Meni maku Lenita Airistosta: useita suhteita varattuihin miehiin (linkki)
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703072200081096_vi.shtml
Olen aina kuvitellut naisen olen jonkinlainen tyylikäs leidi, eikä tuollainen ikuinen kakkosnainen. Mikä tuossakin on tunnepuolella pielessä jos kehtaa lehdessä retostella, miten oli "avoimesti 40 vuotta Max Jakobsonin kanssa yhdessä".
Minä ainakin ajattelen sitä naisparkaa, joka vihittiin Jakobsonin kanssa, ja jonka koko elämä varmaan tuhoutui tuossa Lenitan lemmenleikissä. Lenita kuvailee suhdetta:" Kun olin hänen kanssaan, meiltä ei puuttunut mitään."
Jotenkin tunnevammaisen oloinen tyyppi!
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
niin surullista kirjoitti:
Onpa todella ikävää huomata, että tämäkin nainen osoittautui vain pelkäksi huoraksi. Se vesittää kaiken hyvän mitä hän on elämässään tehnyt. Ilmeisesti itse ei ymmärrä tätä. Vielä kehuskelee rikoksillaan! Ja minä kun olen ollut siinä harhaluulossa, että tämä nainen on älykäs, mutta hänhän on kaikkea muuta! Todella ällöttävää, Lenita. HÄPEÄ! Ei voi muuta kuin toivoa, että kaikki pettämäsi ihmiset pystyvät joskus jollain tapaa antamaan anteeksi.
Rikoksillaan?
Pitäisiköhän rikoksentekoväline takavarikoida valtiolle?
Noina vuosikymmeninä kun Lenita väittää varattujen miesten kanssa nussineensa, on Suomen laissa ollut sellainenkin rikos kuin aviorikos. Hän on siis ollut osallisena aviorikokseen. Syyllisyysperiaate taisi poistua laista vasta joskus 1986.
Mun mielestä se on aina ollut sellainen itseään tyrkyttävä kana. Ei ne hänen "mielipiteensä" ole niin suuria ajatuksia kuin itse luulee. Mutta siinähän on porskuttanut omalla tavallaan, hatun nosto siitä ;)
Lenita ja "miesystävät". Siitä puhe, mistä puute.
Kerran olen tämän rouvan tavannut ja hän oli sanalla sanoen pelottava. Ja yksinäisen oloinen.
siiris kirjoitti:
Katkera vanhapiika joka kirjoittaa historian itselleen mieleiseksi. Eikä edes mikään feministi vaan juuri sellainen nainen jonka maintsemisesta Donald Trump sai kauhean määrän ihmisiä vastaansa. Lenita on juuri näitä naisia jotka antavat miehen tehdä itselleen kaikenlaista kun vaan on mainetta ja mammonaa. Onhan se aikanaan julkisesti nähty että hän antaa miesten lääppiä ja kouria itseään ihan julkisesti.
Suhteen laadusta Max Jacobsoniin ei voi sanoa mitään Lenitan kirjan perusteella. Vastapuoli on kuollut eikä ole eläessään sanallakaan maininnut julkisesti että hänellä olisi ollut rakkaussuhde kymmeniä vuosiin Lenitaan. Totuus saattaakin olla aivan erilainen kuin mitä Lenita antaa ymmärtää. Ajatellaan vaikkapa Dannyä ja Armia.
Kyllä se varmaan Lenitaa korpeaa kun häntä ei mitenkään virallisesti yhdistetä Max Jacobsoniin.
Ensinnäkin sana piika viittaa neitsyyteen:)?
Toisekseen olen enemmänkin nähnyt katkeria kotirouvia. Ja todella katkeria.
siiris kirjoitti:
Katkera vanhapiika joka kirjoittaa historian itselleen mieleiseksi. Eikä edes mikään feministi vaan juuri sellainen nainen jonka maintsemisesta Donald Trump sai kauhean määrän ihmisiä vastaansa. Lenita on juuri näitä naisia jotka antavat miehen tehdä itselleen kaikenlaista kun vaan on mainetta ja mammonaa. Onhan se aikanaan julkisesti nähty että hän antaa miesten lääppiä ja kouria itseään ihan julkisesti.
Suhteen laadusta Max Jacobsoniin ei voi sanoa mitään Lenitan kirjan perusteella. Vastapuoli on kuollut eikä ole eläessään sanallakaan maininnut julkisesti että hänellä olisi ollut rakkaussuhde kymmeniä vuosiin Lenitaan. Totuus saattaakin olla aivan erilainen kuin mitä Lenita antaa ymmärtää. Ajatellaan vaikkapa Dannyä ja Armia.
Kyllä se varmaan Lenitaa korpeaa kun häntä ei mitenkään virallisesti yhdistetä Max Jacobsoniin.
Lehtijutuissa sanottiin että Lenitalla on rakkauskirjeitä Maxilta. Nehän on poliittisen historian tutkijoillekin lähteitä, eli ei nyt ihan tyhjän päällä kai ole Lenitan jutut.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatteja riittää. Niitä on kyllä ihan sama määrä kaikkien sukupuolien edustajissa.
Tämä tulee sinulle ehkä kalliiksi lähti Lenitalle.
No ehkäpä niillä miehillä oli suurempi vastuu, varattuja kun olivat. Ja vaimolla on siinä vaiheessa kun saa tietää. Joko lähtee ja ottaa eron tai hyväksyy miehensä touhut. Aikuisella ihmisillä on vastuu omasta onnestaan ja elämästään.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703072200081096_vi.shtml
Olen aina kuvitellut naisen olen jonkinlainen tyylikäs leidi, eikä tuollainen ikuinen kakkosnainen. Mikä tuossakin on tunnepuolella pielessä jos kehtaa lehdessä retostella, miten oli "avoimesti 40 vuotta Max Jakobsonin kanssa yhdessä".
Minä ainakin ajattelen sitä naisparkaa, joka vihittiin Jakobsonin kanssa, ja jonka koko elämä varmaan tuhoutui tuossa Lenitan lemmenleikissä. Lenita kuvailee suhdetta:" Kun olin hänen kanssaan, meiltä ei puuttunut mitään."
Jotenkin tunnevammaisen oloinen tyyppi!
Meni maku? Vähän kuin purkasta jota jauhaa pitkään? MIllainen maku Lenitassa ennen oli? Maistelitko paljonkin?
Vierailija kirjoitti:
Korkeimman statuksen miehiä, jotka Lenita kelpuuttaa on harvoin vapaana. Mieluummin on sitten Alfojen kakkospanona vaikka koko elämänsä kuin pariutuisi alaspäin.
Pikemminkin on kysymys korkean aseman vääristämästä minäkuvasta ja kyvyttömyydestä syvälliseen suhteeseen ja sitoutumiseen. Jonkinlaista statuksen ja valeminuuden varassa elämistä. Niin Lenitalla kuin miehelläkin. Myös vaimolla jos oli tietoinen suhteesta.
Olisi mielenkiintoista tietää mikä johtaa 40v. salasuhteeseen ja sen hyväksymiseen. Siis kaikkien osapuolten kertomana, myös vaimon mikäli tiesi suhteesta.
Sitoutumisen ja läheisyyden pelko? Tilannehan tavallaan palveli kaikkia osapuolia koska kenenkään ei tarvinnut sitoutua ja näyttää haavoittuvuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää mikä johtaa 40v. salasuhteeseen ja sen hyväksymiseen. Siis kaikkien osapuolten kertomana, myös vaimon mikäli tiesi suhteesta.
Sitoutumisen ja läheisyyden pelko? Tilannehan tavallaan palveli kaikkia osapuolia koska kenenkään ei tarvinnut sitoutua ja näyttää haavoittuvuuttaan.
Tuskin vaimo oli tietämätön 40v. kestäneestä sivusuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatteja riittää. Niitä on kyllä ihan sama määrä kaikkien sukupuolien edustajissa.
Tämä tulee sinulle ehkä kalliiksi lähti Lenitalle.
Opettele kirjoittamaan suomea niin Lenitakin ymmärtää viestisi.
Lukeekapa nyt se Kuukausiliitteenkin juttu aiheesta. Siitä selviää, että Lenita on aika kovatasoinen henkilö älyltään ja mieltymyksiltään. Ei ihme, ettei pelkkä rouvana oleminen oikein tuonut haasteita. Invar S. päättyi ottamaan peruskoulun käyneen ammattivaimon itselleen. Kaikki respect Lenitalle. Hänen tasoisensa ihmisen ei ole helppo löytää kumppania eikä hän ilmeisesti virallisia suhteita tai lapsia halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun mielestä Loiri olis ollut just oikea Lenitalle. kasvoiltaan samankaltaiset. Isot , skrodet piirteet. Mun mielestä nainen ei ole upea eikä kaunis ulkonäöltään. Muistan kun joskus kuuntelin vanhempien miesten keskustelua Lenitasta vuosikausia sitten niin kyllä hänelle naurettiin. Sanottiin vaan että fiksu nainenhan se kun tajuaa että reittä pitkin naisen tie kulkee ylöspäin. Oli niitä muitakin "reittä pitkin" nousseita naisia joita nykypäivänä pidetään feministeinä. Olin siis aikanaan töissä eräällä saunahuoneella jota pankkihenkilöt ja poliitikot käyttivät:) Tästä on melkoisesti aikaa mutta paljon kuulin niinä kahtena vuotena. Melko vapaasti tuonkin tason miehet puhuivat hoidoistaan ja muiden hoidoista kun eivät laskeneet henkilökuntaa korviksi. Enkä mä toki mitään yksityiskohtaista koskaan kellekään kertoiskaan mutta Lenita on yksi näistä joita en koskaan ole naisena arvostanut.
Nyt naiset perustamaan saunakokouksia missä ruoditaan miesten pyrkimykset työelämässä. Oksettaa että miehet vielä 2000 luvulla määrittää naiset. Naiset saa minusta tehdä miten haluaa . Jos joku epävarma pienimunanen ukko kokee seksuaalisesti aktiivisen naisen uhkana niin se on miehen tyhmyyttä.
Entäs se epävarma isomunanen ukko?
Näin miehenä vertaan viikko sitten juhlittua Aira Samulinia Lenitaan. Niin ero arvostuksessa on kuin yöllä ja päivällä. Airaa voi arvostaa ja muistella vielä hänen kuolemansa jälkeen, mutta Lenitaa ei.
Lenita tekee mitä Lenita haluaa. Itsevarmuutta ei ainakaan ole koskaan puuttunut, silti ei ole vaikuttanut ylimieliseltä. Siitä pisteet hänelle. Elänyt elämänsä rohkeasti, niin kuin halunnut ja haluaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitoutumisen ja läheisyyden pelko? Tilannehan tavallaan palveli kaikkia osapuolia koska kenenkään ei tarvinnut sitoutua ja näyttää haavoittuvuuttaan.Tuskin vaimo oli tietämätön 40v. kestäneestä sivusuhteesta.
Hahaha ! Melkoista
Puhutaanko välillä vaikka Kekkosesta ja siveyden sipuilusta? Kekkonen oli sitä kovempi mitä enemmän ryyppäsi ja rietasteli kunhan kaikki hoidettiin taabeillen siveästi. Siihen aikaan pani vain halla.... oli niin hyvin kaikki uhkat torjuttu niin idässä kuin lännessä :)!
Juuri niin epätasa arvoisesti äijien ehdoilla toisin sanoen. Lenita meni naisen ehdoilla kerrankin ja kirjoitti itse ne muistelmat. Kekkosen ei ikinä olisi kirjoittanut noin todellisuudentajuisasti suhteistaan. On siinä eroa.
Lenita kertoi jossain syystä, miksi hän ei ole halunnut lapsia ja tuli avioero Melinin kanssa. Lenitan sisar, jollain tapaa kehitysvammainen pelästytti Lenitan niin, ettei hän ole uskaltanut ottaa riskiä. Vaikka Lenitan sisar Armi oli kehitysvammainen, Armi oli muistaakseni naimisissa ja Armin luonne oli "lapsellinen" ja helposti höynäytettävissä. Lenitankin on pitänyt olla sisarensa "vartija" joissain asioissa, niin käsitin haastattelussa.
Lenitaa ei tarvii sääliä, eikä mollata. Hän on oman tiensä kulkija siinä kuin Aira Samulin ja arvostan molempia suuresti. Lenita on uskaltanut elää naisen elämää, niin myös Aira ja arvostan naisia, jotka eivät tee elämän valintoja toisten ehdoilla ja siten, että mitä ne toiset tästä ajattelee? Tiedän sellaisia ja tunnen ja monelta on jäänyt toteuttamatta monta unelmaa ja tekoa, kun aina mielessä, että uskallanko ja mitä toiset sanovat ja ovat mieltä.