Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heikko yleissivistys nykyään ihailtavaa?

Vierailija
07.03.2017 |

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä. Olen itse yläasteella, ja jotenkin tuntuu, että nykyään ihaillaan tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä. Minua on haukuttu usein hikeksi ja ''niiiiin aikuiseksi'' (:D) kun olen pärjännyt vaikka kokeessa hyvin tai luen uutisia välitunnilla. Onko tämä siis ihan yleistä nykyään? Pitäisikö ryhtyä itsekin bimboksi ja unohtaa uutisten seuraaminen ja ottaa törröhuulikuvia Instagramiin?

Älä sinä herkee bimboksi. Se on ohimenevä ilmiö. Ja lue ja seuraa aikaasi, sillä voitat, et tyhmyydellä.

Vierailija
2/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on yläasteella ollut ihailtavaa. Asia muuttuu, kun pääset lukioon ja ne bimbot menevät amikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla teinien keskuudessa ihailtavaa, kun tytöt tekevät mitä tahansa saadakseen poikien huomion. Tilanne korjaantuu parikymppisenä, (nuorena) aikuisena huono yleissivistys on ennemminkin noloa. Tai no, riippuu varmaan, missä piireissä päädyt aikuisena liikkumaan :D

Vierailija
4/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon hävinnyt trivial pursuitissa ja se oli henkilölle, joka saa naisia vielä vähemmän kuin mä. Eli mitä ilmeisimmin on ihailtavaa

Vierailija
5/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä avaus! Tästä sitten jatkokysymys: Mitä kuuluu yleissivistykseen? 

Vierailija
6/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se on yläasteella ollut ihailtavaa. Asia muuttuu, kun pääset lukioon ja ne bimbot menevät amikseen.

Kyllä meillä lukiossakin oli "hiket" ja "suositut" eli ne, joilla oli rikkaat vanhemmat ja itsensä sivistäminen ei ollut niin justiinsa. Kyseessä kuitenkin top10 lukio. Nyt yliopistossa satuin kuulemaan, kun tytöt juttelivat miten eivät halua sitsata tietotekniikan opiskelijoiden kanssa, koska "ne on niin nörttejä". Että silleen

Vierailija
7/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kiusattu usein koulussa, koska seuraan politiikkaa ja luen paljon. Mua on aina pidetty nolona pellenä, mutta toivottavasti tähän tulee muutos kunhan pääsen pois yläasteelta. :(

-Ap

Vierailija
8/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkina aikoina ja kaiken ikäisenä on vaikeaa olla fiksumpi kuin ympärillä olevat ihmiset. Pahinta on kyllä koulussa kun kaikki ovat vielä samaa ikäluokkaakin. Mutta ei se helppoa ole aikuisenakaan.

Etsi, ap, kaltaistasi fiksua ja sivistynyttä seuraa. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. It gets better...

Vierailija
9/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, olenko fiksumpi kuin muut, mutta ainakin seuraan enemmän maailman tapahtumia. Olisi kiva joskus jutella jostain muustakin, kuin Arttu Lindemanin uudesta videosta tai rinnakkaisluokan tytön housujen tiukkuudesta. :DD

-Ap

Vierailija
10/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on kiusattu usein koulussa, koska seuraan politiikkaa ja luen paljon. Mua on aina pidetty nolona pellenä, mutta toivottavasti tähän tulee muutos kunhan pääsen pois yläasteelta. :(

-Ap

On ihan normaalia sinun iässäsi kuvitella olevansa joku uniikkilumihiutale. Samalla tavalla sinä paskalla käyt kuin muutkin.

Vierailija
11/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele olevani mikään uniikki lumihiutale, haluan vaan tehdä rauhassa sitä mikä oikeasti kiinnostaa. En mäkään kenellekään mene sanomaan päin naamaa että on typerää kuvata itseään tai että olet nolo kun tykkäät piirtää. :(

-Ap 

Vierailija
12/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuvittele olevani mikään uniikki lumihiutale, haluan vaan tehdä rauhassa sitä mikä oikeasti kiinnostaa. En mäkään kenellekään mene sanomaan päin naamaa että on typerää kuvata itseään tai että olet nolo kun tykkäät piirtää. :(

-Ap 

Oletko kuullut sellaista sanaa kuin itsetunto? Tai huumori?

Vierailija
13/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta mulla sattuu olemaan todella heikko itsetunto kiusaamisen vuoksi. Ja tuollaisesta huumorista ei tule muuta mieleen kuin Anu Saagim. :(

-Ap

Vierailija
14/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina nauroin jo yläasteela noille idiooteille ja kysyin mitä heistä tulee isona -tämä suututti heitä hirveästi. Eivät vaan kyenneet kertomaan vastausta.

No, Facebookin mukaan sitä ollaan räkälän tarjoilijoita tai asutaan kunnan vuokraslummissa.

Ne ketkä arvostivat oppimista ovat korkeasti koulutettuja, tehneet uraa ulkomailla suuryrityksissä tai EU-viroissa tms.

On sitten mukava olla oikeassa ja nauttia elämästä ja oikeista valinnoista mitä joskus tuli tehtyä.

Vierailija
15/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kouluissa se on normaalia ikäluokissa. Ehkä irakissa sharia koulussa joka ollaan tuotu suomeen on toisenlainen.

Tarkoitin että näen kahta puolta mutta kiitos uteliaisuudesta. Uskon syvällisesti vanhempiesi tai jonkun kaverisi olevan fiksumpi sinun keskusteltuasi asiasta. Vauva sivustolla katsos tehdään lapsia.

Vierailija
16/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele tyhmyyttä vaan sitä, että sillä ylpeillään. Tämä ollut muotia jo pitkään. Olikohan peräti 90-luvun puolella, kun uimari Jani Sievinen pyrki europarlamenttiin ja kertoi kampanjan aikana kertoi, ettei ole koskaan lukenut kokonaista kirjaa. Kun häneltä kysyttiin, että mihin hän haluaa vaikuttaa, hän kertoi, että on se niin väärin, kun jotkut tutut eivät meinaa saada hoitopaikkaa lapselle. Juu, näihinhän siellä europarlamentissa juurikin vaikutetaan.

Vierailija
17/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä lukiossakin oli "hiket" ja "suositut" eli ne, joilla oli rikkaat vanhemmat ja itsensä sivistäminen ei ollut niin justiinsa. Kyseessä kuitenkin top10 lukio. Nyt yliopistossa satuin kuulemaan, kun tytöt juttelivat miten eivät halua sitsata tietotekniikan opiskelijoiden kanssa, koska "ne on niin nörttejä". Että silleen

No joo, voi olla noinkin. Mutta ei kai sinne top 10 lukioon kuitenkaan 6 keskiarvolla pääse, vaikka olisi miten rikkaat vanhemmat.

Vierailija
18/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ihan hirveästi vaadita EU-virkoihin, kun katsotaan vaikka Jyrkiä...

Vierailija
19/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, mutta mulla sattuu olemaan todella heikko itsetunto kiusaamisen vuoksi. Ja tuollaisesta huumorista ei tule muuta mieleen kuin Anu Saagim. :(

-Ap

Itsetuntoaan voi myös kehittää. Ensinmäinen askel on oppia vastaamaan huumorilla. Toinen askel on oppia laittamaan asioita sanojan puutteellisuuden piikkiin. Jos koet olevasi oikeutettu katsomaan muita nenän varttasi pitkin sinun kyettävä myös kantamaan siitä vastuu. 

Vierailija
20/96 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudu varauksella uutisiin. Etenkin YLE uutiset on valetta. Etenkin YLE:n otsikot on valetta aina.