Onko heikko yleissivistys nykyään ihailtavaa?
Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ihan hirveästi vaadita EU-virkoihin, kun katsotaan vaikka Jyrkiä...
Joo Jyrkihän kerkisi romuuttamaan Suomen talouden aktiiviaikoinaan.
Ei näytä katuvan Suomen kaatamistaan.
Kyllä mulla on mediakriittisyyttä, kiitos huolehtimisesta. :) Pidän Yleä turhan vasemmistolaisena, enkä juurikaan lue heidän juttujaan.
-Ap
Vaikka oliskin provo, on ihan hyvä keskustella näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, olenko fiksumpi kuin muut, mutta ainakin seuraan enemmän maailman tapahtumia. Olisi kiva joskus jutella jostain muustakin, kuin Arttu Lindemanin uudesta videosta tai rinnakkaisluokan tytön housujen tiukkuudesta. :DD
-Ap
Miten näistä aiheista puhuminen sulkee pois yleissivistyksen? Keskustelua voi käydä myös ajanvieteenä jolloin aihe voi olla kevyempi. Sosiaalisessapaineessa ihminen voi vetää sitä bimboroolia vaikka kotona yöpöydällä saattaa olla Kalevala.
Pilasitte nyt hyvin alkaneen aloituksen epäilyillänne! :-[
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?
Suhtaudu varauksella uutisiin. Etenkin YLE uutiset on valetta. Etenkin YLE:n otsikot on valetta aina.
Hah hah tää oli hyvä! Mistä näitä foliohattuja sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se on yläasteella ollut ihailtavaa. Asia muuttuu, kun pääset lukioon ja ne bimbot menevät amikseen.
Kyllä meillä lukiossakin oli "hiket" ja "suositut" eli ne, joilla oli rikkaat vanhemmat ja itsensä sivistäminen ei ollut niin justiinsa. Kyseessä kuitenkin top10 lukio. Nyt yliopistossa satuin kuulemaan, kun tytöt juttelivat miten eivät halua sitsata tietotekniikan opiskelijoiden kanssa, koska "ne on niin nörttejä". Että silleen
No joo, voi olla noinkin. Mutta ei kai sinne top 10 lukioon kuitenkaan 6 keskiarvolla pääse, vaikka olisi miten rikkaat vanhemmat.
Ei pääse ei, mutta näissä oli enemmän lahjakkuudesta kyse
Eihän ne sivistystä pois suljekaan, mutta jos haluaisi vaikka puhua Trumpista niin pitäisi ensin selittää, missä Amerikka on. :( Näin ainakin meidän luokassa.
-AP
Ihan totta. Katsoppa tositeeveeohjelmia, edesmennyt BB oli tästä tyhmyyden suosimisesta hyvä esimerkki. Mieleen jäi ne jotka eivät tienneet mistään mitään paitsi omasta ulkonäöstään. Jos joku oli vähän fiksumpi, niin ei siitä oikein tykätty. Ehkä se liittyy viihteeseen, viihdyttävyyteen ja kevytmielisyyteen. Ja nämä kaikki liittyy seksikkyyteen. Mutta pidä oma linja, sillä pääsee todnäk pidemmälle.
Siis eikö muka sun luokkalaiset oikeasti tiedä, missä Amerikka on? O_O
Olen kyllä yrittänyt välillä olla bimbo kavereiden takia, ala-asteella typeryyksissäni tein kokeen tahallani väärin, ettei olisi haukuttu. Nykyään hävettää, että pilasin kokeeni sillä tavalla ja ihan vain muiden takia. :(
-Ap
Mutta silti APn kirjoitustaito on surkea :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se on yläasteella ollut ihailtavaa. Asia muuttuu, kun pääset lukioon ja ne bimbot menevät amikseen.
Kyllä meillä lukiossakin oli "hiket" ja "suositut" eli ne, joilla oli rikkaat vanhemmat ja itsensä sivistäminen ei ollut niin justiinsa. Kyseessä kuitenkin top10 lukio. Nyt yliopistossa satuin kuulemaan, kun tytöt juttelivat miten eivät halua sitsata tietotekniikan opiskelijoiden kanssa, koska "ne on niin nörttejä". Että silleen
No joo, voi olla noinkin. Mutta ei kai sinne top 10 lukioon kuitenkaan 6 keskiarvolla pääse, vaikka olisi miten rikkaat vanhemmat.
Niinpä. Ja edelleenkään näihin TOP 10 lukioihin ei vaan noin mennä. Vuonna 2016 alle ysin keskiarvolla ei näihin lukiohin päästy, joten kyllä tuolla on vielä tavanton joukko fiksuja nuoria ap lisäksi.
En ole kovin hyvä kirjoittamaan, eikä kielitaitoni ole muutenkaan parhaimmasta päästä. :)
-Ap
Meni trolli vähän pieleen heti kun puhut yläasteesta, josta ikäisesi ei olisi koskaan varmaan kuullutkaan. Olet yläkoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudu varauksella uutisiin. Etenkin YLE uutiset on valetta. Etenkin YLE:n otsikot on valetta aina.
Kylä näi o! MV-lehti ja Magneettimedia kertovat sen ainoan TOTUUDEN!!!!!!!!!
Eräs luokkakaverini luuli Brasiliaa kaupungiksi. Olimme ysillä. Kai se on jotenki muka hienoo pulputtaa tunnilla ja leikkiä tyhmää :p
not
Kautta aikojen on tainut nuorissa olla tälläinen kahtia jako.