Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
281/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon sotilas. En tiedä mitä vanhempani ajattelivat kun antoivat minun katsoa sen niin pienenä. Näin Lehdon itsemurhakohtauksesta painajaisia.

Vierailija
282/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeanuoli, hyyhhyyii! En vieläkään pysty katsomaan, enkä kato!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli virolainen, ja kävin aina välillä hänen luonaan Tallinnassa. Hän oli sitten ohimennen nauhoittanut jonkinlaisen virolaisen piirretyn minulle katsottavaksi kun tulen seuraavan kerran käymään. Siis ihan ohimennen katsonut, että joku piirretty ja laittanut nauhoittamaan tietämättä mistä kyse koska oletus on että piirretyt on lapsille. Katsoin sen sitten mummon luona yksi päivä sillä välin kun mummo oli kaupassa.

Tämä piirretty jätti minuun aivan kauheat traumat, en nukkunut moneen yöhön, itkin hysteerisesti ja olin aivan suunnattoman ahdistunut. Muistan, että isäni läksytti mummoa oikein kunnolla, että ei voi noin vaan antaa minulle piirrettyjä katsottavaksi ilman, että tarkistaa mitä niissä on. 

Löysin nyt vuosia myöhemmin tän piirretyn Youtubesta ja vieläkin ahdistaa, muistan elävästi tän linkittämäni kohdan ja miten paljon näin siitä painajaisia. 

Vierailija
284/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Näin Mikko Niskasen Pojat 4-vuotiaana ja muistan olleeni peloissani pitkään sen jälkeen. En muista enää mikä pelotti, jotenkin se liittyi kuolemaan ja aseisiin.

En ole siis ainoa, jolle jäänyt tästä elokuvasta traumoja (kommentoin tuolla jossain aiemmin samasta leffasta, en muista millä sivulla). Pitäis katsoa nyt aikuisena uudestaan, ehkä auttaisi.

Vierailija
285/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teillä muilla on?

Näin Mikko Niskasen Pojat 4-vuotiaana ja muistan olleeni peloissani pitkään sen jälkeen. En muista enää mikä pelotti, jotenkin se liittyi kuolemaan ja aseisiin.

Muistaakseni juuri tuossa elokuvassa on kohtaus jossa miehiä hiihtää jonossa yöllä, talvella lumipuvuissa. Jostain syystä just ne lumipuvut herättivät minussa suunnatonta pelkoa. Kuolemaan minäkin ne yhdistin.

Vierailija
286/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilomaan pikku aasi

Vierailija
287/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini oli virolainen, ja kävin aina välillä hänen luonaan Tallinnassa. Hän oli sitten ohimennen nauhoittanut jonkinlaisen virolaisen piirretyn minulle katsottavaksi kun tulen seuraavan kerran käymään. Siis ihan ohimennen katsonut, että joku piirretty ja laittanut nauhoittamaan tietämättä mistä kyse koska oletus on että piirretyt on lapsille. Katsoin sen sitten mummon luona yksi päivä sillä välin kun mummo oli kaupassa.

Tämä piirretty jätti minuun aivan kauheat traumat, en nukkunut moneen yöhön, itkin hysteerisesti ja olin aivan suunnattoman ahdistunut. Muistan, että isäni läksytti mummoa oikein kunnolla, että ei voi noin vaan antaa minulle piirrettyjä katsottavaksi ilman, että tarkistaa mitä niissä on. 

Löysin nyt vuosia myöhemmin tän piirretyn Youtubesta ja vieläkin ahdistaa, muistan elävästi tän linkittämäni kohdan ja miten paljon näin siitä painajaisia. 

Herranjestas mikä piirretty O_O taisi olla jonkun häiriintyneen taideprojekti kyseessä, ei tuo mikään lastenpiirretty ole. Katsoin koko jutun ja alkoi ahdistaa ihan suunnattomasti. Ja olen 25.

Vierailija
288/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus lapsena elokuvan, joka sijoittui kai Afrikkaan. Siinä joukko ihmisiä yritti puolustautua leijonia vastaan ja ne leijonat kuitenkin aina sai jonkun niistä kiinni ja söi tms. En siis muista siitä juuri tuon enempää, en tiedä edes nimeä, mutta näin painajaisia monta vuotta sen jälkeen!

Toinen joka aiheutti ahdistusta ja painajaisia oli Mars hyökkää

Vierailija
289/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruusasema Alfa ja Soittorasia tv-sarja. Molemmissa yksi niin pelottava jakso, että pelotti ihan päivälläkin...

Vierailija
290/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elefanttimies. Oikeasti jäätävän surullinen, mutta pienen lapsen mielestä todella pelottava. Viikkokausia mustavalkoisia painajaisia.

Vierailija
291/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilomaan pikku aasi

Oli lapsena minun lempiohjelma! Mutta päättyikö joka jakso pikkuriikkisen pahaenteisesti: "ja mitä sitten tapahtui, sen näemme ensi jaksossa..."

Vierailija
292/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen Oz-elokuvan kakkososassa (Return to Oz) on toisinaan ihan psykedeelistä settiä. Muistan, että Aku Ankassa oli aikoinaan juttua ko. leffasta ja halusin siksi ihan hirveästi nähdä sen, mutta ei olisi kyllä kannattanut. En tajua, miten lastenleffaan saatiin ängettyä niin paljon kertakaikkisen häiriintyneitä kohtauksia o_O

Tätä pelkäsin ihan julmetusti... Olin pitkään ihan varma, että noi hyökkää joka kulman takaa:

Kenen idea tää on ollut? Näytti ehkä paperilla hyvältä, mutta todellisuudessa ihan liian karmiva lapsen silmissä:

JUMALAUTA!

Vierailija
293/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-filesin eli salaisten kansioiden tunnusmusiikki pelotti minua kovasti lapsena.

Poliisi TV:tä pelkäsin myös. Lähinnä, kun siinä kerrottiin esimerkiksi karanneista rikollisista. Pelkäsin, että ne tulevat kotimme lähistölle ja ovat vaarallisia.

Metsoloiden kohtaus, jossa Helena tippuu viimeisillään raskaana olevana rappuset alas kehdon kanssa oli sellainen kohtaus, joka jäi painamaan lapsena mieltä. Olin niin nuori, että saatoin luulla sitä kohtausta todeksi.

Vierailija
294/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien hautausmaa kirjoitti:

Uinu, uinu lemmikkini. Olin yksin kotona ja löysin sen nauhoitettuna VHS-kasetilta. Päätin salaa katsoa sen, kun ajattelin, että kyseessä on mukava koko perheen lemmikkielokuva. Olin sen ikäinen, että suomenkieliset tekstit sain luettua. Traumaa pahensi se, että olin katsonut sen salaa, enkä voinut kertoa vanhemmille. 

Oi kyl yks pahimmista.

Vierailija
295/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin peaksin tunnari saa edelleen inhon väreitä ja tappajahai pelotti nuorena

Vierailija
296/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen elm steeritillä. En voinut nukkua, sillä muuten freddy tulisi uniini. 

Vierailija
297/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko nämä monet jääneet erityisesti mieleen koska olen niin herkkä, vai olenko herkistynyt pelottaville jutuille mm. näiden juttujen ansiosta.

- Simpsonien kauhujakso, jossa lapset rupes kuolemaan kouristellen koulussa. Jotenkin vielä semmonen mielikuva, kuin talonmies olisi kuskannut niitä kuolleita kersoja lämmitysuuniin, mutta ei kai se varmaan niin ollut...?!

- Muumien Mörkö ikuisesti järkyttävin hirviö, vieläkin vaikea katsoa. Mörön ilmestyessä ruutuun mulla tuli yleensä yhtäkkiä kiireellistä asiaa keittiöön tai sohvan taakse. Se kohtaus, missä Muumit odottaa Mörköä, Nipsu menee ulos ja Mörkö seisookin oven takana, wtf! Mörkö uniin rankasti, vieläkin muistan yhden alle kouluikäisenä näkemäni painajaisen, missä Mörkö lähestyi tietä pitkin meidän taloa, juoksin sisään ja koitin lukita ovia eikä ne menneet lukkoon millään. Nään nykyisinkin aika usein vastaavanlaisia unia, vaihtelevilla uhilla. Samoin Jääkuningatar oli aivan… jäätävä.

- Joku ohjelma, joka näytettiin meille joskus koulussa. Siinä kaksi poikaa meni leikkimään ison kiven luo, ja toinen pojista sai kivestä vissiin jonkun sirun silmäänsä tai jotain. Huusi hirveästi ja joutui lääkäriin. Myöhemmin pojat ja muita lapsia keräänty jonkun luo katsomaan telkkaria (Pätkis-sarjaa?) ja sit näytettiin, kun se kivi siellä jossain kauempana mumisi ja heilui ja talosta katkesi sähköt. Perheen äiti oli just tuomassa lapsille virvokkeita ja kokeili ihmeissään kattolampun katkaisijaa. Kivi oli siis jotenkin vihamielinen/kielletty paikka lapsilta. Muistaako joku muu tämmöstä?

- Pelottaako? oli ihan hirveä. Erityisesti yhdestä jaksosta jäi mieleen, kun suihkussa vesi muuttuikin vereksi.

- Jossain leffassa oli ilmassa leijuva, irtonainen pelottava kuristajakäsi. Olisko ollut joku Evil Dead -elokuvista?

- Uinu, uinu lemmikkini on leffoista se pelottavuuksien ykkönen. Miksi oon saanu tämänkin kattoa ihan lapsena?

- Metsoloissa Jaanan baarissa syntyi tappelu jossa mies sai turpiinsa (puukosta?), ja tietenkin näytettiin miehen veristä naamaa.

- Mullekin on aina tullut murheellinen olo Kotikadun tunnarista! Muistikuvissa ikuisesti myös on se, miten meillä kotona sen aikana telkkari oli niin isolla jotta puheet varmasti kuuluu, että loppumusiikki särki aivan järjettömästi ruutuun pärähtäessään :D

- Joku ehkä 60-70-luvulle sijoittuva suomalainen sarja/elokuva, jonka päähenkilö oli nuori tyttö. Tytön kaveri oli sairas, ja jossain vaiheessa tyttö menee kaverinsa luokse, eikä kaveri ole siellä enää. Tyttö saa kaverinsa kengät. Vähän myöhemmin tajusin, että sehän sitten kuoli se kaveri eikä kengille ollut enää tarvetta.

- Toosi hämärä ja leväperäinen muistikuva aivan järkyttävän ahdistavasta pätkästä, jonka nimeä en muista enkä edes asiayhteyttä. Se oli meillä kasetilla muistaakseni Tom Sawyerin kanssa. Pätkässä oli muovailuvahaukkojen maailma, missä ukkelit eleli perheineen ja yhtäkkiä jotkut niistä kuolivat, en muista miten, olisko joku ulkopuolinen voima niitä murskannut tai iskenyt salamalla tms. Muut ukkelit itkivät ja surivat ja järjestivät hautajaiset. Hautajaisissa tuli maanjäristys ja maa halkesi niin, että ruumisarkut tipahteli sinne maanrepeämään.

- Nalle Luppakorvassa jakso, jossa piirreltiin puihin ja ne piirrokset hohtivat pimeässä pelottavasti.

Vierailija
298/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain katsoa kauhu elokuvia lapsena jo ennen kuin osasin lukea. Kumminkin nämä olleet alle 10 v minäni kamalimmat elokuvat joita pitkään kartoin:

jeepers creepers

the others ( vuonna 2001 olin 6v)

signs

6th sense 

joku ikivanha stephen kingin juttu jossa muumioita

ruohometsän kansa

joku homma jonka nimeä en muista, mutta siinä oli myrsky tai kova tuuli, tyttö jolla PITKÄ kieli ja punainen lenkkari...muistan vielä että siihen liittyi joku kirja yms. (jos tiedät mikä niin kertoisitko?)

Muumien mörkö..ihan mikä tahansa muumi jakso missä se oli.

Vierailija
299/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

David Copperfield (1993) Muistaako kukaan?

Muistan! Tässä pelkäsin niitä ihme otuksia lukittuna jossain kellarissa tms. Tosi pelottavia :(

Vierailija
300/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gremlings, V ja Twin Peaks. Viimeinen aiheutti ahdistusta myös aikuisena, kun katsoin kaikki uusinnat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi