Mistä yksinhuoltajien haukkuminen on lähtöisin?
Miksi heistä puhutaan usein halventavaan sävyyn? Varsinkin yksinhuoltajaäideistä, yh.isistä ei niinkään juuri puhuta. Minusta heitä pitäisi arvostaa enemmän. Tämä tuli mieleeni, koska olen itse tilanteessa, jossa saatan muuttua kulissit ylläpitäneestä perheenäidistä yyhooksi. Tämä on täysin oma valintani sen jälkeen kun puoliso on osoittanut pitkällä aikavälillä piittamattomuutensa ja kykenemättömyytensä tasapainoiseen perhe-elämään, asettamalla aina omat päämääränsä ja mielitekonsa perheen edelle.
Kommentit (298)
Joku voisi tosiaan kommentoida onko se, että runsaat 10% lapsista syntyy lapsen syntymästä asti yksinhuoltajien perheisiin positiivinen vai negatiivinen trendi. Miesten haukkumisen sijaan siis. Koittakaa nousta niinku vähän sen yläpuolelle, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin yh-mutsin lapsena sanoa, että ei se parisuhde ole kiinni äidistä. Mun mutsi ja faija olivat yhdessä päättäneet hankkia kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen faijaa ei perhe-elämä kiinnostanut ja kuvaan astui kännäys ja pettäminen. Mutsi ei halunnut pitää meitä skidejä sitten sellaisen isän lähellä, joten erosivat. Faija muutti johonkin kauemmas. Iskän puolen mummon kanssa ollaan tekemisissä ja oikein hyvissä väleissä, ja välillä sitten pitää faijan kännäystä katsoa jos ollaan siellä mummolla. Oon kiitollinen mutsille siitä erosta, ei niitä riitoja ja iskän kännäyksiä olis itselläkään pää kestänyt.
Että tämmöisiä Oulun seudulla.
Eli nainen valitsi alkoholistimiehen. Olisi valinnut paremmin, niin olisit saanut elää kunnon perheessä. Toki sinua ei silloin olisi, vaan äidilläsi olisi toiset lapset.
Luitko sä nyt ollenkaan mitä mä kirjotin? Kolmannen lapsen jälkeen faija päätti että sitä ei kiinnosta olla perheellinen mies vaan se halus olla villi ja vapaa ja silloin se ALOITTI kännäämisen ja pettämisen, minkä jälkeen mutsi jätti sen. Itse muistan vielä varhaislapsuudestani niitä aikoja jolloin faija oikeesti teki jotain meidän kanssa, mutta sitten kun kolmas lapsi syntyi, iskä päätti että ei haluakkaan olla faija ja kännäsi ja rupesi pettämään. Ennen se oli oikeasti sellainen että se välitti meistä yms, mutta sitten se päätti toisin. Eli se muuttui kesken mutsin ja sen suhteen. Mistä mun mutsi olisi voinut tietää että faija yhtäkkiä kääntää kelkkaa vaikka koko ajan olivat puhuneet että hankitaan kolme lasta ja eletään perheenä?
Ei tuosta kannata välittää, on todennäköistä joku tylsistynyt kotiäiti trollaamassa. Lukee vain ne sanat joilla voi yrittää muita loukata.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän verrattavissa tilanteeseen, jossa työpaikalla on kaksi työntekijää, joista toinen tekee kaikki työt ja toinen ei tee mitään. Työt on jonkun kuitenkin tehtävä, mutta sen sijaan, että tämä tunnollinen ja ahkera saisi kiitosta ja arvostusta, hän saakin haukut niskaansa, kun taas tämä vastuuton laiskottelija saa olla ihan rauhassa. Oikeudenmukaista, eikö?
Loppujen lopuksi tässä on kyse siitä (kuten joku jo aiemmin tässä ketjussa totesi), että yh on useimmiten nainen ja itsenäisesti pärjäävä nainen on edelleen tässä näennäisesti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa uhka. Tämän todistaa sekin, että samassa tilanteessa oleva yh-mies nähdään monesti jonkin sortin sankarina.
Tuohan johtuu yksinkertaisesti siitä, että äiti on lapsen ensisijainen huolehtija. Siten jos nainen luopuu lapsesta, niin sitä pidetään isompana asiana ja silloin mies pelastaa lapsen ja joutuu ottamaan miehille epätavanomaisen roolin.
En minä näe, että yksinhuoltajuus olisi osoitus mistään itsenään pärjäämisestä. Valtaosa saa muutenkin tukea esimerkiksi omilta vanhemmiltaan lastenhoidossa ja toisinaan myös rahallista tukea. Tukea tulee myös valtiolta ja lapsen isältä elatusmaksuina.
Tästä ketjusta voi päätellä, että yksinhuoltajilla on erinomaisesti asiat, ovat maistereita, lääkäreitä, kolmesti korkeakoulutettuja, insinöörejä ja tulevien presidenttien äitejä. Miksi sitten joka neljäs näin hyvin palkatuista joutuu hakemaan toimeentulotukea, jääköön salaperäisyyden verhoon, kuten sekin ilmeisesti, että heitä haukutaan, vaikka aloittaja näin väitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin yh-mutsin lapsena sanoa, että ei se parisuhde ole kiinni äidistä. Mun mutsi ja faija olivat yhdessä päättäneet hankkia kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen faijaa ei perhe-elämä kiinnostanut ja kuvaan astui kännäys ja pettäminen. Mutsi ei halunnut pitää meitä skidejä sitten sellaisen isän lähellä, joten erosivat. Faija muutti johonkin kauemmas. Iskän puolen mummon kanssa ollaan tekemisissä ja oikein hyvissä väleissä, ja välillä sitten pitää faijan kännäystä katsoa jos ollaan siellä mummolla. Oon kiitollinen mutsille siitä erosta, ei niitä riitoja ja iskän kännäyksiä olis itselläkään pää kestänyt.
Eli nainen valitsi alkoholistimiehen. Olisi valinnut paremmin, niin olisit saanut elää kunnon perheessä. Toki sinua ei silloin olisi, vaan äidilläsi olisi toiset lapset.
Veikkaanpa että sinunkin äitisim paraikaa toivoo että olisi valinnut toisen miehen ja saanut toiset lapset.
Enpä usko, koska olen sukumme ainoa tohtori ja hyvässä työssä. Lisäksi olen komea ja hyväkäytöksinen.
Noilla asioilla ei pitkään pysty piilottamaan huonoa luonnetta jonka äiti varmasti myös näkee.
Ei luonteessani ole mitään vikaa. Toki vaadin ympärilleni älykästä seuraa, koska en jaksa jatkuvasti kuunnella tyhmien epäloogisuuksia.
Silti olet itse vailla logiikaa. Esimerkkinä tuo miten jo ensimmäisen viestisi pystyy kumoamaan omalla viestilläsi.
Mistä puhut?
Kelaa viestiin 171. Vai onko täällä kirjoittamassa useampi Jumalan lahja naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas on ketju. Tyhmä tyhmempi tyhmin. Ja kaikki toisiaan soimaa. Mulla on lapsilla hyvä isä. Ei vaan tultu onnelliseksi yhdessä. Ja erottiin. Ja olin hetken yh. Nykyään mulla on ihana mies ja meillä paljon rakkautta, intohimoa, ihana elämä. Niin myös lapsilla sekä exällä tahollaan. Tukehtukaa rauhassa omaan tyhmyyteenne, niin me entiset ja nykyiset yht nautitaan elämästämme. Ja kasvatetaan lapsiamme. Ei vois vähempää kiinnostaa tällaisen henkisen pohjasakan mielipiteet.
Hyvä isä jos ei halua pitää huolta lapsistaan?
Kenen isästä sä nyt huolta kannat? Mun lasteni isä pitää lapsistaan oikein hyvää huolta vaikkei yhdessä asutakaan. Ja kyllä niitä paskoja isejä löytyy niistä onnettomista ydinperheistä pilvin pimein. Useinhan miehelle lasten tekeminen merkitsee alistumista naisen tahtoon
Mikähän saa kunnollisen ja lapsistaan välittävän miehen luopumaan huoltajuudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin lasteni isästä, koska vaadin häntä ottamaan vastuunsa arjesta ja tämä ei häneltä onnistunut. Mitä sitten? Hyvin pyyhkii, kaikilla. Lapset ovat tasapainoisia ja ihania. Exäni (jolla hänelläkin on kunniallinen ammatti ja vakituinen työ), on löytänyt uuden onnen, joka toivottavasti hänet tekee onnelliseksi. Itse en halua parisuhteeseen vaan nautin elämästämme lasten kanssa näin. Miksi tämä eroaminen on joillekin ongelma?
Veikkaan, että nämä parjaajat ovat peräkammarin poikia, jotka kokevat uhaksi voimakkaan ja itsenäisen naisen joka uskaltaa nauttia elämästään. Ihanaa kevättä!
Mikähän uhka tuollainen nainen olisi miehelle? Lähinnä tuo toimintasi vain osoittaa huonon harkintakykysi ja siten tekee sinut kelpaamattomaksi parisuhteeseen. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.
Mihin edellinen vastaaja tarvitsisi miestä?Hänellä on jo kaikki mitä tarvitsee, perhe. Se on enemmän kuin moni saa. Lisänä ehkä ystävät ja sukulaisia.Mihin miestä tarvitsee? Älkää kuvitelko liikaa itsestänne.
Terveisin toinen yh joka on onnellinen lapsistaan ja iloinen kun pääsi miehestään eroon.Miksi miehet luulevat naisten haaveilevan parisuhteesta kun lapset on saatu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että sinunkin äitisim paraikaa toivoo että olisi valinnut toisen miehen ja saanut toiset lapset.
Enpä usko, koska olen sukumme ainoa tohtori ja hyvässä työssä. Lisäksi olen komea ja hyväkäytöksinen.
Noilla asioilla ei pitkään pysty piilottamaan huonoa luonnetta jonka äiti varmasti myös näkee.
Ei luonteessani ole mitään vikaa. Toki vaadin ympärilleni älykästä seuraa, koska en jaksa jatkuvasti kuunnella tyhmien epäloogisuuksia.
Silti olet itse vailla logiikaa. Esimerkkinä tuo miten jo ensimmäisen viestisi pystyy kumoamaan omalla viestilläsi.
Mistä puhut?
Kelaa viestiin 171. Vai onko täällä kirjoittamassa useampi Jumalan lahja naisille?
Luin kyllä tuon viestin jo aiemmin. Siinä käytettiin minun kommenttiani vastauksena omaan viestiini. Se ei kuitenkaan sovi mitenkään tuohon viestiin, koska listassani perusteltiin väitteitäni jatkuvasti. Etkö ymmärrä mitä perustelu tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin lasteni isästä, koska vaadin häntä ottamaan vastuunsa arjesta ja tämä ei häneltä onnistunut. Mitä sitten? Hyvin pyyhkii, kaikilla. Lapset ovat tasapainoisia ja ihania. Exäni (jolla hänelläkin on kunniallinen ammatti ja vakituinen työ), on löytänyt uuden onnen, joka toivottavasti hänet tekee onnelliseksi. Itse en halua parisuhteeseen vaan nautin elämästämme lasten kanssa näin. Miksi tämä eroaminen on joillekin ongelma?
Veikkaan, että nämä parjaajat ovat peräkammarin poikia, jotka kokevat uhaksi voimakkaan ja itsenäisen naisen joka uskaltaa nauttia elämästään. Ihanaa kevättä!
Mikähän uhka tuollainen nainen olisi miehelle? Lähinnä tuo toimintasi vain osoittaa huonon harkintakykysi ja siten tekee sinut kelpaamattomaksi parisuhteeseen. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.
Mihin edellinen vastaaja tarvitsisi miestä?Hänellä on jo kaikki mitä tarvitsee, perhe. Se on enemmän kuin moni saa. Lisänä ehkä ystävät ja sukulaisia.Mihin miestä tarvitsee? Älkää kuvitelko liikaa itsestänne.
Terveisin toinen yh joka on onnellinen lapsistaan ja iloinen kun pääsi miehestään eroon.Miksi miehet luulevat naisten haaveilevan parisuhteesta kun lapset on saatu?
Eihän tuossa sellaista oletusta tehty. Kunhan vain todettiin heidän asemansa parisuhdemarkkinoilla osallistuivat he sinne tai eivät.
Toisekseen valtaosa ihmisistä haluaa parisuhteen tai edes säännöllisesti seksiä. Valtaosa yksinhuoltajista haluaa myös parisuhteen, joten ei ne mitään tuulesta temmattuja oletuksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko sä nyt ollenkaan mitä mä kirjotin? Kolmannen lapsen jälkeen faija päätti että sitä ei kiinnosta olla perheellinen mies vaan se halus olla villi ja vapaa ja silloin se ALOITTI kännäämisen ja pettämisen, minkä jälkeen mutsi jätti sen. Itse muistan vielä varhaislapsuudestani niitä aikoja jolloin faija oikeesti teki jotain meidän kanssa, mutta sitten kun kolmas lapsi syntyi, iskä päätti että ei haluakkaan olla faija ja kännäsi ja rupesi pettämään. Ennen se oli oikeasti sellainen että se välitti meistä yms, mutta sitten se päätti toisin. Eli se muuttui kesken mutsin ja sen suhteen. Mistä mun mutsi olisi voinut tietää että faija yhtäkkiä kääntää kelkkaa vaikka koko ajan olivat puhuneet että hankitaan kolme lasta ja eletään perheenä?
Ei tasapainoinen ihminen mitään alkoholismia aloita, vaan hän on aina ollut sisimmältää alkoholisti, mutta ei vain ole ollut syytä tarttua pulloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä puhut?
Luin kyllä tuon viestin jo aiemmin. Siinä käytettiin minun kommenttiani vastauksena omaan viestiini. Se ei kuitenkaan sovi mitenkään tuohon viestiin, koska listassani perusteltiin väitteitäni jatkuvasti. Etkö ymmärrä mitä perustelu tarkoittaa?
Väännetään nyt rautalangasta mikä on jo sanottu monta kertaa. Perusteluja eivät ole omat mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä puhut?
Väännetään nyt rautalangasta mikä on jo sanottu monta kertaa. Perusteluja eivät ole omat mielipiteesi.
Ei olekaan, vaan viestissä esitetyt tosiasiat eli faktat, joita et monista pyynnöistä huolimatta ole pystynyt tässä ketjussa kumoamaan. Trollaatko vai etkö oikeasti ymmärrä hävinneesi tätä väittelyä?
Tällaiset keskustelut ylentävät yksinhuoltajien mieliä. On kuin nainen olisi syyllinen suunnilleen Syyrian sotaan jos ei löydä elämänpituista rakkautta jonkun terveyden ja hyvinvoinnin perikuvan kanssa, joka ei koskaan sairastu, joudu työttömäksi, jätä, alkoholisoidu, alista, lyö tai tee mitään muutakaan mitä ihmiset eivät tietenkään tee kun ovat täydellisiä. Ihmetellään vielä miksi ne kulissit pidetään.
Isätön lapsi ja naimaton naara. Sukupuolinen siveys tai sen rikkominen. Kuudes käsky ja Mooseksen laki.
Alä tee huorin! Nykynuoriso ei tiedä mitään
Urbaanilegenda, että yh olisi helpompi.
Jos naisella on lapsi, lapsia hän on tarkempi siitä isäpuolikandidaatista.
Mutta tässä selitys sille miksi ympärilläni pyörii näin vanhempana ja rumempana enemmän miehiä kuin nuorena ja nättinä...ne luulee, että olen helpompi.
Voin kertoa, että baareissa notkuvat puolialkoholisoituneet yh; t ehkä ovat helppoja, kuten kaikki liikaa viinaa juovat usein ovat. Naisia on paljon jotka kapakkaelämää ei vietä ja heille ei taatusti kelpaa kuka vain mies.
Oma mielipiteeni: joillekkin ihmisille ei mene päähän se, että toista ihmistä ei voi omistaa. Hän joko lähtee pois tai sitten on itse lähdettävä huonosta suhteesta.
Olisivat ne asiat varmasti maailman joka kolkassa paremmin jos olisi jokin kristallipallo mistä voisi ennustaa toisten ajatukset ja liikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset keskustelut ylentävät yksinhuoltajien mieliä. On kuin nainen olisi syyllinen suunnilleen Syyrian sotaan jos ei löydä elämänpituista rakkautta jonkun terveyden ja hyvinvoinnin perikuvan kanssa, joka ei koskaan sairastu, joudu työttömäksi, jätä, alkoholisoidu, alista, lyö tai tee mitään muutakaan mitä ihmiset eivät tietenkään tee kun ovat täydellisiä. Ihmetellään vielä miksi ne kulissit pidetään.
Se kertoo erittäin paljon ihmisestä, että millaisen kumppanin hän itselleen valitsee. Etenkin kun naisella yleensä on varaa mistä valita. Jos hän siitä huolimatta valitsee huonosti, niin miksi luottaisin hänen harkintakykyynsä?
Vierailija kirjoitti:
Urbaanilegenda, että yh olisi helpompi.
Jos naisella on lapsi, lapsia hän on tarkempi siitä isäpuolikandidaatista.
Mutta tässä selitys sille miksi ympärilläni pyörii näin vanhempana ja rumempana enemmän miehiä kuin nuorena ja nättinä...ne luulee, että olen helpompi.Voin kertoa, että baareissa notkuvat puolialkoholisoituneet yh; t ehkä ovat helppoja, kuten kaikki liikaa viinaa juovat usein ovat. Naisia on paljon jotka kapakkaelämää ei vietä ja heille ei taatusti kelpaa kuka vain mies.
Ei se varmasti mikään legenda ole, vaan ihan totta ja ymmärrettävästä syystä. Kun miehiä tavataan harvoin, niin halutaan edetä nopeasti.
En tiedä. En itse ainakaan ole nähnyt tuttava yh - naisten poikkeavan nopeudessa tai hitaudessa muista kumppania etsivistä.
Lastenhoitojärjestelyt lienevät se suurin haaste.
Mutta saattaahan se olla, että on jossakin minun elämäni ulkopuolella joku yh- naisryhmä jotka sankoin joukoin tarjoavat epätoivoisena lempeä.
Mitenkä voisin sitten ilmaista, että mitään en niin toivo kuin sitä, että kaikenmaailman äijät ja kundit pysyvät minusta kaukana?
Mistä puhut?