Mistä yksinhuoltajien haukkuminen on lähtöisin?
Miksi heistä puhutaan usein halventavaan sävyyn? Varsinkin yksinhuoltajaäideistä, yh.isistä ei niinkään juuri puhuta. Minusta heitä pitäisi arvostaa enemmän. Tämä tuli mieleeni, koska olen itse tilanteessa, jossa saatan muuttua kulissit ylläpitäneestä perheenäidistä yyhooksi. Tämä on täysin oma valintani sen jälkeen kun puoliso on osoittanut pitkällä aikavälillä piittamattomuutensa ja kykenemättömyytensä tasapainoiseen perhe-elämään, asettamalla aina omat päämääränsä ja mielitekonsa perheen edelle.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? En ole kuullut kenenkään suhtautuvan halventavasti yksinhuoltajiin. Päinvastoin, kunnioittaen ja välittäen. Ihmetellen, miten jaksavat hoitaa kaiken yksin. Hatun nosto myös minulta.
olet siis ekaa kertaa AV:lla?
En ehdi lukea tätä palstaa kovin usein ja siksi kai olenkin välttynyt halventavilta kommenteilta. Luin tässä käytyä keskustelua ja täytyy sanoa, että aika vihamieliseltä se kuulostaa. Tuskin kukaan kuitenkaan oikeasti yksinhuoltajista noin ajattelee. Ihan kiusaamistahan nuo ilkeät kommentit täällä on. Miksi edes vaivaudutte niihin vastaamaan? Antakaa jäädä omaan arvoonsa moinen häiriköinti. Ei kannata kovin tosissaan ottaa tollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sivistyksen näkee siitä, miten hän suhtautuu ja kohtelee yhteiskunnan heikoimpia.
Tämä yksikin väittää olevansa tohtori. Loistava esimerkki siitä kuinka koulutus ja sivistys eivät kulje käsi kädessä.
Minulla on yhäitejä ystävinä ja usein ovat esille, kuinka heitä kohdellaan huonosti. Itse en ole ilmiötä ulkopuolisena huomannut ja alan pikkuhiljaa väsyä jatkuvaan negatiivisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajaperheistä 24 prosenttia eli lähes neljännes on joutunut turvautumaan toimeentulotukeen. Avo- ja aviopareistä, joilla on lapsia, toimeentulotukeen on turvautunut 4,2 prosenttia.
Tämähän tekee meistä 76% yksinhuoltajista todella kovia selviytyjiä.
Kuinka monta yksinhuoltajaa EI saa asumistukea, ei asu kaupungin asunnossa ei saa korotettua lapsilisää tai muitakaan yhteiskunnan apuja?[/quote
Minä asun omistusasunnossa, josta lyhennän lainaa. Olen korkeakoulutettu. Lapseni menestyvät erinomaisesti niin koulussa, harrastuksissaan kuin ystäväpiirissäkin. Olen maksanut koko ajan korkeaa veroprosenttia, varmaan paljon korkeampaa kun suurin osa tässä ketjussa aivopierujaan piereskelevistä yksinhuoltajien arvosteijoista. Ainut verovaroin maksettu etuuteni on ollut yh- korotus lapsilisään. Sekin on monin verroin vähemmän kuin verot joita olen maksanut. Ja näin myös tuttavapiirissäni.
No kun tän sivuston yh-mammojen katkeria tilityksiä lukee niin oksennusta saa pidätellä :D
Keskiverto suominainen on jotain niin oksettavaa paskaa :D Masennulääkkeitä popsiva ilmapallo HYI vittu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitien pojat ovat yliedustettuina niin itsemurhien, pitkäaikaistyöttömyyden kuin rikollisuudenkin suhteen. Pojan ei kuulu kasvaa ilman isää.
No kyllä nainen osaa omin päinkin kasvattaa myös pojan kuten mieskin osaa omin päin kasvattaa myös tytön. Tuo että yh:den lapset tosiaan ovat yliedustettuina noissa tilastoissa johtuu vain samoista syistä joista moni joutuu yh:ksi. Toki yh on ihan kunnollinen ja joutunut yh:ksi ilman omaa syytää tai päässyt yh:ksi omasta tahdostaan.
Väärin. Tutkimukset ihan maailmanlaajuisesti on yksimielisiä siitä että yksinhuoltaja perheissä lapset voi huonommin, niissä on lapsilla mielenterveysongelmia paljon enemmän ja ne menestyy elämässä paljon huonommin kuin ydinperheessä elävät.
Pojat pärjäävät vielä paljon huonommin koska äiti on yleensä se yksinhuoltaja ja pojat kärsii erittäin pahoin siitä että hänellä ei ole isää.
Mahtaisiko tämä johtua olosuhteista jotka perheessä vallitsivat ennen eroa. Monet eroavat miehen väkivaltaisuuden, alkoholismin ja pettämisen takia. Näistä mikään ei edistä lasten hyvinvointia ja ahdistunut tai pelokas epävarmuuden tunne kotona voi aiheuttaa paljon vahinkoa lapsille. Täysipäiset naiset pelastavat lapsensa tuollaisista oloista eroamalla.
Naiset pettävät yhtä paljon kuin miehetkin. Naiset on jopa väkivaltaisempia parisuhteissa kuin miehet. Naiset myös hakkaavat lapsiaan enemmän kuin miehet.
Joten lopeta toi tekopyhä äitimyytin hehkuttaminen
Tässä koko keskustelussa on kyse siitä kun laitetaan äidit eri asemaan muiden kanssa. Kai silloin saa myös äiti myytin vetää mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin yh-mutsin lapsena sanoa, että ei se parisuhde ole kiinni äidistä. Mun mutsi ja faija olivat yhdessä päättäneet hankkia kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen faijaa ei perhe-elämä kiinnostanut ja kuvaan astui kännäys ja pettäminen. Mutsi ei halunnut pitää meitä skidejä sitten sellaisen isän lähellä, joten erosivat. Faija muutti johonkin kauemmas. Iskän puolen mummon kanssa ollaan tekemisissä ja oikein hyvissä väleissä, ja välillä sitten pitää faijan kännäystä katsoa jos ollaan siellä mummolla. Oon kiitollinen mutsille siitä erosta, ei niitä riitoja ja iskän kännäyksiä olis itselläkään pää kestänyt.
Että tämmöisiä Oulun seudulla.
Eli nainen valitsi alkoholistimiehen. Olisi valinnut paremmin, niin olisit saanut elää kunnon perheessä. Toki sinua ei silloin olisi, vaan äidilläsi olisi toiset lapset.
Veikkaanpa että sinunkin äitisim paraikaa toivoo että olisi valinnut toisen miehen ja saanut toiset lapset.
Enpä usko, koska olen sukumme ainoa tohtori ja hyvässä työssä. Lisäksi olen komea ja hyväkäytöksinen.
Noilla asioilla ei pitkään pysty piilottamaan huonoa luonnetta jonka äiti varmasti myös näkee.
Ei luonteessani ole mitään vikaa. Toki vaadin ympärilleni älykästä seuraa, koska en jaksa jatkuvasti kuunnella tyhmien epäloogisuuksia.
Silti olet itse vailla logiikaa. Esimerkkinä tuo miten jo ensimmäisen viestisi pystyy kumoamaan omalla viestilläsi.
Mistä puhut?
Kelaa viestiin 171. Vai onko täällä kirjoittamassa useampi Jumalan lahja naisille?
Luin kyllä tuon viestin jo aiemmin. Siinä käytettiin minun kommenttiani vastauksena omaan viestiini. Se ei kuitenkaan sovi mitenkään tuohon viestiin, koska listassani perusteltiin väitteitäni jatkuvasti. Etkö ymmärrä mitä perustelu tarkoittaa?
Hauskaa ettet itse näe miten hyvin se sopi viestiisi. Kiellät sen ja jäät omaan ahtaaseen maailmaasi. Eli hävisit väittelyn kättelyssä.
Mahdotonta nähdä sellaista mitä ei ole olemassa. Kai ymmärrät, että tuo lapsellinen jankkaamisesi ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että olet hävinnyt väittelyn jo aikaa sitten. Olen pyytänyt sinua lukuisia kertoja kumoamaan argumenttini, mutta et ole kertaakaan edes yrittänyt, koska et pysty.
Muut naiset ne täällä vain kiusatakseen haukkuu yh:oita.Jos puolet avioliitoistakin päättyy eroon ja naisia leskeytyy, niin kyllä varmaan aika moni on yh.Ja miksi miehistä jotka ovat yh:ita niin heitä ei YHTÄÄN haukuta,sama asiahan se on kumpi on yh...taitaa naiset pelätä,että niiden miehet lähtee näiden vapaiden naisten perään paneskelemaan ja pahimmassa tapauksessa lähtevät niiden matkaan:D....primääriset reaktiot !
Olen yh,yksi lapsi.minua ainakaan suoraan kasvotusten ei ole kukaan arvostellut,ehkä ei ole uskaltanut.Aikoja sitten eräs mies sanoi että vaikutan itsenäiseltä etten tarvi ketään.
En polta,olen hoikka,hyvä ammatti,empaattinen,tykkään siivota,en pidä sotkusta,perhe vanhemmat jne tärkeitä,oletan kunnioitusta mieheltä ja normaali painoa,pidän älykkäistä tv-ohjelmista esim dokumenteista. Lapsi on kuin enkeli,hyväkäytöksinen ja rauhallinen.En tiedä mistä minua voisi arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? En ole kuullut kenenkään suhtautuvan halventavasti yksinhuoltajiin. Päinvastoin, kunnioittaen ja välittäen. Ihmetellen, miten jaksavat hoitaa kaiken yksin. Hatun nosto myös minulta.
En ehdi lukea tätä palstaa kovin usein ja siksi kai olenkin välttynyt halventavilta kommenteilta. Luin tässä käytyä keskustelua ja täytyy sanoa, että aika vihamieliseltä se kuulostaa. Tuskin kukaan kuitenkaan oikeasti yksinhuoltajista noin ajattelee. Ihan kiusaamistahan nuo ilkeät kommentit täällä on. Miksi edes vaivaudutte niihin vastaamaan? Antakaa jäädä omaan arvoonsa moinen häiriköinti. Ei kannata kovin tosissaan ottaa tollaista.
Vastaan koska pidän tätä leikkinä. Kyllä minulla on välillä tosi tylsää. Ikävää on että tuo yksi valikoi viestit mihin vastaa jotta voi sönköttää samoja asioita uudestaan kun ei muuta keksi. Ei ole enää hauka tämä leikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän todellisuudessa elät? Tuo on yleisin mielipide yksinhuoltajista miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan koska pidän tätä leikkinä. Kyllä minulla on välillä tosi tylsää. Ikävää on että tuo yksi valikoi viestit mihin vastaa jotta voi sönköttää samoja asioita uudestaan kun ei muuta keksi. Ei ole enää hauka tämä leikki.
Mihin viestiin tässä pitäisi vastata? En ole nähnyt keskustelussa oikeastaan mitään viestiä, johon minun varsinaisesti pitäisi vastata, koska kukaan ei ole edes yrittänyt kumota väitteitäni. Vaikeahan se tietenkin on kumota faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin yh-mutsin lapsena sanoa, että ei se parisuhde ole kiinni äidistä. Mun mutsi ja faija olivat yhdessä päättäneet hankkia kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen faijaa ei perhe-elämä kiinnostanut ja kuvaan astui kännäys ja pettäminen. Mutsi ei halunnut pitää meitä skidejä sitten sellaisen isän lähellä, joten erosivat. Faija muutti johonkin kauemmas. Iskän puolen mummon kanssa ollaan tekemisissä ja oikein hyvissä väleissä, ja välillä sitten pitää faijan kännäystä katsoa jos ollaan siellä mummolla. Oon kiitollinen mutsille siitä erosta, ei niitä riitoja ja iskän kännäyksiä olis itselläkään pää kestänyt.
Että tämmöisiä Oulun seudulla.
Eli nainen valitsi alkoholistimiehen. Olisi valinnut paremmin, niin olisit saanut elää kunnon perheessä. Toki sinua ei silloin olisi, vaan äidilläsi olisi toiset lapset.
Veikkaanpa että sinunkin äitisim paraikaa toivoo että olisi valinnut toisen miehen ja saanut toiset lapset.
Enpä usko, koska olen sukumme ainoa tohtori ja hyvässä työssä. Lisäksi olen komea ja hyväkäytöksinen.
Noilla asioilla ei pitkään pysty piilottamaan huonoa luonnetta jonka äiti varmasti myös näkee.
Ei luonteessani ole mitään vikaa. Toki vaadin ympärilleni älykästä seuraa, koska en jaksa jatkuvasti kuunnella tyhmien epäloogisuuksia.
Silti olet itse vailla logiikaa. Esimerkkinä tuo miten jo ensimmäisen viestisi pystyy kumoamaan omalla viestilläsi.
Mistä puhut?
Kelaa viestiin 171. Vai onko täällä kirjoittamassa useampi Jumalan lahja naisille?
Luin kyllä tuon viestin jo aiemmin. Siinä käytettiin minun kommenttiani vastauksena omaan viestiini. Se ei kuitenkaan sovi mitenkään tuohon viestiin, koska listassani perusteltiin väitteitäni jatkuvasti. Etkö ymmärrä mitä perustelu tarkoittaa?
Hauskaa ettet itse näe miten hyvin se sopi viestiisi. Kiellät sen ja jäät omaan ahtaaseen maailmaasi. Eli hävisit väittelyn kättelyssä.
Mahdotonta nähdä sellaista mitä ei ole olemassa. Kai ymmärrät, että tuo lapsellinen jankkaamisesi ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että olet hävinnyt väittelyn jo aikaa sitten. Olen pyytänyt sinua lukuisia kertoja kumoamaan argumenttini, mutta et ole kertaakaan edes yrittänyt, koska et pysty.
Ei mene perille ei. Toistat vieläkin että sanomasi ovat faktoja vaikka niillä ei ole mitään pohjaa. Omia harhojasi.
"Argumenttisi" ovat yhtä hyviä kuin että sanon kaikki miehet ovat sikoja. Kuten jo sanoin, naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin viestiin tässä pitäisi vastata? En ole nähnyt keskustelussa oikeastaan mitään viestiä, johon minun varsinaisesti pitäisi vastata, koska kukaan ei ole edes yrittänyt kumota väitteitäni. Vaikeahan se tietenkin on kumota faktoja.
Tästä tuli tylsää kun toistat vain noita samoja lauseita :(
Vierailija kirjoitti:
No kun tän sivuston yh-mammojen katkeria tilityksiä lukee niin oksennusta saa pidätellä :D
Keskiverto suominainen on jotain niin oksettavaa paskaa :D Masennulääkkeitä popsiva ilmapallo HYI vittu :D
Minä en popsi masennuslääkkeitä, enkä ole ilmapallo, bmi 17,5. Mutta voipi olla että kohta olen Yh!
...yksinhuoltaja perheissä lapset voi huonommin, niissä on lapsilla mielenterveysongelmia paljon enemmän ja ne menestyy elämässä paljon huonommin kuin ydinperheessä elävät.
Pojat pärjäävät vielä paljon huonommin koska äiti on yleensä se yksinhuoltaja ja pojat kärsii erittäin pahoin siitä että hänellä ei ole isää.[/quote]
Virhepäätelmä.
Eroon ja äidin yksinhuoltajuuteen on aina jokin syy.
Yh-äitien kanssa kasvaneiden poikien elämänhallintaongelmat johtuvat siitä,
että heilöä OLI ISÄ kotona kasvattamassa heitä.
Äiti pelastautui pojan kanssa,
koska isä oli maaninen, väkivaltainen juoppo,
joskus myös pedofiili.
Isän tekoset ennenkuin äiti saa eron hänestä,
aiheuttavat poikien mt-ongelmat.
Äidin yksinhuoltajuus ei vaikuta lapsiin negatiivisesti.
Aamulla hymyillen baanalle ja hommiin. Antaa noitten paskan puhujien lillua siinä itsessään.
t. yksi yh
Vierailija kirjoitti:
...yksinhuoltaja perheissä lapset voi huonommin, niissä on lapsilla mielenterveysongelmia paljon enemmän ja ne menestyy elämässä paljon huonommin kuin ydinperheessä elävät.
Pojat pärjäävät vielä paljon huonommin koska äiti on yleensä se yksinhuoltaja ja pojat kärsii erittäin pahoin siitä että hänellä ei ole isää.
Virhepäätelmä.
Eroon ja äidin yksinhuoltajuuteen on aina jokin syy.
Yh-äitien kanssa kasvaneiden poikien elämänhallintaongelmat johtuvat siitä,
että heilöä OLI ISÄ kotona kasvattamassa heitä.
Äiti pelastautui pojan kanssa,
koska isä oli maaninen, väkivaltainen juoppo,
joskus myös pedofiili.
Isän tekoset ennenkuin äiti saa eron hänestä,
aiheuttavat poikien mt-ongelmat.
Äidin yksinhuoltajuus ei vaikuta lapsiin negatiivisesti.
Lisään tähän vielä, että lapset perivät geenejä myös isältään. Isän oppimisvaikeudet, käytösvaikeudet, mielenterveyden asiat, ja monet muut piirteet voivat periytyä lapsille. Äiti ei kestä miestään enää, mutta lapsistaan hän ottaa vastuun.
Olisipa hauskaa lukea yhtä putkiaivoinen ketju ydinperhe-äideistä. Olin itsekin joskus sellainen. Sitten minusta tuli yh. Ja nykyään olen uusperheen äiti. Villi veikkaus on, että minulla on aika paljon enemmän näkemystä ja kokemusta äitiydestä ja perhe-elämästä kuin näillä yksinhuoltajien lyttääjillä. Ja täytyy sanoa, että järkyttää kuinka alhaiseen mielentilaan ihmiset antavat itsensä vajota. Kumpikohan vaikuttaa lapsen elämään vaurioittavammin, kasvaa yh-äidin kanssa vai näiden ala-arvoisia kommentteja viljelevien, toisia ihmisiä halveksivien "äitien" kanssa....?
Miksi sitten perusarvojen kannattajat haluavat että naiset olisivat kotona lasten kanssa? Soini, Putin, Trump ja monet muut. Haluavat että perheet ja lapset voivat huonosti ja tuhoutuvat? Ristiriitaista.