Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Ei oikeastaan ollut hirveästi muuta, kuin Kaukametsän pakolaiset, joka oli kokonaisuudessaan melko ahdistava. Varsinkin, kun ne siilit jäi auton alle :(
Jumanji, olin 11 silloin ja serkkujen kanssa katsottiin . Se pahaenteinen ja uhkaava rummutus, mikä tuli vintiltä ja sitten parrakas ja karjuva Robin Williams !
Osaisiko kukaan sanoa, mistä elokuvasta tai tv-sarjasta tämä kohtaus on? kaksi tyttöä/naista yrittä juosta ulos jonkinlaisesta tehtaasta, kone nappaa tummatukkaisen kiinni ja muuttaa tämän robotiksi. En ole varma minkä ikäinen olin mutta veikkaisin 80-luvun puoltaväliä /90-luvun alkua!
The Joulukalenteri! Olin jotain 5-6, kun se tuli telkkarista. Näsä oli tosi pelottava.
Twin Peaksin Bob! On käsittämätöntä, miten ihan tavalliselta näyttävä (kun vertaa esim. Freddy Kruegeriin tai Pennywiseen ) mies on onnistunut säikyttämään ja traumatisoimaan niin monia! Etenkin se kohtaus missä kömpii raivohulluna sohvan takaa..
En ole voinut ihan lapsi olla, koska olin jo lukenut Uinu uinu lemmikkini -kirjan, joten elokuvaa katsoessa tiesin jo hiukan mitä on luvassa. No katsoin sen ollessani sukulaisilla vierailulla, ja elokuva onnistui kaikesta huolimatta järkyttämään. Ja eiköhän isäntäperheen kissan perkele juuri sinä yönä kiipeä rintakehäni päälle istumaan ja tuijottaa kunnes herään... No, kyllä kissa-parkakin taisi säikähtää kun hysteerisenä huidoin sen pois :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini oli virolainen, ja kävin aina välillä hänen luonaan Tallinnassa. Hän oli sitten ohimennen nauhoittanut jonkinlaisen virolaisen piirretyn minulle katsottavaksi kun tulen seuraavan kerran käymään. Siis ihan ohimennen katsonut, että joku piirretty ja laittanut nauhoittamaan tietämättä mistä kyse koska oletus on että piirretyt on lapsille. Katsoin sen sitten mummon luona yksi päivä sillä välin kun mummo oli kaupassa.
Tämä piirretty jätti minuun aivan kauheat traumat, en nukkunut moneen yöhön, itkin hysteerisesti ja olin aivan suunnattoman ahdistunut. Muistan, että isäni läksytti mummoa oikein kunnolla, että ei voi noin vaan antaa minulle piirrettyjä katsottavaksi ilman, että tarkistaa mitä niissä on.
Löysin nyt vuosia myöhemmin tän piirretyn Youtubesta ja vieläkin ahdistaa, muistan elävästi tän linkittämäni kohdan ja miten paljon näin siitä painajaisia.
Herranjestas mikä piirretty O_O taisi olla jonkun häiriintyneen taideprojekti kyseessä, ei tuo mikään lastenpiirretty ole. Katsoin koko jutun ja alkoi ahdistaa ihan suunnattomasti. Ja olen 25.
Jüri Arrakin animaatio, Viron kuuluisin taiteilija palttiarallaa. Ja tarina on vanha virolainen kansantaru, kertoo saksalaisten hyökkäyksestä keskiajalla, mutta venäläiset tulkitsi että se symboloi neuvostovaltaa, joten kielsivät koko piirretyn esittämisen. Kumma jos ei virolainen mummo ole tiennyt mikä tarina tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaruusasema Alfa. Tuli ennen Taisteluplaneetta Galacticaa. Olin tosi pieni, jäi mieleen hahmo nimeltä Maya joka vaihtoi ilmiasuaan tosi pelottavasti milloin miksikin.
Tää oli meidän suosikki ala-asteella. Maya hahmohan tuotiin sarjaan tuomaan seksikkyyttä. Sillä oli maailman typerimmät kulmakarvat :´D
Itsekin muistan joskus ekalla luokalla katsoneeni Mayaa pili kovana. En kyllä muista että sarja olisi ketään pelottanut, se oli vaan jännä kun oli laserpyssyjä ym. kivaa.
Jos Soittorasian katsominen uudelleen kiinnostaa, löytyy ainakin joistakin kirjastoista dvd:nä. Painajainen samoin.
Jääkiekon arvokisat 70-80-luvun vaihteessa.
Se tunne kun Neuvostoliiton Punakone sai ylivoimakuvionsa kuntoon. Suomen pelaajat näyttivät lähinnä hontelojalkaisilta kauriinvasoilta, selostaja toisteli aika antautuneen oloisena että pakkopeli pyörii. Vain ihme saattoi siinä tilanteessa pelastaa - tuntui melkein siltä kuin olisi odotettu niskalaukausta.
Jos olisin ollut poikalapsi, olisi voinut jäädä traumoja. Tai ehkä sittenkin kamala kostonhalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini oli virolainen, ja kävin aina välillä hänen luonaan Tallinnassa. Hän oli sitten ohimennen nauhoittanut jonkinlaisen virolaisen piirretyn minulle katsottavaksi kun tulen seuraavan kerran käymään. Siis ihan ohimennen katsonut, että joku piirretty ja laittanut nauhoittamaan tietämättä mistä kyse koska oletus on että piirretyt on lapsille. Katsoin sen sitten mummon luona yksi päivä sillä välin kun mummo oli kaupassa.
Tämä piirretty jätti minuun aivan kauheat traumat, en nukkunut moneen yöhön, itkin hysteerisesti ja olin aivan suunnattoman ahdistunut. Muistan, että isäni läksytti mummoa oikein kunnolla, että ei voi noin vaan antaa minulle piirrettyjä katsottavaksi ilman, että tarkistaa mitä niissä on.
Löysin nyt vuosia myöhemmin tän piirretyn Youtubesta ja vieläkin ahdistaa, muistan elävästi tän linkittämäni kohdan ja miten paljon näin siitä painajaisia.
Herranjestas mikä piirretty O_O taisi olla jonkun häiriintyneen taideprojekti kyseessä, ei tuo mikään lastenpiirretty ole. Katsoin koko jutun ja alkoi ahdistaa ihan suunnattomasti. Ja olen 25.
Jüri Arrakin animaatio, Viron kuuluisin taiteilija palttiarallaa. Ja tarina on vanha virolainen kansantaru, kertoo saksalaisten hyökkäyksestä keskiajalla, mutta venäläiset tulkitsi että se symboloi neuvostovaltaa, joten kielsivät koko piirretyn esittämisen. Kumma jos ei virolainen mummo ole tiennyt mikä tarina tuo on.
*reps*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaruusasema Alfa. Tuli ennen Taisteluplaneetta Galacticaa. Olin tosi pieni, jäi mieleen hahmo nimeltä Maya joka vaihtoi ilmiasuaan tosi pelottavasti milloin miksikin.
Tää oli meidän suosikki ala-asteella. Maya hahmohan tuotiin sarjaan tuomaan seksikkyyttä. Sillä oli maailman typerimmät kulmakarvat :´D
Siinä Alfassa se vaalea nainen (näyttelijä Barbara Bain) tuntui kovasti kauniilta ja sexytä teinipojan mielessä. Sarjaa myöhemmin nähneenä ei tunnu ollenkaan samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin muistan joskus ekalla luokalla katsoneeni Mayaa pili kovana. En kyllä muista että sarja olisi ketään pelottanut, se oli vaan jännä kun oli laserpyssyjä ym. kivaa.
ohis: se Mayan näyttelijä ei pystynyt pitämään pokkaa kun näytteli Peter Sellersin kanssa samassa kohtauksessa Pink Pantherissa. Löytyy youtubesta. Joutuivat kuvaamaan kohtauksen moneen kertaan ennen kuin saivat siedettävän version, ja siinäkin on vielä ylimääräistä repeilyä kun ei pokka pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä Alfassa se vaalea nainen (näyttelijä Barbara Bain) tuntui kovasti kauniilta ja sexytä teinipojan mielessä. Sarjaa myöhemmin nähneenä ei tunnu ollenkaan samalta.
OT, Barbara Bain oli yhdessä pääosassa alkuperäisessä Mission Impossible ("Vaarallinen tehtävä") -sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, Barbara Bain oli yhdessä pääosassa alkuperäisessä Mission Impossible ("Vaarallinen tehtävä") -sarjassa.
Ai niin, samoin oli myös Martin Landau, Alfan komentaja Koenig.
Hopeanuoli, Poliisi-tv ja Twin Peaks. Kauniissa ja rohkeissa oli myös yks aika paha joskus vuonna -96 tai -97; Taylorin rantatalon kuistin alla lymyili joku koditon spuge! 😃