Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heikko yleissivistys nykyään ihailtavaa?

Vierailija
07.03.2017 |

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen on tainut nuorissa olla tälläinen kahtia jako. 

Vierailija
22/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ihan hirveästi vaadita EU-virkoihin, kun katsotaan vaikka Jyrkiä...

Joo Jyrkihän kerkisi romuuttamaan Suomen talouden aktiiviaikoinaan.

Ei näytä katuvan Suomen kaatamistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on mediakriittisyyttä, kiitos huolehtimisesta. :) Pidän Yleä turhan vasemmistolaisena, enkä juurikaan lue heidän juttujaan. 

-Ap

Vierailija
24/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
25/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oliskin provo, on ihan hyvä keskustella näistä asioista.

Vierailija
26/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, olenko fiksumpi kuin muut, mutta ainakin seuraan enemmän maailman tapahtumia. Olisi kiva joskus jutella jostain muustakin, kuin Arttu Lindemanin uudesta videosta tai rinnakkaisluokan tytön housujen tiukkuudesta. :DD

-Ap

Miten näistä aiheista puhuminen sulkee pois yleissivistyksen? Keskustelua voi käydä myös ajanvieteenä jolloin aihe voi olla kevyempi. Sosiaalisessapaineessa ihminen voi vetää sitä bimboroolia vaikka kotona yöpöydällä saattaa olla Kalevala.

Vierailija
27/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasitte nyt hyvin alkaneen aloituksen epäilyillänne! :-[

Vierailija
28/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?

Suhtaudu varauksella uutisiin. Etenkin YLE uutiset on valetta. Etenkin YLE:n otsikot on valetta aina.

Hah hah tää oli hyvä! Mistä näitä foliohattuja sikiää?

Vierailija
29/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se on yläasteella ollut ihailtavaa. Asia muuttuu, kun pääset lukioon ja ne bimbot menevät amikseen.

Kyllä meillä lukiossakin oli "hiket" ja "suositut" eli ne, joilla oli rikkaat vanhemmat ja itsensä sivistäminen ei ollut niin justiinsa. Kyseessä kuitenkin top10 lukio. Nyt yliopistossa satuin kuulemaan, kun tytöt juttelivat miten eivät halua sitsata tietotekniikan opiskelijoiden kanssa, koska "ne on niin nörttejä". Että silleen

No joo, voi olla noinkin. Mutta ei kai sinne top 10 lukioon kuitenkaan 6 keskiarvolla pääse, vaikka olisi miten rikkaat vanhemmat.

Ei pääse ei, mutta näissä oli enemmän lahjakkuudesta kyse

Vierailija
30/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne sivistystä pois suljekaan, mutta jos haluaisi vaikka puhua Trumpista niin pitäisi ensin selittää, missä Amerikka on. :( Näin ainakin meidän luokassa.

-AP

Vierailija
31/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Katsoppa tositeeveeohjelmia, edesmennyt BB oli tästä tyhmyyden suosimisesta hyvä esimerkki. Mieleen jäi ne jotka eivät tienneet mistään mitään paitsi omasta ulkonäöstään. Jos joku oli vähän fiksumpi, niin ei siitä oikein tykätty. Ehkä se liittyy viihteeseen, viihdyttävyyteen ja kevytmielisyyteen. Ja nämä kaikki liittyy seksikkyyteen. Mutta pidä oma linja, sillä pääsee todnäk pidemmälle.

Vierailija
32/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö muka sun luokkalaiset oikeasti tiedä, missä Amerikka on? O_O

Vierailija
33/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yrittänyt välillä olla bimbo kavereiden takia, ala-asteella typeryyksissäni tein kokeen tahallani väärin, ettei olisi haukuttu. Nykyään hävettää, että pilasin kokeeni sillä tavalla ja ihan vain muiden takia. :(

-Ap

Vierailija
34/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä.

Vierailija
35/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti APn kirjoitustaito on surkea :D

Vierailija
36/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se on yläasteella ollut ihailtavaa. Asia muuttuu, kun pääset lukioon ja ne bimbot menevät amikseen.

Kyllä meillä lukiossakin oli "hiket" ja "suositut" eli ne, joilla oli rikkaat vanhemmat ja itsensä sivistäminen ei ollut niin justiinsa. Kyseessä kuitenkin top10 lukio. Nyt yliopistossa satuin kuulemaan, kun tytöt juttelivat miten eivät halua sitsata tietotekniikan opiskelijoiden kanssa, koska "ne on niin nörttejä". Että silleen

No joo, voi olla noinkin. Mutta ei kai sinne top 10 lukioon kuitenkaan 6 keskiarvolla pääse, vaikka olisi miten rikkaat vanhemmat.

Niinpä. Ja edelleenkään näihin TOP 10 lukioihin ei vaan noin mennä. Vuonna 2016 alle ysin keskiarvolla ei näihin lukiohin päästy, joten kyllä tuolla on vielä tavanton joukko fiksuja nuoria ap lisäksi.

Vierailija
37/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin hyvä kirjoittamaan, eikä kielitaitoni ole muutenkaan parhaimmasta päästä. :) 

-Ap

Vierailija
38/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni trolli vähän pieleen heti kun puhut yläasteesta, josta ikäisesi ei olisi koskaan varmaan kuullutkaan. Olet yläkoulussa.

Vierailija
39/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudu varauksella uutisiin. Etenkin YLE uutiset on valetta. Etenkin YLE:n otsikot on valetta aina.

Kylä näi o! MV-lehti ja Magneettimedia kertovat sen ainoan TOTUUDEN!!!!!!!!!

Vierailija
40/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs luokkakaverini luuli Brasiliaa kaupungiksi. Olimme ysillä. Kai se on jotenki muka hienoo pulputtaa tunnilla ja leikkiä tyhmää :p

not

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi