Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeasti KÖYHIÄ täällä?

Anneli, 62
14.03.2017 |

Sitä ihmettelen, että jos on köyhä ja rahat eivät riitä, niin miten voi kirjoitella tänne? Maksaako muka sosiaalitoimisto netin? Jos maksaa, eikö se ole väärin niitä kohtaan, jotka itse maksavat?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli, 62 kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että jos on köyhä ja rahat eivät riitä, niin miten voi kirjoitella tänne? Maksaako muka sosiaalitoimisto netin? Jos maksaa, eikö se ole väärin niitä kohtaan, jotka itse maksavat?

Ei maksa sosiaalitoimisto meille nettiä, mutta tiedätkö että on olemassa kirjastoja?

Niissä kustannetaan sinunkin verovaroillasi tietokoneet ja nettiyhteydet, jotka ovat käyttäjille ilmaisia. Köyhillä työttömillä ja eläkeläisillä on aikaa istuskella siellä ilmaisilla koneilla kaiket päivät.

Toisekseen nykyisin monet käyttävät puhelimena jotain sellaista älylaitetta, jolla pääsee myös nettiin, eikä niiden liittymien hinnat ole kohtuuttomia edes toimeentulotuella eläville.

Vierailija
2/5 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on suhteellista. Suomi on niin rikas maa, että täällä köyhäkin istuu lämpimässä kodissaan vatsa täynnä ruokaa ja kirjoittelee nettiin, että ei missään muualla maailmassa tämmöistä köyhyyttä ja kurjuutta ole. Arviolta 5 mrd. ihmistä maailmassa sanoisi hänelle että häpeäisit ja olisit hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan netin toimeentulotuen perusosasta. 

Ei tämä ole kuin parikymppiä kuussa.  

Kone alkaa vain olla vanha. Täytyy homaata uusi, kun lapsi asuu vielä täällä (16-vuotias lukiolainen), niin saadaan se koulunkäynnin takia harkinnanvaraisena. Itse asiassa en ole koskaan kysynytkään saisiko täydentävänä myös netin, kun on tosiaan tämä koululainen. 

Täytyypä kysyä. Perusosaan se periaatteessa siis kuuluu. 

Vierailija
4/5 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis köyhyys on subjektiivista. Mutta jos nyt yleisesti puhutaan, niin en usko, että oikeasti köyhät täällä ovat. Ne olisivat kadulla.

Vierailija
5/5 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 4-16 euroa kuussa siitä ettei tarvitse käytännössä käyttää rahaa puheluihin ollenkaan, on siis liikaa luksusta köyhälle? Ja ettei tarvitse esim. lehtitilauksia saadakseen tietoa kotikuntansakin asioista?

No joo.