Kuuluuko viikkosiivous henkilökohtaiselle avustajalle?
Kommentit (114)
Meillä pieni kodin siistiminen kuuluu. Mattojen ulos tuulettumaan vienti ei kuulu. Siivouspalvelut avustettavan kuuluu ostopalveluna hankkia sitä tarjoavalta taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö avustettavasi yksinään siivoamaan?
Tarvitseeko kaikkea tehdä joka viikko? Entäs jos jakaisit siivousta vähän? Joka toinen viikko viet matot pihalle ja joka toinen viikko pyyhit enemmän pölyjä?
En tiedä, jotain varmaan pystyisi tekemään - oletan. Avustuskuvauksessa nimittäin tulee ilmi että pitäisi siivota yhdessä, tosiaan, se olen minä vain joka aina siivoaa. Ja ei voi jakaa, avustettava ei hyväksyisi. Ap
Siivoojalla taitaa olla parempi palkka, kuin avustajalla. Vaihda alaa
Kaverin oli avustajana. Avustettavalka terve mies ja kolme teiniä. Olisi pitänyt heidän sotkut siivota ja pedata petit ja heidän pyykit pestä ja tehdä heille maukkaita aterioita.
Siinä paikassa ei avustajat pysyneet
Onneksi työttömät saa itse päättää ne 4 työpaikkaa mitä hakee. Avustajaksi en hae.
Eläkeläiset joutuvat ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä, myös jos tulee aivoinfarkti, eivät saa kunnalta avustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset joutuvat ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä, myös jos tulee aivoinfarkti, eivät saa kunnalta avustajaa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja heidät on rajattu kuntien ja kaupunkien avustaja palveluiden ulkopuolelle, heille on maksulliset kotihoidon palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi työttömät saa itse päättää ne 4 työpaikkaa mitä hakee. Avustajaksi en hae.
Noi avustaja paikat hypätään yli, en edes lue niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi avustaja paikat hypätään yli, en edes lue niitä.
Hyvä, että palstalla kerrotaan, että joutuu siivoamaan koko kodin, vaikka olisi terve puoliso niin ihmiset ei hae noihin.
Kyllä kuuluu, avustaa SINUA siivoamaan omien kykyjesi mukaan. Jos et ole kykeneväinen siivoamaan, täytyy erikseen palkata henkilö tekemään siivous.
Miksi tämä avustajan rooli on niin vaikea tajuta. Avustaja ei ole taloudenhoitaja.
"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."
Avustajalle kuuluu siivous. Avustettavani ei halua itse siivota. Ensin imuroin pesen lattiat lopuksi kierin maassa lattian pinnat läpi. Jos vaatteisiini tarttuu likaa lattialta toistan kaiken uusiksi. Aina samassa järjestyksessä.
Kohtuullinen siivous ok, kuten imurointi ja roskien vieminen ja tiskien hoitaminen. pölyjen pyyhkiminen kerran viikossa. Lattiaa ei tarvi joka viikko mopata.
suursiivous kuuluu jollekin muulle kuin henk.koht.avustajalle
Mitäpä avustajan töihin ei kuuluisi. Laittaa imurin täysille ettei kuule jatkuvaa huutamista
Minä varmistaisin ennen kun sopimuksen tekisin. Jotkut kuulemma teettävät sellaista mikä ei avustajalle kuulu.
Samaa mieltä. Ja jos avustaja on palkattu vaikka 5 tunniksi/päivä, niin mitä väliä sillä on mitä avustettava haluaa sinä aikana tehdä ja tehtävän. Jos se on siivouspäivä, niin silloin siivotaan. Toisena päivänä avustettava voi tarvita apua jossain muussa. Palkka juoksee siltä ajalta mikä on sovittu.
Vai kuvittelevatko avustajiksi hakeutuvat, että kyse on jostain seuraneidin hommasta.