Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Syvä Joki. Mutta ei sen rai s kaus kohtauksen takia niinkään, vaan sen kohtauksen jossa yksi miehistä näkee unta ja veden alta nousee kuolleen käsi ojossa.
Minun tv:n katseluani ei rajoitettu oikein mitenkään. Minä kun tietysti pienenä nukahdin 20-21 aikaan kuitenkin ja sitä ennen ei telkussa juuri mitään järisyttävää ollutkaan. Muistan sinnitelleeni joskus viikonloppuna esim. Hitchcockin Psykon puoliväliin, mutta sitten tuli nukkumatti.
No sitten vähän vanhempana, 8-10 v., katseltiin varsinkin viikonloppuna ihan keskiyölle asti ohjelmia. Jännää oli, mutta mitään traumoja en kyllä saanut, en muista että olisin erityisemmin nähnyt edes unia katsomistani ohjelmista. Yöjuttu oli jännin tuohon aikaan, siinä oli vaikka mitä erikoisia juttuja.
Kerran kaksi serkkuani tuli meille viikonlopuksi. He eivät saaneet katsoa tv:tä klo 20.30 jälkeen ja muutenkin heillä oli tiukempaa. No, meidän kanssa he tietysti sitten katsoivat myöhäisohjelmiakin, jopa Yöjutut, se oli tuplajännää heille, valvoa ja katsella Kiellettyjä. Ja he näkivät viikkokaupalla tietysti painajaisia ja mun vanhemmat haukuttiin pataluhiksi, siinä meni välit lopullisesti, kun mun isä suuttui ja sanoi, että sulkekaa kakaranne vankilaan tmv. Isä uskoi vapaaseen kasvatukseen, elettiinhän 1970-lukua. Joo, ja ihan menestyviä ihmisiä meistä tuli, eipä silti.
Hälytys 911 (Rescue 911), Gremlins, Erämaan kutsu, Kaukametsän pakolaiset.
En tiedä mikä elokuva oli kyseessä, mutta näin lapsena vahingossa kohtauksen mikä paloi ikuisesti verkkokalvoilleni. Jonkun miehen silmä puhkaistiin kävelykepillä ja silmä vaan turskahti ja roiskui joka puolelle.
Hopeanuoli. Karhut on aina mun painajaisissa edelleen. Aina ilmestyvät yhtäkkiä jostaki jahtaamaan ja ei meinaa karkuun päästä millää kulkuneuvolla:D
Pieni talo preerialla oli mun lempikirjoja lapsuudessa. TV-sarjassa tuskin mitään siitä jäljellä. Kammottavaa. Kirjassa kuvattiin ihanasti, miten isä teki puusta lukon oveen, ja miten kuumasta vaahterasiirapista tehtiin karkkeja kaatamalla sitä lumelle...
Joku semmonen missä aina pantiin yök.
Kävin aikuisten huoneessa ja siellä haisi kamalalle... Myöhemmin tiesin, että äiti haisi
Tässä muistin verestämiseksi joukko tosi pelottavia ja traumoja aiheuttavia klassisia lastenohjelmia: Rölli, Alfred J. Kwak, Kaukametsän pakolaiset, Teletapit, Pingu ...
90-luvun true crime-klassikko Ei vanhene koskaan. Olin n. 10 v. kun näin sen televisiosta. Tapa, jolla Åke Lindman kertoi tapahtuneista rikoksista, oli samaan aikaan karismaattinen ja karmiva. Myös dramatisoinnit saivat kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä. Aiheutti monia unettomia öitä.