Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalevala Korun uutuudet "Sylkevä tyttö" ja "Lätäkkötyttö"

Audrey
08.03.2017 |

Mitä mieltä?

"Naistenpäivän kunniaksi tuomme myyntiin korumuotoilija Kirsti Doukasin ja kuvataiteilija Kim Simonssonin yhteistyönä toteuttamat Sylkevä tyttö- ja Lätäkkötyttö-korut. Julkistettavat korut perustuvat Simonssonin samannimisiin keramiikkaveistoksiin. Korut kannustavat kaikkia tyttöjä ja naisia olemaan rohkeasti oma itsensä."

http://www.kalevalakoru.fi/fi/verkkokauppa/uskalla-vain

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkuperäinen veiston sylkevä tyttö on jotenkin puhutteleva ja sylkivana on herkkä. Tuo kaksiuloitteisuus on vienyt siitä jotain pois... Ehkä koru on paremman näköinen livenä, en tiedä.

Lätäkkötytöstä taas on jäänyt pois just se lätäkkö, joka on veistoksessa hyvin tärkeä elementti.

Voisin silti osaa rippilahjaksi. Jollei muuten, niin 20v päästä tuokin on keräily-yksilö.

Vierailija
22/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa sen Hiprakka-lakanan kanssa. Ei ymmärrä. 

Nimenomaan! "Naistenpäivän kunniaksi", salli mun nauraa. Lätäkkötyttö ok, siinä periaatteessa ihan kiva idea...jokainen voi samaistua tunteeseen tuosta leikistä. Mutta sylkevä tyttö :( iljettävä koru.

Mikä Suomi-designia nyt vaivaa? Mikä mättää, missä vika, häh? Ei ruma ole kaunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä... jos pointtina oli luoda jotain mikä näyttää että tytötkin voivat tehdä jotain "epänaisellista" niin öö miten ois ollut ihan mikä tahansa muu asia kuin sylkeminen? :D Ei sylkeminen oo kivaa kenenkään tekemänä; ihan samallalailla en tykkäisi "sylkevä poika"-korustakaan. Vai oliko tämän tarkoitus vaan herättää mahdollisimman paljon huomiota? Koska siinä kyllä onnistuivat.

Samaa mieltä. Näistä tuli lähinnä naista halventava mielikuva.

Vierailija
24/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetti nyky suunnittelijoita riivaa? Vetääkö ne kaikki jotain höpöheinää?

:D

Vierailija
25/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonut sylkeviä ihmisiä. Kaiken ikäisiä ja molempia sukupuolia.  Minusta toi koru on naista alentava ja halveksiva. Ruma, loukkaava, asiaton.  

Onko siellä kalevalakorujen sivuilla en tykkää painike? Nyt olisi sille käyttöä.

Vierailija
26/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan kannustaa tyttöjä, niin olisivat antaneet tyttöjen itsensä suunnitella ne korut. Miten jotkut keski-ikäiset kehtaa ja luulee osaavansa puhua tyttöjen puolesta? 

Vierailija
27/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin niin suomalaista...

Anteeksi vaan, mutta olen puoliksi virolainen ja voin kyllä sanoa, että Virossa tuollaiset sylkyoksennuskorut ja hiprakkalakanat eivät kyllä taida kauheasti mennä kaupaksi. Täällä osataan vielä arvostaa kauneutta ja tyyliä. Paskamyrskyä odotellessa joo, mutta kysyn vaan, että mikä suomalaisia suunnittelijoita/ihmisiä vaivaa nykyään?

Vierailija
28/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se alkuperäinen veiston sylkevä tyttö on jotenkin puhutteleva ja sylkivana on herkkä. Tuo kaksiuloitteisuus on vienyt siitä jotain pois... Ehkä koru on paremman näköinen livenä, en tiedä.

Lätäkkötytöstä taas on jäänyt pois just se lätäkkö, joka on veistoksessa hyvin tärkeä elementti.

Voisin silti osaa rippilahjaksi. Jollei muuten, niin 20v päästä tuokin on keräily-yksilö.

En usko että lätäkkötyttö riipuksen hinta voi millään nousta 20 vuodessa yli tuon 1190 euron, vaikka olisikin keräilyharvinaisuus. Tuo lätäkkö on vissiin vain säilytysjalusta, jos se edes tulee korun mukana.

Vierailija
29/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa sen Hiprakka-lakanan kanssa. Ei ymmärrä. 

Nimenomaan! "Naistenpäivän kunniaksi", salli mun nauraa. Lätäkkötyttö ok, siinä periaatteessa ihan kiva idea...jokainen voi samaistua tunteeseen tuosta leikistä. Mutta sylkevä tyttö :( iljettävä koru.

Mikä Suomi-designia nyt vaivaa? Mikä mättää, missä vika, häh? Ei ruma ole kaunista.

Paska myy.. tai sitten ei. Se ei ole tyhmä joka tarjoaa vaan se joka ostaa.

Vierailija
30/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta olen puoliksi virolainen ja voin kyllä sanoa, että Virossa tuollaiset sylkyoksennuskorut ja hiprakkalakanat eivät kyllä taida kauheasti mennä kaupaksi. Täällä osataan vielä arvostaa kauneutta ja tyyliä. Paskamyrskyä odotellessa joo, mutta kysyn vaan, että mikä suomalaisia suunnittelijoita/ihmisiä vaivaa nykyään?

Ja millä logiikalla päättelit että nämä ovat myyntihittejä kaupoissa? 

Vierailija
31/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko tätä ketjua?

Huomasitko, että tässä ketjussa ei tykätty noista koruista? Ja tämä palsta edustaa aika hyvin keskimääräisen suomalaisen mielipidettä.

Toki suomalaiset ovat korkeasti sivistynyttä ja tasa-arvoista kansaa, joten täällä osataan monipuolisesti lukea design-tuotteiden välittämiä moninaisia viestejä, joten noissa rumissa tuotteissakin voi nähdä muitakin ääniä kuin rumasti kuvatun ruman aiheen. Esimerkiksi sen, miksi suomalaisille kuluttajille tarjotaan tällaista. Koska uskotaan, että suomalaisten design-taju on niin kehittynyttä, että suomalaiset ymmärtävät designilla olevan arvoa silloinkin, kun siinä on kuvattu jotain muuta kuin kukkasia ja päiväperhosia.

Vierailija
32/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun luin tuon virolaisen kommentin, niin ajattelenkin että on todella hyvä julkaista näinkin rohkeita, erilaisia ja monenlaisia mielipiteitä herättäviä juttuja. 

Se toinen vaihtoehto olisi paljon pahempi. Siis se, että olisimme niin pelkureita ja toisten mielipiteistä riippuvaista kansaa, että uskaltaisimme tehdä vain sen minkä yhteikunta on määritellyt "kauniiksi", "tyylikkääksi" ja "sopivaksi".

Joten kiitos virolainen, sä vähän vahvistit mun suomalaista naiseutta ja sen vapautta, välillisesti käyttäen tätä sylkijäkorua. Ehkä se ei olekaan ihan turha kapistus. :)

Vierailija
33/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset onkin paljon tylsempiä ja mielikuvituksettomia. Mitä ne ovat menestyviä brändejä ne ovat muka koskaan luoneet? Kaikki vaan aina sitä iänikuista ja samaa arkista tylsyyttä, samat normit, samat kaavat.

Vierailija
34/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkevä tyttö-koru näyttää siltä kuin tytöllä olisi takertunut pitkä limaklimppi kurkkuun ja yrittää sylkeä sitä pois.Koru on niin hieno että voisin ostaa sen vaikka eksälleni.

Vierailija
35/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätäkkötyttö - no joo

Sylkijätyttö - no todellakaan ei!

Vierailija
36/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lätäkkötyttö on patsaana tosi kaunis, googlatkaa. Siinä on hienosti se liike ja lapsen ilo saatu esiin. 

Koruna ei mun mielestä toimi ollenkaan, se alusta on todella olennainen!

Vierailija
37/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Onko ne mennyt ihan sekaisin? Kuka haluaisi edes käyttää tuollaisia? Saati, että ihan ostaisi ja maksaisi!

En voi käsittää. 

Taiteilijat tahtoo aina mennä sekaisin jossain vaiheessa. Sitten ne alkaa tekemään veistoksia ruumiineritteistä. En tiedä johtuuko aivoratojen solmuuntuminen pitkäaikaisesta sekakäytöstä vai taiteilusta.

Vierailija
38/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun luin tuon virolaisen kommentin, niin ajattelenkin että on todella hyvä julkaista näinkin rohkeita, erilaisia ja monenlaisia mielipiteitä herättäviä juttuja. 

Se toinen vaihtoehto olisi paljon pahempi. Siis se, että olisimme niin pelkureita ja toisten mielipiteistä riippuvaista kansaa, että uskaltaisimme tehdä vain sen minkä yhteikunta on määritellyt "kauniiksi", "tyylikkääksi" ja "sopivaksi".

Joten kiitos virolainen, sä vähän vahvistit mun suomalaista naiseutta ja sen vapautta, välillisesti käyttäen tätä sylkijäkorua. Ehkä se ei olekaan ihan turha kapistus. :)

Anna kun arvaan, sulla on varmaan räväkkä monivärinen tukka, tatuointeja ja et ikinä voisi käyttää korkokenkiä ja hameita koska "mun ei tarvi miellyttää miestä ku oon tämmönen vahva ja itsenäinen suomalainen nainen!!" :D

Vierailija
39/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sylkytyttö on myös pedofiilinen. Pikkutyttö ottamassa suihin, samanlaista symboliikkaa kuin jätskin nuolenta tai banaanin imuttelu.

Vierailija
40/102 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, sulla on varmaan räväkkä monivärinen tukka, tatuointeja ja et ikinä voisi käyttää korkokenkiä ja hameita koska "mun ei tarvi miellyttää miestä ku oon tämmönen vahva ja itsenäinen suomalainen nainen!!" :D

Etpä olisi enempää väärin voinut arvata. :D Ihan yksivärinen tukka, rakastan korkkareita ja mekkoja ja tykkään mun miehestä ja pyrimme miellyttämään toisiamme ihan tasapuolisesti.

Joten kysyppä jotain muuta? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi