Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Hämäriä muistikuvia kahdeksankymmentäluvulta: Joku hukkunut (hukutettu?) ilmestyi aina (murhaajan?) uneen. Muistaako kukaan näin vähillä spekseillä?
Terese Raquin...siinä ainakin oli semmonen..se tuli sarjana 80-luvulla...siit on tullu leffaki 50 luvulla ja kirjakin joskus mutta tuon sarjan oon nähny ja siin oli just tollanen juoni...oli pelottava ja hyvä...
Safiiri ja Teräs.
Upstairs and downstairs, upstairs and downstairs
Kylmäävää.
muistan vieläkin kirjoitti:
V- sarja oli kamala! Hyi! Ne liskot olivat muistaakseni Siriukselta. Vieläkin muistan sen kun ne ottivat naamion pois, yäk! Joku ihmissusi-sarja oli myös kamala, pelkäsin niitä kohtauksia missä päähenkilö muuttui ihmissudeksi. (En muista sarjan nimeä.) Olin ala-asteella kun nuo sarjat tulivat telkkarista. Tappajahai oli muuten pelottava myös.
Ja kun miettii että tappajahaissa käytettiin oikeaa haita ja siinä käytettiin sitä oikeaa kohtaa missä oikeasti hai syö sen.
Syrhämä. Tuli telkkarista 2000-luvun alkupuolella. Ne hiiden kätyrit olivat tosi pelottavia. Muutenkin tunnelma kyseisessä sarjassa oli hyytävä, kun ihmiset aina piiloutuivat hiiden kätyreiden ilmaantuessa, ja ne yrittivät löytää piiloutujat ja erityisesti lapset.
Toinen on joku leffa, jonka eräs kohtaus on jäänyt pelottavana mieleeni. Nainen jää hissiin jumiin ja saa paniikkikohtauksen, koska kärsii ahtaanpaikankammosta. En ole itse koskaan kokenut samaa, mutta pelkään hissejä vielä tänäkin päivänä ja käytän niitä harvoin.
Brokeback mountainista en ole toipunut vieläkään ja katsoin sen melkein kolmekymppisenä.
Mikä oli se leffa missä oli jättimuurahaisia ja ne kiipesi ihme kolosta ja hyökkäsi kaikkien kimppuun se vasta oli pelottava!
Vierailija kirjoitti:
muistan vieläkin kirjoitti:
V- sarja oli kamala! Hyi! Ne liskot olivat muistaakseni Siriukselta. Vieläkin muistan sen kun ne ottivat naamion pois, yäk! Joku ihmissusi-sarja oli myös kamala, pelkäsin niitä kohtauksia missä päähenkilö muuttui ihmissudeksi. (En muista sarjan nimeä.) Olin ala-asteella kun nuo sarjat tulivat telkkarista. Tappajahai oli muuten pelottava myös.
Ja kun miettii että tappajahaissa käytettiin oikeaa haita ja siinä käytettiin sitä oikeaa kohtaa missä oikeasti hai syö sen.
Ei hai ollut oikea! Olen käynyt Los Angelesissa studiolla, missä leffa kuvattiin. Kiertomatkalla näytettiin pieni lätäkkö, jossa kuvaukset tehtiin ja sillan yli mentäessä tämä "hai" hyökkäsi. Nähtiin myös Psychon talo, joka oli pieni mökkipahanen.
Odysseus kymmeniä vuosia sitten. Jättiläinen heitti paistinpannulle miehet ja sitten söi heidät. Näin painajaisia siitä vuosia.
Hissi- ja hiisipelkoinen kirjoitti:
Syrhämä. Tuli telkkarista 2000-luvun alkupuolella. Ne hiiden kätyrit olivat tosi pelottavia. Muutenkin tunnelma kyseisessä sarjassa oli hyytävä, kun ihmiset aina piiloutuivat hiiden kätyreiden ilmaantuessa, ja ne yrittivät löytää piiloutujat ja erityisesti lapset.
Toinen on joku leffa, jonka eräs kohtaus on jäänyt pelottavana mieleeni. Nainen jää hissiin jumiin ja saa paniikkikohtauksen, koska kärsii ahtaanpaikankammosta. En ole itse koskaan kokenut samaa, mutta pelkään hissejä vielä tänäkin päivänä ja käytän niitä harvoin.
Minä pelkäsin Syrhämässä eniten sitä Kaarne - nimistä mustaan kaapuun pukeutunutta naikkosta joka ratsasti mustalla hevosella
Morso!
Lapsena katsoin sirkusta, ja siitä lähtien traumautunut pelleistä. Todellinen pellekammo🤡
Viisi valittua. Minua puistattaa vieläkin toi mafian jengi
Sannan jauhojengi kirjoitti:
Viisi valittua. Minua puistattaa vieläkin toi mafian jengi
Sukkahousu jengi
Vierailija kirjoitti:
Morso!
Lapsena katsoin sirkusta, ja siitä lähtien traumautunut pelleistä. Todellinen pellekammo🤡
Minäkin katsoin edellisen hallituksen pääministerin toilailuja
Kauriinmetsästäjä oli aika karu katselukokemus 7-vuotiaana.
Tuohon aikaan ei tv-ohjelmissa ollut mitään ikärajoja ja vanhemmat varmaan luulivat metsästysohjelmaksi, kun antoivat katsoa. Eipä ollut.
Jag är Dina / I am Dina / Dina.
Aika alussa tapahtuu onnettomuus, jossa päähenkilön äiti saa kuumaa lipeää päälleen. Oli kyllä kamala kohtaus.
Indiana Jones Tuomion temppeli se missä revitään sydän irti rinnasta. Näin sen varmaan joskus 6-7 vuotiaana ja vieläkin ahdistaa jos satun muistamaan sen.
Myrskylinnut, Thunderbirds. Äiti piti siitä tv-sarjasta ja katsoin sitä hänen kanssaan. Äidistä se oli jånnä ja hauska. Olin alle kouluikäinen ja minusta ne koneet ja teknologia olivat vähän pelottavia.
Olen katsonut alkuperäisen It liian nuorena, varmaan joskus 11v. Vielä edelleen 43-vuotiaana välillä suihkussa muistan sen kohtauksen missä Pennywise tulee suihkussa lattiakaivosta. Hyi olkoot. Mulla on tuo alkuperäinen It DVD:nä ja pitäisikin katsoa vuosikymmenie jälkeen, että onko todella niin pelottava.
Yksi kamalimpia kohtauksia on se kun Twin Peaksissa Bob kiipii sohvan yli ja Lauran serkku näkee sen. Olen tuon kohtauksen alunperin nähnyt lapsena ja edelleen näin aikuisena se karmii kun sen näkee. Bob on yksi suurimpia kammotuksia. Oli muuten sattumaa, että se mies edes päätyi näyttelemään Twin Peaksiin. Eikös hän ollut joku avustaja joka vahingossa näkyi jossakin kohtauksessa ja David Lynch tykästyi häneen.
Vierailija kirjoitti:
Jag är Dina / I am Dina / Dina.
Aika alussa tapahtuu onnettomuus, jossa päähenkilön äiti saa kuumaa lipeää päälleen. Oli kyllä kamala kohtaus.
Isäni työpaikalla yhden miehen päälle kaatui lipeää ja mies paloi pahasti. Tapahtui muistaakseni 90-luvulla, lehdessä oli juttuakin. En tiedä elääkö tuo mies enää. Huonossa kunnossa ainakin oli tuolloin lehtijutun aikaan.
60-luvulla Pyhä Johanna, missä Jean D'Arc (Ingrid Bergman) poltettiin roviolla.