Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
621/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jag är Dina / I am Dina / Dina.

Aika alussa tapahtuu onnettomuus, jossa päähenkilön äiti saa kuumaa lipeää päälleen. Oli kyllä kamala kohtaus.

Muistan, ja eikö se ollut sen tyttären syy jotenkin?

Vierailija
622/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitchcock esittää.

Erityisesti jäi mieleen jakso jossa mies oli leikkauspöydällä ja nukutusaine ei tehonnut. Oli siis koko leikkauksen ajan hereillä ja yritti silmillään viestiä, että vähän sattuu nyt. Tästä on varmaan 40 v. aikaa, mutta muistan aina.

Vähän samasta aiheesta on Stephen King kirjoittanut tarinan. Naispuolinen patologi valmistautuu avaamaan kuolleeksi luulevansa uhrin ruumiinavauksessa. Viime hetkellä tarttuu "vainajan" penikseen tutkiakseen jotain, ja mies saa erektion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on noita. Ne alkujaksojen demonit oli oikein pelottavia 8-vuotiaalle 🙈 erittäin hyvä sarja muuten, olen katsonut aikuisiälläkin moneen kertaan. Mutta ne demonit... Näin aika pitkään painajaisia.

Vierailija
624/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja naarassusi oli hyvä, mutta pelottava.

Vierailija
625/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassandran silta. Ihan tavallinen elokuva 70-luvulta, mutta silloin lapsena (olin kuitenkin yli 10-vuotias) todella ahdistava, etenkin loppu, jossa ei ollut säästelty kuvaust siitä, mitä ihmisille käy, kun junanvaunu tippuu sillalta alas.

Vierailija
626/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tosinuorena, paljon ennen kouluikää kaikenlaisia aikuisten kauhusarjoja ja leffoja ja olin kummitusjunassa taaperosta alkaen vaikka ikäsuositus oli joku 10v, välillä työntekijä kehotti kun olin noin 4v ettei niin pieni tulis sinne itse, eikä mikään pelottanut yhtään...paitsi lumikin noita :D! se oli sitten paha ja pelkäsin vielä 10vuotiaanakin :D!

Vierailija
627/709 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaisukon morsian (pääosassa Helena Kara)

Vierailija
628/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 7v. Kasper-TV.

Kouluikäisenä: Se toisesta maailmasta, ja Linnut.

Ekasta näin painajaisia.

Tokan jälkeen pelkäsin kulkea rapussa kun luulin kulman takaa tulevan alienin.

Kolmas: koulumatkalla pelkäsin talojen katoilla aamuisin kokoontuvia naakka-, lokki- ja varislaumoja.

Vierailija
629/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilomaan pikkuaasi.

Vierailija
630/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scifisarja nimeltä V (Visitors) jossa ihmisten seassa oli ihmiseksi naamioituneita liskoja, jotka sitten sopivassa kohdin repivät ihmisnaamarit pois ja näyttivät todellisen luontonsa. Olin varmaan 7-vuotias kun tuota katselin. Näin jatkuvasti painajaisia siitä, että minusta itsestäni kuoriutuu esiin iljettävä lisko, ja sitten vanhemmat ja kaikki pelkää minua eikä kukaan halua olla kanssani.

Sama ohjelma mulla ;)  Mä kanssa aika pienenä tuota katselin ja kyllä oli silloin pelottava, nyt vois naurattaa..

Vierailija
631/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jag är Dina / I am Dina / Dina.

Aika alussa tapahtuu onnettomuus, jossa päähenkilön äiti saa kuumaa lipeää päälleen. Oli kyllä kamala kohtaus.

Muistan, ja eikö se ollut sen tyttären syy jotenkin?

En ole katsonut tuota leffaa vuosiin, mutta jäikö tyttärellä vaatteen osa jumiin lipeäkattilan rattaiden väliin, äiti riensi auttamaan ja oikaisi suoraan astian eteen, tyttö pääsi vapaaksi omin voimin ja kattilan lukitus pääsi aukeamaan. Kamala tapaus kaikenkaikkiaan, mutta jälkeenpäin ajatallen tuossa tilanteessa äitikin oli omalta osaltaan toiminut huolimattomasti mennessään suoraan kattilan eteen.

Vierailija
632/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen Peura, Rikollinen Nainen

Aikuisena Poikani Kevin, myös kirja oli järkyttävä

Vierailija
633/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä herneen palkoihin liittyi jotain karmeaa...kaikki tuhoutui? Mikähän oli leffa?

Vierailija
634/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä Manaaja 1 versio. En saanut unta kuukauteen kun pelotti se tyttö. Pilluun hakkjasi jotain pökkelöö, jäi ikuiset traumat elokuvasta...

Vierailija
635/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triffidien kapina sarja? Oisko ollu vuonna 1982? Kasvit hyökksi.

Vierailija
636/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa "Invasion of the Body Snatchers" (en muista suomenkielistä nimeä), näin sen pikkulikkana 70-luvulla ja pelkäsin pitkän aikaa.

Vierailija
637/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka viritti ansan, Roger Rabbit? -elokuvan lopussa on kohtaus, jossa pääpahis paljastuu piirroshahmoksi ja hänellä on suuret ulkonevat silmät ja hän sulaa lätäkköön kirkuen. Se oli kammottavaa noin 9-10-vuotiaalle, vaikka muuten katsoinkin elokuvan monta kertaa (vaikkei kyllä ollut mikään lasten elokuva...).

Mitä hittoa? Me oltiin tuon ikäisinä jo käyty läpi koko videovuokraamon kauhuosasto.

Nii-in. Ajatella, että ihmiset ovat keskenään erilaisia. Tuon ikäisenä se oli minulle jo selvää. Nyt kerron sen sinullekin. 

Joo mutta Roger Rabbit 9-10-vuotiaana? Kasvoiko sinusta noin muuten kuinka yliherkkä?

Minusta kasvoi minä. Ei yli- tai ali- yhtään mitään. Enkä nyt sitten tiedä, onko se jotenkin kummallista, jos lätäkköön sulaen kuoleva kirkuva hahmo tuntuu lapsesta kammottavalta. Kertonee hienosta eläytymiskyvystä. Itse en ole elokuvaa nähnyt, joten en tiedä miltä kyseinen kohtaus näyttää. 

Vierailija
638/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kyllä Manaaja 1 versio. En saanut unta kuukauteen kun pelotti se tyttö. Pilluun hakkjasi jotain pökkelöö, jäi ikuiset traumat elokuvasta...

krusifiksiä, "let Jesusu fuck you!"

Vierailija
639/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena Disneyn Notre Damen kellonsoittaja. Ne sitoi sen kellonsoittajan johonkin lavalle ja pilkkas sitä ja heitteli tomaateilla.

Se järkytti pienenä syvästi. 

Vierailija
640/709 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen jouluelokuva, jossa lapset laskivat pulkalla ja joulupukki katkaisi niiden kaulat kesken mäen.