Tällainen oli oma elämäni taloudellisesti epäsuhdassa parisuhteessa
http://www.vauva.fi/keskustelu/2814325/onko-tosiaan-niin-etta-nykyajan-…
Tuli tästä keskustelusta mieleen millaisessa tilanteessa elin kilteyttäni ja nuoruuttani.
Löysin miehen, joka oli ihan valtavan ihana - siis kaikkien muiden paitsi itseni mielestä ja mielipide fakkiintui entisestään yhteenmuuton myötä. Mies oli kovempituloisempi kuin itse olin, ja omalla kohdallani tuloihin ei ollut tulossa aikoihin muutoksia. Sain osa-aikaisia töitä ja kävin työn ohella iltalukion kursseilla päästäkseni jatko-opiskelemaan. Mies oli valinnut asunnon meidän kummankin puolesta ja totta kai sijainti oli sellaisessa paikassa, että bussit kulkivat harvoin tai todella huonosti ylipäätään, ottoautomaattia ei ollut missään mutta kauppa sentään oli nurkan takana.
Mies piti tiukasti kiinni siitä, että puolet tienaamastani summasta menivät vuokraan. Jouduin siihen päälle maksamaan bussikortin, mikä oli siihen aikaan hävyttömän kallis (85e), koska kuntarajat nostivat hintaa. Siihen päälle maksoin koulukirjat, koska vanhoja painoksia ei kannattanut ostaa (kokeiltiin pari kurssia, meni ihan metsään koska toisilla oli uudet painokset ja itsellä vanhat). Halusin huolehtia itsestäni ja sisustaa kotia, mutta miehen mielestä emme tarvinneet yksien verhojen, mattojen yms. juttujen lisäksi yhtään mitään ja kaikki meikkaaminen sun muu oli aivan turhaa. Hänelle riitti sänky ja tietokone. Ostelin siis kotiin kaikkea uutta pienillä tuloillani aina kun pystyin. Usein vuokran lisäksi maksoin miehelle velkaa satasen lisää.
Lasketaas:
850 e käteen verojen jälkeen
400 e vuokraan
100e velka miehelle lyhennyksenä
= 500e miehen tilille, jäljelle jäi 350e,
josta vähennetään 85e seutulippu
100 e kirjat
n määrä rahaa ruokaan ja kulutustarvikkeisiin
= jäljelle jää hyvä jos mitään. Kun tähän tilanteeseen päädyttiin, mies suomi rahankäyttöäni mutta ei ottanut huomioon, miten kallista eläminen oli hänen itsensä aiheuttamana. Olin ennen osa-aikaselle sopimukselle tippumista mennyt hankkimaan rakennekynnet ja se oli rahallisesti aika kova menoerä. Olisin ne pystynyt maksamaan sillä hinnalla, minkä mies vaati velkojen kuittaamiseksi.
Jatkuu..
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa mutta miksi miehen pitäisi rahoittaa sisustustavaroita joita ei itse halua tai tarvitse?
Tätäkin yli 50% alapeukuttaa? Vittu te ootte pimeitä!
Kuinka moni nainen rahoittaa miehen harrikaan bensat puoliksi?
Jos nainen ajaa sillä harrikalla myös niin varmasti maksaa. Mies yleensä asuu samassa asunnossa?
- rakennekynnet
- sossusta vuokrineen 1800e kuussa
Kyllä se elämä on Porvoossa kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on palstalta tuttu miesvihaprovoaja, kirjoitustyyli ja yltiö"voimaantunut" feministipapatus paljastaa tämän miesvihaprovotehtailijan. Ja mammat nielee kaiken.
Miksi mammat nielee kaiken? Koska niiiin monella on samoja tai saman suuntaisia kokemuksia.
Ei kuulosta ollenkaan mahdottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kypsyin rahatilanteen pienuuteen. Sen sijaan mikään järkipuhe ei mennyt perille, vaan mies alkoi piirtämään mulle kaavioita miten mun pitää käyttää rahaa järkevämmin. Sen sijaan parannusehdotukseni erilleen muutosta, jotta saisin normaalit tuet pienen palkkani lisäksi sekä asunnon järkevämmältä sijainnilta hankkiminen olivat kuulemma naisellisuudessaan harvinaisen typeriä ideoita. Asunnon vaihto lähemmäksi keskustaa ja parempia kulkuyhteyksiä ei tullut kyseeseen, koska miehen ajopelit kuulemma kärsisivät ja se olisi vain kamalaa. Lisäksi mulla oli vain joku ohimenevä vaihe, jonka ohimenoa mies siis kovasti odotteli.
Minulla on juuri tällainen mies. Siis ihan tismalleen juuri tällainen. Juuri tämä kohta kirjoituksestasi Ap siis osui ja upposi täysin. Samoin kuin se, että mieheni tienaa lähes kymmenen kertaa enemmän kuin minä.
Ja sitten asumme täällä pääkaupunkiseudun kalleimmalla tonttimaalla oman rannan kera, vaikka minä haluaisin ajokortittomana vain asua lähellä kaupungin keskustaa.
Ja rahat on ihan loppu. Siis minulta. Mutta täällä on pakko asua, koska tännehän päätettiin 7 v sitten muuttaa (miehen toiveesta) ja on kuulemma täysin järjetön ajatus, että edes 10 v välein voisi asuntoa vaihtaa. Kun on se muutto ja rahat jne. eikä kukaan muukaan muuta koskaan mihinkään - ei naapuritkaan.
Aivan käsittämätöntä! Mutta tuolta se sohvalta laukoo taas samat jutut ja suuttuu jo, jos otan asian edes esiin. Kun tämä on kuulemma jo päätetty.
Näitä tarinoita on aina surullista lukea :( Mies päättää, missä asutaan, mitä tehdään, mitä syödään jne. Ja nainen on tahdoton nukke, joka pakotetaan asumaan miehen haluamassa paikassa ja tekemään asioita miehen haluamalla tavalla. EI NÄIN, SISKOT! Ei näin!
Rakkaus on ihana asia, mutta rakastuneenakin saa ja pitää käyttää järkeään. Koskaan ei pidä lähteä mukaan sellaiseen, mihin ei ole varaa. Jos miehenne ehdottaa teille ryhtymistä takaajaksi hänen yrityksensä miljoonalainalle, te kieltäydytte vedoten siihen, ettei teillä ole varaa. Kun mies päättää, että muutatte parin miljoonan kämppään, yks kaks teillä onkin omasta mielestänne varaa. Koskaan ei saa suurituloisemman antaa päättää, missä asutaan ja mitä tehdään. Parisuhteessa on tehtävä sellainen kompromissi, johon kummallakin on mahdollisuus ilman, että toinen on sen jälkeen ihan pa. Kannattaa myös muistaa, että ihmiset muuttuvat. Se ruusuja ja shampanjaa sänkyynne kantanut mies voi muutaman avioliittovuoden jälkeen todeta, että ihan turhaa moiset. Ja mitä tiukemmin olette taloudellisesti riippuvaisia miehestä, sitä helpommin hän voi tehdä rahoillaan mitä haluaa. Aina, ihan aina, pitää turvata oma selus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa mutta miksi miehen pitäisi rahoittaa sisustustavaroita joita ei itse halua tai tarvitse?
Tätäkin yli 50% alapeukuttaa? Vittu te ootte pimeitä!
Kuinka moni nainen rahoittaa miehen harrikaan bensat puoliksi?
Jos nainen ajaa sillä harrikalla myös niin varmasti maksaa. Mies yleensä asuu samassa asunnossa?
Aha eli sitä harrikkaa pitäis vieläpä säilyttää siellä asunnossa niin sit ois ok :D
Ap:n ex:n oli tarkoitus ap saada susta ilmainen kotipiika. Jos olisitte lapsia hankkineet niin erittäin paljon syvmmällä olisit ollut. Onneksi pääsit pois narsistin / manipuloivan / itsekeskeisen ääliön vaikkutuksesta. Seuraavalla kerralla ap tarkempana ja fiksumpana ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä olit miehelle velkaa ja kuinka paljoa? Miten onnistuit lopulta pääsemään irti miehestä?
Kerrankin velkaannuin miehelle kun tuli aika maksaa kirjotukset. Sehän on suoraveloitus käteisellä koulun kansliaan ja helposti 200e suoraan pois. Mulle ei jäänyt rahaa mihinkään muuhun siinä kuussa, joten pyysin mieheltä rahaa jonka luonnollisesti lisäsi velkalistaan jota piti excellissä.
Toinen mistä velkaannuin oli kun rahat menivät luonnollisiin kuluihin, eli juuri vuokra, ruoka, kirjat, matkan jne. ja maksoin pari vaatelaskua. Mies lisäsi velkalistaan oikopäätä kun pyysin rahaa ruokaan.
Kaikkein hupaisinta oli, kun taas oli tällainen kuukausi, että rahat olivat tiukassa. Löysin pankkikortin kadulta ja kävin palauttamassa sen, ja saatuani löytöpalkkion, mies oli heti velkojen lyhentämiseksi perimässä sitäkin summaa.
Pääsin irti miehestä väsytystaistelun kautta. Hän odotti, että aikuistun ja muutan mieleni joidenkin periaatetaistojen osalta, mutta tajuttuaan etten muutu hänen toivomakseen, hän alkoi luovuttaa. Hän kiristi otteitaan entisestään, kun kävi selväksi etten vain yksinkertaisesti taivu ja riitamme menivät lopulta aivan mahdottomiksi. Mies pääsi muuttamaan vasta sitten, kun hän oli löytänyt uuden naisen. Kiinnostaisi muuten tietää miten nykyinen on hoitanut asiansa, onko yhtä sokea ja onko edelleen mies yhtä ahne.
Mitä väsytystaistelua siihen tarvitaan, että huonosta suhteesta lähdetään? Jos kykenee liikkumaan itsenäisesti siis. Tavarat kasaan ja omaan asuntoon.
Millä rahalla..? Takuuvuokra, muuttopaku jne. maksaa ja jos tilille jää kaikkien menojen jälkeen -eiyhtäänmitään- niin millä sitä muuttaa?
Noihin saa toimeentulotukea. Ap:n tarinassahan hänellä meni taloudellisesti huonosti nimenomaan siksi, että asui häntä lainoittavan miehen kanssa eikä sen vuoksi saanut etuuksia.
Jos kuuma astia polttaa kättä, siitä päästetän saman tien irti eikä aleta miettimään mitään väsytystaistelua sitä vastaan.
eikä sossu maksa tollasia menoja, vaan toteaa, että ne rahat revitään noihin itse. Kerro nyt ihmeessä, miten mun olisi pitänyt muuttaa pois tosta tilanteesta? Helppo se on huudella sieltä, mutta kun itse siinä tilanteessa on niin onkin yllättävän vaikeaa selviytyä.
Jos ihminen on eroamassa avopuolisostaan ja tulot ovat niin pienet, että on oikeus toimeentulotukeen, niin yleensä saa myös vuokravakuuden ja muuttokulut. Jos uusi asunto on kohtuuhintainen siis.
Konkreettisesti olisit etsinyt vuokra-asunnon ja laittanut toimeentulotukihakemuksen omaan kuntaan (nykyisin sen sijaan Kelaan).
Itselleni kävi näin koska naistyökaverit ja sukulaisnaiseni hyökkäsivät kimppuuni kuin hyeenat ja yleinen syyttäjä. Tunsin oloni turvalliseksi eksäni kanssa joka on raamikas 1,9m dippainssi ja osaa pitää puolensa. Kun olin hänen seurassaan eukot ei uskaltanut käydä kimppuun ja kauppareissutkin sujui rauhallisesti ilman että joka turhantärkeä kassatäti tai vartija kävi päälle. Valitettavasti kuitenkin hänen ultrahieno penthouse kämppä sijaitsee kaupungissa jossa on matalat palkat ja korkea työttömyys. Hän vakuutteli että hommaa mulle työpaikan, joo niin hommasikin mutta palkka oli surkea. Tienasin vähemmän vuodessa vähemmän kuin nyt sinkkuna. Hän vaati että maksan vuokraa. Sanoin etten maksa tai haluan oman huoneen tai muutan muualle. Sanoin että jos joudun panemaan henkilöä jolle maksan vuokran homma kalskahtaa prostituutiolle. Lopulta asuimme yhdessä, enkä maksanut vuokraa ja tein etätöitä huonolla palkalla. T. Ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä olit miehelle velkaa ja kuinka paljoa? Miten onnistuit lopulta pääsemään irti miehestä?
Kerrankin velkaannuin miehelle kun tuli aika maksaa kirjotukset. Sehän on suoraveloitus käteisellä koulun kansliaan ja helposti 200e suoraan pois. Mulle ei jäänyt rahaa mihinkään muuhun siinä kuussa, joten pyysin mieheltä rahaa jonka luonnollisesti lisäsi velkalistaan jota piti excellissä.
Toinen mistä velkaannuin oli kun rahat menivät luonnollisiin kuluihin, eli juuri vuokra, ruoka, kirjat, matkan jne. ja maksoin pari vaatelaskua. Mies lisäsi velkalistaan oikopäätä kun pyysin rahaa ruokaan.
Kaikkein hupaisinta oli, kun taas oli tällainen kuukausi, että rahat olivat tiukassa. Löysin pankkikortin kadulta ja kävin palauttamassa sen, ja saatuani löytöpalkkion, mies oli heti velkojen lyhentämiseksi perimässä sitäkin summaa.
Pääsin irti miehestä väsytystaistelun kautta. Hän odotti, että aikuistun ja muutan mieleni joidenkin periaatetaistojen osalta, mutta tajuttuaan etten muutu hänen toivomakseen, hän alkoi luovuttaa. Hän kiristi otteitaan entisestään, kun kävi selväksi etten vain yksinkertaisesti taivu ja riitamme menivät lopulta aivan mahdottomiksi. Mies pääsi muuttamaan vasta sitten, kun hän oli löytänyt uuden naisen. Kiinnostaisi muuten tietää miten nykyinen on hoitanut asiansa, onko yhtä sokea ja onko edelleen mies yhtä ahne.
Mitä väsytystaistelua siihen tarvitaan, että huonosta suhteesta lähdetään? Jos kykenee liikkumaan itsenäisesti siis. Tavarat kasaan ja omaan asuntoon.
Millä rahalla..? Takuuvuokra, muuttopaku jne. maksaa ja jos tilille jää kaikkien menojen jälkeen -eiyhtäänmitään- niin millä sitä muuttaa?
Niinpä. Minä otin pankista kulutusluoton kun erosimme. Muuttoautoon, huonekaluihin, vuokravakuuteen ym. Ei sillä, vaikka tavallaan kävi kalliiksi niin miehen kanssa olisi lähtenyt järki. Oma exäni oli aivan pimeä päästään. Olin kuulemma varastanut hänen rahansa, teksti samantyylistä kuin monilla muillakin. Olinkin hänen kanssaan kuulemma rahojen (minkä rahojen...) takia. Pankista saa kuitenkin pieniä summia ilman vakuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä velanmaksu miehelle oli? Mistä olit miehelle niin paljon velkaa? Ja miten jotkut rakennekynnet liittyy koko asiaan? Se nyt kai on itsestäänselvyys jokaiselle, että rakennekynsiä ei pidetä jos niihin ei ole varaa.
Ihan siten se liittyy asiaan, että ilman miestä joka nyhti mut puhtaaksi mulla olisivat rahat riittäneet omiinkin asioihin. Pitkään sinnittelinkin että sain pidettyä ne, ennen kuin kävi selväksi että mulla ei yksinkertaisesti miehen politiikan takia riitä rahat niihin. Ja lue aloitus, jossa on erittely mihin rahani menivät. Kun loppukuusta ne eivät riittäneet enää ruokaan, niin pyysin mieheltä rahaa johonkin mitä satuin tarvitsemaan - ne asiat eivät olleet suuria vaan aivan normaaleita asioita - niin mies velkaannutti mua antaessaan taskurahaa.
Se ensimmäinen asia, josta velkaannuin miehelle, oli muuten ensimmäisen kuun vuokranpuolikas, koska mulla ei ollut siihen mennessä tullut tili kun se piti maksaa. Se nyt oli luonnollinen asia, mutta sen jälkeen mies keksi että tarvitsen ajokortin joka helpottaa liikkumista. Yllättäen kun lasku tuli, mies ilmotti ettei ole maksamassa sitä vaan tarkoitti että maksan sen itse. Niin maksoin ja mikä yllätys, kun en pystynytkään maksamaan mitään muuta sen jälkeen ja niin velkaannuin taas. Sitä maksettiinkin ja pitkään. En käynyt autokoulua ikinä loppuun tuon jälkeen, koska ei yksinkertaisesti ollut rahaa eikä sen puoleen aikaakaan, mutta miehen mielestä se johtui tyhmyydestäni ja ajankäytönhallinnan puutteestani, kun en ollut valmis tähän aivopieruun.
Mulle mies lupasi antaa vanhan tietokoneensa. Kun pyysin sitä, hän valehteli pokkana että oli hajonnut yhtäkkiä. Tuttua juttua. Erotessamme lupasi minulle sängyn, alkoi kaduttaa ja väitti että ei hän mitään ollut luvannut että ei hän sitä ollut koskaan antamassa vaan tarkoitti että voi auttaa minua valitsemaan kaupassa uuden! Miksi valehdella vielä lisää, kaiken muun valehtelun päälle. Ehkä saavat jotakin mielihyvää kun toinen entistä enemmän pulassa kun rahaa tarvitseekin yhtäkkiä vielä sänkyyn ja tietokoneeseen.
Mä en tajua, miten te suostutte tuollaiseen hyväksikäyttämiseen. Ei mene mun jakeluun.
Mun mies on todella nuuka ja tarkka rahoistaan, mutta ei väärissä paikoissa eikä ilkeyttään, eikä käytä hyväksi, takana on köyhä lapsuus. Meillä on miehen kanssa omat rahat, ja omat tilit, yhteinen laskunmaksutili, jonne säästetään myös kumpikin kykyjensä mukaan, kaupassa käydään vuoroviikoin. Palkat oli vuosikausia aika samalla tasolla, minulla paremman pestin johdosta tällä hetkellä tonnin enemmän. Lapset on yhteisiä ja menot heistä on yhteisiä. Viimeksi eilen, kun pojalle piti ostaa kevättakki, en ruvennut miehelle laskua kirjoittelemaan. Mies osti hiljan tyttöjen luistimet. Hoitovapailla sun muilla se on maksanut, kenellä on ollut rahaa, eihän toista nyt pulaan ja nälkää näkemään voi laittaa, sehän olisi ihan luokatonta. Entäs jos toinen sairastuisi ja pitäisi ostaa lääkettä, tulisi sairaalalaskuja..laskuttaisiko ne kilometrikorvaukset apteekkiin ajosta ja lääkkeiden ostosta....? Ei helvetti.
Jos joku haluaa asua yli toisen elintason, sitten pitää olla valmis maksamaan kalliimman elintason kuluja enemmän, eikä rahoittaa omaa elintasoa toisen selkänahasta. Sehän on kuppausta! Ei se ole rakkautta! Häpeällistä hyväksikäyttöä se on!
Tuommoiset epäreilut tyypit pitää laittaa kova kovaa vastaan tai jättää heti, kun moisia merkkejä ja empatiakyvyttömyyttä ilmenee, eikä sinisilmäisesti suostua hyväksikäytettäväksi orjaksi. Miten itsekkäitä voi jotkut olla, ja te vielä siedätte sitä...herranjumala. Hyvä että ap tulit järkiisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo miesten talousmanipulaatiojutut pitäisi opettaa kaikille tytöille jo pienenä!!
Ne on niin yleisiä, ja tytöt tietää kyllä jo nuorena ettei esim lyömistä pidä hyväksyä, mutta kuka kertoo ettei köyhdyttämistä pidä hyväksyä. Köyhdyttäminen ja sen naisen loukuttaminen köyhyyden kautta on yleisempää kuin suora väkivalta.
Esim kuka opettaa tyttärelleen ettei juoksevia kuluja saa suostua maksamaan samalla, kun mies kerryttää varallisuuttaan. Kukaan ei kerro tuosta ja naiset suostuu tuohonkin uudestaan ja uudestaan.
Suojelkaa tyttöjänne!!!
Ja poikia pitää varoittaa friendzone ilmiöstä ja seksin vaaroista. Siis jos joku tyttö sanoo käyttävänsä ehkäisyä, niin se saattaa olla täyttä soopaa ja sen jälkeen tuleekin kalliiksi.
No siis todellakin aion opettaa pojilleni, että jos he eivät halua lapsia, heidän pitää ihan itse pitää huolta siitä, että niitä ei tule. Se on mielestäni aivan itsestäänselvää.
Tuota Friendzone-juttua en vaan ole ikinä tajunnut. Eli mies ei koskaan voi haluta olla naisen ystävä? Ja se on naiselta joku suunnaton petos, jos kohtelee miestä ystävänä, eikä ymmärrä millään rakastua, vaikka mies niin hirmuisesti sitä haluaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä velanmaksu miehelle oli? Mistä olit miehelle niin paljon velkaa? Ja miten jotkut rakennekynnet liittyy koko asiaan? Se nyt kai on itsestäänselvyys jokaiselle, että rakennekynsiä ei pidetä jos niihin ei ole varaa.
Ihan siten se liittyy asiaan, että ilman miestä joka nyhti mut puhtaaksi mulla olisivat rahat riittäneet omiinkin asioihin. Pitkään sinnittelinkin että sain pidettyä ne, ennen kuin kävi selväksi että mulla ei yksinkertaisesti miehen politiikan takia riitä rahat niihin. Ja lue aloitus, jossa on erittely mihin rahani menivät. Kun loppukuusta ne eivät riittäneet enää ruokaan, niin pyysin mieheltä rahaa johonkin mitä satuin tarvitsemaan - ne asiat eivät olleet suuria vaan aivan normaaleita asioita - niin mies velkaannutti mua antaessaan taskurahaa.
Se ensimmäinen asia, josta velkaannuin miehelle, oli muuten ensimmäisen kuun vuokranpuolikas, koska mulla ei ollut siihen mennessä tullut tili kun se piti maksaa. Se nyt oli luonnollinen asia, mutta sen jälkeen mies keksi että tarvitsen ajokortin joka helpottaa liikkumista. Yllättäen kun lasku tuli, mies ilmotti ettei ole maksamassa sitä vaan tarkoitti että maksan sen itse. Niin maksoin ja mikä yllätys, kun en pystynytkään maksamaan mitään muuta sen jälkeen ja niin velkaannuin taas. Sitä maksettiinkin ja pitkään. En käynyt autokoulua ikinä loppuun tuon jälkeen, koska ei yksinkertaisesti ollut rahaa eikä sen puoleen aikaakaan, mutta miehen mielestä se johtui tyhmyydestäni ja ajankäytönhallinnan puutteestani, kun en ollut valmis tähän aivopieruun.
Mulle mies lupasi antaa vanhan tietokoneensa. Kun pyysin sitä, hän valehteli pokkana että oli hajonnut yhtäkkiä. Tuttua juttua. Erotessamme lupasi minulle sängyn, alkoi kaduttaa ja väitti että ei hän mitään ollut luvannut että ei hän sitä ollut koskaan antamassa vaan tarkoitti että voi auttaa minua valitsemaan kaupassa uuden! Miksi valehdella vielä lisää, kaiken muun valehtelun päälle. Ehkä saavat jotakin mielihyvää kun toinen entistä enemmän pulassa kun rahaa tarvitseekin yhtäkkiä vielä sänkyyn ja tietokoneeseen.
tuolle on nimi, ja se on taloudellinen väkivalta. Tehdään toisesta parisuhteen (velka)vanki. Taustalla on luultavasti ihminen, joka pyrkii manipuloimaan ja alistamaan toista oman heikon itsetuntonsa ollessa jossain siellä syvällä pohjalla. Nämä miehet myös valitsevat sellaisia kumppaneita, joita on helppo hallita. Eli ihmisiä, jotka ovat luottavaisia, imartelulle alttiita ja umpirehellisiä. Sellaisia on helppo huijata. Se mielihyvä sitten pönkittää sitä heikkoa itsetuntoa ja antaa tunteen, että on valtaa johonkin, kuten tuottaa toiselle paha mieli ja alisteinen suhde.
Muistakaa naiset, epäluulo on tervettä ja oma tahto naisella pitää olla. En ole elämässäni yhteenkään mieheen luottanut niin täysillä, että jättäytyisin niiden lupausten varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan koko tilitystä jaksanut lukea, mutta itsehän sinä tuohon suostuit. Eikö yhtään aikaisemmin soinut hälytyskellot?
Tuosta ei kukaan varoita, ja ap perhekin yritti pakottaa sitä yhteen miehen kanssa, joka käytti taloudellista väkivaltaa.
Ei ole ap syytä, että on syntynyt yhteiskuntaan naisena, jossa naisten päälle paskotaan taloudellisesti ja se on kaikille normaalia.
Ilmeisesti AP asuu Suomessa? Jossain Lähi-Idässä asia on noin kuin esitit, mutta ei Suomessa.
Joten ihan turhaa vinkumista, jos itse kerran suostuu kynnysmatoksi.
Käys ihan huviksesi naisten linjan sivustolla sivistämässä itseäsi ennen kuin jatkat noiden yleistysten tekemistä.
Naisten uhriutuminen on Suomessa paljon suurempaa kuin muulla. Siellä missä naisilla on asiat heikosti, ovat he jopa osittain fine asian kanssa. Suomessa naisilla on kaikki oikeudet ja lait takanaan, silti ollaan uhreja joka käänteessä eikä omalla tekemisellä ole mitään vastuuta.
Sun mielestä naisten pitäis olla vaan "fine" kun heitä kohdellaan kaltoin? Elä höpötä hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis joutui maksamaan omasta elämisestään, eikä päässyt loisimaan miehen lompakolla.
Rakennekynsiin ja psykologiin piti hassata rahaa, eikä aloittaja älynnyt käyttää edes bussimatkojaan opiskeluidensa edistämiseksi ja kokeisiin lukemiseen. Kyllä oli kamala mies.
Rakennekynsien kohdalla provosummeri pärähti täälläkin.
Psykologi oli työterveyden kautta hurjat kolme kertaa veloituksetta. Omaan terveyteenhän se psykan lausuntokin kelan maksamaa terapiaa varten meni, mutta en päässyt siitä pidemmälle, koska ekat puoli vuotta pitäisi maksaa itse ennen kuin kelalta saa senttiäkään. siihen kuivui sekin yritelmä, koska mies ilmoitti ettei tule vastaan yhtään. Rakennekynnet otin kun vielä tienasin itse ok, mutta jouduin luopumaan niistäkin tän hämäräksi menneen rahatilanteen takia. ap
Hetkinen, miten ne bussimatkat tähän liittyy ja edistää mitään koulunkäyntiä? Mistä tiedät, etten lukenut nimenomaan silloin kun kotona ei Birkenaun takia ehtinyt? ap
Jouduit siivoamaan omat ja kissasi paskat. Vertaus keskitysleiriin on todellinen pohjanoteeraus joka kertoo sinusta ihmisenä kaiken tarpeellisen. Vatipäinen uhriutuja, joka syyttää kaikkia muita omista valinnoistaan ja käyttää todella ala-arvoisia vertuskuvia. Hyi helvetti mikä ämmä.
Ap:n eksähän se täällä riekkuu. :P
Niille, jotka aina ihmettelevät, että miksi joku kestää tuollaista.
On olemassa sanonta siitä, miten sammakon saa parhaiten hengiltä. Jos sammakon laittaa suoraan kiehuvaan veteen, se loikkaa saman tien pois. Mutta laitapa sammakko kattilaan kylmään veteen ja nosta pikkuhiljaa lämpöä, niin sammakko ei ymmärrä paeta, ennen kuin on kiehunut kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niille, jotka aina ihmettelevät, että miksi joku kestää tuollaista.
On olemassa sanonta siitä, miten sammakon saa parhaiten hengiltä. Jos sammakon laittaa suoraan kiehuvaan veteen, se loikkaa saman tien pois. Mutta laitapa sammakko kattilaan kylmään veteen ja nosta pikkuhiljaa lämpöä, niin sammakko ei ymmärrä paeta, ennen kuin on kiehunut kuoliaaksi.
Tismalleen näinhan se menee. Ja sama juttu pätee kaikkeen muuhunkin: siihen miksi pysytään sen manipuloivan, valehtelevan, pettävän ja jopa väkivaltaisen kumppaninkin rinnalla (sanon tässä tarkoituksella "kumppanin", sillä en halua yleistää tätä kumpaankaan sukupuoleen, tätä kun tapahtuu puolin ja toisin).
Tuskinpa kukaan siihen olisi jäänyt hetkeksikään, jos olisi heti ensi deiteillä selvinnyt kokonaisuudessaan, että mikä tyyppi se toinen oikein onkaan. Mutta vähitellen kaikki on mahdollista.
Kiitos siis Ap tästä herätyksestä!
T. Se aiempi nro 95 ja muutama muukin nro
Samanlaista täällä!
Minä irtisanouduin hyvistä ja lupaavista töistä, koska miehen yritys "tarvitsi" osaamistani ja mies ja miehen aikuiset lapset passaamista.
Nyt sitten 10 avioiittovuoden jälkeen olen viimein tajunnut, että hei haloo.
Nyt mies vinkuu avioehtoa, no ei todellakaan toteudu! Olen hankkinut jo itselleni asunnon, jonne muutan.
On se vain jännä, että jotkut miehet kokevat, että kaikki on HEIDÄN, ja missään välissä vaimo ei ole tehnyt yhtään mitään.
Missä ap olit 16-vuotiaana, kun muut kävi lukion?
Näissä asioissa on aina kaksi puolta. Meillä oli hieman samanlainen tilanne aikanaan. Minä opiskelin ja tein osa-aikatöitä. Valmistuin normaalissa ajassa, sain täyspäiväisen työn ja makselin lainat nopeasti pois. Mies oli lähinnä hillunut haalarit päällä, töihin ei ollut ehtinyt ja tuet ja lainat oli käytetty ja juotu. Sitten siinä kolmenkympin häämöttäessä tuli herääminen, että pitäishän se tutkinto saada, että saisi joskus oikeita töitä. Koska opintotukikuukaudet oli käytetty oli myös pakko mennä osa-aikatöihin. Hirveää kitinää siitä, kuinka oli raskasta ja tiukkaa. Miehen mielestä mun olisi pitänyt maksaa enemmän ja hoitaa koti yksin. En suostunut, vaan maksettiin eläminen puoliksi ja sotkujen siivoukseenkin sai osallistua. Ei kai se mun homma ole elättää herraa sen jälkeen, kun on ensin viettänyt 5 vuotta vappua. Asunnon sijainti valittiin niin, että miehen kulkeminen oli helppoa ja matot ja verhot ostelin itse.
Oletko autistinen? Ei pahalla, mutta sellainen fiilis tuli tästä tekstistä. Elämän täytyy olla aika vaikeaa ja yksinäistä, kun ei osaa katsella mitään muusta kuin omasta näkövinkkelistä.