Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
161/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Araknofobia. Muutenkin pelkäsin hämähäkkejä mutta sen katottua homma lähti aivan lapasesta.

Onkohan sama elokuva, joka muakkn karminut? Olin niin pieni etten muista juonta tai oikein mitään muutakaan, mutta verkkokalvoille on syöpynyt kohtaus jossa mies (sheriffi) kävelee talossa ja tallaa huomaamattaan hämiksen. Kuvattu takaa päin, ja näkyy kuinka liiska venyy lattian ja kengän välissä miehen kävellessä pois.

Sama on!

Vierailija
162/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysikympin juoppo lastenohjelmassa kirjoitti:

Nasse-setä oli pelottava sillon kakarana😬

Nasse-setää minäkin pelkäsin. Luulin, että se on lastenohjelma ja sitten järkytyin kun se humalainen pelle alkoi mörisemään. Piilouduin sohvan taakse. M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumipeikon ja taikurinhatun lisäksi The Gremlins. Ne vihreät otukset :( olin silloin niin pieni etten voinut ymmärtää että ne leffat on "komedioita". Näin ihan kauheita painajaisia jotka muistan edelleen.

Vierailija
164/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin rikossarjassa pelastettiin viime hetkellä vauva litistymästä roska-auton kyydistä. Pahvilaatikosta retkotti pieni käsi, ja se oli juuri häviämässä koneen uumeniin. Kierrän vielä aikuisenakin roska-autot todella kaukaa... Isoja, pelottavia ja pahanhajuisia kun ovat ! :D

Vierailija
165/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta -piirretty. Varsinkin siinä oli örkit tehty ihan hirveän näköisiksi, jotenkin yhdistetty livekuvaa ja piirrettyä.

Vierailija
166/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämäriä muistikuvia kahdeksankymmentäluvulta: Joku hukkunut (hukutettu?) ilmestyi aina (murhaajan?) uneen. Muistaako kukaan näin vähillä spekseillä?

Oliko suomalainen? Sellainen sarja on kuin Painajainen. Pääosassa Eero Melasniemi. Esittää taiteilijaa, joka on jonkun onnettomuuden seurauksena ollut jonkun aikaa koomassa ja menettänyt muistinsa. Palaa kylään jossa hänellä on talo/mökki ja tontilla kiinni suljettu kaivo. Alkaa muistaa pikkuhiljaa asioita, kun joku nainen pyytää häntä maalaamaan taulun kadonneesta tyttärestä...

Tämän sarjan tunnelma kammotti minuakin, olin alle 10-vuotias silloin kun se tuli telkkarista.[/quote

Onkohan tää se mitä itsekin muistelin... Muistan vaan synkän tunnelman ja sen että kaivossa oli joku murhattu nainen. Sarjan nimeä en muistanut kun olin itsekin joku 7-9v silloin mut nyt tais löytyy. Trauma jäi siitä kaivosta ja ruumiista. :/

Vierailija
167/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeanuolessa karhut erityisesti akakabuto :D

Vierailija
168/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenny Everett Shown tanssiryhmä Hot Gossip. Muijat veti spagaatteja niin että karvat vaan vilkkui pikkuhousujen alta.

Enpä tajunnut traumatisoitua tanssityttöjen vilautuksista (en muista koko tyttöjä), mutta muistuipa tuosta mieleen että semmoinenkin show tosiaan oli. Eikäs sen ollut juuri Kenny Everett joka aina alkoi sillä että tyyppi kuoriutui ulos Thames-yhtiön logosta?

En muista showta kovin hyvin mutta voin kuvitella että siinä on ollut typerää pikkutuhmaa huumoria jolle olen pikkutyttönä naureskellut ymmärtämättä yhtään mistä on kysymys. Sama juttu Benny Hillissä - vasta kun niitä on aikuisena nähnyt on tajunnut kuinka tolkuttoman typeriä ne on!

Vierailija
169/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeanuolessa karhut erityisesti akakabuto :D

Ja lisäksi pikkukakkosessa se varokaa heikkoja jäitä!! hyh

Vierailija
170/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaksin loppu missä se agentti lyö päänsä peiliin ja kääntyy katsomaan jotenkin saatanallinen ilme kasvoillaan.

Samaten se kääpiö kohtaus missä puhutaan väärinpäin.

Vierailija
171/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs oli ihan huisin jännä. Näin aikuisena uusintoja ja meinasin kuolla nauruun.

Samoin jännä oli tieteissarja nimeltä Marsin aikakirjat.

Vierailija
172/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltergeist elokuvassa se telkkari mistä näkyi se lumisade, oli pakko kiirehtiä laittamaan oma tv kiinni ennen luin se lumisade alkoi. Onneksi sellaista ole enää.

oliko se sama elokuva missä tyynystä kuului puhetta? Oli vähän vaikeuksia laittaa päätä tyynyyn sen jälkeen.

Vierailija
173/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Pelle-elokuva: Stephen Kingin Se?

Vierailija
174/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyseessä ei ole varsinaiset ohjelmat vaan tunnarit: ylen uutisten ja tv-nyttin tunnarimusat karmivat selkäpiitä vieläkin.

Mun veli rupesi usein itkemään, kun Emmerdalen tunnari alkoi soida.

Se oli musta jotenkin outoa, sillä musta se tunnari ei ole erityisen surullinen. En tiedä liittyikö hänellä jokin trauma siihen tunnariin vai miksi sen kuuleminen teki hänet surulliseksi (saattoiko kehitysvammaisen veljeni aivoissa tapahtua jotain "erikoista", joka tuon itkun laukaisi?). Muuten hän ei itkenyt mitenkään erityisen paljon, en edes muista hänestä muita itkemisiä kuin tuon Emmerdalen tunnariin liittyvän.

Mustakin se tunnari oli jotenkin ahdistava ja surullinen pienenä D= Enkä edes ole mitenkään kehitysvammainen, joten en osaa sanoa miten moiseen liittyisi. Samoin inhosin Kotikadun loppumusiikkia, todella ahdistava. Menin aina toiseen huoneeseen musiikkia pakoon jos se uli telkkarista *väristys*

Vierailija
175/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttouhrit-sarjan alkutunnari. En tietenkään saanut katsoa sitä, mutta hiivin aina salaa kurkkimaan kun vanhemmat katsoi. Siinä palaa joku juutalaisten kirkko tms. Aikuisella iällä olen katsonut sen sitten pariinkin kertaan. Aina muistuu lapsuus mieleen.

Vierailija
176/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän elokuva lienee ollut kyseessä, muistan siitä hämärästi vain yhden kohdan ja siinä joku henkilö menee kurkistelemaan jonkinlaisen vajan tai muun rakennuksen seinälautojen välistä ja sieltä katsookin takaisin jokin keltasilmäinen otus. Tuo pelotti minua lapsena kovin, näin tuon ilmeisesti 80-luvun lopulla tai aivan 90-luvun alussa, se näkyi todennäköisesti videokasetilta enoni luona. Olen yrittänyt googletella tuota kohtausta, mutta tuloksetta, tai sitten muistan sen aivan väärin. Kiinnostaisi nähdä uudestaan tuo.

Vierailija
177/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakertajat! Katsoin uudestaan aikuisena ja olin kuolla nauruun, mutta 10 v pelästyy eri asioita kuin 20v.

Vierailija
178/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltergeist elokuvassa se telkkari mistä näkyi se lumisade, oli pakko kiirehtiä laittamaan oma tv kiinni ennen luin se lumisade alkoi. Onneksi sellaista ole enää.

oliko se sama elokuva missä tyynystä kuului puhetta? Oli vähän vaikeuksia laittaa päätä tyynyyn sen jälkeen.

Minusta ei ollut sama. Tyynystä kuuluu puhetta ainakin jossain kauhuleffassa , jossa pariskunnan kotiin pesiytyy demoni ja tämä sitten raiskaa perheen isän :D

Vierailija
179/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään pysty katsomaan Hiidenvirran pätkiä Youtubesta. Liian pelottavaa.

Vierailija
180/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään pysty katsomaan Hiidenvirran pätkiä Youtubesta. Liian pelottavaa.

Sama. Se musiikkikin on karmivaa..