Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen häirikköoppilaat olivat poissa kilttien oppilaiden ja riviopettajien parista, ei enää!

Vierailija
10.03.2017 |

Kollegani tiivisti osuvasti, että ennen häirikköoppilaat olivat omissa oloissaan tarkkiksella. Nykyään he ovat muun luokan ja riviopettajien "ilona". Tätä se integrointi nykyään tarkoittaa. Kilttien ja kunnollisten oppilaiden oikeudet eivät ole ne, mitkä tässä painavat.

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ovat nuo häirikkölapset yrittäneet purra. Sitten pitää vain sylittää ja parhaassa tapauksessa tehdä vielä toisen kollegan kanssa kirjallinen selvitys tapahtuneesta. Vanhemmille kun kertoo, niin lähes aina vika on muissa, paitsi omassa mussukassa.

Vierailija
42/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, täysin samaa mieltä kanssasi. Tsemppiä teille <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun kimppuuni on käynyt tällainen häirikkölapsi, hakiessani lastani hoidosta. Repi, huusi, potki, tarrautui kiinni. 2 hoitajaa tarvi irroittamaan silloin 5v pojan kimpustani. Ja sama kauhukakara terrorisoi koko päiväkotiryhmää.

Vierailija
44/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat tarkastelevat muuten sellaisiakin asioita, millaiset vaatteet on päällä. Ovatko siisti, ovatko hiukset puhtaat, yleinen hygienia.

Vierailija
45/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sain lapsena tukkapöllyä. Ja aiheesta. Tiesin tehneeni pahasti väärin jo valmiiksi. Kunnon kansalaiseksi kasvoin. Oli ihan oikein, vaikka nykyisin laitonta.

Vierailija
46/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minun kimppuuni on käynyt tällainen häirikkölapsi, hakiessani lastani hoidosta. Repi, huusi, potki, tarrautui kiinni. 2 hoitajaa tarvi irroittamaan silloin 5v pojan kimpustani. Ja sama kauhukakara terrorisoi koko päiväkotiryhmää.

Onneks ei käyny mun kimppuun. Olisi tullut varmaan pari puolustusotetta ihan tuolta selkärangasta automaattisesti. Siinä sitä sitten olisi ollut selvitettävää.

Vierailija
47/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se sylkeminen päin naamaa...

Vierailija
48/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana pyytäisin että kritiikki kohdistettaisiin hallitukseen ja kuntien päätöksentekijöihin eikä lapsiin.

Vierailija
49/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ovat sanoneet omat rehellisesti töihin tulleet ulkomaalaiset tuttavani. Tuntevat oman kulttuurinsa. Kertovat suoraan, että meidän hyväuskoisuutta käytetään törkeästi hyväksi. Saa itkeä niin paljon kuin haluaa, mutta se on näytöstä ja kulttuuriin kuuluvaa kaikki. Ei mitään väliä. Oma etu ratkaisee. Muiden ei.

Asun monikulttuurisella alueella ja lasteni koulussa on hyvin paljon naahanmuuttajalapsia. En ollenkaan käsitä tällä palstalla esitettyjä väitteitä siitä, että huonoon koulurauhaan olisi syynä maahanmuuttajalapset. Toisen lapseni luokka oli todella häiriöinen. Useita häiriköitä vuosien varrella. Jokainen näistä oppilaista oli kantasuomalainen! Pahimmat psykopaatit tulivat hyvin toimeentulevasta ydinperheestä, jossa ei vaan osattu kasvattaa lapsia huomioimaan muita. Oli toki myös oirehtivia avioerolapsia ja väkivaltaisia vanhempia.

Tunnen lasteni luokkakavereiden perheet kutakuinkin ja olen kyllä pitänyt aina monikulttuurisuutta rikkautena. Lapseni ovat värisokeita ja ovat todella tyrmistyneitä, jos törmäävät rasistiseen puheeseen. Olemme itse kantasuomalainen keskituloinen perhe.

Vierailija
50/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne päättäjät voivat perheille tehdä, missä lapsia ei osata kasvattaa? Eivät mitään. Riippuen miten köyhä kunta on, mitkä jonot, kiinnostaako ylipäätään edes? Kyllä tietyn ikäiset lapset joutuvat oppimaan jo vastuun toiminnoistaan. Tätä eivät valitettavasti kaikki odota nykypäivänä.

Vierailija
51/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ovat sanoneet omat rehellisesti töihin tulleet ulkomaalaiset tuttavani. Tuntevat oman kulttuurinsa. Kertovat suoraan, että meidän hyväuskoisuutta käytetään törkeästi hyväksi. Saa itkeä niin paljon kuin haluaa, mutta se on näytöstä ja kulttuuriin kuuluvaa kaikki. Ei mitään väliä. Oma etu ratkaisee. Muiden ei.

Asun monikulttuurisella alueella ja lasteni koulussa on hyvin paljon naahanmuuttajalapsia. En ollenkaan käsitä tällä palstalla esitettyjä väitteitä siitä, että huonoon koulurauhaan olisi syynä maahanmuuttajalapset. Toisen lapseni luokka oli todella häiriöinen. Useita häiriköitä vuosien varrella. Jokainen näistä oppilaista oli kantasuomalainen! Pahimmat psykopaatit tulivat hyvin toimeentulevasta ydinperheestä, jossa ei vaan osattu kasvattaa lapsia huomioimaan muita. Oli toki myös oirehtivia avioerolapsia ja väkivaltaisia vanhempia.

Tunnen lasteni luokkakavereiden perheet kutakuinkin ja olen kyllä pitänyt aina monikulttuurisuutta rikkautena. Lapseni ovat värisokeita ja ovat todella tyrmistyneitä, jos törmäävät rasistiseen puheeseen. Olemme itse kantasuomalainen keskituloinen perhe.

Minun pahimmat kokemukseni liittyvät arabitaustaisiin ja somaleihin. Olen nähnyt ihmisiä aika monesta maailman kolkasta. Seurustellutkin ulkomaalaisten kanssa. Niihin kulttuurieroihin törmää aina. Kokeile asua viikko yhdessä ja listaa ylös, mitä tuli eteen. Nykypäivänä en antaisi lapsieni todellakaan olla noiden kanssa tekemisissä. Omalla vastuulla myöhemmällä iällä. Se naisten alistaminen on ihan uskomatonta, mitä eivät heti näytä.

Vierailija
52/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Itä-Helsingissä. Olen tavannut sekä hyvinkäyttäytyviä ja kunnianhimoisia että rikollisen laiskoja somaleja. Kaikkea mahtuu.

Ongelmaksi koulussa muodostuu se, että kielitaidottomia mamulapsia on liikaa suhteessa suomenkielisiin. Eli sitten se kieli ei kehity heillä, häiriöt lisääntyy ja opetus hidastuu.

Vierailija
53/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Itä-Helsingissä. Olen tavannut sekä hyvinkäyttäytyviä ja kunnianhimoisia että rikollisen laiskoja somaleja. Kaikkea mahtuu.

Ongelmaksi koulussa muodostuu se, että kielitaidottomia mamulapsia on liikaa suhteessa suomenkielisiin. Eli sitten se kieli ei kehity heillä, häiriöt lisääntyy ja opetus hidastuu.

Oletusarvoisesti olet pitkällä tähtäimellä kotona palvelija, mahdollinen lasten synnyttäjä, eikä omaa elämää tarvitse huomoida. Riittää, että pussaa ja sanoo rakastavansa. Pese pyykit, tiskaa ja ikkunat.

Vierailija
54/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletusarvoisesti olet pitkällä tähtäimellä kotona palvelija, mahdollinen lasten synnyttäjä, eikä omaa elämää tarvitse huomoida. Riittää, että pussaa ja sanoo rakastavansa. Pese pyykit, tiskaa ja ikkunat.

Kuka "sinä"? En tajua tästä kirjoituksesta mitään. Eikö nyt puhuta kouluista?

Vierailija
55/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana pyytäisin että kritiikki kohdistettaisiin hallitukseen ja kuntien päätöksentekijöihin eikä lapsiin.

Opettajana varmaan oot huomannut, että lapset teillä häiriköivät eikä hallitus tai kunnan päätöksentekijät?

Vierailija
56/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häirikkölapsen äiti,

lopeta säälittävä anteeksipyytely. Jos häiriköintiin ei löydy diagnoosia, tutkimusten mukaan syynä on kotikasvatus. Keskity kasvattamaan lapsestasi muita kunnioittava ihminen, jo lapsena.

Minun lastani on kiusannut sinun lapsesi kaltainen häirikkö, purrut, potkinut, lyönyt, haistatellut, jne. MILTÄ LUULET, ETTÄ LAPSESTANI JA MEISTÄ TUNTUU, KUN ILLAT ITKETÄÄN JA IHMETELLÄÄN, MIKSI SINUN LAPSESI KALTAINEN HÄIRIKKÖ TOIMII NIIN JA SAA OLLA SAMALLA LUOKALLA!!

Tämä on eka kommenttini ketjussa, joten kommentoin ohiksena.

Mutta millä lihaksilla olet noin häijy tapauksessa, josta et tiedä yhtään mitään?

Skippasit sitä paitsi ihan sujuvasti sen olennaisen tiedon, että perhe on hakenut lapselleen pienryhmäpaikkaa, mutta ei ole sitä saanut, koska erityisopetuksen säästöt.

Kehtaatkin meltota tuolla lailla äidille, jonka lapsi varmasti on vähintään yhtä lailla olosuhteiden uhri kuin sinun lapsesi.

Vierailija
57/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häirikkölapsen äiti,

lopeta säälittävä anteeksipyytely. Jos häiriköintiin ei löydy diagnoosia, tutkimusten mukaan syynä on kotikasvatus. Keskity kasvattamaan lapsestasi muita kunnioittava ihminen, jo lapsena.

Minun lastani on kiusannut sinun lapsesi kaltainen häirikkö, purrut, potkinut, lyönyt, haistatellut, jne. MILTÄ LUULET, ETTÄ LAPSESTANI JA MEISTÄ TUNTUU, KUN ILLAT ITKETÄÄN JA IHMETELLÄÄN, MIKSI SINUN LAPSESI KALTAINEN HÄIRIKKÖ TOIMII NIIN JA SAA OLLA SAMALLA LUOKALLA!!

Tämä on eka kommenttini ketjussa, joten kommentoin ohiksena.

Mutta millä lihaksilla olet noin häijy tapauksessa, josta et tiedä yhtään mitään?

Skippasit sitä paitsi ihan sujuvasti sen olennaisen tiedon, että perhe on hakenut lapselleen pienryhmäpaikkaa, mutta ei ole sitä saanut, koska erityisopetuksen säästöt.

Kehtaatkin meltota tuolla lailla äidille, jonka lapsi varmasti on vähintään yhtä lailla olosuhteiden uhri kuin sinun lapsesi.

Kotikoulu.

Jos ei saa pienryhmäpaikkaa, on juurikin sellainen surkean vanhemmuuden tuotos. Pitäköön sitten.

Jokaisella lapsella on oikeus saada opetusta.

Sinun lapsellasikin, vaikka on kusipää äiti.

Se on kuntien velvollisuus järjestää tarvittaessa tukitoimia ja pienryhmäopetusta. Tällä sitä ei vain kaikissa kunnissa tehdä, koska kunnat joutuvat nykyään maksamaan itse erityisopetuksen ja siitä yritetään laistaa.

Tiedän tapauksia, joissa selkeällä diagnoosilla varustetut ja hoitavan tahon pienryhmäsuosituksella erityisopetuspäätöstä hakeneet lapset eivät sitä ole saaneet.

Tämän takia hallintovalitukset ovat opetustoimesta moninkertaistuneet 2000-luvulla.

Vierailija
58/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan syytä kaikki? :D

Vierailija
59/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jos olisi tavallisia luokkia ja tarkkiksia joihin menisi ne jotka eivät tavallisessa luokassa pärjää? Vaikka ne ujoimmat ja hiljaisimmat jotka kärsivät elävästä elämästä.

Vierailija
60/198 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!

Ongelma ei ole siinä, että perheet eivät haluaisi lapsilleen tukea. Vaan siinä, että sitä EI SAA, vaikka haluaa.

Suosittelen kaikille niille, jotka tässä ketjussa puhuvat lapsista roskaväkenä, lukemaan tämän:

http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2010/09/helsingin-opetustoimi-osa-2-…

"Helsingin kaupungin opetusvirastossa erityisopetuspäätösten käsittely on täysin mielivaltaista ja osittain hallintolain ja perusopetuslain vastaista. Erityisopetuspaikkoja halutaan karsia kustannusten säästämiseksi. Samalla poljetaan räikeästi oppilaiden perus- ja ihmisoikeuksia."

Kirjoitus koskee Helsinkiä, mutta pätee kaikkiin Suomen kuntiin. Tilanne vaihtelee erityisopetuksen suhteen kunnissa, mutta melkein kaikkialla on sama ongelma: kunnat säästävät ja pihtaavat erityisopetuspäätöksiä ja pienryhmäpaikkoja.

Me erityisoppilaiden vanhemmat olemme samassa veneessä kuin te. Muistakaa se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi