Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen näköinen mies suuttui, kun kysyttiin henkareita

Vierailija
14.03.2017 |

Tätä suuttumista en tosiaankaan ymmärrä.

http://www.is.fi/mystyle/art-2000005125410.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellä yllättävää, että joku on taas loukkaantunut jostain aivan turhanpäiväisestä asiasta... Mitä hankalaa on näyttää ne henkkarit kysyttäessä ja jatkaa elämäänsä eteenpäin? En MINÄKÄÄN tiedä kumpana transihmiset haluavat heitä kohdeltavan, naisina, miehinä vai transihmisinä. Se ei tarkoita, ettenkö hyväksyisi heitä.

Jos henkilö näyttää naiselta, ja kortissa on miehen nimi, niin minun maalaisjärkeni kyllä sanoisi että "tarkista henkilöllisyystodistus". Ei tässä ole kyseinen henkilö tarkoittanut nolata ihmistä tai asettaa eriarvoiseen valoon vaan tehdä omaa työtänsä niinkuin on koulutettu tekemään. Mutta sen sijaan, että henkilö olisi hymyillyt ystävällisesti ja näyttänyt henkkarit, hän oli alkanut tivaamaan "MIKSI" ,tehnyt siitä omalta osaltaan loukkaantumisen aiheen ja vielä nolannut työtään tekevän, todennäköisesti ihan normaalin kansalaisen.

Vierailija
22/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, Mielensäpahoittaja 😍

Tottakai ne henkkarit voi/saa/pitää kysyä, jos epäilee, että kortti voi olla väärissä käsissä. Se, että Pena ja Reiska voivat vaihdella ja käyttää toistensa korttia ilman, että siihen kukaan kiinnittää huomiota johtuu siitä, että penaa ja reiskaa ei silmämääräisesti voi toisistaan erottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, Mielensäpahoittaja 😍

Tottakai ne henkkarit voi/saa/pitää kysyä, jos epäilee, että kortti voi olla väärissä käsissä. Se, että Pena ja Reiska voivat vaihdella ja käyttää toistensa korttia ilman, että siihen kukaan kiinnittää huomiota johtuu siitä, että penaa ja reiskaa ei silmämääräisesti voi toisistaan erottaa.

Aivan näin ja tuntuukin, että maalaisjärkikin alkaa olla meillä katoavaa kansanperinnettä, kun näitä kuulee ja lukee...

Vierailija
24/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on aina henkari mukana kun matkustan julkisilla eikä koskaan mitään ongelmia.

Vierailija
25/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on maalata itsensä naisen näköiseksi,eikö hän hallitse käsiään?

Vierailija
26/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi kuitenkin lehtiin. Julkku.

Vierailija
27/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä epäselvää tässä on. Jos tarkastajalla on syytä epäillä, että ihminen käyttää matkakorttia joka ei hänelle kuulu, on tarkastajalla oikeus tarkistaa matkustajan henkilöllisyys ja verrata sitä kortissa olevaan nimeen.

Ihan sama asia, jos mä käyttäisin mun miehen korttia. Asioista ei tarvitse tehdä aina niin helvetin hankalia ja piiloutua jonkin yhyy-syrjintää-verhon taakse. Jos sä olet viralliselta sukupuoleltasi mies ja pukeudut naiseksi, niin onhan se nyt perkele kummallista jos naiselta näyttävällä ihmisellä on miehen matkakortti.

En muutenkaan nyt tajua tätä, että pitäisi olla vaihtoehtoja muunsukupuolisesta ties mihin. Meillä nyt on nämä kaksi virallista sukupuolta ja jokainen syntyy niistä toiseksi. Kukaan ei synny muunsukupuoliseksi, se on ainoastaan sukupuoli-identiteetti. Jokaisella on myös mahdollisuus vaihtaa tätä sukupuolta jos sitä ei koe omakseen ja jos niin haluaa. Jos kuitenkin päättää viralliselta sukupuoleltaan olla mies ja pukeutuu kuitenkin naiseksi, niin sitten tulee olla valmis siihen, että se joskus herättää kysymyksiä vaikkapa viranomaisissa. Vastustan ihan periaatteesta tätä muunsukupuolisuutta virallisissa dokumenteissa siksi, että missä me ollaan 20 vuoden päästä jos näitä sukupuoli-identiteettejä tulee lisää? 

Vierailija
28/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mitä epäselvää tässä on. Jos tarkastajalla on syytä epäillä, että ihminen käyttää matkakorttia joka ei hänelle kuulu, on tarkastajalla oikeus tarkistaa matkustajan henkilöllisyys ja verrata sitä kortissa olevaan nimeen.

Ihan sama asia, jos mä käyttäisin mun miehen korttia. Asioista ei tarvitse tehdä aina niin helvetin hankalia ja piiloutua jonkin yhyy-syrjintää-verhon taakse. Jos sä olet viralliselta sukupuoleltasi mies ja pukeudut naiseksi, niin onhan se nyt perkele kummallista jos naiselta näyttävällä ihmisellä on miehen matkakortti.

En muutenkaan nyt tajua tätä, että pitäisi olla vaihtoehtoja muunsukupuolisesta ties mihin. Meillä nyt on nämä kaksi virallista sukupuolta ja jokainen syntyy niistä toiseksi. Kukaan ei synny muunsukupuoliseksi, se on ainoastaan sukupuoli-identiteetti. Jokaisella on myös mahdollisuus vaihtaa tätä sukupuolta jos sitä ei koe omakseen ja jos niin haluaa. Jos kuitenkin päättää viralliselta sukupuoleltaan olla mies ja pukeutuu kuitenkin naiseksi, niin sitten tulee olla valmis siihen, että se joskus herättää kysymyksiä vaikkapa viranomaisissa. Vastustan ihan periaatteesta tätä muunsukupuolisuutta virallisissa dokumenteissa siksi, että missä me ollaan 20 vuoden päästä jos näitä sukupuoli-identiteettejä tulee lisää? 

Unohdit tosin intersukupuoliset, joita ei kai nykyisin enää leikata vauvana mielivaltaisesti jompaan kumpaan sukupuoleen.

Vierailija
29/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit tosin intersukupuoliset, joita ei kai nykyisin enää leikata vauvana mielivaltaisesti jompaan kumpaan sukupuoleen.

En unohtanut, mutta heidänkin sukupuolensa on Suomessa pakko päättää mieheksi tai naiseksi vaikkei heitä leikattaisikaan.

Vierailija
30/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että asiakkaasta saattaa tuntua ikävältä ei tarkoita sitä, että työtä ei tulisi tehdä. Toisekseen tuo kommentti on voinut tarkoittaa myös sitä, että tietää varmaan itsekin, että joskus henkkarit katsotaan ja se kuuluu kyseiseen työhön. Toki hän ei sitä varmasti tuossa tilanteessa tarkoittanut, mutta Henry kysyi syytä ja lipuntarkastaja sen antoi. Älä kysy syytä jos et halua sitä kuulla. Kuten lipuntarkastajakin totesi, niin syy kysymiseen on aika ilmeinen. 

Ja kun ko. henkilö kysyi syytä, niin olisiko hän sitten mieluummin halunnut, että tarkastaja olisi huomaamansa RISTIRIIDAN kailottanut kaikkien kuullen. Eikö: "tiedät varmaan itsekin" ollut ihan hyvä pelastautumiskeino olla nolaamatta matkustajaa meidän kaikkien umpimielisten keskellä. Tai vaihtoehtoisesti, jos on kerran niin pride (mitä tarkastaja ei voinut arvata), niin voihan itse julistaa asioitaan muidenkin kuulla, jos siis tarvis on. 

Vierailija
31/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitinköhän nyt oikein? Henkilö tekee tahallaan itsestään naisen näköisen ja sen jälkeen suivaantuu siitä, että hänen sanotaan näyttävän naiselta.

Vierailija
32/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitinköhän nyt oikein? Henkilö tekee tahallaan itsestään naisen näköisen ja sen jälkeen suivaantuu siitä, että hänen sanotaan näyttävän naiselta.

Kyllä käsitit. Akalta näyttävä mies käyttäytyykin akkamaisesti.

Vierailija
33/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain malta odottaa, että tämän maan asiat laitetaan taas kuntoon. Silloin muu yhteiskunta ei joudu enää olemaan polvillaan tuollaisen... neidon edessä.

Vierailija
34/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelle jätkä. Tottakai kysytään henkkarit jos nainen kulkee miehen kortilla tai päin vastoin. Ei siinä ole mitään syrjintää. Ottakoon naisen nimenkin jos haluaa välttyä väärinkäsityksiltä.

Mä olen niin kyllästynyt tuommosiin pelleilijöihin!

Vierailija
35/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi on Henry ja näyttää Henriikalta, totta kai voi olettaa tarkastajan kysyvän henkkareita. Ei siitä tarvitse sen suurempaa numeroa tehdä. Kannatan transihmisten ym. Harjusolan kaltaisten naisellisten miesten ja muiden tyyppien oikeuksia ja tahtoa olla sellainen kuin haluaa/tuntee olevansa, mutta en ihan tajua miksi tästäkin pitää tehdä iso haloo. Ei lipuntarkastaja tosiaan voi tietää, kenen korttia käytät vai onko se todella sinun, jos nimi ei täsmää henkilön sukupuoleen. Ei se tarkoita, että tässä nyt sorretaan transsukupuolisia ja nälvitään heille... 

Vierailija
36/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe tässä oikeastaan ongelmaa suuntaan tai toiseen. Luonnollista, että paperit kysytään, mutta myös ihan ok että Harjusola ottaa asian esille, ilmeisesti koska transseksuaaleille vastaava tilanne olisi enemmänkin ikävä/nolo.

Vierailija
37/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei ees halua ymmärtää mikä täs on ongelma.

Ongelma tässä on se, että tuollainen huomiohuora haluaa 15 minuuttiaan julkisuudessa. Ja sitten vedetään joku rasistikortti taas esiin, niin päästään lehteen. Kyllä tuo Henkka on täysi idiootti mielensäpahoittaja. Tietoisesti kaivaa verta nenästään ja sitten itkee iltaroskalehdille, kun maailma ei olekaan kiva. Ristuksen pelle.

Vierailija
38/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ongelma ratkea kun saadaan sirut käteen ja ei tartte kysyä enää papereitakaan kaupan kassalla viiskymppisiltä henkilöiltä.

Vierailija
39/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkottaako tää nyt sitä, että jos sinne lisätään vaihtoehdoksi transu kolmanneksi vaihtoehdoksi, niin Nina voi jatkossa matkustella Peran matkakortilla ja toisinpäin?

Ongelmallinen juttu. 

Vierailija
40/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon henkilön pitäisi ennemminkin olla otettu, ettei häntä uskottu mieheksi? Eikö loukkaavaa olisi juuri se, että huolimatta hänen yrityksistään näyttää naiselta häntä edelleen kohdeltaisiin automaattisesti miehenä? Nythän tarkastaja nimen omaan lähti siitä, että ko henkilö on nainen.

Katsoin muuten hänen facebook profiilinsa ja itse en olisi uskonut mieheksi. Tarkastaja teki vain työtään saamiensa ohjeiden mukaisesti.

Vaikka henry meikkaa ja laittautuu, hän ei halua tulla kohdelluksi naisena, eikä hän tahdo olla nainen. Hän on mies, joka tykkää meikeistä ja laittautumisesta.

Mistä ihmeestä vieraiden ihmisten pitäisi tämä sitten tietää? Kyllä nyt on mielensäpahoittaminen viety ihan äärimmäisyyksiin. Jos joku henkilö pukeutuu ja näyttää naiselta, niin lähden ainakin itse siitä, että hän haluaa tulla kohdelluksi naisena, esimerkiksi englanniksi puhuttelisin häntä "she".

"Kohdelluksi naisena"? Olenko joutunut ajassa taaksepäin?

Niinpä, itse ainakin toivoisin minua kohdeltavan kanssaihmisenä eikä esimerkiksi naisena, nuorena naisena tai matalapalkka-alan duunarina, vaikka noita kaikkia sinänsä olenkin.

Vanhemmalle sukupolvelle sukupuolen moninaisuus ei tietenkään ole kauhean tuttu juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi