"Minulla on maailman parhaat ystävät" -mainostaminen somessa. Tuntuuko tuo muista jotenkin ärsyttävältä?
Ymmärrän toki ettei kyseessä ole (välttämättä) mikään suora rehvastelu tai muiden alentaminen omaa tilannetta ylentämällä, vaan varmaan monella on ihan vilpitöntä. Jotenkin häiritsevältä se silti tuntuu. Trendinä on siis korostaa sitä miten hyvät ystävät on ja miten heidän kanssa tehtiin taas sitä ja tätä. Olen itse yksinäinen ja nämä päivitykset tuntuu joskus pahalta, jos olen ihan rehellinen. Tiedän, että se johtuu tilanteestani, eikä se ole kenenkään syy, mutta on tuossa kaverihehkutuksessa jotakin ärsyttävää muutenkin. Joo, kyllä tiedetään että olet suosittu ja sinulla on maailman parhaat ystävät ja tapahtumat jne, mutta älä hiero sitä naamaan vaikka trrendinä tällainen nyt onkin.
Kommentit (15)
Kai sä olet tietoinen siitä, että muiden somen seuraaminen ei ole pakollista 🤔
Ei tunnu. Minulla on itsetunto kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Oletko sinä tietoinen, että jotkut asiat voi ärsyttää? Se on inhimillinen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu. Minulla on itsetunto kohdallaan.
Minulla tuntuu. Ei ole ystäviä eikä mitään "maailman parasta ystäväporukkaa", joka auttaa aina ja jonka kanssa tehdään kaikkea.
Minua lapsena taas ärsytti "Minun ystäväni on kuin villasukka" laulu, jota laulettiin useamman luokan kanssa aika lailla joka aamunavauksessa.
Ei ollut silloin ystäviä, eikä ole nyttenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Oletko sinä tietoinen, että jotkut asiat voi ärsyttää? Se on inhimillinen tunne.
Noin kateellisen ihmisen ei ainakaan kannata muita seurata.
Ei tunnu. Eikä haittaa toisten ystävät. Ihmiset on erilaisia.
Ei tunnu ärsyttävältä, mutta ei se välttämättä ole totuus, jos sitä tarvitsee somessa julistaa ylisanoilla. On parisuhteen hehkuttajia, joiden parisuhde-elämä ei ole niin ruusuista. Jos hehkuttamiset ahdistaa, kannattaa pitää taukoa somesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kateellisen ihmisen ei ainakaan kannata muita seurata.
Onko kyseessä kateus vai ihan oikeutettu kritiikki? Olen nimittäin itsekin huomannut saman somessa. Miehet ei tuota tee, mutta naiset tekee. Ja se on kieltämättä vähän raskasta. Kyllä siinä tietty ylimielinen muita alentava sävy ja tarkoitus on.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu ärsyttävältä, mutta ei se välttämättä ole totuus, jos sitä tarvitsee somessa julistaa ylisanoilla. On parisuhteen hehkuttajia, joiden parisuhde-elämä ei ole niin ruusuista. Jos hehkuttamiset ahdistaa, kannattaa pitää taukoa somesta.
"..mutta ei se välttämättä ole totuus, jos sitä tarvitsee somessa julistaa ylisanoilla."
Taidat olla oikeassa.
Luin pari kirjaa ystävyydestä. Sanottiin, "ystävyys ei julista olemassaoloaan".
Eiköhän tuo ole vain yksi tapa muiden joukossa osoittaa kiitollisuutta ystävistä, eikä asiaa osaa tuon paremmin pukea sanoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Luin pari kirjaa ystävyydestä. Sanottiin, "ystävyys ei julista olemassaoloaan".
Ja kel on onni on, se onnen kätkeköön, rumat ne vaatteilla koreilee ja vaatimattomuus kaunistaa. Näitä masentavia suomalaisia itsensä alentavia sanontoja kyllä riittää 😩
Sillä halutaan imarrella kavereita, joilta halutaan ilmaispalveluita vastaisuudessakin ilman vastapalvelun antamista.
Tämä on siis lisääntynyt ihan selvästi ja trendaa tällä hetkellä.