Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samassa yliopistossa oleva tyttö naureskelee minulle

Vierailija
09.03.2017 |

Olemme päälle parikymppisiä. En oikein ole löytänyt yliopistosta kavereita, mutta olen nyt jonkin aikaa liikkunut yhdessä porukassa, johon kuuluu lisäkseni muutama tyttö.

Tähän porukkaan kuuluu yksi tyttö, sanotaan nyt vaikka Kaisa, josta selvästi näen, ettei hän minusta pidä. Muut ovat ihan mukavia. Nyt olen jo useampaan kertaan huomannut kyseisen Kaisan naureskelevan minulle. Eli jos sanon tai teen jotain, kyseinen Kaisa alkaa huvittuneena virnuilla, ja yrittää peitellä hymyään tai kääntyy poispäin nauramaan. Yhdellä kerralla oli tyyliin kuolla nauruun, ja Kaisan kaveritkin kysyivät, että mitä nyt. Kaisan vastaus oli tyyliä "eeei mitään... :DDD".

Kerran myös saavuin koululle ennen luentoa, ja menin odottelemaan Kaisan ja erään toisen tytön lähettyville. Näin selvästi, kuinka Kaisa ja toinen tyttö katsoivat toisiaan huvittuneina, ja kääntyivät molemmat poispäin virnettä pidätellen.

Olin teini-iässä koulukiusattu, joten tunnistan kyllä tuon tyylisen naureskelun ja se tuntuu aikuisestakin pahalta. Mikä minussa on vikana? Tiedättekö, kun tossa tilanteessa alkaa oikeasti miettiä, että mitäs hittoa, onko mulla vessapaperia roikkumassa lahkeessa tai tyyliin joku tahra naamassa vai mistä on kyse? Olen mielestäni ihan normaali ulkoisesti, ja käyttäydyn fiksusti ja tavallisesti. Ei ole kyse siitäkään, että kuvittelisin koko jutun, koska en kuitenkaan näe jokaisen ihmisen nauraman minulle - vain Kaisan ja yhdessä tilanteessa mainitun toisen tytön.

Pidin ennen yliopistoa välivuosia töitä tehden, ja nyt tuntuu kuin olisin vajonnut takaisin teinielämään.

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikäviä tyttöjä. Lapsellista käytöstä heiltä. Olosi on varmaan epävarma tuollaisen käytöksen johdosta. Et kuitenkaan ole syypää heidän hölmöilyihinsä. 

Vierailija
2/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta tuli vähän tönkkö, piti siis kirjoittaa, että yliopistossa samaa alaa opiskeleva tyttö - olemme siis paljon samoissa ryhmissä ja luennoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikäviä tyttöjä. Lapsellista käytöstä heiltä. Olosi on varmaan epävarma tuollaisen käytöksen johdosta. Et kuitenkaan ole syypää heidän hölmöilyihinsä. 

Joo kyllähän se kieltämättä epävarman olon tekee, vaikka kuinka yrittäisi ajatella, ettei aikuiseen pitäisi tällaisten asioiden vaikuttaa. Kyllä ne vaan väkisinkin vaikuttavat :/ Toki olen teiniajoista kasvattanut itsetuntoani sen verran että tiedän, ettei mussa "oikeasti" ole mitään vikaa tai muutakaan syytä, joka tuollaisen naureskelun oikeuttaisi.

Vierailija
4/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oikeasti pitkään aikaan tunteneeni oloani näin epävarmaksi. Tänään oli pakko mennä luennon jälkeen vessaan peilin eteen katsomaan, onko mulla tyyliin farkkujen vetskari auki, likaa naamassa ym. joku järkevä syy, joka tuollaista naureskelua voisi saada aikaan. Eipä taaskaan ollut. Mutta kyllähän siinä vainoharhaiseksi tulee,kun ryhmätyötä tehdessä selität jotain asiaa, ja toinen katsoo sua ja alkaa nauraa.

Vierailija
5/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee nainen. Jos olisi mies, niin tuo tyttö nauraisi sille, että olisi kilttimiehen perikuva.

Vierailija
6/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksesta ei käynyt ilmi oletko AP tyttö vai poika mutta jos olet tyttö, niin selvästi keljuilee ja kuvittelee olevansa muita parempi, jos olet poika niin hän haluaa jollain raukkamaisella tavalla viestiä että "minua ei kannata yrittää, luuseri".

Vierailija
7/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä että mikä sun ongelmasi on, yleensä just tuollasella käytöksellä haluavat tehdä toisen olon epämukavaksi tms. Voi myös olla että tää tyttö pelkää että ystävystyt hänen kaveriensa kanssa liikaa jolloin ns"viet hänen kaverit" eli ihan puhtaasta epävarmuudesta voi olla myös kyse.

Jokatapauksessa ikävää ja älä lannistu !!

Vierailija
8/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaa tyttö kasvotusten. Sano vaikka, että haluat puhua tärkeästä asiasta ja kysy ihan suoraan, että miksi naureskelee sinulle. Luultavimmin kieltää koko asian, mutta jos on yhtään järkeä päässä niin luulisi lopettavan. Tsemppiä ja älä alistu! Härkää sarvista!

Vierailija
9/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoituksesta ei käynyt ilmi oletko AP tyttö vai poika mutta jos olet tyttö, niin selvästi keljuilee ja kuvittelee olevansa muita parempi, jos olet poika niin hän haluaa jollain raukkamaisella tavalla viestiä että "minua ei kannata yrittää, luuseri".

Joo tyttö olen siis itsekin, ja muutenkin opiskelemme tosi naisvaltaisella alalla, eli miehiä on ylipäätään koko koulutusohjelmassa vain muutamia.

Vierailija
10/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö jos olisin sinä niin ottaisin härkää sarvista ja kysyisin kuuluvalla äänellä että "no kerros Kaisa, mikä niin huvittaa?". Inhottaa sun puolesta, mutta muista ettei vika ole sussa. Jos vielä päälle parikymppisinä ihmiset tekee tollasta, niin kyllä se vika löytyy sieltä hihittelijästä. Huono itsetunto tai muuta vastaavaa. Nyt kova vasten kovaa, äläkä suostu enää kiusatuksi vaan näytä käytökselläsi että sinua ei kohdella miten tahansa. Ymmärrän että voi olla pelottavaa, mutta usko itseesi! Käännä asiat niin että muutkin tajuavat Kaisan olevan se inhottava tyyppi.

Vierailija
11/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos koittaisit itsevarmasti kysäistä kyseiseltä vittupäältä mikä sen ongelma oikein on? Mahtaisiko vain naureskella vai menisikö mykäksi? Itselläni ei hermo kestäisi yhtään tuollaista naurettavaa alentamista ja kiusaamista. :( Olen tosi pahoillani puolestasi.

Vierailija
12/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä käytöstä tuolta tytöltä, tosin mikäli muut lähettyvillä olijat ovat fiksuja, niin tyttö huomaa pian, että on syytä muuttaa käytöstä tai kaverit kaikkoaa ympäriltä.

Vierailija
13/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä valopäitä on aikuisissakin, jotka naureskelevat vaikka joku vaatisi tilille. Kun ei ollenkaan osaa kyseenalaistaa omaa käytöstään vaan luulee olevansa kiistatta fiksu, valta-asemassa ja oikeassa, ei ehkä tule edes mieleen, että itse perseilee raskaasti.

Kusipäitä siis riittää yliopistossakin. Heitä on professoreinakin, olen saanut havaita - onneksi tosin harvassa. Oikeastaan kummallisempaa on, että ap:n muut opiskelukaverit sietävät asiatonta hihittelyä. Ovatko yliopiston nuoret naiset yhä yhtä tyhmiä kuin yläasteella? Lähtevät kiusaajan kelkkaan, vaikka lopulta kaikilla olisi parempi olo, kun tyhjänhihittelijä jätettäisiin omiin oloihinsa.

Vierailija
14/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan haluaa aina vain jonkun kohteen, jolle on helppo naureskella. Ehkä olet hiljaisempi kuin muut, etkä sano vastaan? Niin siksi valikoinut sinut.

Itse varmaan ensin keskustelisin kahdestaan tyypin kanssa. Kysyisit että mikä häntä niin naurattaa. Jos sama homma kuitenkin jatkuu niin ignooraa koko tyyppi, olet ja elät kuin häntä ei olisi olikaan.

Vierailija
15/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta: Se että ylipäänsä vapaa-aikanasi tulet VAUVA-lehden palstalle kirjoittamaan asiasta kertoo, että et ole ihan tavallinen sinkku-opiskelijamies. Palstan nimi voi olla Aihe vapaa, joo, mutta silti jotain outoa on siinä, että notkut täällä sinkkumiehenä.

Vierailija
16/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko muistaa, missä tilanteessa tämän Kaisan ikävä käytös alkoi? Tapahtuiko  silloin jotain hieman poikkeuksellista, saitko esim. huomioita joltakin lähipiirissä olevalta  tms. Minusta tuntuu, että tämä ns. Kaisa kokee sinut  uhaksi. Oletko vienyt kenties hänen "paikkansa" ryhmässä tai pelkääkö hän, että saat ikään kuin hänelle kuuluvaa  huomiota joiltain muilta tytöiltä? Joka tapauksessa ongelma ei ole sinussa vaan Kaisassa. Hän kokee helposti paikkansa uhatuksi, mikä rajoittaa viime kädessä hänen elämäänsä. Jos hän ei kasva ongelmansa yli, hän tulee jossain vaiheessa törmäämään seinään. Joka tapauksessa epäkypsää ja lapsellista reagointia.

Sinun haasteesi puolestaan on ymmärtää, että saatat liiankin helposti etsiä juuri niitä kiusaamisen merkkejä ympäristöstäsi, mikä on ymmärrettävää aiempien kokemusten pohjalta.  Niihin ns. merkkeihin voi kuitenkin jäädä jumiin ja niistä syntyvät ikävät tunteet voivat hallita koko mieltäsi ja viedä energiaasi. On helppo sanoa, että älä välitä, koska usein   ihminen kuitenkin  pahoittaa  mielensä näistä asioista. Mutta jo pienikin askel siihen suuntaan, että ylittää tällaiset toisen asettamat tunnekoukut, on hyvä juttu.

Yksi keino yrittää irtaantua näistä toisen asettamista koukuista, on sallia itsensä  vaikka terveesti vihastua, ei masentua.

Vierailija
17/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä "kaisoja". Anna olla ja naura Kaisalle. Ps. se ärsyttää Kaisaa.

Vierailija
18/140 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin aloituksesi, minulle tuli tunne, että olen joskus itsekin kokenut jotain saman kaltaista. En vain muista missä ja kenen aiheuttamana. Se tuntui tutulta. Luulisin, että hyvin monet ovat tuollaista kokeneet.

Jotkut antavat ohjeeksi, että kannattaa yrittää voittaa virnuilijan ystävyys olemalla itse aina ystävällinen hänelle ja pyrkiä osoittamaan se.

Yhtä hyvä ohje on, ja tilanteesta riippuen ehkä parempikin, että pyrkii hienotunteisesti välttelemään virnuilijan seuraa. Kun opinnot edellyttävät, että vietätte aikaa samassa porukassa, niin kannattaa "non-chaleerata" hänen mahdolliset virnuilunsa ja jatkuvasti olla avoin sille mahdollisuudelle, että hän viisastuu ja voitte vastedes olla paremmissa väleissä.

19/140 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalle on osunut jo aika monta kaisaa elämäni aikana: ensimmäinen ollessani ekaluokalla, viimeisin oli varhaiskeski-ikäinen ämmä. Yhteistä näille kaisoille on vahva ulkokuori ja kyky esittää hyvää tyyppiä muille ihmisille, jolloin alat itse epäillä mielenterveyttäsi. Totuus on kuitenkin se, että tuollainen ihminen voi poikkeuksesta huonosti tai on luonteeltaan vain mulkku, etkä voi sille mitään. Siksi on tärkeää, että käännät tämän voitoksi: etsi oma ekolokero, jossa voit kukoistaa. Tuollainen tyyppi voittaa, jos käytät energiasi hänestä murehtimiseen. Jälkeenpäin olen itse todennut, että saan kiittää monesta kohdalleni osuneesta hyvästä asiasta näitä kaisoja, sillä en olisi päässyt mihinkään jos en olisi halunnut näyttää heille. Minulla on hyvä koulutus, koin mahtavia vuosia ulkomailla ja olen myös aika varakas lähtökohdistani huolimatta. Jos sinulla on mahdollisuus päästä johonkin miesvaltaisen ympäristöön (esim. kesätyö tehtaassa) suosittelen sitä lämpimästi, niin saat lomaa kaisoista.

Vierailija
20/140 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko yliopistoissa noin lapsellista porukkaa kuin kiusaajat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän