Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3.-luokkalainen sai kotiin Autan kotona -lappusen! xD

Vierailija
08.03.2017 |

Siinä on: siivoan oman huoneen, petaan oman petini, imuroin, pyyhin pölyjä, pesen lattian, tyhjennän/täytän tiskikoneen, katan pöydän, pyyhin ruokapöydän, laitan ruokaa, leivon, käyn kaupassa, vien roskat, ulkoilutan kotieläimiä, jotain muuta. Ja viikko aikaa seurannalle, että saa ruksia päivittäin, mitä on tehnyt. Ja alle vielä huoltajan kommentit! Mitähän tuohonkin nyt sitten kommentoisi?
Mä en edellytä meidän pojalta mitään noista, koska ei meillä aikuisetkaan viikottain imuroi, siivoa eikä pyyhi pölyjä! Mä en petaa sänkyä koskaan, mies niitä petailee jostain syystä.
Siis voi jumalauta.... 3.-luokkalaiselle tällainen lista!? Sairasta, mun lapseni ei ole mikään siivoaja.
Siis voi apua koulun oletuksia xD

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13v (-03) enkä ole ikinä täyttänyt/tyhjännyt astianpesukonetta. (Ehkä kerran tai pari :D) Osaisin sen kyllä jos tarve vaatii.

Muuten kyllä imuroin ja pyyhin pölyt jne. (Tässä vanhemmat ovat tarkkoja^)

Rakastan leipoa ja tehdä ruokaa. Tykkään myös siivota. Rakastan myös mennä kunnon lenkille koiran kanssa :)

Koulussa kotitaloustunnilla tiskaan ja siivoan huolella oman työpisteen ja siellä laitan omat astiat koneeseen.

Saatiin kevääksi lappu jossa pitää pestä ikkunat, pyykkiä ja kengät & tehdä erilaisia ruokia.

Sitä odotellessa AP :)

Vierailija
122/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein imuroit? Koska olet viimeksi pessyt lattiat?

Kyselen vaan siksi, koska sulla on luultavammin pieniä lapsia ja mua ällöttää ajatus, että he leikkivät kaiken p*skan seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omg!!! Toivon todella että tämä on provo.

Mikään himosiivooja ei kenenkään tarvitse olla. Mutta kyllä nyt kodin pitää perus puhdas olla. Miten ylipäänsä pystyybelämään paskan keskellä?

Huolehditko omasta hygieeniasta samalla tavalla kuin kodin siisteydestä?

Ja ihan pakko kommentoida tätäkin. Sä ehkä olet oppinutkin siivoamaan ja tiedät mikä on puhdas, kun oma äitisi on kodista huolta pitänyt. Mutta ymmärrätkö että omat lapsesi ei siitä mitään tajua, eivätkä edes ymmärrä elävänsä sikolätissä kun muuta eivät eläissään ole nähneet.

Koko ketju on järkyttävä. Sen verran kauan olen elänyt, että vaikka tämä oliskin provo, niin silti ap.n kaltaisia ihmisiä on olemassa. Silti jaksaa järkyttää.

En usko, että taipumus jaksaa ja haluta ylläpitää kodin siivousta syntyy kotioloissa niinkään, vaan ajattelen sen olevan persoonakysymys. Kyllä mä kuitenkin sanon lapsille, että arvostan siisteyttä, mutta siivoamisesta ei vain nyt tule mitään. Ja jos he eivät siivoa, niin enpä mäkään ole ystäviä sen takia menettänyt, etten siivoa. Sellaiset ihmiset, jotka eivät halua olla toisen ystäviä epäsiisteyden takia saavat pitää mielipiteensä, eikä meidän tarvitse olla ystäviä. Sama lapsille. Miksi he edes haluaisivat olla ystäviä ihmisten kanssa, joille ihmisen sisin ei merkitse tuon enempää? Minullakin on ihan hyvä syy olla siivoamatta, jos joku haluaa hyljeksiä minua siksi, niin en saisi siltä ihmiseltä mitään muutenkaan.

ap

Vierailija
124/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 13v (-03) enkä ole ikinä täyttänyt/tyhjännyt astianpesukonetta. (Ehkä kerran tai pari :D) Osaisin sen kyllä jos tarve vaatii.

Rakastan leipoa ja tehdä ruokaa. Tykkään myös siivota. Rakastan myös mennä kunnon lenkille koiran kanssa :)

Koulussa kotitaloustunnilla tiskaan ja siivoan huolella oman työpisteen ja siellä laitan omat astiat koneeseen.

Saatiin kevääksi lappu jossa pitää pestä ikkunat, pyykkiä ja kengät & tehdä erilaisia ruokia.

Entä halonhakkuu?

ap

Vierailija
125/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2809606/te-joilla-adhd-tai-piirteita-nii…

Jaa tää ketju alkoi vaikuttaa tutulta... Tosin mulla ei ole adhd:tä. Ennemminkin add-piirteitä. Tuntuu just tolta. Tykkäisin, jos ois siistiä, mutta en ymmärrä, miten joku pystyy tekemään kotitöitä. Se miten niihin kykenee on varmaan geeneissä. On piika geenejä ja sitten ajattelijan geenejä. Joku ajatustyötä tekevä tulee heti sanomaan, että hän ajattelee siivotessa, no, mä ajattelen löhötessä.

ap

Vierailija
126/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on minusta terve ja oikea suhteutuminen. Jos äitini ei olisi haukkunut minua siitä, että en tee mitään, mullakaan ei varmaan olisi mitään kynnystä tai vaikeutta tarttua toimeen. Itseähän se vaan ilahduttaa. Mutta nyt kostan äidille lopun elämää sitä, että hän satutti minua sillä lapsena ja muokkasi ajatteluani siivoamista kohtaan kielteiseksi haukkumalla minua. Varsinkin lapsille mun on todella vaikea siivota, tai kellekään muulle. Vain itselleni pystyn siivoamaan jos asun yksin. Ja silloinkin sitäkään en niin hyvin kuin olisin toivonut, koska yliminä haukkui aina vaikka tein jonkun niin se ei riittänyt sille äänelle, joka moitti ja paskoi päälleni.

ap

Olet todella sairas ihminen. Et kosta äidillesi vaan LAPSELLESI. Teet hänelle kamalan karhunpalveluksen. 

Vierailija
127/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kaltaistesi vanhempien takia tuollainen koulusta saatu lista on erittäin tarpeellinen. Kaikille lapsille (eli tulevaisuuden aikuisille) ei näköjään opeteta aivan perustason kodihoitoa pienestä pitäen.

Vierailija
128/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jo esikouluikäinen tekee noita kaikkia, on tehnyt jo kauan. Imuroi oman huoneensakin reippaasti ja oma-alotteisesti. Poika. Kaupassa tosin ei käy yksin.

Vierailija
129/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo omia huoneitaan imuroivat ala-asteikäiset ovat jotenkin niin säälittäviä xD Äiti hankkinut niin paljon kakaroita, ettei viitsi tai jaksa edes oman lapsensa huonetta imuroida, mutta kehtaa olettaa, että lapsi orjailee ja tekee sen xD Entä jos lapsi haluaa elää sotkussa? Mua itseäni esim. ei ole pöly koskaan haitannut, pari kertaa vuodessa riittää imuroida lastenhuone.

ap

Sottapytty olet ja opetat sen lapsillesi. Häpeä.

Vierailija
130/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kaltaistesi vanhempien takia tuollainen koulusta saatu lista on erittäin tarpeellinen. Kaikille lapsille (eli tulevaisuuden aikuisille) ei näköjään opeteta aivan perustason kodihoitoa pienestä pitäen.

No ei ole, meillä kotona oli aina siistiä ja tässä sitä ollaan. Eli noiden asioiden tietämisestä tai tietämättömyydestä se homma ei milloinkaan ole kiinni.

ap

Vierailija
131/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, meillä kotona oli aina siistiä ja tässä sitä ollaan. Eli noiden asioiden tietämisestä tai tietämättömyydestä se homma ei milloinkaan ole kiinni.

ap

Eiköhän ne hyvät, kotona opitut tavat, anna hieman paremmat lähtökohdat tulevaisuudelle, kuin tapojen opettamatta jättäminen? Noin niinkun keskiarvolta.

Miksi koet tämän siivousasian sellaiseksi, että sitä pitäisi vastustaa? Aika outoa.

Vierailija
132/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eiköhän ne hyvät, kotona opitut tavat, anna hieman paremmat lähtökohdat tulevaisuudelle, kuin tapojen opettamatta jättäminen? Noin niinkun keskiarvolta.

Miksi koet tämän siivousasian sellaiseksi, että sitä pitäisi vastustaa? Aika outoa.

Jos opetan omat tapani, niin se on, etten siivoa. Oksettaa, että koulu olettaa meidän elävän heidän pillinsä mukaan, siivoilevan jotenkin normisti. Ovat niin olevinaan siellä koulussa.

ap

Vierailija
133/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis jo, että pöly vaikuttaisi teidän terveyteen.

"Pari kertaa vuodessa riittää imuroida lastenhuone"

Anteeksi, mutta mitä mä just luin! VUODESSA?!

No ei todellakaan riitä! Eikö sulla ole minkäänlaista tajua kodin siisteydestä? Miksi olet hankkinut lapsia jos et edes siivoa?

Pari kertaa VIIKOSSA riittää imuiroida lastenhuone. Ei todellakaan vuodessa.

Alko arveluttamaan, että käytköhän edes suihkussa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
134/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koulu ei ole ajatellut, että jollain vanhemmalla voi olla traumainen suhtautuminen siivoamiseen? Ja että tuollaisilla papereilla vain hierotaan se trauma taas vanhemman naamalle?

ap

Vierailija
135/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis jo, että pöly vaikuttaisi teidän terveyteen.

"Pari kertaa vuodessa riittää imuroida lastenhuone"

Anteeksi, mutta mitä mä just luin! VUODESSA?!

No ei todellakaan riitä! Eikö sulla ole minkäänlaista tajua kodin siisteydestä? Miksi olet hankkinut lapsia jos et edes siivoa?

Pari kertaa VIIKOSSA riittää imuiroida lastenhuone. Ei todellakaan vuodessa.

Alko arveluttamaan, että käytköhän edes suihkussa pari kertaa vuodessa.

Vaikuttaa positiivisesti. Allergiat pysyy loitolla. Pienemmällä olikin vauvana atopiaa, ei ole enää ollut. Ehkä tämän ansiota. Isänsä, johon on tullut, suvussa on pahaakin allergisuutta. Miksi ihmeessä lastenhuone pitää imuroida? Oletteko jotain allergikkoja?

ap

Vierailija
136/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly on lähinnä ulkonäkökysymys. Mitään haittaa siitä ei ole terveydelle, ellei sitten ole allerginen pölylle. Tai muuten geeneiltään vajaa ja altis sairastumaan kaikenlaiseen hömpötykseen, kuten "pölyallergia". Siis tiedän, että se on oikea sairaus, mutta ei mun suvussa mitään sellaista ole koskaan ollut.

ap

Vierailija
137/142 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla hyvä vastustuskyky ja terve kroppa, niin ei vain iske mikään myrkky, vaikka sitä miten olisi ympäristössä. Siis joku lika. Lika on siistiä! Se auttaa immuunipuolustusta pysymään hereillä. En ole juuri koskaan kipeä, eikä lapsetkaan ole olleet paljon flunssissa tms. Kivan näköistähän se on, kun on siistiä ja löytää kaiken, jos on järjestys, mutta en mä edes halua köytää lasten littlest pet shoppeja...

ap

Vierailija
138/142 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on: siivoan oman huoneen, petaan oman petini, imuroin, pyyhin pölyjä, pesen lattian, tyhjennän/täytän tiskikoneen, katan pöydän, pyyhin ruokapöydän, laitan ruokaa, leivon, käyn kaupassa, vien roskat, ulkoilutan kotieläimiä, jotain muuta. Ja viikko aikaa seurannalle, että saa ruksia päivittäin, mitä on tehnyt. Ja alle vielä huoltajan kommentit! Mitähän tuohonkin nyt sitten kommentoisi?

Mä en edellytä meidän pojalta mitään noista, koska ei meillä aikuisetkaan viikottain imuroi, siivoa eikä pyyhi pölyjä! Mä en petaa sänkyä koskaan, mies niitä petailee jostain syystä.

Siis voi jumalauta.... 3.-luokkalaiselle tällainen lista!? Sairasta, mun lapseni ei ole mikään siivoaja.

Siis voi apua koulun oletuksia xD

Niin, tässä yksi esimerkki siitä, miksi koulussa on pakko yrittää herätellä näitä tulevia äidin pikku porsaita. Kiivastut siitä, että kotona tehdään kotitöitä. Mutta laita rehellisesti kommentiksi, että ei meillä mitään tehdä. Ja siksi lapsikaan ei ole tehnyt mitään eikä saanut yhtään rastia.

Vierailija
139/142 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä halonhakkuu?

ap

Meidän 3.-luokkalainen on kokeillut sitäkin. Vielä ei ole kotityölistalla, tuskin tuleekaan, mutta puulaatikon täyttämisellä voi korvata joskus jotain muita hommia tai kerätä extraa,

Kesällä pari vuotta vanhempi serkkunsa teki innoissaan pinoa kuutiosta klapeja ja meidän muksu marisi vieressä että evvk. Maksettiin kyllä serkkulikalle hommasta pieni palkka :)

11

Vierailija
140/142 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kuka lapsi pesee lattian? xD Me ei itsekään koskan pestä lattioita. Todellinen orjan lista tuo.

ap

Ilettävää. Voiko joku oikeasti elää näin sikamaisesti?