Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heikko yleissivistys nykyään ihailtavaa?

Vierailija
07.03.2017 |

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi.fi

Vierailija
82/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa jos teini muka yrittää olla älykäs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yleissivistykseen kuuluu?

Vierailija
84/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
85/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hienoa.

Vierailija
86/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

82, kävikö mielessä että jotkut teinit voivat oikeasti olla älykkäitä, vaikket itse olisikaan? :D

Vierailija
87/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ihmisiä on helpompi hallita.

Vierailija
88/96 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tähän tulee vielä vuosien kuluessa muutos. Ole vaan ylpeä itsestäsi.

Vierailija
89/96 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. "Siis mikä ihmeen EU en oo koskaan kuullut oon niin söpö ihihihi 😗"

Vierailija
90/96 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella yleistä.

Vierailija
91/96 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kaivoin tämän yhtäkkiä jostain netin uumenista kun yhtäkkiä tuli mieleen.

AP kertoo nyt ettei pärjännyt lukiossa ollenkaan eikä tullut suurta menestyjää.

Amiksesta kortistoon kävi tieni.

Politiikka v**ttaa rankasti ja olen ihan hirvittävän väsynyt koko hommaan, lähes 5 vuotta olen jaksanut mukana keikkua vaan nyt ei enää pysty, draamaa tulee ovista ja ikkunoista ja mielenterveyskin meni niissä leikeissä.

Tekisi mieli sanoa sille nuorelle AP:lle, että rentoutuisi vähän ja hankkisi kavereita.

Maailma ei kaadu siihen jos ei saa keskustella Jenkkilän vaalituloksista, vaaleja saat itkeä myöhemmin ihan riittämiin.

Hyh.

Ap

Vierailija
92/96 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asian ytimessä!! Nostan hattua sinulle, kun osaat analysoida noin hyvin nykymenoa! Älä missään nimessä ala apinoida mitään pissis tai muutakaan juttua vaan olet oma itsesi ja sivistä itseäsi edelleen. Tsemppiä!!

Vierailija
93/96 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ns. sivistyneissäkin piireissä ihailtavaa on mm.

- väkivalta

- huumeet

- vainoaminen

- seks. väkivalta

- vapaudenriistot

- psykopaattinen ja narsistinen jyrääminen

...

saa jatkaa

Vierailija
94/96 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli söpö keskustelu, ei mitään hävettävää :D

Vierailija
95/96 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on kiusattu usein koulussa, koska seuraan politiikkaa ja luen paljon. Mua on aina pidetty nolona pellenä, mutta toivottavasti tähän tulee muutos kunhan pääsen pois yläasteelta. :(

-Ap

Mulla oli sama juttu peruskoulussa. Lukiossa löysin ihan ekan kaverin ja yliopistossa olin suorastaan cool. Eli helpottaa iän myötä.

Mutta siis on mielestäni nykyisin ainakin joissain piireissä hienoa olla sivistymätön. Vastapainona on sitten se, että leikitään sivistynyttä eli pädetään kovaan ääneen sellaisissakin asioissa, joista ei tiedetä mitään, ei osata keskustella tai nähdä asioita monelta eri kannalta. Eli sellaista typeryyttä pidetään normaalina.

Mutta sivistynyt kyllä löytää paikkansa ajan kanssa. Muista myös ettei pidä ylpistyä. Se siivooja on yhtä tärkeä kuin lääkärikin. Joillain tuppaa unohtumaan, että kaikilla on paikkansa.

Vierailija
96/96 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita, joita olisin toivonut, että joku olisi kertonut teininä: työelämässä on ihan samanlaista kuin yläasteella. Laki ei ole kaikille sama. Rikkaat tekevät, mitä haluavat, kenelle haluavat. Suhteet merkitsevät. Älykkäät eivät vaurastu maailmassa. Itsensä kehittämistä ei palkita. Kaikkein älykkäimmät ryöstetään narsistisesti ja psykopaattisesti. Sosiaaliset taidot on sama asia kuin äänekkyys. Ihan jo tilastojenkin mukaan älykkäitä on tietenkin vähän. Tyhmien ehdoilla mennään. Kateutta on paljon. Onnellisuus tulee siitä, että saa elää turvassa ihmisiltä. Ja yksi monista aiheeseen liittymättömistä: lapset eivät ole turvassa Suomessa. Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan