Mistä yksinhuoltajien haukkuminen on lähtöisin?
Miksi heistä puhutaan usein halventavaan sävyyn? Varsinkin yksinhuoltajaäideistä, yh.isistä ei niinkään juuri puhuta. Minusta heitä pitäisi arvostaa enemmän. Tämä tuli mieleeni, koska olen itse tilanteessa, jossa saatan muuttua kulissit ylläpitäneestä perheenäidistä yyhooksi. Tämä on täysin oma valintani sen jälkeen kun puoliso on osoittanut pitkällä aikavälillä piittamattomuutensa ja kykenemättömyytensä tasapainoiseen perhe-elämään, asettamalla aina omat päämääränsä ja mielitekonsa perheen edelle.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin yh-mutsin lapsena sanoa, että ei se parisuhde ole kiinni äidistä. Mun mutsi ja faija olivat yhdessä päättäneet hankkia kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen faijaa ei perhe-elämä kiinnostanut ja kuvaan astui kännäys ja pettäminen. Mutsi ei halunnut pitää meitä skidejä sitten sellaisen isän lähellä, joten erosivat. Faija muutti johonkin kauemmas. Iskän puolen mummon kanssa ollaan tekemisissä ja oikein hyvissä väleissä, ja välillä sitten pitää faijan kännäystä katsoa jos ollaan siellä mummolla. Oon kiitollinen mutsille siitä erosta, ei niitä riitoja ja iskän kännäyksiä olis itselläkään pää kestänyt.
Että tämmöisiä Oulun seudulla.
Eli nainen valitsi alkoholistimiehen. Olisi valinnut paremmin, niin olisit saanut elää kunnon perheessä. Toki sinua ei silloin olisi, vaan äidilläsi olisi toiset lapset.
Veikkaanpa että sinunkin äitisim paraikaa toivoo että olisi valinnut toisen miehen ja saanut toiset lapset.
Enpä usko, koska olen sukumme ainoa tohtori ja hyvässä työssä. Lisäksi olen komea ja hyväkäytöksinen.
Noilla asioilla ei pitkään pysty piilottamaan huonoa luonnetta jonka äiti varmasti myös näkee.
Ei luonteessani ole mitään vikaa. Toki vaadin ympärilleni älykästä seuraa, koska en jaksa jatkuvasti kuunnella tyhmien epäloogisuuksia.
Silti olet itse vailla logiikaa. Esimerkkinä tuo miten jo ensimmäisen viestisi pystyy kumoamaan omalla viestilläsi.
Mistä puhut?
Kelaa viestiin 171. Vai onko täällä kirjoittamassa useampi Jumalan lahja naisille?
Luin kyllä tuon viestin jo aiemmin. Siinä käytettiin minun kommenttiani vastauksena omaan viestiini. Se ei kuitenkaan sovi mitenkään tuohon viestiin, koska listassani perusteltiin väitteitäni jatkuvasti. Etkö ymmärrä mitä perustelu tarkoittaa?
Hauskaa ettet itse näe miten hyvin se sopi viestiisi. Kiellät sen ja jäät omaan ahtaaseen maailmaasi. Eli hävisit väittelyn kättelyssä.
Ajatelkaa eronneista vanhemmista mitä ajattelette, mutta kohdelkaa heidän(kin) lapsia hyvin, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Miksi heistä puhutaan usein halventavaan sävyyn? Varsinkin yksinhuoltajaäideistä, yh.isistä ei niinkään juuri puhuta. Minusta heitä pitäisi arvostaa enemmän. Tämä tuli mieleeni, koska olen itse tilanteessa, jossa saatan muuttua kulissit ylläpitäneestä perheenäidistä yyhooksi. Tämä on täysin oma valintani sen jälkeen kun puoliso on osoittanut pitkällä aikavälillä piittamattomuutensa ja kykenemättömyytensä tasapainoiseen perhe-elämään, asettamalla aina omat päämääränsä ja mielitekonsa perheen edelle.
Muista sitten että ET hae asumistukea, korotettua lapsilisää tai muitakaan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitien pojat ovat yliedustettuina niin itsemurhien, pitkäaikaistyöttömyyden kuin rikollisuudenkin suhteen. Pojan ei kuulu kasvaa ilman isää.
Kerropa se sitten niille isille
Äitihän se ne perheet jättää ei isä.
Äitihän se huijaa lastaan ja lapsen isä kun ei kerro että mitään lapsea edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe ainakaan olevani yh kun lapsi on isällään 9-10 pv kuukaudessa. Meillä tosin on yhteishuoltajuus.Tällä palstalla tuntuu että kaikki eronneet naiset joilla on lapsia, ovat yh.menee vähän
puurot ja vellit sekaisin.
Itse olet sekaisin.
Olen ollut totaali-yh, ja todellakin "saan" käyttää yksinhuoltajan titteliä.
Olenko jossain sanonut ettet saa? Olisi vain kiva että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, eihän yhteishuoltajista kumpikaan ole silloin yh?
Ihmisen sivistyksen näkee siitä, miten hän suhtautuu ja kohtelee yhteiskunnan heikoimpia.
Ei mua kukaan oo haukkunut, meillä on yhteishuolto ja mulla päävastuu. Hyvin oon tonttini hoitanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitien pojat ovat yliedustettuina niin itsemurhien, pitkäaikaistyöttömyyden kuin rikollisuudenkin suhteen. Pojan ei kuulu kasvaa ilman isää.
No kyllä nainen osaa omin päinkin kasvattaa myös pojan kuten mieskin osaa omin päin kasvattaa myös tytön. Tuo että yh:den lapset tosiaan ovat yliedustettuina noissa tilastoissa johtuu vain samoista syistä joista moni joutuu yh:ksi. Toki yh on ihan kunnollinen ja joutunut yh:ksi ilman omaa syytää tai päässyt yh:ksi omasta tahdostaan.
Väärin. Tutkimukset ihan maailmanlaajuisesti on yksimielisiä siitä että yksinhuoltaja perheissä lapset voi huonommin, niissä on lapsilla mielenterveysongelmia paljon enemmän ja ne menestyy elämässä paljon huonommin kuin ydinperheessä elävät.
Pojat pärjäävät vielä paljon huonommin koska äiti on yleensä se yksinhuoltaja ja pojat kärsii erittäin pahoin siitä että hänellä ei ole isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh:t sukupuolesta riippumatta ovat enemmän veronmaksajien vastuulla kuin kaksinhuoltajat.
Kannattaisi pitempään harkita lisääntymistä, jos puolisosta ei ole huoltajaksi.
Niin se on se viitisenkymppiä yh-korotusta lapsilisään mitä yksinhuoltaja saa, eikä sitäkään jos on uudessa parisuhteessa. Onpa hurja kuluerä.
Yksinhuoltajuudesta sinänsä ei seuraa mitään muita kuluja yhteiskunnalle. Yksinhuoltaja voi saada toimeentulotukea tai asumistukea, mutta niin saa moni muukin pienituloinen. Keskituloinen yh ei saa mitään.
Keskituloinen yh saa asumistuloa. Täytyy tienata erittäin paljon että yh ei saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän suhtautua avoimin mielin, mutta kun joka välissä ilmenee, että yh on joko kouluttautumaton tai joku lähihoitaja, kosmetologi tai parturikampaaja niin vaikeaa on. Missä kaikki yh-lääkärit, -fyysikot ja -dippainssit?
Mulla on akateeminen tutkinto ja lisäksi amk-tutkintokin sekä teen asiantuntijatöitä keskipalkalla. Niin on ex-miehellänikin. Monissa dokumenteissa ja lehtiartikkeleissa halutaan kärjistää ja korostaa kurjuutta; tosin löytyyhän Suomesta muutenkin todella paljon esim. lähihoitajia naimisissaolevistakin. Voihan jotain tilastollista korostumista ilmetä, mutta syyt ovat moninaisia.
Kannattaa aina muistaa niistä hyvistä ja menestyneistä ääripäistä, että presidentit Barack Obama ja Tarja Halonen ovat olleet yksinhuoltajien lapsia.
Obama ja Halonen on kummatkin sosialisti luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nainen osaa omin päinkin kasvattaa myös pojan kuten mieskin osaa omin päin kasvattaa myös tytön. Tuo että yh:den lapset tosiaan ovat yliedustettuina noissa tilastoissa johtuu vain samoista syistä joista moni joutuu yh:ksi. Toki yh on ihan kunnollinen ja joutunut yh:ksi ilman omaa syytää tai päässyt yh:ksi omasta tahdostaan.
Väärin. Tutkimukset ihan maailmanlaajuisesti on yksimielisiä siitä että yksinhuoltaja perheissä lapset voi huonommin, niissä on lapsilla mielenterveysongelmia paljon enemmän ja ne menestyy elämässä paljon huonommin kuin ydinperheessä elävät.
Pojat pärjäävät vielä paljon huonommin koska äiti on yleensä se yksinhuoltaja ja pojat kärsii erittäin pahoin siitä että hänellä ei ole isää.
Mahtaisiko tämä johtua olosuhteista jotka perheessä vallitsivat ennen eroa. Monet eroavat miehen väkivaltaisuuden, alkoholismin ja pettämisen takia. Näistä mikään ei edistä lasten hyvinvointia ja ahdistunut tai pelokas epävarmuuden tunne kotona voi aiheuttaa paljon vahinkoa lapsille. Täysipäiset naiset pelastavat lapsensa tuollaisista oloista eroamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh:t sukupuolesta riippumatta ovat enemmän veronmaksajien vastuulla kuin kaksinhuoltajat.
Enemmän veronmaksajien vastuulla? Jumalauta mitä paskaa. En olekaan tajunnut kokea syyllisyyttä siitä 50 eurosta, vai paljonko se yh-korotus lapsilisään mahtaa olla. Onneksi lasten isä on nyt vapaa tienaamaan vielä aivan valtavasti enemmän kuin naimisissa ollessamme, ja maksamaan vastaavasti veroja. Niissä summissa 50 euroa on pissa valtameressä.
Luulen että hän tarkoittaa kaikkien hunsvottimiesten ja naisten hylkäämien lapsien elareita. Nehän tulee myös verokassasta. Tosin tuossa tapauksessa se syy ei ole parjatun yh:n vaan sen exän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on se viitisenkymppiä yh-korotusta lapsilisään mitä yksinhuoltaja saa, eikä sitäkään jos on uudessa parisuhteessa. Onpa hurja kuluerä.
Yksinhuoltajuudesta sinänsä ei seuraa mitään muita kuluja yhteiskunnalle. Yksinhuoltaja voi saada toimeentulotukea tai asumistukea, mutta niin saa moni muukin pienituloinen. Keskituloinen yh ei saa mitään.
Keskituloinen yh saa asumistuloa. Täytyy tienata erittäin paljon että yh ei saa asumistukea.
ai jaa no mä olen sitten aina tienannut erittäin paljon. Wau! En ole kyllä arjessa huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajaperheistä 24 prosenttia eli lähes neljännes on joutunut turvautumaan toimeentulotukeen. Avo- ja aviopareistä, joilla on lapsia, toimeentulotukeen on turvautunut 4,2 prosenttia.
Tämähän tekee meistä 76% yksinhuoltajista todella kovia selviytyjiä.
Kuinka monta yksinhuoltajaa EI saa asumistukea, ei asu kaupungin asunnossa ei saa korotettua lapsilisää tai muitakaan yhteiskunnan apuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisiko tämä johtua olosuhteista jotka perheessä vallitsivat ennen eroa. Monet eroavat miehen väkivaltaisuuden, alkoholismin ja pettämisen takia. Näistä mikään ei edistä lasten hyvinvointia ja ahdistunut tai pelokas epävarmuuden tunne kotona voi aiheuttaa paljon vahinkoa lapsille. Täysipäiset naiset pelastavat lapsensa tuollaisista oloista eroamalla.
Naiset pettävät yhtä paljon kuin miehetkin. Naiset on jopa väkivaltaisempia parisuhteissa kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet.
Joten lopeta toi tekopyhä äitimyytin hehkuttaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra tonnin, tulot 40 000 vuodessa, kaksi lasta. Ei asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin yh-mutsin lapsena sanoa, että ei se parisuhde ole kiinni äidistä. Mun mutsi ja faija olivat yhdessä päättäneet hankkia kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen faijaa ei perhe-elämä kiinnostanut ja kuvaan astui kännäys ja pettäminen. Mutsi ei halunnut pitää meitä skidejä sitten sellaisen isän lähellä, joten erosivat. Faija muutti johonkin kauemmas. Iskän puolen mummon kanssa ollaan tekemisissä ja oikein hyvissä väleissä, ja välillä sitten pitää faijan kännäystä katsoa jos ollaan siellä mummolla. Oon kiitollinen mutsille siitä erosta, ei niitä riitoja ja iskän kännäyksiä olis itselläkään pää kestänyt.
Että tämmöisiä Oulun seudulla.
Eli nainen valitsi alkoholistimiehen. Olisi valinnut paremmin, niin olisit saanut elää kunnon perheessä. Toki sinua ei silloin olisi, vaan äidilläsi olisi toiset lapset.
Veikkaanpa että sinunkin äitisim paraikaa toivoo että olisi valinnut toisen miehen ja saanut toiset lapset.
Enpä usko, koska olen sukumme ainoa tohtori ja hyvässä työssä. Lisäksi olen komea ja hyväkäytöksinen.
Noilla asioilla ei pitkään pysty piilottamaan huonoa luonnetta jonka äiti varmasti myös näkee.
Ei luonteessani ole mitään vikaa. Toki vaadin ympärilleni älykästä seuraa, koska en jaksa jatkuvasti kuunnella tyhmien epäloogisuuksia.
Silti olet itse vailla logiikaa. Esimerkkinä tuo miten jo ensimmäisen viestisi pystyy kumoamaan omalla viestilläsi.
Mistä puhut?
Kelaa viestiin 171. Vai onko täällä kirjoittamassa useampi Jumalan lahja naisille?
Luin kyllä tuon viestin jo aiemmin. Siinä käytettiin minun kommenttiani vastauksena omaan viestiini. Se ei kuitenkaan sovi mitenkään tuohon viestiin, koska listassani perusteltiin väitteitäni jatkuvasti. Etkö ymmärrä mitä perustelu tarkoittaa?
Väännetään nyt rautalangasta mikä on jo sanottu monta kertaa. Perusteluja eivät ole omat mielipiteesi.
Ei olekaan, vaan viestissä esitetyt tosiasiat eli faktat, joita et monista pyynnöistä huolimatta ole pystynyt tässä ketjussa kumoamaan. Trollaatko vai etkö oikeasti ymmärrä hävinneesi tätä väittelyä?
Se että luulet mielipiteitäsi tosiasioiksi kertoo suoraan sanottuna tyhmyydestä ja heikosta mielenlaadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset pettävät yhtä paljon kuin miehetkin. Naiset on jopa väkivaltaisempia parisuhteissa kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet.
Joten lopeta toi tekopyhä äitimyytin hehkuttaminen
Ja siksi suurin osa vangeista onkin naisia. Naiset myös syrjäytyvät ja kuolevat nuorempina kuin miehet ja aiheuttavat suuremmat sotemenot.
Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajaperheistä 24 prosenttia eli lähes neljännes on joutunut turvautumaan toimeentulotukeen. Avo- ja aviopareistä, joilla on lapsia, toimeentulotukeen on turvautunut 4,2 prosenttia.
Tämähän tekee meistä 76% yksinhuoltajista todella kovia selviytyjiä.
Kuinka monta yksinhuoltajaa EI saa asumistukea, ei asu kaupungin asunnossa ei saa korotettua lapsilisää tai muitakaan yhteiskunnan apuja?
No sen korotetun lapsilisän saa kaikki yksinhuoltajat tuloista riippumatta, ihan niin kuin tavallisen lapislisän saa kaikki kahden aikuisen perheet tuloista huolimatta. Turha siitä on vinkua.
Ja taas kerran minusta persut on rasisteja ja miehet sikoja. Kumoa väittämäni. Miksi vastaat vain valikoituohin vieteihin?