Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
141/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jääny ikuisesti mieleen pätkä jostain elokuvasta tai sarjasta, jonka näin siis joskus 90-luvulla, kun olin pieni. Eli pätkässä oli muistaakseni kaks tyttöä (voin muistaa lukumäärän väärin) ja ne kulki jossain metsässä jossa näkivät alieneita tms. Saatto myös olla että ne alienit seurasi tyttöjä, mutta en muista tosiaan niin tarkasti. Seuraava muistikuva on, että se tyttö kertoo joillekin noista tapahtumista ja se oli siis kidnapattu tms niiden alieneiden toimesta ja siinä näytettiin jotain pätkää siitä kun ne alienit leikkeli(?) sitä tyttöä jossain leikkauspöydällä :D tästä mun muistosta on hyvinkin se 20 vuotta, ja voi olla että muistan jotain väärin, mutta olispa hienoo jos joku osais yhdistää tän oikeaan sarjaan/elokuvaan. Nimittäin aina välillä tää on mielessä pyörinyt :)

Pelon Lähettiläät?

Vierailija
142/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha mustavalkoinen elokuva, jossa tiedemies (vahingossa?) kutistaa itsensä kärpäsen kokoiseksi. Filmin nimikin ehkä oli "Kärpänen". Sitten tietenkin joutuu suuren hämähäkin jahtaamaksi. Apinoiden planeetta oli niin pelottava, etten uskaltanut katsoa sitä.

Itse näin tämän 1958-luvun version ensin joltakin taivaskanavalta enkä ymmärtänyt silloin vielä edes englantia. Loppukohtaus oli kammottava: kärpäsmies on hämähäkin seitissä ja huutaa apua kun hämähäkki lähestyy tappaakseen.

Useimmillehan on varmaan tutumpi 86-vuoden leffa, jossa pääosaa näyttelee Jeff Goldplum:

http://www.imdb.com/title/tt0091064/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjantähden alla.

En unohda koskaan.

Vierailija
144/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha mustavalkoinen elokuva, jossa tiedemies (vahingossa?) kutistaa itsensä kärpäsen kokoiseksi. Filmin nimikin ehkä oli "Kärpänen". Sitten tietenkin joutuu suuren hämähäkin jahtaamaksi. Apinoiden planeetta oli niin pelottava, etten uskaltanut katsoa sitä.

http://www.imdb.com/title/tt0050539/

Vierailija
145/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan outo lapsi, mutta en muista pelänneeni mitään! Enkä nyt yritä kehua.  en vain muista pelänneeni Rölliä, Mörköä, Jäärouvaa, Lumikin noitaa, Pikkukakkosen jäävaroitusta..  Hiidenvirta kuullostaa mielenkiintoiselta mutta sitä en nähnyt, olinkohan liian pieni tai jtn?  ( Olen syntynyt 80) .

Pelottaako? oli hyytävä sarja, muttei kuitenkaan jättänyt mitään pysyviä pelkotiloja tai kammoja.  Mikä voi johtua siitä, että olin sarjan alkaessa pyöriä jo teini-ikäinen (92, 93?)

Vierailija
146/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morso oli aika kammottava "lastenohjelma" mitä muistan. En koskaan uskaltanu seurata sen pidempään sen kauhistuttavan Morson vuoksi, joka ilmeisesti esitti lammasta. Samoin tulee mieleen Robbie Williamsin musiikkivideo Rock DJ.. Hrrrr!

Vierailija
147/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Valtiaat, niissä se loppu aina pelotti kun ne naureskelevat niin pelottavasti:( Myös Alfred J Kwak pelotti, koska Korppi oli ihan selvä Hitler. :D

Vierailija
148/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaiset Kansiot. olin jo teini, mutta ohjelman loputtua loikin paskat housussa yläkertaan ettei mikään tule esiin & lähde perään valojen sammuttua, tai käsi nappaa kiinni portaiden  alta :D

Ja se  Juhan Af Grannin ufosarja, hyi hemmetti ! Koiran lenkille vieminen iltapimeällä oli ihan hirveää, olin varma että kohta sekä minut että koiraparka tempaistaan avaruusalukseen.

Vierailija
149/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morso ja Aasi. Aasin ääni pelotti 😀

Vierailija
150/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkullisen Hannes :(

Vierailija
151/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ohjelma,mutta pelkäsin pienenä mainosta,jossa oli savukiehkura ja "noidan" naurua(käheä-ääninen nainen).

Jotkut pätkät lastenohjelmista olivat ahdistavia,esim.Tipi ja Sylvester-jakso,jossa Tipi joi vahingossa Jekyll ja Hyde-lientä ja muuttui hirviöksi silloin,kun vain Sylvester näki.

Se ei ollut mainos vaan tuotantoyhtiö Broadcastersin tunnuspätkä. Naurava nainen on tuttuni.

Muistaakseni lävähti aina Kokkisodan lopuksi ruutuun, karmiva. Toisaalta lohduttavaa etten olekaan ainoa joka pelkäsi 😅

Vierailija
152/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi mieleen noista itsevaltiaista se avaruusjuttu, oli muuten ahdistava. :D Pelkäsin katsoa taivaalle sen jälkeen, olin ehkä 7 kun näin sen.

Vierailija
153/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista itse elokuvaa, ainostaan kohtauksen jossa wc-pöntöstä tuli käsi. Itse asiassa en muista sitä tarkkaa kohtaustakaan enää, vain sen että kun nuorena vuosia mietin pöntöllä sieltä mahdollisesti ilmestyvää kättä, niin se johtui tuollaisesta elokuvan kohtauksesta. Piti aina tarkistaa, ettei siellä näy kättä.

Oisko tää ohjelmasta sätkyjä ja tärinöitä?

Siinä oli joku tän tyylinen kohtaus joka jätti pelon vuosiks.

Vierailija
154/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin yöllä lukemaan tätä viestiketjua ja eiköhän aloitus viestissä mainita heti mun traumasarja eli Hiidenvirta. Hyi hemmetti pääs suusta automaattisesti ku muistin nuket ja talon.

Vierailija
155/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2513 kirjoitti:

Kärpänen (elokuva). Katsoin tän joskus 7-vuotiaana ollessani yökylässä kaverin luona. Kaverin vanhemmat antoi meidän katsoa, vaikka K-18 leffa :D (omat vanhemmat ei olis ikinä antaneet ja hyvä niin, koska traumat jäi..)

Jatko-osa on vielä kauheampi, siinä koira kääntyy nurin päin, sisuskalut ulkona 😨

Vierailija
156/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka sitten tulin katsoneeksi sellaista  elokuvaa tai sarjaa kuin ruumiinryöstäjät (body snatchers) joskus 70-luvulla. Kun en viedä osannut lukea niin vain visuaalisesti se oli todella vaikuttava/pelottava lapsen silmin.

Vierailija
157/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinu, uinu lemmikkini. Olin yksin kotona ja löysin sen nauhoitettuna VHS-kasetilta. Päätin salaa katsoa sen, kun ajattelin, että kyseessä on mukava koko perheen lemmikkielokuva. Olin sen ikäinen, että suomenkieliset tekstit sain luettua. Traumaa pahensi se, että olin katsonut sen salaa, enkä voinut kertoa vanhemmille. 

Vierailija
158/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisella 70- luvulla tuli toteen perustuva elokuva tai dokumentti amerikkalaisesta toimittajasta, joka tutki ufoja. Näytettiin hänen ottamiaan kuvia ja kerrottiin mitä oli saanut selville. Jo se pelotti silloin heti ja istuin tutisten isän vieressä ja pidin isän kädestä kiinni. Miksi katsoin,  enkä lähtenyt pois? Pelko jotenkin viehätti.

Kaksi kohtaa jäi erityisesti mieleen. Toisessa  näytettiin toimittajan ottamia kuvia lähestyvästä valosta ja sen laskeutumisesta. Viimein siitä tuli alieneja kohti  kuvaajaa. Oliot olivat niin ihmisen oloisia ja  kuitenkin outoja.

Toimittaja sai lasisen prisma pyramidin joka oli jotenkin yhteydessä hahmoihin. Myöhemmin toimittaja kuoli oudosti ja ystävä teki ohjelman loppuun.

Toinen karmiva kohta oli kun ystävä heitti lasipyramidin mereen. Koin sen niin , että mertakin valvotaan jossakin muukalaisten toimesta.

Myöhemmin  jonkin oppikirjan kannessa oli vastaava prismapyramidi , se tuntui aina vaikealta kirjalta, vaikka olin jo monta vuotta vanhempi.

Vierailija
159/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Araknofobia. Muutenkin pelkäsin hämähäkkejä mutta sen katottua homma lähti aivan lapasesta.

Onkohan sama elokuva, joka muakkn karminut? Olin niin pieni etten muista juonta tai oikein mitään muutakaan, mutta verkkokalvoille on syöpynyt kohtaus jossa mies (sheriffi) kävelee talossa ja tallaa huomaamattaan hämiksen. Kuvattu takaa päin, ja näkyy kuinka liiska venyy lattian ja kengän välissä miehen kävellessä pois.

Vierailija
160/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Araknofobia. Muutenkin pelkäsin hämähäkkejä mutta sen katottua homma lähti aivan lapasesta.

Onkohan sama elokuva, joka muakkn karminut? Olin niin pieni etten muista juonta tai oikein mitään muutakaan, mutta verkkokalvoille on syöpynyt kohtaus jossa mies (sheriffi) kävelee talossa ja tallaa huomaamattaan hämiksen. Kuvattu takaa päin, ja näkyy kuinka liiska venyy lattian ja kengän välissä miehen kävellessä pois.

Se hämähäkki popcorneissa ! En vieläkään jätä poppari/sipsikippoa vartiomatta...