Tutkijat kauhuissaan: mysteerinen muna löytyi rannalta
Tutkijat eivät tiedä munan alkuperää ja silti sorkkivat sitä pelkät hanskat kädessä ilman hazmat pukua ja haalaria. Tuskin on realistista kuvitella, että siitä kuoriutuu alieni, mutta altistus tuntemattomalle bakteerille, virukselle tai loiseläimelle on mahdollinen.
Kommentit (35)
Itse en ainakaan koske yhteenkään munaan ilman kunnollista suojavarustusta.
T. Sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Lähde
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/8fe59315-61d5-4555-aea6-73ea7491…
Vierailija kirjoitti:
T. Sinkkunainen
Minen koske sittenkään.
T. Kylli
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/329d9773-1450-4112-942d-ff766…?
Tuossa kuvaa kun munaa kopeloidaan iho paljaana pelkkä ohut suojahanska kädessä.
Sen takia ihmettelen, kun vasta viime viikolla uutisoitiin ihmiseen loikanneesta uudesta käärmeissä esiintyvästä loisesta ja tiedeyhteisö vetosi ihmisiin loistartuntojen ja zoonoosien ehkäisemiseksi, ettei ihmiset lähestyisi tai koskisi luonnoneläimiä, varsinkaan tuntemattomia sellaisia.
Korona SARS hiv kaikki zoonooseja.
Vierailija kirjoitti:
T. Sinkkunainen
Kumisaappaat, pistosuojatut hanskat, visiiri, suojahaalari ja kaasunaamari ehdoton varustus, etenkin jos on mahdollisuus, että tapailumies voi pieraista.
Mitä sinä tekisit, jos löytäisit tuntematonta alkuperää olevan munan rannalta?
Minusta se pitäisi keittää.
On älytöntä luoda joku mysteeri, merikasvista, eläimestä, horsmasta tai mikä lienee. Kertoisivat sitten kun tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sinkkunainen
Kumisaappaat, pistosuojatut hanskat, visiiri, suojahaalari ja kaasunaamari ehdoton varustus, etenkin jos on mahdollisuus, että tapailumies voi pieraista.
Mieluummin pysytään ihan kiltisti omissa asunnoissa/taloissa, niin ei vahingossakaan pääse mitään "siirtymisiä" tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sinkkunainen
Mieluummin pysytään ihan kiltisti omissa asunnoissa/taloissa, niin ei vahingossakaan pääse mitään "siirtymisiä" tapahtumaan.
Näin. Otetaan korkeintaan kissa, mutta siltäkin voi saada taudin. Ei ole helppoa olla yksinäinen sinkkunainen.
Vierailija kirjoitti:
On älytöntä luoda joku mysteeri, merikasvista, eläimestä, horsmasta tai mikä lienee. Kertoisivat sitten kun tietävät.
Pitäähän iltapaskoilla olla lööppimatskua junttien klikkailtavaksi, jotta iltapaskat saavat mainostajilta rahnaa
Ensi viikolla Espanjaan. Siellä kyllä mysteerimunia rannoilla, vaan en koske...
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla Espanjaan. Siellä kyllä mysteerimunia rannoilla, vaan en koske...
Muistat vaan laittaa kumihanskat käteen ensin.
Mikä siinä on karmivaa? Kiinnostavaa kyllä.
Eikö tuo nyt näytä siltä, että tuo "kultainen" osa on vaan jonkun homesienen kasvustoa, joka on kieltämättä vaan oudon väristä. Joku homehtunut möykky, ei ole tämän ihmettlyn arvoinen asia.
Taitaa olla jelly jortikka!