sanoin että syökööt kaurapuuroa. Nyt sanoo että olen hirveä, ilkeä, enkä ajattele ketään muuta kuin itseäni.
Olin paikalla kun hän tilasi pizzaa. Sanoin että turha sitten vinkua minulta ruokaa jos aikoo olla noin tyhmä. Sanoi että pärjää, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa.
En anna periksi. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää syy js seuraus suhde. Mitä olette mieltä? Ei siis ole kuolemassa nälkään, koska puuroa on montaakin sorttia, joita voi syödä. Teenkö ihan oikein?
Ja teille, jotka kysytte, miksi meillä erilliset ruokarahat, siksi koska mies halusi kokeilla tällaista systeemiä. Koki että minun ostamani ruuat ovat liian kalliita ja pääsisi halvemmalla ostamalla itse.
Kommentit (122)
No vaikkei olisikaan ostanut pizzaa, niin eihän tuo summa nyt riitä noin moneksi päiväksi..Eli oli rahaa 20-25€ ja sen ois pitäny riittää 11 päiväks? (Oletan, että söi ne kolme pizzansa eri päivinä)
jos ei kerta aikunen mies tajua että asioilla on seuraukset nii syökööt sitte sitä kaurapuuroa tai omia kynsiä. oppiipahan järkevämpää rahan käyttöä
Eniten ihmettelen tuota, että minkä takia mies on tarvinnut kolme pizzaa? Itselle vaiko joillekin muillekin ostanut? Vai onko ostanut pizzat eri päivinä? Joka tapauksessa kuulostaa epäterveelliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen passiivisaggressiivisella asenteella parisuhde kukoistaa. Not.
Hyi helvetti mitä ämmiä. Toivon että ketjun kommentoijat joutuvat oikeasti itse sinne leipäjonoihin.
Jep, just näin ja kuka helvetti haluaa vetää kaurapuuroa?! Missä porukan sympatia? Vedin itsekin eilen ja tänään pizzaa kun ei jaksanut alkaa kokkaamaan pitkän päivän jälkeen. Hyvää oli eikä kaduta vaikka yli 20€ menikin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti mitä ämmiä. Toivon että ketjun kommentoijat joutuvat oikeasti itse sinne leipäjonoihin.
Mitäköhän sinäkin arvon lassukkaprinsessa sanoisit, jos tuo olisi toisin päin? Naisen vaatimuksesta oltaisiin jotain sovittu, ja sitten kun se ei hyödytäkään naista hän muuttaa heti mielensä ja vaatii sääntöjä taas muutettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen tuota, että minkä takia mies on tarvinnut kolme pizzaa? Itselle vaiko joillekin muillekin ostanut? Vai onko ostanut pizzat eri päivinä? Joka tapauksessa kuulostaa epäterveelliseltä.
So? Välillä epäterveellisyys maistui vaan helvetin hyvälle!
Mitä vikaa on puurossa? Hyvää ruokaa. Ällöttää kun jotkut käyvät joka päivä Subwayssa tai pizzalla ja luulevat, että sossun pitää kustantaa jos ei omat rahat riitä ulkona syömiseen joka päivä. Parilla eurolla päivässä pärjää ruoissa ihan mainiosti!
Puurolla voi hyvin elää pari viikkoa, jos ei ole muuhun varaa. Tätä kutsutaan ryhdiksi. Ryhtiliike tekisi vässykkämiehellesi hyvää, itse tosin antaisin monoa persuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on puurossa? Hyvää ruokaa. Ällöttää kun jotkut käyvät joka päivä Subwayssa tai pizzalla ja luulevat, että sossun pitää kustantaa jos ei omat rahat riitä ulkona syömiseen joka päivä. Parilla eurolla päivässä pärjää ruoissa ihan mainiosti!
Puurolla voi hyvin elää pari viikkoa, jos ei ole muuhun varaa. Tätä kutsutaan ryhdiksi. Ryhtiliike tekisi vässykkämiehellesi hyvää, itse tosin antaisin monoa persuuksiin.
Puuro on hyvää aamupalaa/iltapalaa ja silloin tällöin jopa ruokana, mutta että 2vko puurolla... Kyllä mies muutakin tarttee kun kuitua ja hiilihydraattia! Niin tarttee nainenkin. Enkä nyt tajunnu tota sossun mukaan vetämistä, aloituksessa ei mainittu mitään ttt asiakkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, just näin ja kuka helvetti haluaa vetää kaurapuuroa?! Missä porukan sympatia? Vedin itsekin eilen ja tänään pizzaa kun ei jaksanut alkaa kokkaamaan pitkän päivän jälkeen. Hyvää oli eikä kaduta vaikka yli 20€ menikin.
Mammat on katkeria 😂 Mekin syötiin eilen pizzaa eikä yhtään kaduttanut kun olin vetänyt koko yön nesteet pihalle molemmista päistä. Ei paljoo huvittanu alkaa kokkailee.
Ap valaisee hieman :)
Eli tilasi pizzat kotiinkuljetuksena eri päivinä. Jokaiselle tuli hintaa 17-22 euroa eli noin 60euroa meni pizzoihin.
Ei olla aviossa, ollaan asuttu yhdessä reilu vuosi, mutta olin töissä aikaisemmin ja rahamääräni oli suurempi, eli luonnollisesti maksoinkin enemmän. Nyt olen työtön ja rahani eivät enää riitä samanlailla maksamaan kaikkea eli kaiken piti mennä puoliksi ja mies sitten halusi kokeilla omia eväitä molemmilla.
En halua periaatteesta tarjota miehelle ruokaa, koska viime kuussa oli köydä samoin. Ja varmasti käy ensi kuussakin, jos en laita tälle stoppia.
Ymmärrän myös että välillä tekee pizzaa mieli, mutta jos pizzaan uppoaa kaikki rahat, ei sitä voi ostaa.
Ollaan parikymppisiä, jos se jotain nyt kiinnostaa ja mielestäni tämä on oikea ratkaisu, koska varoitin häntä. Eli en ole se pahis vaan mies on vain tyhmä.
Mies on itse aiheuttanut ongelmansa joten olkoon vaikka syömättä ne päivät.
Kun mies tilasi pizzansa, tarjosiko hän sinulle niistä, vai vetikö itse kaiken?
Mie en tajua tätä, et miks parisuhteessa pitää alkaa kasvattamaan toista? Mieshän ei ihan selvästi vielä osaa elää vastuullisesti, joten hänen pitäs pääsrä sitä ihan itsekseen harjoittelemaan. Ei toi mies ole vielä kypsä parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vain tehkö lapsia!
Tai ottako yhteistä asunotolainaa. Kannattaa säilyttää taloudellisesti irrallisuus miehestä.
Oletko muuten miehen äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedit pitsaa? Tuliko sitä vetämällä enemmän vai oliko se jotain köydenvedon tapaista?
Osta miehelles korkeintaan pussi makaroonia. Hänen oma ehdotuksensahan tämä oli ja ihan itse päätti törsätä rahansa pizzaan. Huvittaa vaan, että miehen mielestä sä oot aiemmin ostanut liian kalliita ruokia. Tuskin oot kuitenkaan tehny ruokia joille on tullu hintaa 20e/hlö (miehen pitsoihin mennyt raha)?
Mut jos sä nyt annat periks niin sä saat jatkossakin rahottaa miehes törsäämisen. Mäkin tein joskus virheen ja rahotin miehen kaljan kittaamisen ja ulkona syömisen. Tajusin pistää poikki vasta kun se oli jo useamman satasen velkaa mulle. Onneks osaa nykyisin elää paremmin varojensa mukaan mutta yhteisiä rahoja meille ei koskaan tule.
2,5kg kaurahiutaleita maksaa 2,99 euroa.
Sitä paitsi tuossa ajassa ei muutenkaan tarvitse noin paljon rahaa ruokaan.
Mistä kävi ilmi, että ovat naimisissa?