Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen häirikköoppilaat olivat poissa kilttien oppilaiden ja riviopettajien parista, ei enää!

Vierailija
10.03.2017 |

Kollegani tiivisti osuvasti, että ennen häirikköoppilaat olivat omissa oloissaan tarkkiksella. Nykyään he ovat muun luokan ja riviopettajien "ilona". Tätä se integrointi nykyään tarkoittaa. Kilttien ja kunnollisten oppilaiden oikeudet eivät ole ne, mitkä tässä painavat.

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaan kasvatuksen ikäluokka on kasvattanut hallitsemattomia kakaroita. Koulun vastuulle kaikki, kun itse on kädetön. Sitten vika löytyy sieltä, kun kotona ei ohjata samaa. Tämä sukupolvi sitten rellestää sen minkä joutaa. Samaan aikaan hallituksessa ei koskaan opettaja Granlund ihmettelee, miksei kiva-koulu -hanke toimi.

Vierailija
22/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän nykyisin saada joku leima paperiin, jos ei ole jo lapsena jotakin diagnoosia? Kummasti sitä ennenkin pärjättiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden lapset eri kouluun vai ja duunareiden lapset häpeään?

Lapsen luokan pahimmat riehujat olivat kaikki yrittäjäperheiden lapsia. Rahaa riitti jääkiekkoharrastuksiin.

Vierailija
24/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta haippia oli yliopistolla opettajien koulutus. Että ne olivat vieraantuneet tiettyjen "slummialueiden" arjesta. Kaikki hyvin ja supermahtavaa. Korkeat tavoitteet. Kun opetellaan kuvakorttien kanssa ensin yhteistä kieltä, samalla muita opettaessa. Tai yrittäessä ainakin.

Vierailija
25/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettajan pitää osata eriyttää ylöspäin. Kyllä kiitettävienkin oppilaita siirretään vähäisiin jäljellä oleviin pienryhmiin, jos heillä esim. on vakava masennus ja ahdistus, eikä opiskelu onnistu yleisopetuksen tahdilla.

Vierailija
26/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erityislapsen äiti. Tiedän että lapseni joskus häiriköi. Ei kuitenkaan kiusaa, ei ole väkivaltainen mutta ei aina tee työtä työrauhan eteen. Mitäpä tässä voi tehdä? Ei ole adhd:tä eikä muutakaan neurologista poikkeamaa, on käyty niistä tutkimuksissa. On älykäs, häiriköinnistä huolimatta koearvosanat 8-10. lapsella on kotona rajat, nukkumaanmenoajat ja ruoka-ajat, pelaamista rajoitetaan.

Pienluokalle ei pääse, ei täyty kriteerit kun pahempiakin on. Minun lapseni kuitenkin tarvitsisi pienryhmän jossa pystyisi olemaan häiriköimättä. Pyydän nyt teiltä muilta vanhemmilta anteeksi ettei lastani päästetä pienluokalle. Hänellä on kestämistä kuten myös teidän lapsilla. Onhan hän vähän erilainen ja porukan ulkopuolinen, mutta: hän on lapsi. 10-vuotias.

Vierailija
27/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen erityislapsen äiti. Tiedän että lapseni joskus häiriköi. Ei kuitenkaan kiusaa, ei ole väkivaltainen mutta ei aina tee työtä työrauhan eteen. Mitäpä tässä voi tehdä? Ei ole adhd:tä eikä muutakaan neurologista poikkeamaa, on käyty niistä tutkimuksissa. On älykäs, häiriköinnistä huolimatta koearvosanat 8-10. lapsella on kotona rajat, nukkumaanmenoajat ja ruoka-ajat, pelaamista rajoitetaan.

Pienluokalle ei pääse, ei täyty kriteerit kun pahempiakin on. Minun lapseni kuitenkin tarvitsisi pienryhmän jossa pystyisi olemaan häiriköimättä. Pyydän nyt teiltä muilta vanhemmilta anteeksi ettei lastani päästetä pienluokalle. Hänellä on kestämistä kuten myös teidän lapsilla. Onhan hän vähän erilainen ja porukan ulkopuolinen, mutta: hän on lapsi. 10-vuotias.

Kotikoulu.

Vierailija
28/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ovat sanoneet omat rehellisesti töihin tulleet ulkomaalaiset tuttavani. Tuntevat oman kulttuurinsa. Kertovat suoraan, että meidän hyväuskoisuutta käytetään törkeästi hyväksi. Saa itkeä niin paljon kuin haluaa, mutta se on näytöstä ja kulttuuriin kuuluvaa kaikki. Ei mitään väliä. Oma etu ratkaisee. Muiden ei.

Vierailija
29/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä tarkkisluokkia ole enää olemassa.

Nimim. Kiinnostunut lapsen isoäiti.

On, mutta niissäkin säästetään. Häirikköoppilaita yritetään tuoda muun luokan sekaan, niin että mukana on vaikka avustaja. 

Tulisiko oikeasti kalliimmaksi laittaa 5-10 häirikköoppilasta samalla tarkkisluokalle kuin palkata jokaiselle eri häirikölle oma avustaja tavalliselle luokalle?

Vierailija
30/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita amerikkalaisia kotikouludokumentteja on tullut nähtyä. Ihan friikkiä hommaa. Ilman ammattitaitoa opettavat vanhemmat räpeltävät jotakin ja yleensä uskontoa päälle. Lapset eristetään muusta maailmasta.

Vierailija
31/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on aika paljon lapsia, jotka eivät käy koulussa vaan oppivat kotona. Lapsia käydään viranomaisten toimesta moikkaamassa vuosittain. Vastoin yleisiä stereotypioita nämä lapset ovat usein kiltimpiä JA sosiaalisempia kuin koulussa istutetut. Lapset pitävät ihmisistä enemmän, kun heitä ei pakoteta olemaan tekemisissä sellaisten lasten kanssa, joiden kanssa heillä ei ole mitään yhteistä. "Epäsosiaaliset" (hitaammin lämpeävät) ja syrjäänvetäytyvät persoonat sen sijaan ovat sitä ihan missä vain aikalailla omasta tahdostaan tai reaktiina pakko sosialisointiin, eivätkä siksi etteivät sosialisoituneet tarpeeksi tai tarpeeksi aikaisin, hui. Nämä lapset ovat myös usein viranomaisten kertomusten mukaan koulua käyviä lapsia edellä aikalailla kaikissa taidoissa. Tosin auktoriteettia he kunniouttavat aavistuksen vähemmän. Lapsilla on luonnostaan valtava kapasiteetti ja sisäinen halua oppia aivan vapaasti ilman standardisointia.

Vierailija
32/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita amerikkalaisia kotikouludokumentteja on tullut nähtyä. Ihan friikkiä hommaa. Ilman ammattitaitoa opettavat vanhemmat räpeltävät jotakin ja yleensä uskontoa päälle. Lapset eristetään muusta maailmasta.

Häiriköt pitäisi pakottaa kotikouluun ja lastensuojelun valvontaan.

Vierailija
33/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu.

Minun kykyni vanhempana ei siihen riitä. Eikä aika työpäivän päätteeksi. Anteeksi siitäkin. Jotain on muuten tapahtunut lapsen suhteen tänä lukuvuotena kun tuli uusi opettaja ja lapsi alkoi saada enemmän positiivista palautetta eikä aina vain haukkuja. On rauhoittunut huomattavasti. Ehkä toivo ei ole menetetty ja täydellinen työrauha löytyy minun lapseni osalta. Muiden luokan häiriköiden tilannetta en osaa kommentoida.

Vierailija
34/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu.

Minun kykyni vanhempana ei siihen riitä. Eikä aika työpäivän päätteeksi. Anteeksi siitäkin. Jotain on muuten tapahtunut lapsen suhteen tänä lukuvuotena kun tuli uusi opettaja ja lapsi alkoi saada enemmän positiivista palautetta eikä aina vain haukkuja. On rauhoittunut huomattavasti. Ehkä toivo ei ole menetetty ja täydellinen työrauha löytyy minun lapseni osalta. Muiden luokan häiriköiden tilannetta en osaa kommentoida.

Vessanpönttö rauhoittaa yksittäisen häirikön. 90-luvulla opittua

Vierailija
35/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu.

Sitten pitää hankkia taitoja ja jäädä pois töistä.

Jokin roti.

Vierailija
36/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan suurinpiirtein allergisia reaktioita, kun kuulen edes sanan erityislapsi.

Vierailija
37/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme varoitusta ja kenkää, jos ei niillä tokene.

Sitten on vanhempien vastuulla huolehtia siitä oppimisesta ja lastensuojelu valvoo huostaanoton uhalla. Eiköhän ala erityispallerot oppia.

Vierailija
38/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jonkun täällä komentoineen mukaan lahjakkaan lapsen pitää olla masentunut, jotta pääsee omaan erityisryhmään tasolleen oppimaan? Pardon?

Vierailija
39/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikkölapsen äiti,

lopeta säälittävä anteeksipyytely. Jos häiriköintiin ei löydy diagnoosia, tutkimusten mukaan syynä on kotikasvatus. Keskity kasvattamaan lapsestasi muita kunnioittava ihminen, jo lapsena.

Minun lastani on kiusannut sinun lapsesi kaltainen häirikkö, purrut, potkinut, lyönyt, haistatellut, jne. MILTÄ LUULET, ETTÄ LAPSESTANI JA MEISTÄ TUNTUU, KUN ILLAT ITKETÄÄN JA IHMETELLÄÄN, MIKSI SINUN LAPSESI KALTAINEN HÄIRIKKÖ TOIMII NIIN JA SAA OLLA SAMALLA LUOKALLA!!

Vierailija
40/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu.

Vessanpönttö rauhoittaa yksittäisen häirikön. 90-luvulla opittua

Välillä kaipaan niitä aikoja, kun opettaja sai antaa karttakeppiä sormille, pistää nurkkaan seisomaan, tai taluttaa korvasta rehtorille. Syy oli aina oma niskurointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan