Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko viikkosiivous henkilökohtaiselle avustajalle?

Vierailija
10.03.2017 |

Otsikko.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulua. Periaatteessahan henkkarin kanssa pitäisi olla sopimukseen asti kirjattuna mitä kuuluu tehtäviin niin ei tule sitten hankausta asiasta myöhemmin. Mutta siis hyvin voi kuulua, jos ajatellaan normi-ihmisen tekevän jonkinlaisen viikkosiivouksen. Avustaja auttaa avustettavaa kaikissa perusasioissa, mitä hän tekisi itse muttei vammaltaan/sairaudeltaan pysty. Siivous aika vahvasti kuuluu perusasioihin, vaikka avustaja olisikin henkilökohtaisesti eri mieltä.

Samaa mieltä. Ja jos avustaja on palkattu vaikka 5 tunniksi/päivä, niin mitä väliä sillä on mitä avustettava haluaa sinä aikana tehdä ja tehtävän. Jos se on siivouspäivä, niin silloin siivotaan. Toisena päivänä avustettava voi tarvita apua jossain muussa. Palkka juoksee siltä ajalta mikä on sovittu.

Vai kuvittelevatko avustajiksi hakeutuvat, että kyse on jostain seuraneidin hommasta.

Vierailija
102/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni kodin siistiminen kuuluu. Mattojen ulos tuulettumaan vienti ei kuulu. Siivouspalvelut avustettavan kuuluu ostopalveluna hankkia sitä tarjoavalta taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö avustettavasi yksinään siivoamaan?

Tarvitseeko kaikkea tehdä joka viikko? Entäs jos jakaisit siivousta vähän? Joka toinen viikko viet matot pihalle ja joka toinen viikko pyyhit enemmän pölyjä?

En tiedä, jotain varmaan pystyisi tekemään - oletan. Avustuskuvauksessa nimittäin tulee ilmi että pitäisi siivota yhdessä, tosiaan, se olen minä vain joka aina siivoaa. Ja ei voi jakaa, avustettava ei hyväksyisi. Ap

Siivoojalla taitaa olla parempi palkka, kuin avustajalla. Vaihda alaa

Kaverin oli avustajana. Avustettavalka terve mies ja kolme teiniä. Olisi pitänyt heidän sotkut siivota ja pedata petit ja heidän pyykit pestä ja tehdä heille maukkaita aterioita. 

Siinä paikassa ei avustajat pysyneet 

Vierailija
104/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työttömät saa itse päättää ne 4 työpaikkaa mitä hakee. Avustajaksi en hae.

Vierailija
105/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset joutuvat ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä, myös jos tulee aivoinfarkti, eivät saa kunnalta avustajaa.

Vierailija
106/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset joutuvat ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä, myös jos tulee aivoinfarkti, eivät saa kunnalta avustajaa.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja heidät on rajattu kuntien ja kaupunkien avustaja palveluiden ulkopuolelle, heille on maksulliset kotihoidon palvelut.

Vierailija
107/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi työttömät saa itse päättää ne 4 työpaikkaa mitä hakee. Avustajaksi en hae.

Noi avustaja paikat hypätään yli, en edes lue niitä.

Vierailija
108/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi avustaja paikat hypätään yli, en edes lue niitä.

Hyvä, että palstalla kerrotaan, että joutuu siivoamaan koko kodin, vaikka olisi terve puoliso niin ihmiset ei hae noihin.

Vierailija
109/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu, avustaa SINUA siivoamaan omien kykyjesi mukaan. Jos et ole kykeneväinen siivoamaan, täytyy erikseen palkata henkilö tekemään siivous.

Miksi tämä avustajan rooli on niin vaikea tajuta. Avustaja ei ole taloudenhoitaja.

Vierailija
110/114 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Vierailija
111/114 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajalle kuuluu siivous. Avustettavani ei halua itse siivota. Ensin imuroin pesen lattiat lopuksi kierin maassa lattian pinnat läpi. Jos vaatteisiini tarttuu likaa lattialta toistan kaiken uusiksi. Aina samassa järjestyksessä.  

Vierailija
112/114 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen siivous ok, kuten imurointi ja roskien vieminen ja tiskien hoitaminen. pölyjen  pyyhkiminen kerran viikossa. Lattiaa ei tarvi joka viikko mopata.

suursiivous kuuluu jollekin muulle kuin henk.koht.avustajalle

Vierailija
113/114 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä avustajan töihin ei kuuluisi. Laittaa imurin täysille ettei kuule jatkuvaa huutamista

Vierailija
114/114 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmistaisin ennen kun sopimuksen tekisin. Jotkut kuulemma teettävät sellaista mikä  ei avustajalle kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä