En JAKSA! Maailma imee mehut - miksi kaikki vaatii minulta jotakin!?!
Helkutti kun en enää meinaa jaksaa mitään. Palvelen perhettä, käyn kaupassa, laitan terveeellistä ja monipuolista ruokaa, siivoan, pesen ja silitän pyykit, putsaan viemärit, hommaan lapsille välikausivaatteet ja kengät, käytän hammaslääkärit ja terveystarkastukset, mies vie lapset harrastuksiin, harrastuspaikatkin VAATII vanhempien osallistumista makkaranmyyntiin, siivoukseen, pelimatkoihin ja talkootoimintaan, samoin koulu. Jatkuvasti koulustakin tulee milloin mitäkin vanhempainiltaa, toimintapäivää, diskoa johon vaaditaan valvojia, elokuvailtaan avustajia, luistelupäivää, muistakaa ottaa muovipusseja mukaan taidepläjäystä varten ym. ym. ym.
Ja sitten pitäisi vielä ehtiä olla sosiaalinen, nähdä tuttavia ja istua iltaa, kutsua syömään ja isovanhemmat itkee kun ei taaskaan tänä viikonloppuna nähty, lasten kaverit asuu meillä kaiket päivät, aina on joku muu läsnä.
PASKAAAA!
Haluaisin olla rauhassa! Haluaisin istua lukemassa, nukkua myöhään, mennä omien mielihalujeni mukaan eikä muiden sanelemien aikataulujen. Syödä kun on nälkä. Ehtiä hoitaa omia asioita.
EN halua tavata ihmisiä! En kaipaa matkustelua, toimintaa, melua tai turhaa höpinää. En jaksa seurustella muodon vuoksi tai mennä tekemään jotakin koska ei sieltä kehtaa poiskaan jäädä. En halua talkootoimintaan, saisiko sieltä maksaa itsensä rahalla ulos?
Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (54)
Ymmärrän sinua hyvin. Minä jaksan kaiken muun mutta en sitä kun joku koko ajan vaatii minulta jotain. Vaatii tekemään. Vaatii hoitamaan. Vaatii antamaan. Vaatii ja vaatii. Ja jos en tee niin suuttuu. Haluan olla rauhassa! Älkää kukaan vaatiko minulta yhtään mitään! En minäkään vaadi teiltä.
Joo minäkin inhoan noita yleistyneitä talkoo-juttuja. Kaikkeen ei vain ehdi, mutta poisjääntikin tulkitaan negatiiviseksi. Meillä lapsi lopetti jalkapallon, koska aina olisi pitänyt tehdä kaikenlaista muutakin kuin pelata. Ja siis koko perheen. Ei minulla ole aikaa leipoa mokkapaloja tai myydä kaikenlaista, se on lapseni harrastus, ei minun.
Joku varmaan VAATI sinulta sen perheen perustamisenkin? Sinkkuna saisit olla ihan omien vaatimustesi kanssa. Minkähän takia moni valitsee sen lapsettomuuden?
Kaikkien kotitalouskoneiden , kännyköiden ja nettien vuoksi meillä pitäisi olla vapaa aikaa enemmän . Tuntuu kuitenkin ,että aika hupenee ja koko ajan pitäisi olla kaikkien kanssa koko ajan häsäämässä jotakin. Elämä pitää aikatauluttaa etukäteen ja sitten suorittaa kuin lukujärjestyksestä. Tuntuu kuin ihmiset olisivat palveluita varten ei palvelut ihmisille. Jos et sovi meidän nettisivujen hahloon, olet poikkeava ja outo.
"Saaks mun kaveri tulla yökylään?"
"Sinä olet niin hyvä leipomaan, pyöräytäpä meidän ristiäisjuhliin kakku ja pari suolaista piirakkaa?"
"Terrrvetuloa synttäreille su 19.3. klo 15-17."
"Nyt koulun vanhempainyhdistys pyytää koulumme kaikkia vanhempia ilmoittamaan, kuka tulee hoitamaan kyykkäkisojen tuomarointia ja palkintojenjakoa."
"Ensi kesän Suurleiri etsii sinua, vastuullinen vanhempi, valvomaan 254 lapsen kesähauskuutta! Olemme aläinneet tehtävään sinut."
"Hei onko teillä mitään ensi lauantaina, kun me oltais pyörähdetty teillä 4:n tunnin kahveilla?"
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Joku varmaan VAATI sinulta sen perheen perustamisenkin? Sinkkuna saisit olla ihan omien vaatimustesi kanssa. Minkähän takia moni valitsee sen lapsettomuuden?
Eikääää..! xD Taas joku suoran viivan ajattelija kuvittelee että lapsettomuus on takuuvarma onnellisuuden lähde ja ratkaisu kaikkeen. Joo, lapsiperheellisuus on hemmetin rankkaa - ja sen saa sanoa ääneen! Ei se kuitenkaan pelkkää jaskaa ole, rankkuudesta huolimatta iso osa ihmisistä pitää sitä ihan palkitsevana valintana. :) Mut hampaat irvessä ei tarvii kaikkea vaan kestää valittamatta, saa ja kuuluu tuulettaa tunteita välillä!
Nää on ne ruuhkavuodet. Pyörremyrsky, jonka jälkeen hiljenee.
Tsemppiä sinulle! Mäkin olen aivan loppu - eikä ole edes lapsia. Aamulla kuudeksi töihin, töissä koko päivä juoksua ees taas tee tämä tee toi, sitten kotiin tekemään ruokaa, siivoamaan, pyykkäämään, passaamaan miestä, tiskamaan sitten äkkiä tekemään illaksi remonttia ja remontin jälkeen nopeasti kauppaan ja seuraavan päivän ruuat valmiiksi. Sitten olenkin jo valmis suihkun kautta kaatumaan suoraan sänkyyn. Oon niin rikki poikki ja pinossa :(
Joskus jäi mieleen sanonta, että harkitse mitä toivot, sillä toiveilla on taipumus toteutua.
Minä olen puhunut muualla kuin työpaikalla tai kaupan kassalla viimeksi viime viikon torstaina.
Kahden viikon aikana on tullut kaksi puhelua, toinen niistä vakuutusmyyjältä.
Viime vuonna kävi kolme ihmistä kylässä.
Sama täällä! Joululomalla sain akkuja vähän ladattua, mutta sekin aika kului sukuloidessa eli en saanut olla rauhassa ja yksin. Onneksi tuli talviloma. Nyt siitäkin on jo aikaa ja akut tyhjinä. Miten jaksaa kesään?
Tarvitsen omaa rauhaa. Minäkään en koe toisten ihmisten seuraa tai toimintaa lomana. Jaksellaan!
Vierailija kirjoitti:
Joskus jäi mieleen sanonta, että harkitse mitä toivot, sillä toiveilla on taipumus toteutua.
Minä olen puhunut muualla kuin työpaikalla tai kaupan kassalla viimeksi viime viikon torstaina.
Kahden viikon aikana on tullut kaksi puhelua, toinen niistä vakuutusmyyjältä.
Viime vuonna kävi kolme ihmistä kylässä.
No sinua varmaan kiinnostaisi mennä vapaaehtoiseksi järjestelemään koululaisten tai jonkun harrastusryhmän toimintaa?
Omia valintoja kaikki, sitä saa mitä tilaa yleensä... No nyt olet höyryjä päästelly, niin annat mennä samaa rumbaa, tai sitten lopetat tekemisen ja heittäydyt sinne sohvalle. Helppoa... : )
Mä en ole painostanut sinua lasten hankintaan. Itse halusin ja hankin lapsia, mutta olen väsynyt elinpiirini jatkuviin toiveisiin ja haasteisiin. En kaipaa tuttavien, kavereiden, suvun, työnantajan, harrastusten tai koulun vaatimuksia, vaan rauhaa. Näitä samoja oli jo sinkku- ja dinkkiaikoinakin. Eli ei ne lapset mikään kurjuudenlähde ole.
ap
Tiedän ainakin yhden tapauksen, joka on sopinut, ettei osallistu mihinkään talkoisiin vaan maksaa oman osuutensa. Sillä siitä pääsee. Eikä oo pakko kaikkeen muuhunkaan suostua, ei oo pakko kyläillä eikä kutsua kylään. Vähitellen muut ymmärtävät että haluat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sinulle! Mäkin olen aivan loppu - eikä ole edes lapsia. Aamulla kuudeksi töihin, töissä koko päivä juoksua ees taas tee tämä tee toi, sitten kotiin tekemään ruokaa, siivoamaan, pyykkäämään, passaamaan miestä, tiskamaan sitten äkkiä tekemään illaksi remonttia ja remontin jälkeen nopeasti kauppaan ja seuraavan päivän ruuat valmiiksi. Sitten olenkin jo valmis suihkun kautta kaatumaan suoraan sänkyyn. Oon niin rikki poikki ja pinossa :(
Passaamaan miestä? Que?
Sun täytyy saada omaa aikaa liikuntaan, jos et yhtään liiku et myöskään jaksa pyörittää arkea. Kävely, uinti, aerobic, kuntosali, pyöräily, lentopallo, ratsastus? Stressistä pääsee melkein parhaiten kun patikoi luonnossa. Ihastelee lintuja, taivasta, merta, niittykukkia.
Ai et siis edes käy töissä ap?
Kokeilepa olla työssäkäyvä yh, jolla kaksi poikaa ja omakotitalo.
Työ yksinään jo tuntuu vievän kaikki mehut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole painostanut sinua lasten hankintaan. Itse halusin ja hankin lapsia, mutta olen väsynyt elinpiirini jatkuviin toiveisiin ja haasteisiin. En kaipaa tuttavien, kavereiden, suvun, työnantajan, harrastusten tai koulun vaatimuksia, vaan rauhaa. Näitä samoja oli jo sinkku- ja dinkkiaikoinakin. Eli ei ne lapset mikään kurjuudenlähde ole.
ap
No onhan ne, ei kuuluisi koulusta ja harrastuksista mitään vaatimuksia jos sulla ei olisi lapsia. Työntekokin on vapaaehtoista, ota lopputili, loppuu työnantajan huutelut. Muille sukulaisille yms. voit sanoa, että lopettaa yhteydenpidon.
Vali vali!