Samassa yliopistossa oleva tyttö naureskelee minulle
Olemme päälle parikymppisiä. En oikein ole löytänyt yliopistosta kavereita, mutta olen nyt jonkin aikaa liikkunut yhdessä porukassa, johon kuuluu lisäkseni muutama tyttö.
Tähän porukkaan kuuluu yksi tyttö, sanotaan nyt vaikka Kaisa, josta selvästi näen, ettei hän minusta pidä. Muut ovat ihan mukavia. Nyt olen jo useampaan kertaan huomannut kyseisen Kaisan naureskelevan minulle. Eli jos sanon tai teen jotain, kyseinen Kaisa alkaa huvittuneena virnuilla, ja yrittää peitellä hymyään tai kääntyy poispäin nauramaan. Yhdellä kerralla oli tyyliin kuolla nauruun, ja Kaisan kaveritkin kysyivät, että mitä nyt. Kaisan vastaus oli tyyliä "eeei mitään... :DDD".
Kerran myös saavuin koululle ennen luentoa, ja menin odottelemaan Kaisan ja erään toisen tytön lähettyville. Näin selvästi, kuinka Kaisa ja toinen tyttö katsoivat toisiaan huvittuneina, ja kääntyivät molemmat poispäin virnettä pidätellen.
Olin teini-iässä koulukiusattu, joten tunnistan kyllä tuon tyylisen naureskelun ja se tuntuu aikuisestakin pahalta. Mikä minussa on vikana? Tiedättekö, kun tossa tilanteessa alkaa oikeasti miettiä, että mitäs hittoa, onko mulla vessapaperia roikkumassa lahkeessa tai tyyliin joku tahra naamassa vai mistä on kyse? Olen mielestäni ihan normaali ulkoisesti, ja käyttäydyn fiksusti ja tavallisesti. Ei ole kyse siitäkään, että kuvittelisin koko jutun, koska en kuitenkaan näe jokaisen ihmisen nauraman minulle - vain Kaisan ja yhdessä tilanteessa mainitun toisen tytön.
Pidin ennen yliopistoa välivuosia töitä tehden, ja nyt tuntuu kuin olisin vajonnut takaisin teinielämään.
Kommentit (140)
Vaikutat mukavalta tytöltä. Olen itse ollut aina luokan alpha(en kiusaaja) ja ehkä se joka olisi kyseisen bimbon huomion kerrännyt. Nyt vanhemmalla iällä haaveeni olisi hakea kiusattu tyttö koulusta suoraan tuommoisen kanalauman edestä ja nähdä niiden ilmeet ja haaveet kaatuvan kun varsin tavallinen nainen vetää miehet puoleensa. Tsempit sinne, kunnon vittuilut vaan takasin ja pysyt kasassa, kyllä se naureskelu loppuu :)
M28
Käyttäjä2683 kirjoitti:
onko yliopistoissa noin lapsellista porukkaa kuin kiusaajat?
Samaa ihmettelen minä... Ennen yliopiston aloittamista luulin, ettei olisi.
Mutta olen itse asiassa samantapaisessa tilanteessa kuin ap. Meillä on kaveriporukka (opiskelemme myös samaa pääainetta), jossa eräs tyttö on todella inhottava. Hän on nälvinyt ja vähätellyt minua alusta asti. Luulin, että tuo käytös loppuisi, jos olisin hänelle mukava - mutta se on parin vuoden aikana vain pahentunut. En jaksa enää edes esittää hänelle ystävällistä.
"Hyvä" puoli on se, että tuo tyttö on alkanut kohdistaa nälvimistään lisäkseni muihin kavereihimme. Ehkä muutkin alkavat sitten huomata, millainen hän on - tähän mennessä he eivät ole tajunneet, koska tuon tyypin kiusa on ollut äärettömän hyvin piilotettua. Ärsyttää vain, kun meillä olisi muuten tosi hyvä porukka, mutta tuo yksi tyyppi pilaa kaiken :(
Ihan perus käytöstapoihin kuuluu, että jos seurassa naureskellaan niin hauska juttu jaetaan. Itsekin koulukiusattuna olen todennut joidenkin ihmisten vain olevan niin järkyttävän idiootteja, että kylmänviileä käytöstavoista muistuttaminen on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä että mikä sun ongelmasi on, yleensä just tuollasella käytöksellä haluavat tehdä toisen olon epämukavaksi tms. Voi myös olla että tää tyttö pelkää että ystävystyt hänen kaveriensa kanssa liikaa jolloin ns"viet hänen kaverit" eli ihan puhtaasta epävarmuudesta voi olla myös kyse.
Jokatapauksessa ikävää ja älä lannistu !!
Kysyisin suoraan, mikä on. Jos ei ala selvitä, vaihtaisin seuraa. Tuohan on ihan naurettavaa käytöstä periaatteessa jo aikuisilta. Missäpäin Suomea yliopisto sijaitsee?
Tää Kaisa taitaa olla jäänyt jonnekin yläasteikäisen tasolle... Kysy suoraan seuraavalla kerralla kun hirnuminen alkaa "mikäs Kaisaa noin naurattaa"?
Kuten täällä on jo moneen kertaan sanottu, niin vika ei todellakaan ole sinussa. Vaikka kuvittelisi, että tuossa iässä kiusaajatkin alkaisivat pikkuhiljaa kasvaa, ei se vaan niin mene. Osa heistä on kiusaajia hautaan saakka. Oli "Kaisalla" syynä sitten oman egon pönkittäminen, kateus, vallankäyttö tai mikä tahansa, tuskin tuossa puhuminen auttaa. Tosin jos mahdollista, voisit ottaa asian puheeksi muiden tyttöjen kanssa. Tosin sekään ei välttämättä tuota tulosta, jos kiusaaja kietonut heidät pikkusormensa ympärille.
Käytkö opiskelijabileissä? Itse en jaksa bilettää keskellä viikkoa, mutta opintojeni alussa kävin silloin tällöin. Siellä tutustui mukavasti ihmisiin, jotka ovat pysyneet ystävinä, vaikka en enää bileissä käykään.
Vierailija kirjoitti:
Tää Kaisa taitaa olla jäänyt jonnekin yläasteikäisen tasolle... Kysy suoraan seuraavalla kerralla kun hirnuminen alkaa "mikäs Kaisaa noin naurattaa"?
Aloittajakin on tainut jäädä jonnekin yläasteikäisen tasolle. Aihe vapaan sijaan kun hän olisi voinut tosiaan suoraan kysyä Kaisalta mikä häntä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kasvanut vastuunsa tuntevaksi aikuiseksi?
Käyttäjä4257 kirjoitti:
Ihan kauheeta, en tiennyt, että tuo jatkuu vielä yliopistoonkin... Itellä menee aina niin sormi suuhun tuollaisissa tilanteissa.
Luulen, että Kaisa nauraa sinulle, koska haluaa näyttää "ylemmyytensä" ja kääntää koko kaveriporukan sua vastaan. Itse suosittelen, että ystävystyt hänen kavereidensa kanssa ja näytät, että sua ei hevillä tuosta porukasta lyödä. Juuri tuo "Mikä sinua Kaisa nyt niin naurattaa?" on hyvä, tee se oikeen tentaten ja yritä saada hänet kyseenalaiseen valoon siinä porukassa; hän on koulukiusaaja.
Tiedän, että toi ei tosiaan oo helppoa, kun joku vaan kääntyy itseä vastaan ilman mitään selkeää syytä. Se, kun joku esim. aina häippäsee tai nolaa jotenkin, kun tuut mukaan tai puhut vaikkapa. Mutta älä anna hänelle valtaa. Ystävysty mahdollisimman hyvin edes yhden toisen kanssa, niin hän ei voi käyttää valtaansa yhtä hrlposti.
APUA melkein rupes kädet tutisemaan ku tuli muistoja tosta mieleen. Miten ihmiset voi olla niin julmia ;( jaxuhali ♥
Täähän se ois. Ja sit kun kysyt ja Kaisa vastaa "eei mikään heh heh ;DD" niin kysyt uudetaan että "jokuhan sua selkeästi naurattaa kerro" ja jos Kaisa ei vieläkään kerro niin sitten sanot vaan pokkana että "kannattaa hakea apua koska ilman syytä nauraminen on oire jostain mielenterveydellisestä ongelmasta että kannattaa hoitaa se asia kuntoon ennen kuin pahenee".
Kaisa tässä tekee itsestään naurettavan ja yksinkertaisen oloisen. Tässä vaihtoehtoja:
-älä kiinnitä mitään huomioo. Tuskin se iän kaiken jaksaa hirnua kun huomaa ettei sua kiinnosta
-vilkaise sitä kerran säälivästi, jatka hommias ja pudistele vähän päätäs ja huokaa.
-kysy joka kerta kyllästyneellä äänellä että "no niin kaisa, mikä on taas niin hauskaa?"
-Kysy innostuneella äänellä "hei Kaisa kerro meillekin tuo hauska juttu," Kysy niin että muutkin kuulee ja käännä tilanne kaisalle kiusalliseksi kun kaikki alkavat tuijottaa häntä ja odottaa vastausta.
Tsemppiä ;)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4257 kirjoitti:
Ihan kauheeta, en tiennyt, että tuo jatkuu vielä yliopistoonkin... Itellä menee aina niin sormi suuhun tuollaisissa tilanteissa.
Luulen, että Kaisa nauraa sinulle, koska haluaa näyttää "ylemmyytensä" ja kääntää koko kaveriporukan sua vastaan. Itse suosittelen, että ystävystyt hänen kavereidensa kanssa ja näytät, että sua ei hevillä tuosta porukasta lyödä. Juuri tuo "Mikä sinua Kaisa nyt niin naurattaa?" on hyvä, tee se oikeen tentaten ja yritä saada hänet kyseenalaiseen valoon siinä porukassa; hän on koulukiusaaja.
Tiedän, että toi ei tosiaan oo helppoa, kun joku vaan kääntyy itseä vastaan ilman mitään selkeää syytä. Se, kun joku esim. aina häippäsee tai nolaa jotenkin, kun tuut mukaan tai puhut vaikkapa. Mutta älä anna hänelle valtaa. Ystävysty mahdollisimman hyvin edes yhden toisen kanssa, niin hän ei voi käyttää valtaansa yhtä hrlposti.
APUA melkein rupes kädet tutisemaan ku tuli muistoja tosta mieleen. Miten ihmiset voi olla niin julmia ;( jaxuhali ♥
Täähän se ois. Ja sit kun kysyt ja Kaisa vastaa "eei mikään heh heh ;DD" niin kysyt uudetaan että "jokuhan sua selkeästi naurattaa kerro" ja jos Kaisa ei vieläkään kerro niin sitten sanot vaan pokkana että "kannattaa hakea apua koska ilman syytä nauraminen on oire jostain mielenterveydellisestä ongelmasta että kannattaa hoitaa se asia kuntoon ennen kuin pahenee".
Eli ongelma pitää ratkaista samoilla lääkkeillä jotka sen on aiheuttanut typistämällä itsensä samalle tasolle haukkumalla muita? Saapahan Kaisa lisää materiaalia jota levittää.
Kysy tältä naurajalta, että kerro muillekin mistä on saanut kiksit.. Turhannauraja voi olla jännittäjä ja hekottelee lieventääkseen olotilaansa.
Itse olen saanut tuollaisen älyttömän hihittelyn loppumaan vain kohottamalla kysyvästi kulmia. Ei tarvinnut edes sanoa mitään ja hihittely loppui.
Sano ens kerralla kuuluvasti että "kaisa kerto taas itelleen vitsin".
Vierailija kirjoitti:
Tähän porukkaan kuuluu yksi tyttö, sanotaan nyt vaikka Kaisa, josta selvästi näen, ettei hän minusta pidä. Muut ovat ihan mukavia. Nyt olen jo useampaan kertaan huomannut kyseisen Kaisan naureskelevan minulle. Eli jos sanon tai teen jotain, kyseinen Kaisa alkaa huvittuneena virnuilla, ja yrittää peitellä hymyään tai kääntyy poispäin nauramaan. Yhdellä kerralla oli tyyliin kuolla nauruun, ja Kaisan kaveritkin kysyivät, että mitä nyt. Kaisan vastaus oli tyyliä "eeei mitään... :DDD".
Mutta huomaatko, että Kaisan kaveritkin ihmettelevät hänen käytöstään, joten sinussa ei ainakaan ole mitään vikaa. Kaisa itse taitaa tosin olla vähän tärähtänyt. Entiset koulukiusaajat usein ovat.
52 neuvot on aika hyviä. Olen itsekin ollut koulukiusattu, samoin mieheni ja lukiossa otin noi käyttöön, noi tehoaa, nuoremmassa miespolvessa tehoaa myös takaisin antaminen samalla (nyrkin)mitalla. (Miehelläni on ollut ala-asteelta pälvikalju ja vitiligo, ja siitä haukuttiin ja käytiin joukolla päälle, oli kouluaikoinaan silmä silmästä linjoilla, ja rotevana poikana etsi kiusaajansa kahden kesken ja veti turpiin. Loppui kuulemma kerrasta siinä.)
Että ota se Kaisa kahden kesken, ja kysy, miksi se kikattaa. Että olisi kiva, jos kertoisi sullekin, niin voidaan sitten yhdessä nauraa sille vitsille. Ja sitten nuo julkiset kysymykset, että mikä nyt on niin hauskaa?
Näitä naurajia riittää työpaikoillakin... Tuo on varmaan pahin kiusaamisen muoto mitä voi olla. Siksi en kestä vieläkään, jos joku nauraa mulle vaikka ihan aiheesta. Ymmärrettävästi olen se porukan tosikko, kiitos traumojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4257 kirjoitti:
Eli ongelma pitää ratkaista samoilla lääkkeillä jotka sen on aiheuttanut typistämällä itsensä samalle tasolle haukkumalla muita? Saapahan Kaisa lisää materiaalia jota levittää.
Kaisa on jääyt henkisesti ylä-asteikäisen tasolle. Häneen tehoaa parhaiten se kun lähtee mukaan leikkiin ja koittaa nolata sen porukassa. Kuten on käynyt ilmi niin porukan muut jäsenet myös ihmettelee kaisan käytöstä niin tollanen näpäytys luultavasti tehoaa ja jos ei tehoa niin on kyllä tyhmä ja jälkeenjäänyt henkilö kyseessä.
Ja mitä lisämateriaalia se Kaisa levittäisi ja kelle? Sitäkö että "yks muija jolle nauran päin naamaa huvikseen kysy mikä on hauskaa ja pyysi kertomaan sen ;DD En tietenkään kertonut ja se sit sano että taidan olla hullu jonka pitäis hakea apua kun yksin naureskelu ryhmässä ei kuulemma ole tervettä ;DD siis ihan daiju muija ;DD"
Toinen vaihtoehto on tietenkin täydellinen ignooraminen, ei edes katsekontaktia.
Seuraavaan kikatteluun reagoit katsomalla silmiin ja toteamalla, että taidetaan olla vähän yli-ikäisiä tuohon.
Sitten jatkat hommia normaalisti.
Teet niin että aina kun Kaisa alkaa nauramaan niin säkin alat nauramaan, kaivat puhelimen esille ja sanot oo paikallaa pakko ottaa kuva susta ja repeilet yksinään. Veikkaan että jossain vaiheessa bimbolta palaa käämi ja saatte rakentavan juttelun aikaseks.