Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalevala Korun uutuudet "Sylkevä tyttö" ja "Lätäkkötyttö"

Audrey
08.03.2017 |

Mitä mieltä?

"Naistenpäivän kunniaksi tuomme myyntiin korumuotoilija Kirsti Doukasin ja kuvataiteilija Kim Simonssonin yhteistyönä toteuttamat Sylkevä tyttö- ja Lätäkkötyttö-korut. Julkistettavat korut perustuvat Simonssonin samannimisiin keramiikkaveistoksiin. Korut kannustavat kaikkia tyttöjä ja naisia olemaan rohkeasti oma itsensä."

http://www.kalevalakoru.fi/fi/verkkokauppa/uskalla-vain

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärin tukea muka naisia ja ajatella naisia ja korut perustavat MIEHEN tekemiin tyttöjä alentaviin teoksiin.

Vierailija
62/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lätäkkötyttö patsaan voisi ostaa jollekin lahjaksi, kiitti vinkistä.

Arska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää kaulassa ihan hirtetyltä pikkumyyltä. Ihan yhtä fiksuja kuin se 100-vuotis itsenäisyyden juhlamitali. Varmaan menee kaupaksikin yhtä hyvin .

Vierailija
64/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla hieman kummallinen (tai tiedän että olen) mutta tuo sylkevä sopisi täydellisesti tyyliini 😁 minulla on hyvin pehmeä tyttömäinen tyyli sekoitettuna punk ja muuten vain ällöttävien elementein ja asustein, esimerkiksi suloinen vaaleanpunainen neule mihin olen kiinnittänyt muovihämähäkkejä, musta hame, pallokuvioiset sukkahousut ja nuhjuiset ja kuluneet maihinnousukengät. Ja tietysti rusetti päässä 🎀

Voi kun ihkua, olisinpa minäkin uniikki lumihiutale.

Vierailija
65/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kivoja mutta tuo sylki näyttää jotain kepiltä. 

Vierailija
66/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni tämä korusarja oli aluksi todella luotaantyöntävä. Tuntui ihan älyttömältä koko riipus ja piti ihan käydä katsomassa onko kuvassa tosiaan sylkevä tyttö!

Nyt kun olen asiaa miettinyt ja keskusteluja lukenut, alkankin kääntää kelkkaani ihan täysin. Korusta alkavat pitää varmasti juuri ne, jotka eroavat valtavirrasta ja uskaltavat olla erilaisia. Itse en näe korua ollenkaan sylkemiseen liittyvänä, vaan isompana symbolina jossa tyttö voi olla muutakin kuin se kiltiksi opetettu. Sylkeminenhän on todella kuvottavaa ja paheksuttavaa. 

Kalevala on onnistunut kampanjassaan, harkitsen jopa korun ostoa vaikken uskoisi. 

Koruahan ei todellakaan ole pakko ostaa jos se inhottaa. ;)

Vierailija
67/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi käyttää tuollaisia. 😀

Vierailija
68/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa sen Hiprakka-lakanan kanssa. Ei ymmärrä. 

Mä ihmettelen, että mihin ihmeen maailmaan mä jouduin. Tosi outoa, onko tämä jokin rinnakkaistodellisuus?

Ehkä tämä on vastaisku Trumpin vaalivoitolle?

Suomalainen muotoilu elää vaihtoehtoisten faktojen varassa miettiessään mikä myisi.

Vierailija
69/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi käyttää tuollaisia. 😀

Tämähän on juuri se pointti!! ;) 

Koru on niille jotka sitä kehtaavat käyttää, ja vielä kantaa ylpeänä. Ei valtavirrassa kulkeville paheksujille. 

Vierailija
70/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti. Sylkeminen on vastenmielistä, oli sitten tyttö tai poika. Nuo tuskin menevät kovin hyvin kaupaksi, mutta onneksi hopean voi aina sulattaa ja käyttää uudelleen.

Vierailija
71/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monia, ei minustakaan nuo korut niin huonoja ole ja jos jollain olisi tuollainen koru niin tuntuisi ihan mielenkiintoiselta tyypiltä. Ainakaan oma ensireaktio ei olisi mitenkään negatiivinen. 

M

Vierailija
72/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin iljettävän sylkijätytön vuoksi, että lätäkkötyttö tarkoittaa alleen pissannutta lasta. :D

Luulin oikeasti, että aloitus oli jonkun keksimä vitsi. En oikeasti hahmottanut, että joku tekee tuollaisia koruja.

Vierailija
73/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kalevala korun kilpailijalla töissä ja ihmettelen kuinka psykoosissa suunnittelijan pitää olla tuottakseen näin rumia koruja. Ehkä hän haluaa olla inhorealistinen ja vattuilla minkälainen ostaja oikeasti on. Tosiasiassa hopeakorut on ylellisyystuotteita ja tulisi tuottaa ostajalle miellyttäviä tunteita ja positiivisia assosiaatioita. Jos haluaa realistisesti muistella kotilähiötä voi vaikka pistää tiiliskiven roikkumaan metalliketjusta tai hakaneulan korvaan. Todellista suomalaisen asiakkaan aliarvioimista.

Vierailija
74/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuosta sylkemisestä vähän toinen juttu mieleen...

Vierailija
75/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas av mamma näkee pedofiliaa kaikkialla, mitä se kertoo sinusta? Oletko koskaan miettinyt? Normaalit ihmiset kun harvoin assosio lapsen raiskauksen viattomiin kaulakoruihin.

Vierailija
76/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vitsi, onhan? 

Jos ei, epämuodikkuuteni on juuri kohonnut uusiin sfääreihin. Olen esteetikko, ja pukeutumisessakin kauneus on tärkeää. Korurasiaa olen kartuttanut hitaasti kauniilla aidoilla koruilla. Jos haluan ottaa kantaa naisten tasa-arvon puolesta, en taatusti ripusta kaulaani rumaa korua vaan avaan suuni oikeassa paikassa tai vaikka kirjoitan johonkin. Voisin harkita myös feministipuolueen äänestämistä jos paikkakunnaltani löytyisi ehdokkaita. 

Mutta tämä...ei. Maailmassa on ihan riittävästi "räväyttelyä", rumuutta ja huonotapaisuuden ihannointia ilman  että minä osallistun sen levittämiseen. 

Vierailija
77/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa KK lähettäisi korut vaikka Pupulandialle, saiskohan hypetystä ja markkina-arvoa :D

Vierailija
78/102 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkevä tyttö-koruun olisi paremmin sopinut malliksi se veistos, missä tyttö sylkee niska takakenossa niin, että lähtee. Nyt tuossa on vain tuollainen roikkuva limavana.

Vierailija
79/102 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku edelliselle kommentoijalle. Olis tuossa vaan tuo tytön pää, olis ihan kiva, toi roikkuva osuus pilaa korun. Patsas hieno ja muutkin noi Simonsenin työt. Tais suunnittelija niin ihastua noihin patsaisiin, ettei hetken mielenhäiriössä osannut ajatella, ettei tuota limaklimppia kukaan kaulaansa halua. Mutta kuten joku sanoikin, näistä voi hyvinkin tulla keräilyharvinaisuuksia, joihin vois vaikka satsatakin?

Vierailija
80/102 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kivoja mutta tuo sylki näyttää jotain kepiltä. 

Toisessa ketjussa aika monelle tuli mieleen yökkäys suihinoton jälkeen. Se taisi olla yleisin päätelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi