Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Lasse Pöysti, Ihmemiehen Murdock sekä piirretty jonka nimi taisi olla Jackie ja Nuka - kaksi pientä karhua.
Lassie palaa kotiin. Tuli traumat, kun se ei palanutkaan.
The Fly (1986) ehdottomasti.
Joskus Pikku Kakkosen jälkeen tuli sellainen ajankohtais-/uutis-/paneeliohjelma, olisikohan ollut jopa Ajankohtainen Kakkonen, mutta muistelen että nimi olisi ollut tyyliin Punainen Lanka tjsp.
Kuitenkin, tuossa oli käsittämättömän ahdistava alkutunnari. Pelkäsin sitä lapsena ihan älyttömästi.
Mulla on hämäriä muistikuvia Ihmemies MacGyver -jaksosta, jossa joku nainen ikääntyi hirveän nopeasti viruksen tms. vuoksi. Se vanhentunut nainen oli mielestäni aivan järkyttävän pelottava ilmestys.
Scream. Lapsenvahtina ollut kaverin isoveli sai loistoajatuksen kuluttaa aikaansa leffaa katsomalla ja minä 5v. päätin etten koskaan leikkaa tukkaa lyhyeksi/ värjää sitä vaaleaksi tai muuta taloon jossa on lasiovet ettei vaan kävisi samalla tavalla... Trauma seurasi vuosia, edelleenkään aikuisena en ole suostunut leffaa uudestaan katsomaan, pysyn kaukana kauhuelokuvista muutenkin.
Joskus 80-luvun alussa oli suomalainen tv-elokuva jossa oli kaksi poikaa, varmaan jotain 11 vuotiaita ja toinen poika teki itsemurhan. Järkytti lapsena pitkään. Ja lapsena järkytti myös yksi pelle miljoonan kappale missä kotona uhattiin tappaa jos poika saa todistukseen nelosen ja lopulta poika teki itsarin.
Vierailija kirjoitti:
Muumien se jakso, jossa muumipeikko menee taikurinhattuun ja muuttuu vaaleanpunaiseksi peikoksi. :D Muistan että aloin itkemään sen nähdessäni, oli sen verran jännä.
Jep! Minua ei Muumeissa pelottanut Mörkö tai juuri mikään muukaan, mutta tää oli ihan hirveän ahdistava. Vieläkin tulee epämukava olo kun näen tuon kohdan😕
Kivikasvojen erikoiskauhujakso, jossa oli vadelmia sylkevä kummitus.
Hämärästi lapsuuden hämäristä muistan englannin kielen opetussarjan, jossa poliiseksi pukeutuneet jannut hokivat oudon pelottavasti "Where is the cat? The cat is in the moon". Vasta paljon myöhemmin kuulin että toinen hepuista oli juuri Suomeen muuttanut Neil Hardwick.
Alfred J. Kwakia pelkäsin pienenä - siinähän oli monia pelottavia ja outoja kohtauksia. Plus se animelle tyypillinen kohkaaminen (jota myös uudemmissa Muumeissa oli) säikäytti minut :D vähän vanhempana sitten katsoin sitä uudelleen ja rakastuin siihen täysin.
Pienenä järkytti Pelle Miljoonan Gabriel- biisi ja suomalainen tv-elokuva, joka kerto n. 11-vuotiaista kaveruksista joista toinen teki lopulta itsarin. Molemmat 80-luvun alkua.
Vasta nyt aikusena ja omien lasten kanssa olen tajunnut,, miten järkyttäviä kohtauksia monissa lasten elokuvissa/sarjoissa on ! Esim. Pinokkion kohta, jossa poika muuttuu äitiään huutaen aasiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltergeist elokuvassa se telkkari mistä näkyi se lumisade, oli pakko kiirehtiä laittamaan oma tv kiinni ennen luin se lumisade alkoi. Onneksi sellaista ole enää.
oliko se sama elokuva missä tyynystä kuului puhetta? Oli vähän vaikeuksia laittaa päätä tyynyyn sen jälkeen.
Minusta ei ollut sama. Tyynystä kuuluu puhetta ainakin jossain kauhuleffassa , jossa pariskunnan kotiin pesiytyy demoni ja tämä sitten raiskaa perheen isän :D
The Haunted (1991), laitoinkin tähän linkin jo aiemmin.
Antz muurahaiset. Luulin että siinä ollaan kuvattu oikeita eläviä muurahaisia...
Hiidenvirta, Safiiri ja Teräs, V (vanha versio), Alfred Hitchcock esittää ja Twilight Zone. En tajua miten vanhempani eivät tajunneet, että noista tulee pelkotiloja. Omien lasten kanssa olen tarkempi.
Ruohometsän kansa. Veri roiskuu ja kanit kuolevat :((
Hopeanuoli, pelkään vieläkin karhuja yli kaiken. Mitään muuta en pelkää enkä ole koskaan pelännyt, mutta karhut... Omat lapseni eivät koskaan tule Hopeanuolta näkemään, ärsyttävää elää tämän pelon kanssa.. :D
Meillä ei pahemmin katseltu elokuvia niin niistä ei oo traumoja. Mutta joskus ehkä 80-luvun puolivälissä tuli dokumentti ydinonnettomuudesta. Siitä jäi traumat, en jotenki vieläkään voi hyväksyä ydinvoiman käyttöä. Dokumentissa seikkaperäisesti näytettiin, mitä onnettomuuden sattuessa tulee tapahtumaan ja millä tavalla pitää linnoittautua kotiin ja maalata ikkunoita ja kaikkea... pelkäsin vuosikausia joka ilta ydintuhoa :(