pizzan täytteet
millä täytteillä syötte pizzanne?
Kuuluuko ananas pizzaan?
mun lempi on kinkku katkarapu tonnikala pepperoni!
Kommentit (29)
Itse tekemässä pizzassa täytteet: jauheliha, herkkusieni, sipuli, valkosipuli, chili, aurajuusto.
Ostopizzassa ehkä joku: salami, sipuli, valkosipuli, jalopeno, aurajuusto.
Itse teen yleensä jotain tyyliin mozzarella-pesto-tomaatti-sipuli, jos ostan pizzaa niin aika perus on ananas-sipuli-feta-pepperoni.
Kyllä pitsan kanssa voi olla kekseliäs, mielestäni sekä ananas että persikka sopivat pitsaan.
Olen todella kaikkiruokainen ja mielestäni pitsa on aina hyvää, oli siinä mitä täytettä vain. Jos yksi yhdistelmä pitää valita, niin se on kinkku-ananas-aurajuusto.
Sipuli ja katkarapu ehkä juuston lisäksi yleisimmät. Ananaskin menee, ainakin kanan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitsan kanssa voi olla kekseliäs, mielestäni sekä ananas että persikka sopivat pitsaan.
Olen todella kaikkiruokainen ja mielestäni pitsa on aina hyvää, oli siinä mitä täytettä vain. Jos yksi yhdistelmä pitää valita, niin se on kinkku-ananas-aurajuusto.
No en nyt tiiä olisko mikään turkinpippuri-kananmuna-simpukka-pizza hyvää..
Viime lauantaina valmistin pizzan johon tuli pekonia, paprikaa, sipulia, valkosipulia, sinihomejuustoa, oliiveja, juustoa kolmeen kerrokseen (kermajuusto, emmental), aurinkokuivattuja tomaatteja, kirsikkatomaatteja, oreganoa ja basilikaa. Pohjan tein itse durumvehnäjauhoista ja kastikkeen keittelin myös itse ja siihen tuli tomaattimurskaa, oliiviöljyä, valkosipulia, sipulia, oreganoa, basilikaa, hyppysellinen sokeria ja suolaa. Eihän tuo mikään perinteinen pizza toki ole.
Monenlaista tulee syötyä, melkein mikä vaan menee. Lapsena tykkäsin ananaksesta pizzassa, nykyisin oikein en. Mutta en sitä inhoakaan.
Teen usein kinkku-pepperoni-aurajuustopizzaa tai sellaista kinkku-katkarapu-salami-paprika pizzaa. Näillä täytteillä myös tilaan joskus, usein otan kuitenkin jonkun valmiin ja vähän oudomman itselleni.
Nykyisin teen aika usein myös ihan vegepizzaa, täytteiksi vähän mitä kaapista löytyy: punasipulia, oliivia, aurinkokuivattua tomaattia, paprikaa, tuoretta tomaattia, herkkusieniä… Ei siis kaikkea samaan, mutta noiden joukosta. Fetaa laitan kasvistäytteiden lisäksi jos on.
Kotipizzasta on otettava tuhti annos ja sipsit päälle että täyttyy. Tupla lihalla/kanalla vähintään.
Jauhelihapizza on suosikkini. Siinä on vain jauhelihaa, paprikaa ja juustoraastetta. Jauhelihan voi maustaa ketsupilla tai tomaattipyreellä. Herkkua!
T. Lidl-mies.
Kebab, aurajuusto, ananas ja sipuli
Tomaatti, jalapeno, oliivi, ananas tai vaihtoehtoisesti pepperoni, feta, ananas, jalapeno.
Vuohenjuusto,oliivi,paholaisenhillo,punasipuli,rucola.Kasvispizza,vaikken kasvissyöjä olekkaan.
Juuri söin tuossa Kotipizzan Monsterin tällaisilla täytteillä; kinkku, ananas, aurajuusto, pepperoni, purilaiskastike. Ai että kun oli hyvää! Myös rucola sopii pizzaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vuohenjuusto,oliivi,paholaisenhillo,punasipuli,rucola.Kasvispizza,vaikken kasvissyöjä olekkaan.
Tämä on minunkin suosikki. Myös katkarapu, paprika ja chili on ihanaa. Pizzassa melkein kaikki menee, vain tonnikalan ja sinihomejuuston jätän väliin.
Pizzataxissa on sellainen pizza kuin bbq. Sopivassa suhteessa suolaisuutta ja makeutta. Ananaksista en pidä pizzan päällä.
Spernaisekastike mieheni tekemänä on parasta pitzan päällä.
En kaikkea laita, mutta yleensä jotain yhdistelmää näistä: herkkusieni, mozzarella, kirsikkatomaatti, pinaatti, munakoiso, maa-artisokan sydän, pesto.
Vierailija kirjoitti:
Kotipizzasta on otettava tuhti annos ja sipsit päälle että täyttyy. Tupla lihalla/kanalla vähintään.
EIkös kotipizza avannut ravintolan nykiin. Mites on siellä pärjäillyt? Pärjäisikö hese mäkille ameriikoissa? Tulisi varmaan menua pistää hieman uusiksi.
Herkkusieni, paprika, sipuli, oliivi, eli yleisesti kai vegetariana.
En uskalla tilata mitään lihapitsoja, koska en tiedä lihan alkuperää.