Mitä on ne työt joita saa kaikki jos ei ole nirso?
Aina sanotaa että kyllä töitä saa jos ei ole nirso. Kertokaa niitä työpaikkoja joita saa heti samantien kun käy kysymässä ni meen heti kysymään. En ole nirso.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaaa sitä, että töitä kyllä on jos suostut töihin jollain 300 euron kuukausipalkalla.
eihän kukaan sellasella summalla ees pärjää.
Niin, kyllä töitä on, mutta ei palkan maksajia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei sano siivous. Ei pääse. Kysytään "onko sulla kokemusta, autoa ja ajokorttia, laitoshuoltajan koulutusta, työturvallisuuskorttia jne..."
Siivoustakin on monenlaista. Jos suostuu esim. sellaiseen kotisiivoustyöhön, jossa voi olla päivän mittaan pari kolme tunnin pituista vuoroa eri puolilla kaupunkia ja välissä muutaman tunnin palkattomat tauot, töitä kyllä löytyy. Mutta kuka tahtoo uhrata elämänsä sellaiseen koiran hommaan, kun palkkakin on mitä on?
Vierailija kirjoitti:
Taksikurssin jos käy, pääsee ainakin melkein missä tahansa isossa kaupungissa tekemään yövuoroja... mutta ne on hiljaisia vuoroja ja palkka on provikkaa, joten jopa mainoksia jakamalla pääse helposti paremmille tuntipalkoille. Siksi niitä yövuoroja onkin helppo saada, kun vain tyhmät ja todella epätoivoiset suostuu tekemään niitä.
ei oo ajokorttia
Laitoshuoltajan tutkinto ei kestä 1.5 vuotta (niin kuin joku väitti) vaan 10 kuukautta.
Ja todellakin rappusiivouksessa on töitä. Ilman siivousalan koulutusta. Tiedän parikin firmaa meiltäpäin ja toisessa ollut töissäkin. Juuri sai paikan yksi lievästi lehitysvammainen nainen jolla ei alan koulutusta.
mä en päässyt siivoamaan.. ei niihinkään hommiin ihan niin vaan pääse vaikka luulin.
Vierailija kirjoitti:
Ping aloitukselle.
Kerrotko mm. blokkausta ehdottanut lisää, miten sillä voisi työllistää itsensä ja tienata. Olen vähän jälkijunassa ilmeisesti.
Tarkoitin tyhjien lasien ja astioiden keruuta ravintolassa, en nettikirjoittelua. En hoksannut, että niillähän on sama nimi.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja olen nainen, en omista ajokorttia ja olen tosi ujo ja hiljanen. Enkä ole kovin hyvässä kunnossa niin mitään raskasta duunia en jaksa tehä. Mut jos työtä saa vaikka ei osaa/pysty ni käy minulle.
-ap
Eli sinä sitten kuitenkin olet kamalan nirso. On yhtä kuin sinulla on iso kasa rajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Aloita noista kirjoitti:
Puhelinmyyntiä, feissausta, blokkausta, tiskausta, jotain siivousta, raksan aputöitä jne...
Kolmesta ekasta ei makseta palkkaa, loppuihin on enemmän hakijoita kuin paikkoja. Näitä on jo kokeiltu, vaikka niitä ei joka kaupungissa ole vapaanakaan. Löytyisikö muuta?
Kyllä feissareille maksetaan palkkaa. Yksi kaverini pääsi viime kesänä feissariksi ja sille maksettiin siitä 12 €/h! Mutta potkut tuli muutaman viikon jälkeen, kun se ei saanut houkuteltua tarpeeksi uusia lahjoittajia...
Vierailija kirjoitti:
Ping aloitukselle.
Kerrotko mm. blokkausta ehdottanut lisää, miten sillä voisi työllistää itsensä ja tienata. Olen vähän jälkijunassa ilmeisesti.
Blokkaus tarkoittaa astioiden keräämistä ravintolassa, yleensä ihan normaalia palkkatyötä...?
Vierailija kirjoitti:
Aloita noista kirjoitti:
Puhelinmyyntiä, feissausta, blokkausta, tiskausta, jotain siivousta, raksan aputöitä jne...
mitä on feissaus ja blokkaus?
Feissaus on kuukausilahjoittajien hankintaa erilaisille järjestöille ja blokkaus on tyhjien lasien keräämistä ravintolassa.
Siivoojaksi ja kaupan kassalle oli vaikea paasta, sen sijaan turvatarkastajaksi lentokentalle otettiin haastattelusta ( ja siina oli kollegoina autisteja, kielta osaamattomia, yli 50v, sairraalloisen ylipainoisia ja ylimeikattuja venakoita)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaaa sitä, että töitä kyllä on jos suostut töihin jollain 300 euron kuukausipalkalla.
eihän kukaan sellasella summalla ees pärjää.
Ei niin. Nykyään onkin yhä yleisempää, että ihmisillä on 2-3 työtä, jotta he pystyvät jotenkuten elättämään itsensä. Amerikan malli on tullut tännekin. Hyvinvointivaltio on historiaa.
Jos on nuori ylioppilas, pääsee aika helposti tekemään opettajan sijaisuuksia kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ping aloitukselle.
Blokkaus tarkoittaa astioiden keräämistä ravintolassa, yleensä ihan normaalia palkkatyötä...?
Näin varmaan 80-luvulla, mutta nyt blokkausta saa vuokrafirman kautta keikkatyönä. Eli ei välttämättä niin paljon, että sillä eläisi, jos vaikka käyt blokkaamassa jossain ravintolassa pe-la -öinä.
Mutta siis yleisesti ottaen voit saada jotain vuokratyötä. Myös hiljainen ja ujo pärjää palvelualalla, jos vaan pitää puolensa ja opettelee hommat. Ei kaikkien tarvitse olla jotain suulaita seuraihmisiä voidakseen työskennellä palvelualalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita noista kirjoitti:
mitä on feissaus ja blokkaus?
Feissaus on kuukausilahjoittajien hankintaa erilaisille järjestöille ja blokkaus on tyhjien lasien keräämistä ravintolassa.
Ai ihana, mä luulin, että joku av-mamma tai muu kirjoitti bloggauksen blokkaukseksi, mutta enpä arvannut, että se on ihan jotain muuta. Harvoin täällä uutta oppii, mutta nyt opin.
Ne jotka sanoo että siivoojilta vaaditaan koulutus, niin ainakin pk-seudulla voi vielä vuokrafirman kautta saada ihan kouluttamattomatkin hommia. Kaveri käy opintojen ohessa siivoamassa paria toimistoa.
Pikaruokaravintolat ovat hyvä paikka yrittää, nykyisin niissä on vanhempaakin väkeä kun töitä on niin paljon hankalampi saada. Ystävä nieli ylpeytensä, meni hampurilaismyyjäksi töihin, opiskeli siinä hommat ja nyt muutaman vuoden jälkeen omistaa kaksi ravintolaa.
-Lehtien ja mainosten jakaminen
-Tavaroiden hyllytys kaupoissa
-Pakkaustyö/varastotyö
-Sairaalan potilaskuljetus (siis sairaalan sisäiset kuljetukset esim. pyörätuolilla tai vuoteella)
-Sitten nämä elokuvateatterin työntekijät, jotka tarkastaa ne liput? Ei varmaan vaadi koulutusta. Samoin naulakonhoitaja jossain tapahtumissa esim. messuilla, konserttitaloilla, teatterissa jne.
Henkilökohtaisen avustajan. En suosittele ujolle ja epävarmalle ihmiselle.
Omalle kohdalle osui todella paska hyväksikäyttäjä joka veti kiltteyteni takia voimat minusta. Monet itkut ja hirveä ahdistus. Mies pyysi lopettamaan mielenterveyteni takia, pärjätään vaikka olen työtön.
Olen tehnyt normaalia aspa hommaa missä olin hyvä ja tykkäsin työstä, tuossa avustajan hommassa ei ollut mitään normaalia ja lakia rikkoi ja käänsi asiat itselleen eduksi. Hänelle hyviä terveisiä helvettiin.
Toki normaaleja työnantajiakin on kerkä työllistää henkilökohtaisia avustajia, mutta kun kohdalle osuu sairas ihminen se on menoa sitten...