Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3.-luokkalainen sai kotiin Autan kotona -lappusen! xD

Vierailija
08.03.2017 |

Siinä on: siivoan oman huoneen, petaan oman petini, imuroin, pyyhin pölyjä, pesen lattian, tyhjennän/täytän tiskikoneen, katan pöydän, pyyhin ruokapöydän, laitan ruokaa, leivon, käyn kaupassa, vien roskat, ulkoilutan kotieläimiä, jotain muuta. Ja viikko aikaa seurannalle, että saa ruksia päivittäin, mitä on tehnyt. Ja alle vielä huoltajan kommentit! Mitähän tuohonkin nyt sitten kommentoisi?
Mä en edellytä meidän pojalta mitään noista, koska ei meillä aikuisetkaan viikottain imuroi, siivoa eikä pyyhi pölyjä! Mä en petaa sänkyä koskaan, mies niitä petailee jostain syystä.
Siis voi jumalauta.... 3.-luokkalaiselle tällainen lista!? Sairasta, mun lapseni ei ole mikään siivoaja.
Siis voi apua koulun oletuksia xD

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli juurikin samanlainen kuin sinäkin ap ja olen näin aikuisiällä saanut kärsiä siitä. En jaksanut lukea keskustelua kuin puoleen väliin joten en tiedä mitä kaikkea tässä on tapahtunut, mutta halusin sanoa että toivon että pysähtyisit miettimään millaista karhunpalvelusta teet lapsillesi tässä.

Minun oli tosi vaikea alkaa omaan asuntoon muuttaessa koittaa pitää kotia järjestyksessä kun en ollut saanut kotoa minkäänlaista esimerkkiä siivoamiseen. Vieläkin välillä on ongelmia koittaa pitää koti siistinä vaikka siitä kun muutin äitini luota on jo useampi vuosi. Sotku saa minut hyvin ahdistuneeksi mutta on vaikea alkaa siivoamaan kun sitä ei ole lapsesta asti tehnyt.

Lapsena en kokenut tätä ongelmana kun en ollut nähnyt muuta vaihtoehtoa, paitsi jossain kyläpaikoissa joissa harvoin kävimme. Lapsena pidin sitä vain normaalina ja kotoisana mutta en silti oikein kehdannut tuoda kavereita kylään kun tiesin sisimmässäni että se ei oikeasti ole normaalia. 

Tulevat lapseni haluan opettaa siivoamaan normaalisti pienestä pitäen kehitystason mukaisia juttuja.Hoitolasta olen myös opettanut tekemään pieniä tehtäviä kuten kattamista, ruuanlaittoa (yhdessä minun kanssa, esim salaatin tekoa), roskien roskiinviemistä, lattioiden harjaamista

Vierailija
142/142 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 13v (-03) enkä ole ikinä täyttänyt/tyhjännyt astianpesukonetta. (Ehkä kerran tai pari :D) Osaisin sen kyllä jos tarve vaatii.

Muuten kyllä imuroin ja pyyhin pölyt jne. (Tässä vanhemmat ovat tarkkoja^)

Rakastan leipoa ja tehdä ruokaa. Tykkään myös siivota. Rakastan myös mennä kunnon lenkille koiran kanssa :)

Koulussa kotitaloustunnilla tiskaan ja siivoan huolella oman työpisteen ja siellä laitan omat astiat koneeseen.

Saatiin kevääksi lappu jossa pitää pestä ikkunat, pyykkiä ja kengät & tehdä erilaisia ruokia.

Sitä odotellessa AP :)

Entä halonhakkuu?

ap

Meidän 3.-luokkalainen on kokeillut sitäkin. Vielä ei ole kotityölistalla, tuskin tuleekaan, mutta puulaatikon täyttämisellä voi korvata joskus jotain muita hommia tai kerätä extraa,

Kesällä pari vuotta vanhempi serkkunsa teki innoissaan pinoa kuutiosta klapeja ja meidän muksu marisi vieressä että evvk. Maksettiin kyllä serkkulikalle hommasta pieni palkka :)

11

Partiossa on meidänkin kolmasluokkalainen puiden hakkaamista treenannut :)7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla