Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Ihmemiehessä oli joku tappajamuurahaiset-jakso, muistan muurahaisten seasta kurkottaneen käden..
Mua ei pelottanut fiktiiviset elokuvat. Eniten järkytti Ylen dokumentti venäläisestä orpokodista. Siinä näytettiin, kuinka tytölle tehtiin aivoleikkaus ilman nukutusta. Muistan vieläkin tytön itkun kivusta ja pelosta :(
Ahdisti pinenä sellainen kotimainen leffa tai sarja, jossa pikkupojat löysi sodassa räjähtämättä jääneen kranaatin. Ja huonostihan siinä sitten kävi. Muistaako kukaan mikä olisi ollut? Joku romaanifilmatisointi ehkä?
Avaruusasema Alfa. Tuli ennen Taisteluplaneetta Galacticaa. Olin tosi pieni, jäi mieleen hahmo nimeltä Maya joka vaihtoi ilmiasuaan tosi pelottavasti milloin miksikin.
Rölli. Pelottavan näköinen rölli, joka asuu metsässä ja pelottelee lapsia, vaikka pelkää itse. Ristiriitaista. Tilipitappitilipitappi...
Vierailija kirjoitti:
Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja.
Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.
Pikku kakkosen varokaa heikkoja jäitä... ei jättänyt traumoja, mutta pelotti aina sen nallen puolesta ja en mene jäille vapaaehtoisesti. Ikinä
Vierailija kirjoitti:
langolieerit
Mitä tässä tapahtuikaan, mulla on sellainen kuva että ne örkit jotenkin söi maailmaa pois ja selvinneiden piti paeta lentokoneella ja etsiä paikka johon voi laskeutua? Pitäisiköhän ruveta katsomaan...
Itse sain traumat henkien kätkemästä, jali ja suklaatehtaasta sekä spidermanistä.
Henkien kätkemässä tytön vanhemmat alkoivat ahmia ruokaa ilman lupaa ja heidät muutettiin sioiksi. Tyttö joutui orjatöihin kylpylään.
Jali ja suklaatehtaassa kun se poika putoaa suklaa-altaaseen ja imaistaan sinne putkeen. Ja vili wonka tai kuka nyt oli sanoi vain että poika saattaa päätyä suklaapatukoiden täytteeksi, mikä on harmillista koska niiden maku menee pilalle. Yökkkkkkkk
Spiderman-piirrettyjen yhdessä jaksossa jollain miehellä yhtäkkiä kasvoi molemmista kyljistä kaksi lisäkättä, ne vain purskahtivat paidan läpi. Elin kauan pelossa, että minulle käy samalla tavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja.
Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.
Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.
Mä pelkäsin tosi paljon Muumien kummituslaiva-jakson musiikkia ja Alfred J. Kvakin sitä kissaa (https://youtu.be/98pSU7B9JVQ).
Kuudes aisti leffasta sain pitkäksi aikaa traumoja kun OC:n Marissa oli siellä sängyn alla ja tarttu sitä poikaa jalasta. Monta vuotta en pystyny seisoon minkään sängyn laidalla. Nyt jo naurattaa se.
Leffa, jossa tomaatit hyökkää
Leffa, jossa kaapissa asuu hirviö ja hirviön suussa on toinen hirviö
Salaiset kansiot, ne perus ufo-ukkelit ja alkutunnari oli pahimmat
Titanicista kertova leffa, jossa naishahmo nimeltä åsa raiskattiin
Tässä pahimmat jo ketjussa mainittujen lisäksi. Miten meidän vanhemmat on 70-90-luvuilla antaneet katsoa tällaisia???
Gremlinsien kohtaus, jossa raskaana olevien gremlinsien vatsoista näkyy sikiöt läpi ja ne sykkii/liikkuu tms.
Toisena jurassic parkin keittiökohtaus kun yrittävät piiloutua raptoreilta
Pulttibois-sarjan "Pärnäsen korjaamolle, molle, molle" -sketsi. Pelottava naama! Elokuva Se ja sitten sellainen sarja kuin Äärirajoilla. Myös joku toinen sarja jonka tunnarissa oli joku nainen joka roikutti käsiään pelottavasti.
Alkuperänen King Kong sekä Apinoiden planeetta. En ollut vielä kouluiässä kun King Kong tuli uuden vuoden iltana telkkarista ja sain katsoa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.
Okei, kiitos tiedosta. Mun näkemä leffa on sitte se epäilemäni Pirun riivaamat.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvun alussa oli suomalainen tv-elokuva jossa oli kaksi poikaa, varmaan jotain 11 vuotiaita ja toinen poika teki itsemurhan. Järkytti lapsena pitkään. Ja lapsena järkytti myös yksi pelle miljoonan kappale missä kotona uhattiin tappaa jos poika saa todistukseen nelosen ja lopulta poika teki itsarin.
Muistan vähän vastaavan tv-elokuvan, muistaakseni siinä itsemurhan tekijä oli tyttö, mutta jostain 80-luvulta sekin. Juoni meni kutakuinkin niin, että se tyttö pissas vahingossa housuihin koulussa tai kavereiden seurassa ja häntä alettiin kiusata. Lopulta oli niin häpeissään ja masentunut, että meni ratapihalle ja kävi istumaan kahden tavaravaunun väliin, kun niitä oltiin yhdistämässä. Murskautui sinne vaunujen väliin... Muistaakseni sen tytön äiti ehti juuri
paikalle ja jollakin henkilöautolla sitä lähdettiin kiidättämään sairaalan, mutta kuoli äitinsä syliin. Olin aivan järkyttynyt pitkään.
Täältä tullaan elämä jota katsottiin koulussa yläasteella. Se synnytyskohtaus.
t. Vela
Traumoista en tiedä,mutta olihan noita pelottavia...
Muumit esimerkiksi. Kartan edelleen,nyt vielä aikuisenakin, tiettyjä kohtia joissa Mörkö esiintyy. Aikoinaan pyörinyt tv-sarja "Pelottaako?" oli myös toinen. Pelästyin yhtä jaksoa avaruusolennoista(?) jotka teeskentelivät lasten leluja niin pahasti,että suljin tv'n enää ikinä katsonut koko sarjaa uudestaan.
Mut Kauna 2 oli kyllä pahin. En uskaltanut moneen moneen vuoteen nukkua ilman yölampun valoa,koska jos yritin ilman,tuntui että joku ryömisi viereeni sänkyyn.
Joskus 10-vuotiaana olin kaverillani kylässä ja löydettiin leffahyllystä the ring. Olihan se sitten pakko katsoa ja voi luoja mitkä traumat mulle on jäänyt. Pelkään edelleenkin ihan hulluna sitä Samaraa ja kaikkea sen näköistä. Kuvittelen monesti yksin ollessani että nyt se tulee jostain nurkan takaa tai jotakin. Pitikin katsoa. Ja naurettavaa että pelkään edelleen.