Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen näköinen mies suuttui, kun kysyttiin henkareita

Vierailija
14.03.2017 |

Tätä suuttumista en tosiaankaan ymmärrä.

http://www.is.fi/mystyle/art-2000005125410.html

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain uutisessa heitettiin ilmaan ajatus, että jatkossa henkilöllisyyspaperit pitäisi tarkastaa jokaiselta matkakortin tarkastamisen yhteydessä. Kiitos, Henry.

Kuinka hankalaa niitä henkilöllisyyspapereita on näyttää, kun itse tietää näyttävänsä Henriikalta eikä Henryltä? Tarkastaja ei ole käyttäytynyt mitenkään väärin, ainakaan ennen kuin Henry on heittäytynyt hankalaksi. Jos nyt Suomessa on tusinan verran naiseksi laittautuvia miehiä, joiden matkakortti näyttää edelleen miehen nimeä, niin miksi jatkossa jokaisen julkisen liikenteen käyttäjän pitäisi kuljettaa mukanaan henkilöllisyystodistusta siltä varalta, ettei lipuntarkastajan tarvitse ihmetellä kuka matkakortin oikeasti omistaa? Miksi pienen vähemmistön takia enemmistön täytyy kärsiä? Ja ne Henryn puolesta palautetta lähettäneet 700 on vaan sen meikkausjutuista innostuneita teinityttöjä.

Kuvitteleeko Henry olevansa uskottavampi naisena, kun heittäytyy bimboksi?

Vierailija
42/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mies. Näyttää naiselta. Sanoo ettei edusta kumpaakaan sukupuolta. Korostaa feminiinisyyttää. Suuttuu kun näyttää naiselta ja kortissa lukee miehen nimi. Olisiko tän lipuntarkastajan pitänyt tietää tää henkilö? Nykyään ei saa olettaa mitään kenestäkään, sukupuolella puhuttelukin rinnastetaan rasssssismiin. Naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon henkilön pitäisi ennemminkin olla otettu, ettei häntä uskottu mieheksi? Eikö loukkaavaa olisi juuri se, että huolimatta hänen yrityksistään näyttää naiselta häntä edelleen kohdeltaisiin automaattisesti miehenä? Nythän tarkastaja nimen omaan lähti siitä, että ko henkilö on nainen.

Katsoin muuten hänen facebook profiilinsa ja itse en olisi uskonut mieheksi. Tarkastaja teki vain työtään saamiensa ohjeiden mukaisesti.

Vaikka henry meikkaa ja laittautuu, hän ei halua tulla kohdelluksi naisena, eikä hän tahdo olla nainen. Hän on mies, joka tykkää meikeistä ja laittautumisesta.

Mistä ihmeestä vieraiden ihmisten pitäisi tämä sitten tietää? Kyllä nyt on mielensäpahoittaminen viety ihan äärimmäisyyksiin. Jos joku henkilö pukeutuu ja näyttää naiselta, niin lähden ainakin itse siitä, että hän haluaa tulla kohdelluksi naisena, esimerkiksi englanniksi puhuttelisin häntä "she".

"Kohdelluksi naisena"? Olenko joutunut ajassa taaksepäin?

Niinpä, itse ainakin toivoisin minua kohdeltavan kanssaihmisenä eikä esimerkiksi naisena, nuorena naisena tai matalapalkka-alan duunarina, vaikka noita kaikkia sinänsä olenkin.

Vanhemmalle sukupolvelle sukupuolen moninaisuus ei tietenkään ole kauhean tuttu juttu.

Niinpä. Minä taas haluaisin naisena kanssaihmisten uskovan, että olen nainen. Minua saattaisi esimerkiksi loukata se, jos näyttäisin bussissa vahingossa mieheni matkakorttia eikä tarkastaja räpäyttäisi silmäänsäkään. Minua myös loukkasi ehdottomasti se, jos minusta käytettäisiin englanniksi tai ruotsiksi he- tai han-nimitystä. Tämä on minulle sitä naisena kohdelluksi tulemista. En ole myöskään vanhemman sukupolven edustaja, vaan alle kolmekymppinen.

Vierailija
44/44 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäytyy tai pukeutuu kuin friikki, saa friikin kohtelun. Niin se vaan on. Ei lipuntarkastajalla ole aikaa ruveta miettimään ja spekuloimaan, mikäs kummajainen tämä tässä on.

Matkaliput olkaa hyvät ja sitten erikoistapauksissa saisinko nähdä henkilöllisyystodistuksen.

No, Henry sai nyt kaivattua julkisuutta itselleen. Eikö tämä ollut tässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän