Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*" *" *" *" *" EX-Haahut----VIIKKO 12*" *" *" *" *" *" *

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän synnytellään,saadaan hyviä kuulumisia ultrista ja kuullaan ja tunnetaan asukkien elämää :)

Great!! Onnea niistä tasapuolisesti kaikille!

mellulle kovasti onea vauvan hakuun, ihan taas nostalgisoin, miten se synnytys on aina yhtä mystistä ja salaperäistä.

Omaa napaa;

neuvolassa poikettu viime viikolla ja paino edelleen sen alle 4kg,tullut siis +-0g,RR 104/78 kappas alapaine pompannut, pissi puhdas, kohdun pohja huikea 32,sykkeet 150,pehmennyt on paikat jo ja lyhentynyt jo sentin kaulakin.

Ä-polillakin poikkesin synnytystapa arviossa, 1900g painava oli,rakenteet jälleen kolattiin ja kaikki hyvin :) lapsivettä norm,mulla enää muutama viikko kärvisteltävää, noin 5, kun käynnistellään eli eräpäivä takataskussa jollei sitä ennen tupsahda..heh, ja nyt se paniikki vasta tulikin kun tietää että reipas kuukausi aikaa kiillotella niitä mun kaakeleita ja ruokavarastoja täydennellä...

Olen ulkoillut ihan himona, upeat ilmat vielä iltaisinkin kun töistä pääsee.Kasvoissa on jo auringon väriä ja pisamat kertoo kevätauringosta :)

Ihanaa lököilyä viikonlopuksi kaikille ja enhän mä malta olla kyttäämässä milloin Wilkuna lähtee sitten seuraavaksi..

petju 32+4

Vierailija
62/93 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kaverit, ihanaa kun olette perääni kyselleet. Täällä niin kaikista huolehditaan.

Vankasti jo viimeistä kolmannesta lähestytään (vai joko se on menossa).

Tänään siis tasan 28+0 Hurjaa, hurjaa!

Ei tahdo ehtiä kuin lukaisemaan kuulumisenne kun yritän vimmalla tehdä vielä töitä nämä viimeiset pari kuukautta. Ihan kuin sillä olisi merkitystä vaikka en mitään tekisikään :-D

Täällä sitä vain on lähdetty synnyttämään ja ultrissa käyty ja kaikilla kaikki näkyy olevan vähintäänkin mukavasti ¿pullat uunissa¿. Ihanan positiivinen kokonaisvire ex-haahuissa. Tasapuoliset onnitteluni kaikille.

Nyt tulee omaa napaa.

Täällä voidaan kuten ennenkin. Väsymys on ainoa joka on hiipimässä takaisin. Olen tehnyt pari pidempää työpäivää, siis tätä päivätyötä, ja illalla kun kotiin on ollut menossa, olen meinannut ratikkaan nukahtaa.

toinen työni loppuu vihdoin ensi viikon jälkeen. Se onkin henkisesti huomattavasti rankempaa kuin tämän toimistotyön jättäminen. Asiakkaat kun kovasti kyselevät milloin olen palaamassa ja toki kun niin palavasti työtään rakastaa, sitä kovin mielellään tekisikin. Ja lisäksi en tiedä miten kroppa reagoi kun liikunta sitten kerrassaan jää.. se jää nähtäväksi. Täytyy katsoa tilanteen mukaan, ajatukseni kyllä on, että jospa vanhempainvapaan aikana jo aloittelisi. Sitähän ei voi tietää, jos vaikka ei voi liikkua itse yhtään tai vauvasta ei syystä tai toisesta voi olla erossa tuntia pidempään. Mutta, ihmettelen sitten.

Äitiysloman (sen virallisen, tästä päivätyöstä siis) alkuun on vielä/enää 28 työpäivää ja niistä kaksi viimeistä aion pinnistää pois, jotta ei tarvitse viimeisellä viikolla enää pariksi päiväksi mennä töihin. Tämä se vasta hurjalta tuntuukin. Siis 6 viikkoa ja saa jäädä kotiin.

Ja kodinpuunausvimma tuntuu kasvavan. Koko ajan tulee mieleen juttuja jotka haluaisi tehdä, tai joiden ¿pitäisi¿ olla tehtyinä. Kaikkien lakanoiden silitys, kaappien järjestäminen puhumattakaan pikkuisten vaatteiden pesemisestä ja silittämisestä (?).

kelaan en ole vieläkään laittanut papereita. Odotan, että saan ensi viikolla sairaslomatodistuksen, jonka turvin jään siis tuosta toisesta työstä pois. Sitten laitankin paperin ja katsotaan mikä soppa siitä syntyy. Kun on kaksi työtä ja haen viimeisien 6 kk tulojen perusteella päivärahat, mutta pyydän tuon tulokauden liu´uttamista viime syksyyn. Jääpä nähtäväksi siis tämäkin kuinka käy. toivoisin kuitnekin saavani sen vuoden 2006 ä-pakkauksen. Hakemus pitää laittaa 2kk ennen LA:ta ja se olisi 16.4, joten jos alkavat jakaa uusia pakkauksia huhtikuun puolesta välistä alkaen, joten mahdollisuuksia kai on.

Yritän huomenna ehtiä pidemmäksi aikaa koneelle ja teille kommentoimaan.

Iloista viikonloppua

Aapeli ja papu 28+0!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivatut lampaat ilmottautuvat ja kaikilla näyttäis menevän hyvin tällä hetkellä :) Oikein kiva.Aina välillä pitää käydä kurkkimassa onko Mellulta uutisia,jos vaikka joku tuttu tms. käy raportoimassa :) Pitäis olla sellanen puhelinnumerorinki,et uutiset kulkis ;)

Ihan niinku etukäteenkin jo arvasin,kun toissapäivänä niitä liikkeitä tuntui pitkin päivää,niin eilen ja tänään kun ei juurikaan tuntunut,iski Paniikki.Siis se on uskomatonta miten helposti se tulee.Järki kyllä sanoo,ettei niitä todellakaan tuu vielä välttämättä päivittäin ja kun se istukkakin vaimentaa inhottavasti...Ja silti kerkes aatteleen jo vaikka mitä.No,onneks tossa tunti sit makoilin sängyllä ja siellä se pikkunen morsetti =) Sainpas taas naamani kivaan virneeseen.

Sari ja ne muut

Vierailija
64/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille sekä sydänäänet kuulleille!

Mellun vauvauutisia täälläkin odotellaan innokkaasti...

Wilkunalle vielä tsempitykset loppumetreille!

Kaikille oikein mukavaa maaliskuun viimeistä viikkoa!!! Voikaahan hyvin rakkaat siskot!

Täällä kaikki hyvin ja kiirettä pukkaa, sillä tunnin päästä lähdettävä lentokentälle... Ihanaa päästä lomalle etelän lämpöön täältä takatalvesta. Masu on jo järkyttävän suuri, mistä lie turvotuksesta ym johtuvaa, mutta eipä sitä enää piiloon saa ;-). Vähän jänskättää, miten tuo 6 tunnin letno menee, sillä tyttö todennäköisesti haluaa istua minun sylissäni koko tuon ajan... Eiköhän siitä kuitenkin selvitä.

Maltan tuskin odottaa, että pääsen taas reilun viikon päästä lukemaan teidän kuulumisianne!

masunasu rv 16+1 muistaakseni

Vierailija
65/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä tosi sykähdyttävä sun viestisi, ihan täällä taas itkeä tihrustan! Uskomattoman jännää, ajatella että tähän vaiheeseen ollaan tultu että sinä olet SYNNYTTÄMÄSSÄ! Onnea onnea :´)

Mulla on ollut ihan kamalan kiireinen viikko töissä, en ole edes kerennyt viestejä lukemaan, saati kirjoittelemaan, mutta nyt se alkoi: ÄIPPÄLOMA! On kyllä aikas hurja tunne... Että työpaikalle ei nyt sitten mennä piiitkään aikaan (paitsi nyt ehkä käymään kavereita tapaamassa)!

Hyvää tänne näyttäis kuuluvan edelleen, hienoa :) Wbm onkin saanut jo monta vastausta suppareista, mutta minäkin vielä yhdyn rauhoittelijoihin. Mullakin oli just noilla viikoilla suppareita, sellaisia kivuttomia mutta kuitenkin ikävän tuntuisia kun koko vatsa kovettui jopa minuuteiksi. Noita jatkui muutaman viikon ajan, mutta sitten loppuivat. Eipä ole enää ollut suppareita tuon jälkeen, kuin ihan muutama ja nekin rasituksesta.

Vai on petjulla synnytyspäivä tiedossa! Osuisko aika samoihin mun la:n kanssa, kun mulla taitaa olla noin 5 viikkoa siihen (3.5)? Samoissa siis mennään edelleen, jopa vielä enemmän samoissa kuin aikaisemmin :) Kerrotko vielä joko lopetit disperiinin? Mun pitäis lopettaa ensi viikolla, rv35 tulee täyteen. Hirvittää vaikka lääkäri vakuutteli että näin pitää tehdä eikä disperinistä ole enää näillä viikoilla " hyötyä" (eikä lopettamisesta haittaa).

Mellun kuulumisia kovasti odottelen!

Oikein mukavaa viikonloppua :)

joanna rv34+3

Vierailija
66/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taisin kirjoittaa, etten ole nyt ottanut stressiä siitä, ettei liikkeitä tunnu. Nyt aamulla taas sängyssä kuullostelin liikkeitä, kahvinjuonnin jälkeen kuullostelin, olen kokeillut eri asennoissa ym. mutta ei varmasti mitään. Lähinnä ehkä enemmän harmittaa kuin varsinaisesti hirveästi huolestuttaa. Ajattelinkin, että sitten jos ja kun tämä pikkuinen maailmaan saadaan ja puhekykyiseksi tulee, niin tästä asiasta keskustellaan. Että " mikset voinut antaa mulle merkkiä, että kaikki on kunnossa???" No joo, vitsi vitsi. Eihän tuosta ole kuin ehkä pari päivää, kun aika varma olen, että jotain pientä liikettä tuntui. On se vaan ihanaa sitten, kun liikkeet alkaa tuntua vahvoina ja säännöllisinä.

Petju, mulla on tainnut mennä ohi tuo, että miksi sinulle on sovittu käynnistyspäivä jo etukäteen? Yritähän nyt ottaa rennosti äläkä mieti niitä kaakeleita ;-).

Aapeli kirjoitti tuosta vauvasta erossa olosta. Etukäteisvaroituksena voin kertoa omista kokemuksistani. Eli meidän kaikki lapset olivat vauvoina sellaisia, että tuttipullo ei kelvannut. Eli tissi piti olla aina saatavilla. Minusta onkin hassua, kun niin kauheesti korostetaan sitä, ettei synnärillä sais antaa tuttipullosta lisämaitoa, koska sitten eivät muka huoli enää rintaa. Meidän kaikki vauvat on saaneet aluksi tuttipullosta lisämaitoa, mutta kun itsellä on maito noussut rintoihin ja vauva kunnolla tissin makuun päässyt, niin ei puhettakaan, että olisivat juoneet edes omaa maitoani tuttipullosta. Hirveä huuto vaan, jos pullosta yritti tarjota. Sittenpä olikin melkoinen taistelu, kun maito aikanaan alkoi loppua ja oli pakko opetella tuttipulloon... Sinänsä mulle ei ollut mikään ongelma tuo, että vain pikaisia kaupunkireissuja pystyin tekemään. On vaan niin ihanaa olla oman vauvansa lähellä :-).

Kyllähän sinä, Aapeli, niin kova olet jumppaamaan, että tuskinpa sinua pystyy sieltä salilta kovin kauaa poissa pitämään ;-). Asiat varmasti järjestyy. Mitkä lie suositukset siihen, että miten nopeasti rajun rehkimisen voi aloittaa synnytyksen jälkeen (lähinnä ajattelen kohdunlaskeumariskiä)? Ja kenties maitoa täynnä olevat rinnat voi olla hieman esteenä aluksi. Mahtavasti on sullakin jo viikkoja kasassa!

Masunasu onkin jo kohta etelän auringon alla. Voi onnellista!

Joanna, onnittelut äippäloman alkamisesta!!! Kyselit tuosta disperiinin lopettamisesta. Harmikseni en nyt muista, sanoiko oma lääkärini mulle, että lopetetaan rv35 vai rv36 (hieman muistelisin, että rv36). Mutta tuskinpa sillä viikon heitolla on niin väliä ja jos sinun lääkärisi on sanonut, että pitää lopettaa rv35, niin varmaan itse uskoisin häntä. Tosin riippuu varmaan vähän siitäkin, että mitä petju vastaa ;-).

Täytyypä lähteä aamupalaa ottamaan. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Ai niin, mites Wilkuna? Onko merkkejä synnärille lähdöstä? Toivottavasti!

neronja rv16+6

Vierailija
67/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kato siellä klinikalla sanottiin että rv35 lopetettais ja nyt kun kävin tosiaan tekemässä " sotasuunnitelman" synnytyksestä niin juteltiin asasta, niin siellä lääkäri sanoi että heidän sairaalassa on tapana lopettaa rv 36.Kysyin sitten että mitenköhän toimisin niin se vaan tuumasi etä itse voin päättää mutta heillä ohjeistuksena 36 eikä pyörrä heidän protokollaansa.Taidan ottaa kaiken varman päälle ja laittaa menemään kurkkuun sinne 36

viikolle asti.

Ai sulla on tosiaan 3.5, no mulla on pikkiriikkisen sua ennen ;) No hoidetaan loppukin porukalla kotiin :)

Ei siihen enää tosiaan kauaa ole..Ajatukset pyörii jo tulevassa koetuksessa ja olen sulkeutunut sisälleni niinkuin aina lopussa ja keskityn jotenkin itseeni.

Voikaa hyvin ja hellikää itseänne <3

Petju

Vierailija
68/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappas samaan aikaan raapusteltiin asioita!

Mulla käynnistykseen on useitakin syitä.Mulla on anatomisesti synnytykseen luotu kroppa ;) josta vauvelit singahtelee sillain pihalle että ei tosikaan :), eli ihan sillä että oltais edes sairaalan ovien sisäpuolella kun syntyy.Eli painavin syy on se, että matkaa täällä länsisuomessa on sairaalaan aivan liikaa mun synnytyksiin..

neronja toi oli hyvä pointti ottaa lapsi " luokalle" ja kysyä miksei kommunikaatio toiminut alkumetreillä.. ;)

edelleen petju jonka pitäisi tehdä ihan muuta kuin surffailla täällä..Lupasin likkakavereiden kanssa mennä ostoksille kaupunkiin kympiltä ja en ole vielä edes suihkussa käynyt...

Vierailija
69/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronjalle ja petjulle. Hmmm, jatkaisko vielä viikon.... Luin nimittäin äsken yhden disperiinikeskustelun jonka olin koneelle tallentanut, ja siinä oli myös sanottu tuo rv36 rajaksi. Musta vähän tuntuu että lääkäri oli sitä mieltä että tämä mun 50 mg annostus ei vaikuta enää mitään, ja siksi olisin hänen mielestä voinut lopettaa vaikka heti silloin rv28 kun kävin asiasta juttelemassa. Hän kuitenkin antoi luvan jatkaa " oman mielenrauhani vuoksi" rv35 asti, jos haluan. Mutta sama kai se sitten on vaikka jatkaisin vielä yhden viikon rv36 asti. Stressi siitä tulee joka tapauksessa, voin vain kuvitella miten vainoharhaisesti vahdin liikkeitä sen jälkeen! Etenkin kun olen päivät pitkät kotosalla ilman sen kummempaa muuta pohdittavaa kuin oma napa :)

Vai kiilaat sinä minun edelle petju! ;) Ihan hyvä niin, tosiaan varmaan kaikille osapuolille parempi että ehdit sairaalaan asti ennen tositoimia! Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä milloin mun aika on.. Luulisin että mun la on muutaman päivän " myöhässä" todellisesta, eli että huhtikuun viimeinen tai vappu olis oikeampi päivä, mutta vauvahan sen sitten päättää että mikä päivä on se ihan oikea päivä!

joanna

Vierailija
70/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti luin viestit läpi ja Mellun uutisia odotellaan. Wilkunalle myös tsemppiä viime metreillä!!!

Joannalle onnittelut äippäloman alusta ja kaikille muillekin onnitteluja jotka viikon aikana hyviä uutisia ovat saaneet!!!

Petju:kirjoittelit, että asut Länsi-Suomessa...uteliaisuus heräsi. Tosin onhan tämä Länsi-Suomi nyt aika suuri.

ON: Vauva on ollut melko rauhallinen. Tosrtaina oli neuvola ja nyt vihdoin mitattiin sf-mitta, joka oli 27cm eli sama kun äitini sai jo muutamaa päivää aikaisemmin, kun pakotin mittaamaan. Hemppa oli laskenut 120 ja aloitin raudan syömisen. Muuten kaikki kokeet olivat ok. Toksoplasmoosi- verikokeessa kävin, koska olo ei ole 3 viikon takaisen oksennustaudin jälkeen kohentunut. Kovin epätodennäköistä tosin on, et en olisi sitä jo lapsena sairastanut, kun aina olen kissojen kanssa asunut samassa talossa, mutta tuleepahan ainakin se mahdollisuus suljettua pois.

Ensi perjantain ultraa odottelen kauhun sekaisin tuntein. Tänään piti käydä kaverilta hakemassa hoitopöytä ja toisesta paikasta pinnasänky, mutta toisaalta edelleen pelottaa tuoda niitä tänne. Torstaina käytiin lasten kanssa ostamassa heidän tahdostaan vauvalle tuttipulloja, tutteja ja vaatteita.

Femmis: meinasi ihan unohtua tuo suljettu lista asia. Sellainen esim. yahoo-groupsin lista voisi olla ihan mukava, koska se ei olisi kaiken kansan silmille nähtävissä, mutta tämäkin kelpaa. Mukana ollaan joka tapauksessa.

uba-aba 30+5

Vierailija
71/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muistaisin kaikki asiat, mitä piti kommentoida.

Petju, tosi hyvä, että sulle on varattu se käynnistysaika, niin ei tarvii sen takia hermoilla, ettei kerkeis synnärille ajoissa. Itsellä oli kuopusta odottaessa tuo pelko, että jos syntyy vauhdilla (kolmonen syntyi nopeasti kun synnytys viimein saatiin kalvot puhkaisemalla käyntiin). Huomasin neuvolakortista, että kuopuksen loppuraskaudessa olen käynyt kaksi kertaa synnärillä näytillä supistusten takia. Aika herkästi tuli lähdettyä, kun pelkäsin nopeaa synnytystä. Mutta niin vaan piti sekin käynnistää kalvot puhkaisemalla, sitten etenikin tosi nopeasti. Tässä raskaudessa en varmaan osaa edes pelätä tai edes varautua, että synnytys käynnistyisi itsestään ;-).

Uba-abako oli käynyt toksoplasmoositestissä. Multahan se otettiin km-tutkimusten yhteydessä ja olin aika varma, että olisin sen jo sairastanut. Lapsena meillä oli aina kissoja ja ajattelin, että tuskinpa käsihygienia on ollut kovin hyvää, mutta niin vaan oli negatiivinen se tulos.

No nyt en muista pitikö kommentoida muuta. Mutta kerronpas sellaisen jutun, että soitin ennustajalle ja kysyin, onko mulla masussa tyttö vai poika (juu, minäkö muka utelias... ;-). Tää ennustaja ennustaa automaattikirjoituksella (älkää kysykö sen tarkemmin, mitä se on). Sanoi, että kyllä tämä aivan selvästi tyttöä näyttää, ei epäilystäkään. Hetken aikaa tietysti harmitti pojan puolesta, mutta kyllä mulle tyttö sopii vallan mainiosti. Kerroin äidille soitostani ja hänkin sanoi, että hän on kyllä myös ajatellut, että tyttö se varmasti on (kuten olin ajatellut itsekin, että enhän minä osaa enää poikia tehdä). Mähän soitin lähes tasan vuosi sitten tälle samalle ennustajalle ja kysyin, syntyykö meille vielä lapsia. Hän sitten vastasi, että vauva syntyy 2006. En vaan silloin tajunnut kysyä, että kumpi se mahtais olla. Tarkennuksen vuoksi kerron vielä, että en siis ole elämäni aikana kysynyt ennustajalta mitään muuta kuin syntyykö vielä lapsia ja nyt tämä sukupuoli. Nuo asiat uskalsin kysyä, koska tiesin, että pystyn kestämään niihin tulevat vastaukset. Mitään muuta en halua tulevaisuudesta tietää tai kuulla arvailuja.

Jokohan Wilkunakin on synnärillä, kun ei oo kuulunut mitään???

neronja rv16+6

Vierailija
72/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh alakerrasta kaikuva kirkuna hävitti ajatukset,kelle piti sanoa jotain,mutta viimeisimmäksi muistan neronjan ennustaja puhelun :) kiva,mäkin haluisin tietää tai soittaa jollekkin.

Nyt voitte sättiä mua ihan urakalla,mä hullu menin harrastaa s:ä vaikka lekuri kielsi ja saan nyt kärsiä siitä että vuoto on lisääntyny taas :(((((( ja mahaakin jomotti tossa aamupäivällä,se tosin saattoi johtua taas " tukkiutuneesta" suolestakin(aloitin levolacin,pakko saada maha toimimaan) Liikkeitä en oo tuntenu vielkään,tosin en oo IHAN satavarma onko ne ollu liikkeitä mitä oon tuntenu,luulen kuitenkin.Niin että arvatkaapa kuka ringailee maanantaina neuvolaan...vasta ke kävin siis.

Uba-aba,sinäkö kerroit aiemmasta km:stä,että nimenomaan verivuoto haurastutti kalvot?Oliko sulla ihan jatkuvaa verivuotoo siis?Yritän tässä hahmottaa omat riskini.

Mä taas tänään aloin protestoida tota mun la:ta vastaan...mullahan oli ovis plussa 22.12 niin sen mukaan mun la olis 16.9 eikä 12.9.Mun olis pitäny olla raskaana jo ennen ovista :S toi 12.9 siis ultran mukaan.Sitäkin sit heti mietin että mitä VIKAA pikkaraisessa on,jos se on ollu liian " iso" eli onko turvonnut(=vikaa elimistössä...jne) HUOH.

No mutta,ei täällä taas muuta ollut kun valitusta ja ininää annettavana lauantaille...tää on NIIN tätä.

Femmis 15+4

Vierailija
73/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.yahoo.com/group/exhaahut/

tällänen sit olis olemassa...liittykää ja laittakaa oma nimimerkkinne mukaan jota käytätte täällä

Vierailija
74/93 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on NIIN tylsä viikonloppu,ettei tää taida ees loppua ikinä,huoh.

Tuonne yahoolle sit taisin ehtiä ekaksi änkeemään ;)

Toivottavasti huomenna pääsis jokaviikonloppuiselle kirppisturneelle,niin olis edes jotain tekemistä!Tänään ei ukko muka jaksanu lähtee...ja mulla kun ei oo ajokorttia :( Ja haluun just sinne kirppikselle,minne ei julkisilla pääse liian helposti...

Jees,nyt tää lähtis laittaan junioria iltatoimille ja sänkyyn (se sammutti multa valot tästä,joten sorry jos on kirjoitusvihreitä ;) kun en näe mitään)

Sari,viisikko ja sintti 17+2

P.s Wilkuna huhuu!!!Onko synnäri esittänyt kutsunsa?? :)

Vierailija
75/93 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei mitään sen erikoisempaa. Olen vaan niin iloinen, kun alkoi 18. viikko eli nyt 17+0 :-). Tuo viikko 16 tuntui jostain syystä ihan älyttömän pitkältä ja hitaasti etenevältä. Toivottavasti ei tuu heti takapakkia, kun onneaan hehkuttaa (tyypillinen suomalainen ajattelutapa).

Meidän vauvelilla on nyt työnimikin eli Janette. Tuo tytön nimi oli jo selvillä vuonna 2003 ja silloin kun loppuvuodesta kirjauduin tänne vauva-palstalle, niin nikkini oli nette04 (vaihdoin sen myöhemmin neronjaksi, kun haahuissa alkoi pyöriä nimimerkki Nette ;-). Tähtäimessä oli tosiaan saada vauva vuonna 2004 ja jos se olis ollut tyttö, niin sen nimeks olis tullut Janette. Tämän raskauden aikaan mietin, että tykkäänkö kuitenkaan tuosta nimestä niin paljon, että antaisin sen vauvalleni, mutta sitten kuitenkin alkoi tuntua, että siihen liittyy niin paljon asioita, muistoja, tunteita ym. koko tämän vauvayrityksen ajalta, etten varmaankaan pysty vaihtamaan mihinkään muuhun. Ja kyllä se työnimeksi ainakin käy :-). Ainahan on tietysti mahdollista, että masussa poika kuitenkin uiskentelis, mutta täytyy vielä rakenneultrassa kysellä asiaa. Hyvä olis sitten jo tuota esikoispoikaa valmistella pienoiseen pettymykseen, kun ei sitä veljeä tulekaan.

Aivan kuin olisin pientä liikehdintää tuolla masussa tuntenut eilen illalla ja nyt aamullakin. Mä vaan niin ootan niitä aivan selkeitä liikkeitä, ettei tarvii arpoa, että oliko tuo varmasti vauva vai mikä se oli. Ihmettelin illalla, kun jaksoin valvoa todella myöhään (tuli katottua se Bruce Willisin elokuva) enkä siltikään ollut kauhean väsynyt. Ja tänä aamuna jaksoin nousta vanhassa ajassa jo ennen kahdeksaa. Pisti vähän miettimään, että onkohan tuolla masussa kaikki varmasti kunnossa. Mutta onneksi sitä pientä liikehdintää olin tuntevinani ja Luojan kiitos, mulla on neuvola tiistaina *helpotuksen huokaus*.

Tässäpä tätä omanapaista lätinää jo aivan yllin kyllin.

neronja & Janette rv 17+0

Vierailija
76/93 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa omituista kun herätessä kello olikin jo yhdeksän. Kännykkä oli automaattisesti vaihtanut kellon ajan.

Femmis: minulla tosiaan verenvuoto haurastutti kalvot(se oli lääkäreillekin täysi yllätys). Vuotoa kesti 12 viikkoa ja se oli lähes koko ajan todella runsasta. Välillä aivan kirkasta ja välillä taas tummempaa hyytymien kera. Silloin meiltä oli myös seksi kielletty suuren infektioriskin takia, tosin eipä se tullut edes mieleen siinä tilassa, kun välillä olo oli niin heikko, ettei edes vessaan päässyt tukea ottamatta.

Neronja: Olen useasti harkinnut ennustajalle menoa, mutta tuo soittaminenhan kuulostaa kätevältä:)

Meillä on tänään tytön huoneen uudelleen järjestely, kun saatiin sinne väliaikaisesti uusi lipasto. Nyt tyttö tosin vaan huutaa naama punaisena, että hän ei halua mitään valkoista, koska ketään muukaan ei joudu pitämään huoneessaan mitään valkoista.. Lupasin maalata lipaston keväällä. Olen tainnut tartuttaa valko-kammoisuuteni myös lapsiin. Käsittämätöntä miten pojan huone pysyy niin paljon helpommin siistimpänä, kun sieltä puuttuu kaiken maailman " tyttö-tavarat" .

Miten paljon liikkeitä olette tunteneet 30+ viikoilla??? Tuntuu, että liikkeet ovat vähentyneet tai sitten vauva vaan potkii jonnekin sisälle päin. Onneksi perjantaina on jo ultra.

Uba-aba rv 30+6

Vierailija
77/93 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua tuli mieleen pinoa lukiessa:

Neronjalle noista liikkeistä (jälleen). Mulla alkoi liikkeet tuntumaan päivittäin vasta just tuolla rv17. Ja edelleenkin voi olla, että tunnen jonkun töytäisyn vain kerran päivässä. Eilen bongailin liikkeitä koko päivän, mutta illalla vasta alkoi kaveri jumppailla. Ja ihan sama juttu on ollut sekin, että olevinaan tunsin liikkeitä jo tosi aikaisin ja sitten ne häipyi pariksi viikoksi ja ovat vasta nyt tuntuneet paremmin. Kysyin sulta jo aiemmin, tiedätkö istukkasi paikan? Mulla etuistukka vaimentaa tosi paljon tuntemuksia.

Femmikselle vuodosta: harmi juttu, että sitä on tullut taas :( Mitä tulee liikkumiseen, niin mä rehkin eilen nelisen tuntia yhden urheilutapahtuman kahviossa ja nyt pistää ikävästi ylämasuun (kohdun yläpuolelle, joten ei liene mitään vaarallista). Eilen illalla varsinkin masu oli aika kipeän (=rasittuneen oloinen). Tajusin kuitenkin, että tästä lähtien pitää ottaa vähän iisimmin. Siihen seksikieltoon sanoisin, että eihän se meidän neuvolalääkäri pystynyt mitenkään todentamaan hematooman tilannetta ja oisko vielä pystynyt sekstailemaan. Sen takia se varmaan neuvoikin ottamaan rauhallisesti :) Meillä taukoa taisi kestää siis kolmisen viikkoa ja kun koko aikana ei ollut mitään vuotoon viittaavaa, ei ollut enää syytä jatkaa taukoa.

Sikiön koosta (Femmis tätä taisi myös miettiä). Ei ne ultrat kuule päivälleen osaa ennustaa ovulaation ajankohtaa ja johan mittausvirhekin voi aiheuttaa päivien heiton. Mulla sikiö oli np-ultrassa 6 päivää edellä, vaikka eka ultra rv 7 oli päivälleen oikeassa menkkoihin ja ovulaatioon nähden. Kätilö epäili nyt rakenneultrassa, että sikiö on voinut olla esim. vähän " kyyryssä" tai mittaustulos on muuten heittänyt (nyt siis sikiö vastasi alkuperäistä LA:ta). Aikaisin mä tuossa rakenneultrassa tosiaan olin, kun en malttanut mennä myöhemminkään. Ja toisekseen täällä päin on tapana keskittää rakenneultran rv18-20 väliin. Kätilö sanoi, että nyt oli oikein hyvä näkyvyys esim. sydämeen, joten ei kai me liian aikaisinkaan ultrassa oltu.

Mitäs vielä? Mellun kuulumisia odotellaan, entä mikä mahtaa olla Wilkunan tilanne?

KK ja Onni rv18+5

Vierailija
78/93 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla istukka on takaseinässä, joten se ei ole tällä kertaa heikentämässä liikkeitten tuntemista. Omasta mielestä nyt päivälläkin tunsin liikehdintää. Olispa ihanaa, jos niitä noin runsaasti jo alkaisi tuntua.

neronja rv17+0

Vierailija
79/93 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on taas hurahtanut aivan liian nopeasti. Eilinen päivä meni sukuloimiseen, oli synttäreitä ja siinä se päivä menikin juhliessa. Illalla onneksi laitoin jo kellot uuteen aikaan, niin ei aamulla tuntunut niin pahalta. Yleensä olen siirtänyt kellot vasta aamulla, mutta silloin on tuntunut, että nyt on varastettu yksi tunti. Kun sen kellon siirtää jo yöllä niin ei tule niin surullinen olo tunnin " menetyksestä" . Psykologiaa.. :)

Joannalle oikein ihanaa äippälomaa! Älä turhaan murehdi siitä disperinin syömisen lopettamisesta, vaikka varmaan onkin hankalaa luopua siitä kun on koko raskauden sitä syönyt. Minä tsemppaan sinua täällä ajatuksin ja niin kuin kirjoittelitkin, että jos siitä ei sitten enää ole vastaavaa hyötyä eikä lopettamisesta haittaa niin nyt vain keskityt keräämään voimia lähestyvään synnytykseen ja ajattelet iloisia ja valoisia ajatuksia! Mä en voi vieläkään käsittää, että sinä olet jo noin lähellä synnytystä, ihanaa!!!

Neronja, vai soittelit sinä ennustajalle :) Itse olen koko ajan ajatellut odottavani poikaa, en tiedä mistä se tunne on tullut. Ja sitten kun olin näkevinäni " killuttimet" (anteeksi kuvaus) ultrassa, niin mielikuva vahvistui. Mutta toisaalta, ihan hyvin masussani voi olla tyttö. Olenkin tietoisesti pyrkinyt ajattelemaan että vauva voi olla tyttö. Mutta sittenhän sen näkee, kun toivottavasti sen nyytin joskus syliin asti saa.

Onhan se jännittävää :)

Minullakin noita liikkeitä tuntui väliin aika harvakseltaan, nyt on alkanut olla enemmän ja tuntuvampia. Kyllä se sinun pieni siellä kasvattelee itseään ja varmasti potkaisee sinuakin vielä niin että saa äiskän suupielet hymyyn :)

Mitähän Mellu tällä hetkellä puuhailee, ettei vain olisi vaipanvaihdossa ;)

Odottelen minäkin jo kovasti kuulumisia!

Samoin kun jännitän Wilkunan puolesta, onkohan jo Wilkuna synnärillä???

Petjulla on sitten h-hetki päivä tiedossa. Kirjoittelit, että olisi vielä paljon tekemistä, mutta muistathan kerätä sinäkin nyt voimia nyytinhaku matkaa varten :)

Oma napa poksuttelee omaa rataansa, kasvaen ja väliin heiluenkin kun elohiiri oikein telmii niin masun päältä katsottuna on havaittavissa pientä liikehdintää ;) Suppareita ei ole nyt ollut, huoh, kiitokset vielä kaikille vastauksista niihin liittyen. Olen yrittänyt lenkkeillä vähän rauhallisemmin ja se on kyllä auttanut. Tosin en ole oikein hirveästi lenkille edes ennättänytkään.. pitäisi kyllä enemmän!! Jäätelöä tässä parhaillaan syön ja eiliset herkut..huhhuh. Saattaa olla vaa´alle meno olla taas shokki. Mutta tutut eivät kyllä ole sanoneet hirveästi minun lihoneen, paitsi kasvot ovat kuulemma pyöristyneet ja tietysti maha. Mutta kyllä sen itse tuntee. Ja vaaka ei valehtele. Mutta pääasia on että pieni kasvaa ja kehittyy!! En jaksa ottaa hirveitä pultteja tuosta kilojen kertymisestä, jos pysyy kuitenkin kohtuudessa muutoin tuo syöminen, silloin tällöin pitääkin herkutella, eikös vain?

Liikkeitä on tosiaan alkanut tuntumaan nyt useammin ja vahvempina. En tiedä onko vauvalla mitään rytmiä, mutta usein iltapäivisin hän tykkää jyllätä enemmän, yleensäkin sen jälkeen kun olen syönyt.

Mutta nyt pitää mies päästää koneelle joten heipsun keiksun tytöt, voikaahan hyvin!!

T. wbm rv 21+4

Vierailija
80/93 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin siirryn tuonne vauvapuolelle.

tämä viikko on kulunut tosi nopeasti ja poika senkun kasvaa, mikä tietysti on hyvä sillä alussa paino laski niin paljon että sairaalassa annettiin lisämaitoa. osittaisella imetyksellä mennään eteenpäin sillä vielä ei jakseta kerralla kuin toinen tissi ja sitten pullosta lisää, joten olen joutunut lypsämään maitoa ja etenkin yöllä annan pelkästään pullosta ettei tarvitse valvoa sillä meillä syödään 2-3 tunnin välein ja tissittelyyn hupenee helposti tunti ja se ei kuitenkaan riitä.

odottelen täällä myös Meliken ja Wilkunan kuulumisia

kati