Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
241/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemistäni elokuvista traumoja ovat jättäneet ainakin  teininä näkemäni Cristine- tappaja-auto . Joku aivan kamala aikuisena  näkemäni yöaikaan tullut k-18 kauhuelokuva, jossa nuorten auto hajoaa ja nuoret lainaavat rekkakuskin autoa, mutta rekkakuski suuttuu ja alkaa vainoamaan nuoria ja tappaa näistä osan lamautti minut täysin., Hostelista olen nähnyt vain pikku pätkän, mutta mietin, miksi tälläistä tehdään.  Suurinta osaa tälläisistä elokuvista en pysty edes katsomaan. Nälkäpeli on niin ahdistava, että en ymmärrä, miten on vain k-12 ja lapset sitä katsovat ja noita kirjoja lukevat. Ehkä tiedän asioista liikaa, enkä aikuisena ole kohderyhmää, vaikka tuollainen olisi minusta alunperinkin pitänyt tehdä aikuisille. Sama juttu Outolinnun kanssa.

Sarjoista minua ovat jääneet mietityttämään ja ahdistaneet ainakin Klaani, Lost, Spartacus, joku täysfloppi Lostia pahasti matkinut sarja muistaakseni Person unknouwn, jonka asetelma paljastui ihan Lostin kaltaiseksi. Myös Salatut elämät on välillä hyvin ahdistava. Ehkä kaikista katsomistani väkivaltapläjäyksistä, oudoista  ja korkean ikärajan ohjelmista juuri Salatut elämät on sittenkin ahdistanut ja mietityttänyt minua eniten. Erityisesti ahdistukseen ja pahaan oloon ryyppäys on tuossa sarjassa todella ahdistavaa.

Vierailija
242/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja. 

Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.

Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.

Okei, kiitos tiedosta. Mun näkemä leffa on sitte se epäilemäni Pirun riivaamat.

Pirun riivaamia ei löydy, muistat nimen varmaan väärin? Mikä se voisi olla? Tykkään hirveästi tämmöisistä leffoista, siksi kyselen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain katsoa lapsena ihan mitä halusin. Katsottiin kaverin kanssa sitten kaikki kauhuleffat mitkä saatiin käsiimme. Manaaja jäi jostain syystä kummittelemaan pidemmäksi aikaa. Samoin kohtaus Uinu uinu lemmikissäni; pieni poika palaa kuolleista ja alkaa syömään jotakuta? Se ääni oli karmiva.

911 ei jostain syystä pelottanut, vaan oli lähinnä jännä. En osannut tuolloin vielä lukea, mutta tunnarin kuullessani syöksyin heti telkkarille.

Jostain syystä pahimpia on ollut kauhutarinat ja sadut (grim).

Vierailija
244/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätkyjä ja tärinöitä. Sain tuosta ohjelmasta ikuiset traumat.

Vierailija
245/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista mutta poikani pelkäsi muumien hattivatteja ja juoksi aina toiseen huoneeseen kun ne tuli ruutuun.

Vierailija
246/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

langolieerit

Mitä tässä tapahtuikaan, mulla on sellainen kuva että ne örkit jotenkin söi maailmaa pois ja selvinneiden piti paeta lentokoneella ja etsiä paikka johon voi laskeutua? Pitäisiköhän ruveta katsomaan... 

Langolieerit aka Välitila aka Ajan valtiaat

"Varoitus: Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.

Yölento lähtee Los Angelesista kohti Bostonia, jolloin se joutuu ylittämään Mojaven autiomaan. Lentokapteeni Brian Engle, joka on matkustajana koneessa, herää sokean pikkutytön, Dinahin, kiljuntaan. Hän ymmärtää syyn hätään: tytön täti on kadonnut jäljettömiin, mutta niin on suurin osa muistakin matkustajista – jopa lentäjät. Jäljellä on vain kymmenen matkustajaa ja kone lentää ilmassa automaattiohjauksen ansiosta. Matkustajien suureksi helpotukseksi mukana on Engle, joka voi saada lentokoneen turvallisesti maan kamaralle. Lisää pelottavia asioita käy kuitenkin pian ilmi: yhteydet lentokenttiin ovat poikki ja ikkunoista näkyvä maailma näyttää kuolleelta. Kun matkustajat suunnittelevat pakkolaskua polttoaineen hupenemisen vuoksi, he ymmärtävät jonkin olevan pahasti pielessä – eikä tilannetta helpota lainkaan liikemies Graig Toomey, jossa ilmenee mielipuolisuuden merkkejä."

Vierailija
247/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni kavereineen on 10v vanhempi ja heidän seurassaan päädyin katsomaan Varoitus nimisen leffan jossa metsään eksynyt opiskelijajoukko joutuu tattipäisen avaruusolennon jahtaamaksi ja lahtaamaksi. Muistan yhä (Olin ehkä noin 6v) otteita leffasta kuin olisin ollu leffassa itse. Oli kauheata kun hylättyyn taloon lukittautunut pariskunta yritti selvitä yöstä ja nainen löysi vartioon naapurihuoneseen jääneen poikaystävänsä muutamien tuntien päästä yksin. Olento heitteli jotain puunkäävältä näyttäviä olentoja jotka tarttui ja aterioi ihmisistä ja pojalla oli eo. elukka päässä.

Kaikenlisäksi meillä olo keittiönpöydän yllä roikkuva lamppu samaa muotoa kun tattipään pää ja se heitti öisin varjon leivinuunin pintaan. Huutaen juoksin aina keittiön läpi vanhempien makkariin ettei se varjo ehtis perään. Nukuin pari viikkoo vanhempien keskellä ja isosisko sai tupenrapinat. Mun videoiden katselu jäi siihen. Oon nyt jo siis 38v. Tekis mieli kattoo leffa nyt vanhoilla päivillä uusiksi, että onko se oikeesti niin pelottava 😁

Vierailija
248/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sätkyjä ja tärinöitä. Sain tuosta ohjelmasta ikuiset traumat.

Tämä on kyllä varmasti yksi sairaimmista lastenohjelmista ikinä. Mieleeni on jääyt jakso "Namia" jossa poika eksyy epämääräiseen karkkikauppaan jonka omistaja tekee pojasta elävän paperimassanuken.

”Tomi-poika viettää nykyään kaiken aikansa kaupoissa. Hän odottaa ikkunassa, että äiti löytäisi hänet. Viime viikolla äiti seisahti ikkunan eteen ja katsoi Tomia silmiin. Aivan kuin äiti olisi tunnistanut hänet, muttei vain muistanut mistä. Sitten kun hän muistaa, hän kyllä hakee poikansa kotiin. Vai mitä arvelet?”

Hyi muistan vieläkin miten ahdistunut Olin tuon jakson jälkeen.

http://www.hs.fi/nyt/art-2000002909184.html

Toisessa yhtä traunaattisessa jaksossa omenavarkaissa olevat lapset syövät myrkytettyjä omenia ja tilanomistaja tekee lapsista siideriä.

Vierailija
249/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumien se jakso, jossa muumipeikko menee taikurinhattuun ja muuttuu vaaleanpunaiseksi peikoksi. :D Muistan että aloin itkemään sen nähdessäni, oli sen verran jännä. Samoin muumien muurahaisleijona oli kamala ja jätti traumat. 😱

Toi muumi-jakso jossa se muuttuu peikoksi on kyllä ahdistavin ikinä. Kaikenlaista on tullu pienenä katottua, Ring ym kauhuleffaa mutta vielä aikuisenakin ahdistaa toi muumi. Muista ei ole jäänyt mitään :D

Vierailija
250/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja. 

Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.

Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.

Okei, kiitos tiedosta. Mun näkemä leffa on sitte se epäilemäni Pirun riivaamat.

Pirun riivaamia ei löydy, muistat nimen varmaan väärin? Mikä se voisi olla? Tykkään hirveästi tämmöisistä leffoista, siksi kyselen :)

Hups, vieläki väärin näköjään meni. No se nimi olikin Evil Dead eli Kauhun riivaamat. Netistä löyty jotain tietoja v 1981 tehty..

Vierailija
251/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvan nimeä en muista, mutta kummitukset lähtivät liikenteeseen klo 00! Ei mitenkään kauhuelokuva edes mut pienen lapsen silmissä pelotti yöllä jos ne tulee omaan huoneeseen :D

Vierailija
252/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

langolieerit

Mitä tässä tapahtuikaan, mulla on sellainen kuva että ne örkit jotenkin söi maailmaa pois ja selvinneiden piti paeta lentokoneella ja etsiä paikka johon voi laskeutua? Pitäisiköhän ruveta katsomaan... 

Langolieerit aka Välitila aka Ajan valtiaat

"Varoitus: Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.

Yölento lähtee Los Angelesista kohti Bostonia, jolloin se joutuu ylittämään Mojaven autiomaan. Lentokapteeni Brian Engle, joka on matkustajana koneessa, herää sokean pikkutytön, Dinahin, kiljuntaan. Hän ymmärtää syyn hätään: tytön täti on kadonnut jäljettömiin, mutta niin on suurin osa muistakin matkustajista – jopa lentäjät. Jäljellä on vain kymmenen matkustajaa ja kone lentää ilmassa automaattiohjauksen ansiosta. Matkustajien suureksi helpotukseksi mukana on Engle, joka voi saada lentokoneen turvallisesti maan kamaralle. Lisää pelottavia asioita käy kuitenkin pian ilmi: yhteydet lentokenttiin ovat poikki ja ikkunoista näkyvä maailma näyttää kuolleelta. Kun matkustajat suunnittelevat pakkolaskua polttoaineen hupenemisen vuoksi, he ymmärtävät jonkin olevan pahasti pielessä – eikä tilannetta helpota lainkaan liikemies Graig Toomey, jossa ilmenee mielipuolisuuden merkkejä."

Hyi, mäkin sain painajaisia tästä sarjasta!

Vierailija
253/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista itse elokuvaa, ainostaan kohtauksen jossa wc-pöntöstä tuli käsi. Itse asiassa en muista sitä tarkkaa kohtaustakaan enää, vain sen että kun nuorena vuosia mietin pöntöllä sieltä mahdollisesti ilmestyvää kättä, niin se johtui tuollaisesta elokuvan kohtauksesta. Piti aina tarkistaa, ettei siellä näy kättä.

Tää sama mulla! Lisäksi Stephen Kingin tuotanto ja Ylen Poliisi-tv :D

Vierailija
254/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörkö , Salaisten kansioiden sekä äärirajoilla tunnusmusiikki ja titinallen nappisilmät jotenkin pelottivat.

Vierailija
255/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisoner oli kans ahdistava:

http://www.imdb.com/title/tt0061287/

Se leijuva pallo, ääääääääääk

Prisonerin leijuva pallo oli mustakin ahdistava! 

Twin Peaksista on jäänyt mieleen Bob, erityisesti se kun joku hallusinoi(?) miten Bob kiipesi yhtäkkiä hirveessä raivomaniassa sohvan yli kohti. :O Toinen mieleenpainunut kohtaus oli kun kahvilan lattiasta puski jonkun kasvot. Sarja kävi loppua kohden koko ajan pelottavammaksi, black lodge -kohtaukset outoine puhenopeuksineen sun muineen oli vähän liian hurjia.

Leffoista on jäänyt mieleen Eläinten vallankumous -piirretty. Oli ala-asteikäiselle tosi kamalaa katsottavaa. Muistelen että siinä oli joku kohtaus, jossa hevonen raahattiin lahdattavaksi / liimatehtaalle tai jotain, jäi vuosiksi mieleen. Oikeudenmukaisuus ja eläimet olivat jo nassikkana tärkeitä, joten tuo filmi painoi ahdistusnappuloita ihan koko kämmenellä.

Vierailija
256/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole koko elokuva vaan trailer katoin lapsena jotain disneyn VHS kasetti ja siinä tuli englanninkielinen (en ymmärtäny tai osannut lukea tekstityksiä) Muppettien joulutarinan traileri siitä kaksi kohtaa traumatisoi pahasti, toinen oli se kun Jacob Marleyn henki tulee siihen ovennuppiin huutaa ja sit toinen oli ku joku pyyhki rotalla ikkunaa ja se rotta vaa höpöttää "thank you for making me part of this".

Vierailija
257/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvan/sarjan nimi oli muistaakseni "avaruuden pirut". Ohjelmassa ufot tulivat maapallolle, menivät maan alle ja sieltä napsivat maan läpi ihmisiä luoliinsa. Yhdessä kohtauksessa ihminen vajoaa hiekkaan. Nämä ihmiset palaavat takaisin kylään mutta muuttuneena.. Eräskin pikkutyttö sytytti talon tuleen.

Kaamea ohjelma.. Vuosi taisi olla jotain 1980 puoliväliä..

Vierailija
258/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoiskut, eli ne lyhyet ns. valistusfilmit, joita tuli ohjelmien välillä. Niissä erityisesti se alku, jossa käsi ilmestyy tyhjästä ja napsauttaa sormia. Hyi ***tana! Oikeastaan mitään muuta en pelännyt ja kauhuleffojakin olen katsonut reilusti alaikäisestä asti....mutta se käsi. Näin piiiitkälle aikuisikään asti painajaisia, joissa irtonainen käsi yrittää tarttua nilkasta kiinni missä milloinkin.

Vierailija
259/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvan/sarjan nimi oli muistaakseni "avaruuden pirut". Ohjelmassa ufot tulivat maapallolle, menivät maan alle ja sieltä napsivat maan läpi ihmisiä luoliinsa. Yhdessä kohtauksessa ihminen vajoaa hiekkaan. Nämä ihmiset palaavat takaisin kylään mutta muuttuneena.. Eräskin pikkutyttö sytytti talon tuleen.

Oliko tämä, englanniksi Invaders from Mars?

http://aijaa.com/wWUFKW

Ostin DVD:n Ebaysta. (englanninkielisellä tekstillä, en ole vieläkään uskaltanut avata.. )

Vierailija
260/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä, englanniksi Invaders from Mars?

http://aijaa.com/wWUFKW

Ostin DVD:n Ebaysta. (englanninkielisellä tekstillä, en ole vieläkään uskaltanut avata.. )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän