Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
261/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja. 

Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.

Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.

Okei, kiitos tiedosta. Mun näkemä leffa on sitte se epäilemäni Pirun riivaamat.

Pirun riivaamia ei löydy, muistat nimen varmaan väärin? Mikä se voisi olla? Tykkään hirveästi tämmöisistä leffoista, siksi kyselen :)

Hups, vieläki väärin näköjään meni. No se nimi olikin Evil Dead eli Kauhun riivaamat. Netistä löyty jotain tietoja v 1981 tehty..

Arvasinkin että tätä haitte. Ah ja voi, Kauhun riivaamat jonka nuorena näin vähän turhankin autenttisissa olosuhteissa. En siis ollut lapsi vaan jotain 17v.

Siihen aikaan kylän grilliltä sai vuokrata leffojen lisäksi myös sellaisen videoboksin, ei ollut vielä joka jampalla niitäkään 80-luvulla. Silloisen poikaystävän kanssa hankittiin koko viihdesetti ja mentiin syrjäiselle kesämökille viettämään viikonloppua.

Ei ollut kesä enää, ei talvikaan, sellaista pirullisen pimeää ja synkkää vuodenaikaa. Mökissä sentään sähköt mutta ulkohuussi sijaitsi tietysti ihan siellä erittäin villiintyneen pihan perällä. Ja piha oli iso, kuten se mökkikin, vanha natiseva huvila. Pelottavahko paikka jo sinällään.

En muista itse elokuvasta paljoakaan (ehkä en uskaltanut edes katsoa) paitsi sen perkeleellisen rallatuksen: we gonna get you, sooner or later, we gonna get you...

Varsinainen kauhu alkoi siitä kun tämä poikaystävän mokoma tajusi että minä oikeasti pelkäsin. Ja pissalle oli pakko mennä. Niin eikö se hirviö hiipinyt kuistille lallattamaan kun olin uskaltautunut ulos... Ja siihen aikaan ei ollut näppäriä hyviä taskulamppujakaan, eli pimeä yö oli oikeasti pimeä. Taisin pissiä pöksyihini, en ainakaan sinne huussiin saakka todellakaan hirvinnyt mennä. Gentlemanni seuralaiseni ei nimittäin laulamatta ja nauramatta voinut lähteä saattamaan.

Kun sitä rallatusta riitti vielä aamullakin, taisin lähteä kiukusta itkien yksin marssimaan sieltä ihmisten ilmoille.

En ole koskaan pystynyt katsomaan sitä elokuvaa kokonaan. Tai katsonut olen mutta jossain kohtaa on ollut pakko kääntää äänet pois. Siinä mielessä pahin eli paras kauhuleffa.

Vierailija
262/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja. 

Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.

Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.

Pirun riivaamia ei löydy, muistat nimen varmaan väärin? Mikä se voisi olla? Tykkään hirveästi tämmöisistä leffoista, siksi kyselen :)

Hups, vieläki väärin näköjään meni. No se nimi olikin Evil Dead eli Kauhun riivaamat. Netistä löyty jotain tietoja v 1981 tehty..

Arvasinkin että tätä haitte. Ah ja voi, Kauhun riivaamat jonka nuorena näin vähän turhankin autenttisissa olosuhteissa. En siis ollut lapsi vaan jotain 17v.

Siihen aikaan kylän grilliltä sai vuokrata leffojen lisäksi myös sellaisen videoboksin, ei ollut vielä joka jampalla niitäkään 80-luvulla. Silloisen poikaystävän kanssa hankittiin koko viihdesetti ja mentiin syrjäiselle kesämökille viettämään viikonloppua.

Ei ollut kesä enää, ei talvikaan, sellaista pirullisen pimeää ja synkkää vuodenaikaa. Mökissä sentään sähköt mutta ulkohuussi sijaitsi tietysti ihan siellä erittäin villiintyneen pihan perällä. Ja piha oli iso, kuten se mökkikin, vanha natiseva huvila. Pelottavahko paikka jo sinällään.

En muista itse elokuvasta paljoakaan (ehkä en uskaltanut edes katsoa) paitsi sen perkeleellisen rallatuksen: we gonna get you, sooner or later, we gonna get you...

Varsinainen kauhu alkoi siitä kun tämä poikaystävän mokoma tajusi että minä oikeasti pelkäsin. Ja pissalle oli pakko mennä. Niin eikö se hirviö hiipinyt kuistille lallattamaan kun olin uskaltautunut ulos... Ja siihen aikaan ei ollut näppäriä hyviä taskulamppujakaan, eli pimeä yö oli oikeasti pimeä. Taisin pissiä pöksyihini, en ainakaan sinne huussiin saakka todellakaan hirvinnyt mennä. Gentlemanni seuralaiseni ei nimittäin laulamatta ja nauramatta voinut lähteä saattamaan.

Kun sitä rallatusta riitti vielä aamullakin, taisin lähteä kiukusta itkien yksin marssimaan sieltä ihmisten ilmoille.

En ole koskaan pystynyt katsomaan sitä elokuvaa kokonaan. Tai katsonut olen mutta jossain kohtaa on ollut pakko kääntää äänet pois. Siinä mielessä pahin eli paras kauhuleffa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ohjelma,mutta pelkäsin pienenä mainosta,jossa oli savukiehkura ja "noidan" naurua(käheä-ääninen nainen).

Jotkut pätkät lastenohjelmista olivat ahdistavia,esim.Tipi ja Sylvester-jakso,jossa Tipi joi vahingossa Jekyll ja Hyde-lientä ja muuttui hirviöksi silloin,kun vain Sylvester näki.

Se ei ollut mainos vaan tuotantoyhtiö Broadcastersin tunnuspätkä. Naurava nainen on tuttuni.

Toi tunnuspätkä oli munkin painajainen! Olen nyt 32 ja lapsena se oli jäätävää katsottavaa ja kuunneltavaa

Vierailija
264/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nytkin olen aiheesta näin kovasti täpinöissä. Riivattua:)

T: 261&262

Vierailija
265/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut Röllin jaksot, Muumeissa se jakso jossa Muumipeikko muuttuu siellä Taikurin hatussa siksi ihmeelliseksi apinamaiseksi olennoksi, "Varokaa heikkoja jäitä"-animaatiossa se kohtaus, jossa se nalle meinaa hukkua ja sen lopussa se kun se nalle pitää ensin jonkinlaista omituista ääntä ja sanoo sitten "Varokaa heikkoja jäitä". Sitten katsoin korkeintaan 10-vuotiaana jotain elokuvaa, jossa joku henkilö sai ilmeisesti jonkin sairaskohtauksen ja kaatui kuolleena maahan. Minä ryntäsin kauhuissani selittämään vanhemmille, että siinä elokuvassa ihan oikeasti mies kaatui maahan ja kuoli. Sitten en enää saanut katsoa sitä elokuvaa, varsinkin kun se ei ollut muutenkaan oikein sopivaa sen ikäisen katsottavaksi.

Vierailija
266/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, en saanutkaan uutta katseltavaa. Evil Deadit on lemppareitani ja monet kerrat nähty. Ne on kyllä aikuisen silmin enempi komediaa kuin kauhua :D

Bruce Campbell <3 <3

Vierailija
267/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaruusasema Alfa. Tuli ennen Taisteluplaneetta Galacticaa. Olin tosi pieni, jäi mieleen hahmo nimeltä Maya joka vaihtoi ilmiasuaan tosi pelottavasti milloin miksikin.

Hämärästi muistan, piti ihan guuglettaa. 70-luvulla molempien tuotantokausien esittäminen lopetettiin kesken ohjelmaneuvoston vaatimuksesta koska aiheutti lapsissa voimakkaita kauhureaktioita...

No kaikkea sitä saikin katsoa!

Vierailija
268/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvan/sarjan nimi oli muistaakseni "avaruuden pirut". Ohjelmassa ufot tulivat maapallolle, menivät maan alle ja sieltä napsivat maan läpi ihmisiä luoliinsa. Yhdessä kohtauksessa ihminen vajoaa hiekkaan. Nämä ihmiset palaavat takaisin kylään mutta muuttuneena.. Eräskin pikkutyttö sytytti talon tuleen.

Kaamea ohjelma.. Vuosi taisi olla jotain 1980 puoliväliä..

Oliko tämä, englanniksi Invaders from Mars?

http://aijaa.com/wWUFKW

Juurikin sama leffa! Muistin että olisi ollut musta-valkoinen elokuva.. Niin ne muistot muuttuu joskus.

Ostin DVD:n Ebaysta. (englanninkielisellä tekstillä, en ole vieläkään uskaltanut avata.. )

Vierailija
269/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLen pahoillani. Kiusaamisen ja kiusoittelun raja on monille epäselvä.. ja nyt muuten minulla soi se lallatus päässä !!!

Vierailija
270/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuket pelottaa edelleen kirjoitti:

Tää ei ole koko elokuva vaan trailer katoin lapsena jotain disneyn VHS kasetti ja siinä tuli englanninkielinen (en ymmärtäny tai osannut lukea tekstityksiä) Muppettien joulutarinan traileri siitä kaksi kohtaa traumatisoi pahasti, toinen oli se kun Jacob Marleyn henki tulee siihen ovennuppiin huutaa ja sit toinen oli ku joku pyyhki rotalla ikkunaa ja se rotta vaa höpöttää "thank you for making me part of this".

Muistan tän! Toinen mitä pelkäsin lapsena oli Nightmare Before Christmasin traileri jonkun Disney-kasetin perässä. En muista enää miksi, varmaan vaan taidetyyli :D

Vierailija
271/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Näin Mikko Niskasen Pojat 4-vuotiaana ja muistan olleeni peloissani pitkään sen jälkeen. En muista enää mikä pelotti, jotenkin se liittyi kuolemaan ja aseisiin.

Vierailija
272/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamujengi kakkosessa ne irtopäät tunnelissa!  Varsinainen komedia...

Vierailija
273/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minä niin rakastin uinu uinu lemmikkini elokuvaa lapsena, rakastan kyllä vieläkin

Traumat tuli morsosta

Vierailija
274/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haunted tms.  Elokuva,  jossa lauma demoneita hyökkäsi perheen kotiin. Siinä oli sellainen seinien läpi kulkeva musta varjo ja sitten ne olennot jäljittelivät ihmisääniä.. olin  jotain 13, 14v tuolloin  ja melko pitkään kyseisen pätkän takia jännäkakka housussa.

Samoihin aikoihin myös pyöri nuortensarja "Pelottaako?" ja   monet sarjan hirviöt olivat todella kaameita! 

Vierailija
275/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellet ahdistavat (nelikymppisenä) edelleen kun näin pienenä vahingossa pätkän jostain kauhuleffasta jossa oli tappajaklovni. Jostain syystä tykkäsin kyllä kovasti Pelle Hermannista, mutta mitkä tahansa muut pellet/klovnit esim. sirkus- ja sairaalapellet ja Ronald McDonald aiheuttavat edelleen epämukavan tunteen. Ihan pienenä säikyin myös Nalle Luppakorvaa ja sitä laulua. Gremlingskin tuntui lapsena karmivalta, mutta ei sentään enää.

Vierailija
276/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hill street blues sarjassa jakso "viemäreiden aave" sieltä-80-luvulta. Jaksossa jokin spugge asui viemäreissä ja nappaili ihmisten nilkoista kiinni kun ohittivat viemäreitä . Tämän jakson jälkeen sänkyynmeno tapahtui hyppäämällä metrin päästä ..

Vierailija
277/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Copperfield (1993) Muistaako kukaan?

Vierailija
278/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars v Trierin tekemät

Vierailija
279/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen The Thing from Outer Space -leffa

Onko tämä sama jonka nimi on suomeksi Se toisesta maailmasta? Oli hirveän pelottava. Katsoin se kahdestaan veljeni kanssa ja jossain erityisen jännittävässä kohdassa veli heitti minua sohvatyynyllä. Luultavasti siksi että häntä myös pelotti ja halusi saada minut kiljaisemaan pelästyksestä niin että voi nauraa minulle.

Vierailija
280/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLen pahoillani. Kiusaamisen ja kiusoittelun raja on monille epäselvä.. ja nyt muuten minulla soi se lallatus päässä !!!

Voi kiitos! Ei ollut aviomiesainesta siinä pojassa, ilmeisesti kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi